- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Ik lees net op Twitter dat Marion Hänsel is overleden. Ze was dit jaar nog te gast op het IFFR dat een retrospectief aan haar wijdde.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Met het oog op Marion Hänsel | IFFR
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Bonnie Pointer (Pointer Sisters) overleden.
https://cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/200608155757-bonnie-pointer-exlarge-169.jpg
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Marion Hänsel overleden? Nog drie films van haar op het afgelopen IFFR gezien. Bij geen enkele voorstelling was ze aanwezig. Dit nieuws komt onverwachts. 
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ehmmm....
I'm So Excited komt van het album So Excited uit 1982.
Bonnie verliet in 1978 The Pointer Sisters om aan een solocarrière te werken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Vond ik altijd een leuke en mooie vrouw. Zonde dat ze relatief jong is gestorven.
R.I.P. Tineke Verburg.
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Goh, zo iemand die toen ik jong was erg veel op TV was en waar je een keer in de zoveel jaar van dacht "wat is er met Tineke Verburg gebeurd? ". Niet erg oud geworden inderdaad.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Idealistische televisiejournalist Aad van den Heuvel (84) overleden | NOS
Brandpunt was een instituut. Ook Dat Nog vond ik vreselijk voorgekookt en flauw programma voorgelezen van de autocue.
Enige documentaire die ik kan vinden op MM waar hij (zij het indirect) bij betrokken is geweest:
30 Mei 1969: Gritu di un Pueblo (1996)
Ook met wijlen Wibo van de Linde.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wij keken thuis altijd naar Ook dat nog. Vond dat destijds wel leuk, hoe geregisseerd alles ook was. Beetje de voorloper van het programma Kassa. Aad van den Heuvel was een sympathieke man.
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Vind vooral die journalistieke beelden uit Brandpunt van hem van ver voor mijn tijd indrukwekkend. Toen hij een pittige durfal van een journalist was die vaak naar de belangrijke plekken ging. Hij heeft praktisch televisiejournalistiek (samen met onder meer Koos Postema) in Nederland uitgevonden.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
R.I.P Vera Lynn
Dame Vera Lynn, the Forces' Sweetheart whose songs helped raise morale in World War Two, has died aged 103.
(BBC News)
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
We'll meet again
Don't know where
Don't know when
But I know we'll meet again some sunny day
Prachtige leeftijd.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Haar nummer 'We'll Meet Again' was dit jaar nog vrij toepasselijk als iedereen thuis zat. Ze stond zelfs even terug in de hitlijsten. Gelukkig nog zelf kunnen meemaken.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
103 jaar! Volgens mij net zo oud geworden als Kirk Douglass.
R.I.P. Vera Lynn
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
In Memoriam Vera Lynn
Toevallig vroeg ik mij onlangs nog af of ze onsterfelijk was....
Dat lied in ieder geval wel.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
We'll Meet Again is onvergetelijk. Dat moment waarop het mannenkoor zich aansluit bij Vera bezorgt me altijd kippenvel, want je kan je de ontroerende taferelen zo inbeelden: (jonge)mannen die hun geliefde nog een laatste keer (?) omhelzen voor ze vertrekken naar het front. We'll meet again, don't know where, don't know when.. RIP.
Alsook, de Muppets maakten een versie:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Goh, toevallig nog van de week eens op wikipedia gezocht wanneer ze was overleden, bleek ze nog te leven.
Ken maar één liedje van haar, en daar van eigenlijk maar een paar zinnen, maar dat is genoeg om een legende te worden in mijn ogen.
Met een beetje steun van Pink Floyd eind jaren '70, wat mij betreft.Vera. Zonder hen had ik wellicht amper nog geweten wie ze was.
Hoge leeftijd, hopelijk mooie laatste jaren geweest.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Favoriete zangeres van mijn vader. Hij had haar ook in het echt meerdere malen gezien op bijeenkomsten van oud vliegers in Engeland, geloof ik, en was daar heel blij en enthousiast over.
R.I.P. Vera Lynn.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ian Holm, star of Lord of the Rings, Alien and Chariots of Fire, dies aged 88
Ik heb er 15 films mee gezien, maar het meest legendarisch (voor mij dan toch) is zijn rol als Bilbo in de Lord of the Rings/The Hobbit saga
En niet echt filmgerelateerd maar toch ook wel een schok: Carlos Ruiz Zafón, author of The Shadow of the Wind, dies aged 55 Zafon was zo één van die schrijvers die mij terug naar boeken heeft getrokken door het uitstekende Schaduw van de Wind. De voltallige reeks staat al jaaaaren op mijn (lees)planning en nu blijkt hij er zelf niet meer te zijn
Smerige ziekte.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
In Memoriam Vera Lynn
In Memoriam Ian Holm
Jammer dat men het in de media hier (net als Christopher Lee) voornamelijk over zijn rol in die LOTR-crap heeft, zijn vorige werk was nog veel indrukwekkender (Alien, All Quiet on the Western Frontal zijn werk met Terry Gilliam, The Sweet Hereafter, et cetera). Ook echte een acteur die iedereen van gezicht kent, maar waarvan niemand weet hoe hij heet.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
In Memoriam Ian Holm
Een uitstekende acteur, die in de vele zeer verschillende rollen die hij speelde steeds wist te overtuigen.
Onvergetelijk als d'Arnot in "Greystoke, The Legend of Tarzan"
(klik) https://www.youtube.com/watch?v=y768cbvRBSQ]YouTube
[url=https://ibb.co/kG6HVh2[/url]
De rol van Napoleon Bonaparte speelde hij meerdere malen, o.a. in "Time Bandits"
Als El Krim in "March or Die"
King John, in Robin and Marian
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
R.I.P Ian Holm.
Ik wist niet dat hij al 88 was. Legendarisch rollen gespeeld, maar de eerste waaraan ik moet denken is die van Ash. De derde topacteur uit Alien die de (film)wereld verlaat.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.