- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8544 votes
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Max von Sydow was een legende die niet bepaald de normale Hollywoodrollen speelde, maar wel legendarische figuren bracht. Denk aan The Exorcist, The Seventh Seal en Dune. Pas de laatste jaren was hij meer in commerciële rollen te zien als Star Wars, Game of Thrones en Shutter Island. Altijd leuk om hem aan het werk te zien. #RIP
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zich verbazen dat deze man nog leefde, gezien hij zo overtuigend een oude man was in The Exorcist. Ik weet dat ik er vroeger ook verbaasd over was. Wat overtuigende make-up en een sterke acteur wel niet kunnen doen.
Een goed acteur met een hele fijne stem. Naast zijn bekendste rollen in enorme films een speciale vermelding voor zijn zeer charismatische rol als slechterik in Needful Things.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
http://pic100.picturetrail.com/VOL292/2053176/24817104/414394907.jpg
met Mathieu Amalric in Le scaphandre et le papillon
R.I.P Max von Sydow
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
R.I.P. Max von Sydow, een acteur met een onvoorstelbaar rijk oeuvre. Vorig jaar nog in diverse vroege Bergmans gezien, altijd een genot om naar die man te mogen kijken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Remembering the legendary Swedish actor Max Von Sydow. This titan of film appeared in more than 100 films over the last seven decades.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Jaap Stobbe voor mij toch wel een jeugdheld als de Plaaggeest.
Ik heb een paar jaar geleden zelfs de dvd aangeschaft louter om hem bezig te zien in deze "iconische" rol.
R.I.P. Jaap Stobbe
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Denk dat hij een hoop kinderen bang heeft gemaakt, haha.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
R.I.P. Jaap Stobbe
Ik ken hem vooral van die suffe Poppenkraam....
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
R.I.P Jaap Stobbe, de koning van de bijrol.
http://pic100.picturetrail.com/VOL292/2053176/24817104/414396742.jpg
Uit: Pastorale 1943 (1978)
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
In Memoriam Stuart Whitman (92)
https://www.imdb.com/name/nm0926183/]Stuart Whitman - IMDb
Stuart Whitman & John Wayne in "The Comancheros"
Boenga
-
- 2628 messages
- 1532 votes
Vooral series en soaps, minder in films, maar in elk geval héél bekend in België als doelman bij FC De Kampioenen: Johny Voners.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
In Memoriam Johnny Voners
Een acteur die ik met genoegen talloze keren aan het werk gezien heb op TV (en in films)
Drie TV series waarin hij speelde behoren tot mijn favorieten
De BRT jeugdserie "Axel Nort" (zijn eerste TV rol)
"De Collega's" (voor mij de beste BRT/VRT komedie serie ooit)
(ook nog) Als de Snoepbaron, in Mega Mindy
En natuurlijk 21 jaar lang als Xavier Waterslaeghers in "F.C. De Kampioenen"
Ik heb het allemaal op DVD in de collectie, dus hopelijk nog lang (na)genieten van Johnny.
moviemike
-
- 1309 messages
- 5762 votes
De man die beter was in pinten pakken dan ballen, Vlaanderen verliest met Johny Voners één van zijn meest geliefde kampioenen.
R.I.P
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
In Memoriam Johnny Voners
Een acteur die ik met genoegen talloze keren aan het werk gezien heb op TV (en in films)
Drie TV series waarin hij speelde behoren tot mijn favorieten
De BRT jeugdserie "Axel Nort" (zijn eerste TV rol)
(ook nog) Als de Snoepbaron, in Mega Mindy
En natuurlijk 21 jaar lang als Xavier Waterslaeghers in "F.C. De Kampioenen"
Ik heb het allemaal op DVD in de collectie, dus hopelijk nog lang (na)genieten van Johnny.
Wel mooi dat die nog in de laatste film van de Kampioenen heeft kunnen meedoen. IK veronderstel niet dat die nieuwe afleveringen er nu nog gaan komen, dat hoeft ook niet voor mij. Iemand anders als Xavier dat gaat niet.
Speelde hij ook niet in Benidorm samen met zijn ex-vrouw Jeannine Bisschops?
Boenga
-
- 2628 messages
- 1532 votes
Ik vrees dat het voor de volgende generaties om verschillende redenen gedateerd was/is, maar ik ben het met je eens: de beste ooit.
Om de paar jaren bekijk ik de drie jaargangen met evenveel plezier opnieuw.
Pepino
-
- 473 messages
- 826 votes
Wel mooi dat die nog in de laatste film van de Kampioenen heeft kunnen meedoen. IK veronderstel niet dat die nieuwe afleveringen er nu nog gaan komen, dat hoeft ook niet voor mij. Iemand anders als Xavier dat gaat niet.
Speelde hij ook niet in Benidorm samen met zijn ex-vrouw Jeannine Bisschops?
Nieuwe afleveringen moeten inderdaad niet meer, maar misschien wel een herdenkings-episode, als een ode voor Johny Voners/Xavier? Een beetje zoals Thuis destijds had gedaan voor Ann Petersen / "Ons moe".
In ieder geval heb ik gisterenavond een dagschotel geheven voor Johny Voners. R.I.P. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.