• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.234 votes
Profile

Hoe denken jullie over de toekomst van (technologische) ontwikkelingen?

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Overbevolking zou geen probleem mogen zijn op deze aarde indien wereldwijd alles eerlijk verdeeld zou zijn. Er kunnen nog dan nog véél mensen op de aarde leven.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Erwinner wrote:

Overbevolking zou geen probleem mogen zijn op deze aarde indien wereldwijd alles eerlijk verdeeld zou zijn. Er kunnen nog dan nog véél mensen op de aarde leven.

Niet aan het tempo waarmee de mens de aarde vervuilt hoor. Die limiet is al lang bereikt én overschreden.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Allemaal lid worden van It Fryske Gea.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Reinbo wrote:

Dat is wederom een teken van totale zelfoverschatting

Jezelf buiten de natuur plaatsen is totale zelfoverschatting.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Halcyon wrote:

(quote)
Niet aan het tempo waarmee de mens de aarde vervuilt hoor. Die limiet is wat mij betreft al lang bereikt én overschreden.

Klopt denk ik wel ja. Ik zei ook dat het mogelijk is, alleen is het waarschijnlijk al te laat en wil de mens toch niet in die vorm gaan denken.

Binnenkort wordt voorspeld dat er geen zuivelproducten of iets in die geest (weet niet meer precies welke producten) genoeg voorradig zijn door de bijensterfte wat echt een omvangrijk probleem is op dit moment maar je hoort er amper wat over (gisteren toevallig in de krant een piepklein stukje).

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Jezelf buiten de natuur plaatsen is totale zelfoverschatting.

Dat zegt hij toch? Of mis ik nu iets?

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Erwinner wrote:

Binnenkort wordt voorspeld dat er geen zuivelproducten of iets in die geest (weet niet meer precies welke producten) genoeg voorradig zijn door de bijensterfte wat echt een omvangrijk probleem is op dit moment maar je hoort er amper wat over (gisteren toevallig in de krant een piepklein stukje).

Mja, dat is zo'n beetje de theorie van "neem één schakel weg uit de voedselpiramide, en de piramide zakt in". Wellicht een beetje overdreven, maar in die theorie zit wel een kern van waarheid.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Ik ben erg benieuwd. .

1 ding lijkt me wel zeker, over een jaar of 30 kunnen we ons niet meer voorstellen hoe we nu anno 2009 leefden. En dan heb ik het niet over details.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

AD.nl - Buitenland - Europa slaat alarm over bijensterfte

"Einstein zei het al: als de bij sterft, heeft de mens nog vier jaar te leven. ...

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Halcyon wrote:

Dat zegt hij toch? Of mis ik nu iets?

Jouw tekstje is een duidelijke variant van Mens vs Natuur. Dan plaats je jezelf dus buiten de natuur, wat best hoogmoedig is imo. Wraak van de natuur enzo is dan ook iets wat ik op z'n minst onzinnig vind.

Sowieso ben ik dat Mens vs Natuur gedoe enorm beu. Een uitgangspunt waar je nergens mee komt.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Maar de mens is een onderdeel van de natuur. Hoezo plaats ik de mens er dan buiten? Ik denk dat je dingen leest of interpreteert die er niet staan...

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Het is ook geen wraak, het zijn de consequenties van slechte balans.

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

(Technologische) ontwikkeling gaat vaak een richting op die je van tevoren nooit had bedacht. Meestal wordt bij toekomstvoorspelling gedacht aan het doorontwikkelen van bestaande concepten, terwijl in werkelijkheid iets heel anders in de plaats komt voor een gevestigd systeem. Daarom bijvoorbeeld een typische retrofuturistische tekening uit de jaren '60 met een postbode in een vliegende auto, terwijl we nu e-mail hebben.

Ik denk dat iets als teleporteren wel eens de volgende grote vernieuwing na de telefoon, televisie en het internet kan gaan worden. Transport gaat niet meer op de traditionele manier via de wegen maar kan via een bepaald netwerk van de ene naar de andere plek worden verplaatst binnen seconden. De infrastructuur zoals die nu is zal dan ook volledig op zijn kop worden gezet, grote wegen kunnen verkleind of geschrapt worden en de indeling van een stad zal niet meer hetzelfde zijn. Wanneer uiteindelijk ook organismen op die manier verplaatst kunnen worden, krijgen begrippen als tijd en afstand een heel andere betekenis.

Maar goed, wanneer zoiets ooit al gaat plaatsvinden, zal dat in ieder geval niet binnenkort al zijn

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Erwinner wrote:

Het is ook geen wraak, het zijn de consequenties van slechte balans.

Voilà... Mijn visie staat er misschien nogal zwart-wit, maar ze verengen tot de nature strikes back films uit de jaren '70 is een beetje uit z'n context gerukt.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

SilverGun wrote:

Ik denk dat iets als teleporteren wel eens de volgende grote vernieuwing na de telefoon, televisie en het internet kan gaan worden.

Behalve dan dat het menselijk lichaam die immense krachten simpelweg niet aankan . Al geloof ik wel dat het theoretisch mogelijk is. Maar goed, dat bewees Einstein al...

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Teleporteren lijkt me wel een erg vergevorderde techniek. Dan zou je op z'n minst alle bestanddelen van de mens al van buiten moeten kennen. Daar staan ze nog niet eens van aan het begin.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Halcyon wrote:

Maar de mens is een onderdeel van de natuur. Hoezo plaats ik de mens er dan buiten? I

Door er een Vs van te maken.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Door er een Vs van te maken.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Overigens is het natuurlijk niet zo'n rare gedachte dat de mens uiteindelijk z'n daden niet heeft weten te overzien en zo'n onherstelbare afbreuk aan de aarde heeft gedaan dat er geen ontkomen meer aan is.

Op kleiner niveau zijn er genoeg voorbeelden van gebieden die volstrekt onleefbaar zijn geworden.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Of het fenomeen kanker... Mens vervuilt lucht. Mens ademt lucht in. Mens krijgt kanker. Een eenvoudig voorbeeld van hoe de natuur (onder invloed van de mens) genadeloos toeslaat. Een wisselwerking die uiteindelijk de ondergang van de mensheid zal betekenen.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Halcyon wrote:

Ik vrees ... dat de ondergang van de aarde nakend is omwille van de overbevolking en de milieuvervuiling. Hopelijk worden we eerst nog getroffen door een ijstijd die de mensheid dusdanig decimeert opdat we "een nieuwe kans" krijgen. Maar ik geloof meer in een doemscenario waarbij we (overigens volkomen terecht) worden uitgeroeid door de fauna en flora van onze prachtige planeet. Als vergelding voor het leed dat wij hen hebben aangedaan. Shyamalan is een visionair, let op mijn woorden.

Ik ben het er vrijwel volkomen mee eens. Enkel de eerste zin klopt niet. Het zal niet de ondergang van de Aarde betekenen, enkel de ondergang van de mens. Het kan de Aarde natuurlijk weinig schelen als er geen mensen meer leven.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

De ondergang van de aarde als geheel, incl. oceanen, bossen, dieren, lucht, ... De bol op zich zal nog wel een tijdje rond de zon draaien (tot die ook weer stopt met schijnen), maar dan zonder de eigenschappen die de aarde maken tot wat ze nu is.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Erwinner wrote:

Ja, dat werkt enkel volgens de theorie van de SP: "Iedereen arm". Geloof dat daar vrijwel niemand voor te porren is. Zeker niet zij die er over gaan....

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Ja, dat werkt enkel volgens de theorie van de SP: "Iedereen arm". Geloof dat daar vrijwel niemand voor te porren is. Zeker niet zij die er over gaan....

Nou ja niet arm, maar gewoon een dak boven je hoofd met genoeg voedsel met gevolg tot veel minder stress, prestatiedruk, maar veel meer vrijheid. Ik ben er wel voor te porren en met mij nog een hoop andere... Mja, er moet een hoop veranderen want het treft zowel de politiek als het zakenleven en die worden het toch nooit eens met elkaar.

Wat er nu aan de hand is zijn gewoon gaten dichten, veel geld in problemen pompen waarna er weer andere problemen ontstaan. Een visuele cirkel waaraan miljarden weggegooid geld uit ontstaat.

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

Een haiku:

Aarde huilt de laatste keer

en spoelt de stank van verderf weg

belicht door filmende mobieltjes

Er is 'hoop' voor de Mensheid.

Zoals de kennis uit de Klassieke Oudheid behouden bleef voor een selecte groep tijdens de Middeleeuwen, zal er ook een elite groep zijn die alles in het werk zal zetten om de naderende tegenspoed te overleven.

Maar daar horen wij natuurlijk niet bij.

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

@Erwinner

Idealistisch, maar ook utopisch.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

ToNe wrote:

@Erwinner

Idealistisch, maar ook utopisch.

Een utopie omdat de mens de natuur in de weg staat onder invloed van macht e.d. maar theoretisch met gemak haalbaar.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Eigenlijk zijn we ook wel een zielig ras. Raden hoe we met z'n allen de pijp uit zullen gaan.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

BoordAppel wrote:

@ U-96

Leuk idee vind ik overigens wel een idee van Arthur C. Clarke. Hij heeft in een boek (3001 of welk jaartal het ook mag zijn) beschreven dat er een gigantisch 'wiel' om de aarde wordt gebouwd voor de overbevolking. Dat wiel staat dan op 4 enorme pilaren die op een aantal continenten op aarde staan.

En dit bedoel ik nu met miljarden aan gaten dichten of "problemen oplossen" terwijl de oplossing zo voor de hand liggend is, maar men te beroerd is om een paar stapjes terug te doen.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Het is trouwens geen visuele cirkel Erwinner. Een vergipsingkje neem ik aan

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.