• 178.145 movies
  • 12.219 shows
  • 33.990 seasons
  • 647.196 actors
  • 9.373.666 votes
Profile

R.I.P. #2

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Intouchables-boegbeeld Philippe Pozzo di Borgo (72) overleden | Show | AD.nl

AD wrote:

De Franse zakenman Philippe Pozzo di Borgo is vrijdag op 72-jarige leeftijd overleden. Pozzo di Borgo, die aan het hoofd stond van champagnehuis Pommery, raakte begin jaren negentig verlamd door een paraglide-ongeluk. Zijn levensverhaal vormde in 2011 de inspiratiebron voor de internationale filmhit Intouchables.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Film- en tv-maker Bob Visser overleden - hollandfilmnieuws.nl

Holland Film Nieuws wrote:

Op 30 mei jongstleden is Bob Visser overleden. Visser was regisseur en producent. Hij was oprichter van NEON, de Rotterdamse film en tv-maatschappij.

Bob Visser, die in 1949 werd geboren, studeerde aan de sociale academie. Naast een aantal speelfilms, waaronder Het Veld van Eer (1983) en Plan Delta (1990), regisseerde hij diverse kinder- en jeugdprogramma's, hoofdzakelijk voor de VPRO. Daartoe behoorden ook tv-programma's als Villa Achterwerk en Koken op zee.

In 1993 richtte hij de productiemaatschappij Neon op. Visser werkte zowel als regisseur, producent als scenarioschrijver. In 2013 maakte hij de documentaire Mijn Leven als Deelder.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

De Braziliaanse zangeres Astrud Gilberto is overleden. Was getrouwd met João Gilberto en wereldberoemd met The Girl from Ipanema. De zangeres werd 83 jaar.

https://www.ft.com/__origami/service/image/v2/images/raw/ftcms%3Ab74a5cea-eea0-11e9-a55a-30afa498db1b?source=ig

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

’Unabomber’ Ted Kaczynski (81) dood aangetroffen in cel.

bron

ZAP!

• 5462 messages
  • 3624 votes

Stephan wrote:

’Unabomber’ Ted Kaczynski (81) dood aangetroffen in cel.

bron

Waarom deze dwaze terrorist hier noemen? Heeft toch 0,0 met film te maken?

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

ZAP! wrote:

(quote)
Waarom deze dwaze terrorist hier noemen? Heeft toch 0,0 met film te maken?

Ted K (Film, 2021)

John Milton

• 24225 messages
  • 13388 votes

Ik moet altijd meteen hieraan denken bij zijn naam: *klik*

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

John Milton wrote:

Ik moet altijd meteen hieraan denken bij zijn naam: *klik*

Boom

ZAP!

• 5462 messages
  • 3624 votes

Ik wist niet dat Ted al die films gemaakt had, mijn excuses.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

ZAP! wrote:

Ik wist niet dat Ted al die films gemaakt had, mijn excuses.

Je HAD ook lering kunnen trekken en kunnen zeggen: "Sorry", maar dat is voor velen net zo moeilijk als "Worcestershire Sause".

Graaf Machine

• 9792 messages
  • 1412 votes

Silvio Berlusconi overleden.

ZAP!

• 5462 messages
  • 3624 votes

Stephan wrote:

Je HAD ook lering kunnen trekken en kunnen zeggen: "Sorry", maar dat is voor velen net zo moeilijk als "Worcestershire Sause".

??

ZAP!

• 5462 messages
  • 3624 votes

Graaf Machine wrote:

Silvio Berlusconi overleden.

Kijk, die mag wél. Ik was nogal verbaasd toen ik zijn naam als executive producer zag bij een film van Bob Rafelson...

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

Jep. Hier in het nederlands.

DPG Media Privacy Gate - ad.nl

mikey

• 28987 messages
  • 5139 votes

Rip treat

kos

• 46693 messages
  • 8850 votes

ZAP!

• 5462 messages
  • 3624 votes

R.i.p. Treat Williams.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Schrijver Cormac McCarthy (No Country for Old Men) overleden - nos.nl

NOS wrote:

De Amerikaanse schrijver Cormac McCarthy is overleden. Hij is bekend van boeken als The Road en No Country for Old Men. Hij is in zijn huis in New Mexico een natuurlijke dood gestorven, liet zijn agent weten. McCarthy was 89 jaar.

Voor The Road kreeg de auteur in 2007 een Pulitzerprijs. Van No Country for Old Men verscheen datzelfde jaar een succesvolle verfilming in de bioscopen. In 2022 kwamen zijn laatste twee boeken uit.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Ach jee. Adieu Philipine ooit op het IFFR gezien. Dat is een leuke jeugdige New wave film die bekender zou mogen zijn.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Kunststof-presentatrice Jellie Brouwer (59) overleden - nos.nl

NOS wrote:

NPO Radio 1-presentatrice Jellie Brouwer is op 59-jarige leeftijd overleden. Ze was sinds 2001 een van de vaste interviewers van het kunst- en cultuurprogramma Kunststof (NTR), waarin gasten een uur worden bevraagd. Van Cees Nooteboom, Joke Bruijs en Nielson tot Meau, Marieke Lucas Rijneveld en Peter Pannekoek: ze zaten de afgelopen jaren allemaal tegenover Brouwer.

Begin februari moest ze vanwege haar ziekte stoppen met Kunststof. Ze had een zeldzame vorm van kanker en kon niet meer worden behandeld.

R.I.P. Jellie Brouwer

Mooi recent interview in de Volkskrant:

‘Kunststof’-presentator Jellie Brouwer: ‘Ik heb het leven ervaren als een feest. En dan is het klote als je eerder weg moet’ - de Volkskrant

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Postuum: Wendela Scheltema (1966-2023) - de Volkskrant

Volkskrant wrote:

Geëngageerd, opgewekt, geestig, relativerend. De op 56-jarige leeftijd onverwacht overleden filmmaker Wendela Scheltema was voor haar vrienden ‘de lijm’ tussen verschillende groepen mensen en ‘de stille kracht die de hele boel stond te orkestreren’.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.