• 178.145 movies
  • 12.219 shows
  • 33.990 seasons
  • 647.196 actors
  • 9.373.686 votes
Profile

R.I.P. #2

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Johan Leysen overleden

Toch een erg gewaardeerd acteur in zowel België als Nederland.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

RIP Johan Leysen

narva77 (crew films)

• 12728 messages
  • 6540 votes

RIP Johan Leysen

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

siteSakamoto - siteSakamoto

Componist Ryuichi Sakamoto is overleden.

Roger Thornhill

• 6014 messages
  • 2447 votes

R.I.P. Ryuichi Sakamoto, maker van heel veel prachtige muziek (onder andere de soundtrack van Merry Christmas Mr Lawrence, waarin hij ook als acteur in een hoofdrol te zien was).

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Honk Kong acteur Richard Ng is overleden. Hij was vooral te zien in de jaren '80 en '90 naast acteurs als Jackie Chan en Sammo Hung. Vooral een komische noot in die films, maar toch opvallend ondanks de kleine rollen. De acteur werd 83.

https://hype.my/wp-content/uploads/2023/04/richard-ng-movies.jpg

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Michael Lerner (81) overleden.

Onsterfelijk als Lipnick.

bron

ZAP!

• 5462 messages
  • 3624 votes

R.i.p. Michael Lerner. Inderdaad geniaal in die rol!

Maar ook hilarisch bv. als Big Fat Bernie Gale in Safe Men (Film, 1998) (is lang niet iedereen met mij eens... ) en uitstekend in tig andere rollen.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Misschien bij de jongere kijkertjes ook bekend als de Goblin King uit The Hobbit: An Unexpected Journey. Maar toch vooral, RIP Dame Edna!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Och jee, mijn vader had vroeger platen van 'm en ik zag hem vorig jaar nog in een hele goede rol in de aanrader Odds against Tomorrow (1959) .

Sol1

• 581 messages
  • 261 votes

starbright boy wrote:

Och jee, mijn vader had vroeger platen van 'm ...

Wereldberoemd geworden met het nummer 'The Banana Boat Song (Day-O)', zoals dat ook terugkeert in de soundtrack van Beetlejuice als ondersteuning van een nogal opvallende scène

Graaf Machine

• 9792 messages
  • 1412 votes

Jammer van Paul van Vliet. Mijn ouders hadden nog wel wat elpee's van hem in de jaren zeventig. Zo heb ik hem ook een beetje leren kennen. Fijne man die goed cabaret maakte en toch ook gewoon beschaafd wist te blijven.

Dat hij zou oud was had ik al wel vermoed, als mijn ouders zo'n 50 jaar geleden al elpee's van hem hadden.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Omg, Jerry Springer! Een guilty pleasure als jonge tiener! Ik was het helemaal vergeten als ik aan de nineties denk.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

The Jerry Springer Show is niets minder dan legendarische tv. Wat was dat fantastisch bizar. En ja, er waren altijd twijfels wat echt was en wat geacteerd, maar ik heb er erg van genoten. De enige show waarin een bodyguard net zo bekend werd bijna als de presentator.

Dievegge

• 3172 messages
  • 8195 votes

Krasse knar Harry Belafonte was me ontgaan. Hij was populair met calypso en vrolijke liedjes, maar ook actief in de burgerrechtenbeweging. Een interessante rol had hij als progressieve verkiezingskandidaat in Island in the Sun (1957) , een van de eerste films over interraciale relaties.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

ZAP!

• 5462 messages
  • 3624 votes

Barry, Harry, Jerry & Paul --- dat klinkt wel als een aardige titel voor een filmkomedie... maar het is niet om te lachen hier --- r.i.p..

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.