- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
Bartje-acteur Jan Krol (60) overleden
Iconische uitspraak:
'Bartje bidt niet voor brûne bonûh!'
R.I.P. Jan Krol
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Luigia "Gina" Lollobrigida (95) overleden
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
RIP Gina Lollobrigida... Blijkbaar heb ik er nog maar 1 film van gezien. Tijd om wat meer van op te zoeken.
Rotterdam@1
-
- 882 messages
- 426 votes
Overleden: Jan Krol, de vertolker van Bartje. Hij was pas zestig jaar vgls. RTV Drenthe. Heel leuk jongetje in dat arme gezin, vonden wij altijd en...bruine bonen zijn inderdaad niet te eten, behalve als warmgedraaide soep.....
Theunissen
-
- 12271 messages
- 5514 votes
Bartje-acteur Jan Krol (60) overleden
Iconische uitspraak:
'Bartje bidt niet voor brûne bonûh!'
R.I.P. Jan Krol
Misschien had hij toch beter kunnen bidden 
Dievegge
-
- 3172 messages
- 8195 votes
Van Gina Lollobrigida was ik wel een fan. Ook op hogere leeftijd kwam ze nog steeds zeer sympathiek over in interviews. Haar beste films zijn enkele oude komedies, soms in het Italiaans en soms in het Engels: Pane, Amore e Fantasia en Buona Sera, Mrs. Campbell.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Drukke dagen. Als wielerfan zie ik dat Westra veel te jong dood is. Verder een acteur uit de beste serie allertijden. En een van de grootste actrices waarvan ik volgens mij nooit een film heb gezien.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik zag enkel nog Beat the Devil (Film, 1953) en La Legge (Film, 1959)
Niet haar bekendste werken.
ZAP!
-
- 5458 messages
- 3624 votes
...en...bruine bonen zijn inderdaad niet te eten, behalve als warmgedraaide soep.....
R.i.p. 'Bartje'!
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
David Crosby (81) overleden
https://nbc-2.com/wp-content/uploads/2023/01/david-crosby-1024x576.png
Rotterdam@1
-
- 882 messages
- 426 votes
David Crosby!
Zie documentaire met en over hem: "Remember my name" en tip waar deze gratis te zien is: LookMovie/Watch Free Movies
(hoe verzin je het!) Niet bekend hoe lang dit is.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik heb Crosby in 2018 nog live gezien in het Openluchttheater Rivierenhof in Deurne bij Antwerpen. Geweldig optreden en zeer leuke kerel. Een wonder dat hij zou oud geworden is, maar blijft een gemis.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Actrice Ghislaine Pierie, onder meer bekend van de tv-series Rozengeur & Wodka Lime en Westenwind, is vrijdag op 53-jarige leeftijd overleden. Dat laat een woordvoerder zaterdag namens haar familie weten aan het ANP. Pierie overleed aan de gevolgen van kanker.
De actrice was tussen 1999 en 2002 te zien in de serie Westenwind. In Rozengeur & Wodka Lime (2001-2006) speelde Pierie zes seizoenen lang de rol van Babette van Woensel.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
John Milton
-
- 24225 messages
- 13388 votes
Inderdaad veel te jong.
Ik herkende Werschings naam na al die jaren nog direct; ik was erg gecharmeerd van haar in 24. Maar drie jaar ouder dan ik en nu al overleden. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wat enorm triest, wist helemaal niet dat ze ziek was. Ik vond haar fantastisch als Renee Walker in 24.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Slater (crew films & series)
-
- 1346 messages
- 8972 votes
Slater (crew films & series)
-
- 1346 messages
- 8972 votes
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Burt Bacharach is overleden.
De componist schreef honderden popsongs, waaronder Close to You, I say a little prayer, Raindrops keep fallin' on my head, The Look of Love, Walk on by en zoveel meer klassiekers. Maar hij maakte ook filmmuziek en won 3 Academy Awards (voor Arthur en Butch Cassidy and the Sundance Kid) op 6 nominaties. Bacharach werd 94 jaar.
Graaf Machine
-
- 9792 messages
- 1412 votes
Regisseur van Chariots of Fire, Hugh Hudson, overleden.
Chariots of Fire-regisseur Hugh Hudson overleden op 86-jarige leeftijd
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
In Memoriam Hugh Hudson
Voor mij vooral synoniem aan " Greystoke, The Legend of Tarzan. Lord of the Apes ".
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Carlos Saura is overleden. Zijn debuut was in 1958, zijn laatste film vorig jaar. Lange carrière dus. Ik zag pas een film maar op mijn enorme stapel ligt nog wat meer.
John Milton
-
- 24225 messages
- 13388 votes
Ik zag drie films van hem, maar niets sinds 2019. Cría Cuervos (1976) (gok dat je die zag?) vond ik zeker een aanrader!
Mooie carriere idd. We heten niet allemaal Manoel de Oliveira, maar ik denk dat Carlos eveneens een indrukwekkend oeuvre achterlaat!
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
R.i.p. Carlos Saura.
Op een of andere manier haal ik hem altijd door de war met Víctor Erice.
Vond laatst zomaar ¡Ay, Carmela! tweedehands. Best een mooie film. La Prima Angélica kan ik ook aanbevelen, al is het een heel unieke film doordat de hoofdpersoon (die terugkijkend naar zijn jeugd) zichzelf in zijn kindertijd speelt, daardoor krijg je dus scenes waar een wat oudere man een kind speelt. Als je dat niet doorhebt zijn sommige scenes wel heel erg raar.
Heb ook nog twee flamencofilms van Saura liggen, maar op een of andere manier heb ik telkens geen zin om die op te zetten.
ZAP!
-
- 5458 messages
- 3624 votes
Op een of andere manier haal ik hem altijd door de war met Víctor Erice.
R.i.p. Carlos Saura.