• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.372.151 votes
Profile

Sporttoto en -poules topic #2 (centraal topic)

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Aai wat zuur. Twijfelde tussen 1-1 of 2-1 voor Real.

Maar gek genoeg heeft alleen A&L Real op winst. En die kon niet meer winnen.

J0enne heeft gewonnen als het goed is.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Jammer dat de 1-4 viel, anders had ik het gewoon volledig goed.

En mensen die de CL winnaar goed voorspellen hebben eigenlijk deze jaargang gewonnen.

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

En dat was de finale. Ik vraag me af of die ooit zo slecht is voorspeld. Enkel A&L1 wist dat Real met gemak ging winnen van de schande van Europa. Alle anderen hebben enkel punten vanwege die goal van Juventus.

Voor de top maakte het niets uit, de winnaar van de MoMe Champions League Poule 2016/2017 is j0enne.

1 . j0enne 688,5 (0)

2 . Nicolage Rico 672 (8)

2 . Stinissen 670 (8)

4 . happie 664,5 (8)

5 . mjk87 639 (8)

6 . Justus18 632,5 (0)

7 . Materny 617

8 . MatthijsGr00t 597,5 (0)

9 . Ajax&Litmanen1 596,5 (28)

10 . Gh8st 595 (0)

11 . TheBunk 575 (8)

12 . Finisterra 449

Rondewinnaars:

1e ronde: Gh8st 79

2e ronde: j0enne 90

3e ronde: j0enne 102

4e ronde: Nicolage Rico 88

5e ronde: happie 88

6e ronde: stinissen 74

1/8 finale (1e): j0enne 69

1/8 finale (2e): MatthijsGr00t 64,5

1/4 finale (1e): happie 38

1/4 finale (2e): happie 64

1/2 finale (1e): mjk87, Gh8st 42

1/2 finale (2e): Justus18, TheBunk

Finale: Ajax&Litmanen1

Hall of Fame

2005/2006 (65) 1. Roosky 2. Mikoz 3. Art

2006/2007 (38) 1. Macmanus 2. Boordappel 3. CityBird

2007/2008 (33) 1. Finisterra 2. Roosky 3. Boordappel

2008/2009 (32) 1. Roosky 2. Spetie 3. Materny

2009/2010 (26) 1. Mikoz 2. Flylo 3. Roosky

2010/2011 (49) 1. Naomi Watts 2. Maxcomthrilla 3. Goldenskull

2011/2012 (33) 1. Joy4ever 2. Stfuympos 3. Moviemafketel

2012/2013 (27) 1. Schram101 2. Joenne 3. Finisterra

2013/2014 (26) 1. Naomi Watts 2. David Bohm 3. Stinissen

2014/2015 (14) 1. MatthijsGr00t 2. Stinissen 3. Finisterra

2015/2016 (11) 1. Nicolage Rico 2. Ajax&Litmanen1 3. Justus18

2016/2017 (12) 1. j0enne 2. Nicolage Rico 3. Stinissen

Sinds de sluiting van Het Grote Voetbaltopic is het aantal deelnemers wel dramatisch gedaald als je dit zo ziet.

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Bedankt voor het bijhouden mjk87!

Gefeliciteerd j0enne! Ohoh, terwijl ik de hele tijd 1-2 voor Real had. Auw. Wel boven Ajax&Litmanen1 geëindigd, maar dat is net zo bijzonder als een geit op een offerfeest.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Netjes de finale en de ronde gewonnen. Ik voel me ook een beetje winnaar van de Champions League

Dank voor de organisatie weer mjk87

Felicitaties aan Joenne!

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

Als ik de eerste 2 rondes had meegedaan had ik gewonnen, die voorspelling durf ik wel aan.

Bedankt voor de organisatie Mjk87 en gefeliciteerd Joenne!

MatthijsGr00t

• 14031 messages
  • 1342 votes

Gefeliciteerd J0enne en bedankt voor de organisatie mjk87!

Pijnlijk dat ik na de kwartfinales al mijn puntentotaal had bereikt.....

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Ik durf het bijna niet te zeggen maar uh:

Tour de France 2017 poule - Sportpools

Hij is open hoor. Laat de ellende maar weer beginnen

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Iemand schijnt de winnende selectie al in besloten kring te hebben geopenbaard...

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Eerst maar eens afwachten hoeveel zwarte punten Van Avermaet gaat krijgen.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Goh, d'n Greg ontbreekt inderdaad nog. Evenals Fabio en eventuele Sky-klunzen.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Dames en heren, het wielerseizoen is nog steeds in volle gang, dus uw razende reporter is voor zijn jaarlijkse Tour-verslag alvast vooruitgestuurd om een deel van het Tour-parcours te verkennen in de Dauphiné Libéré. Uiteraard hebben een aantal ploegleiders alvast hun sterkste mannen gestuurd om klimkilometers in de benen te krijgen als opwarmertje voor La Grande Boucle die over enkele weken van start gaat. Misschien niet de mooiste ronde van het jaar, want Tom Dumoulin heeft de Giro gewonnen, en wellicht niet de zwaarste, want in de Giro en Vuelta wordt nog altijd meer afgezien, maar wel de grootste ronde van het jaar, en voor deze reporter altijd het hoogtepunt van het wielerjaar.

De spannende strijd in de Dauphiné Libéré, waarin de klassementsrenners eens wél durfden aan te vallen, heeft tot een aantal schitterende etappes geleid, en mooie uitslagen in het inmiddels zeer bekende MovieMeter Wielerspel:

De eerste etappe was een prooi voor LuukRamaker, want hij had de verrassende winnaar Thomas de Gendt in zijn ploeg opgesteld, en beiden werden daarmee de eerste dragers van het geel.

De vreugde voor LuukRamaker was echter maar van korte duur, want in de tweede etappe wist Knisper met zijn sprinters maar liefst 153 punten binnen de slepen, genoeg voor de etappewinst en het geel.

In de derde etappe was het opnieuw Knisper die aan het langste eind trok, maar niet met een monsterscore van 153 punten, maar slechts 43, omdat het peloton zich in zeldzame gevallen nog weleens verslikt in de bonus van de kopgroep, maar het mocht de pret niet drukken, want oranje boven, de zege in de etappe ging naar Koen Bouwman.

In de vierde etappe moesten de renners tegen de klok rijden, en meldde Richie Porte zich als kandidaat nummer 1 voor de eindzege. Iets wat otherfool natuurlijk allang wist, want hij had de Australiër als zijn kopman opgesteld. De ritzege was dan ook een prooi voor de Kopman der Bijnamen, de Andere Gek, en een van mijn gewaardeerde collega's in de branche van de wielerjournalistiek. Het geel werd echter niet overgenomen door otherfool, maar stiekem was daar ineens AHWA die met een aantal goede ereplaatsen in de vorige etappes het geel even mocht dragen.

In de vijfde etappe mocht er weer gesprint worden, en na de zege 1 dag aan otherfool te hebben gelaten, was daar weer Knisper die alles en iedereen naar huis reed en om z'n moeder liet roepen met een score van maar liefst 180 punten. Het mocht dan ook geen wonder heten dat hij AHWA op het matje riep om het geel weer in te leveren. De etappe ging naar Knispers verrassende pick Phil Bauhaus.

Naar de zesde etappe werd reikhalzend uitgekeken, want er moest nu echt serieus geklommen worden, en dan zouden we de grootste kemphanen in actie gaan zien, en wielerliefhebbers werden zeker niet teleurgesteld. We kregen alvast een heerlijke voorproefje op het titanengevecht tussen Christopher Froome en Richie Porte dat de Tour ons gaat brengen, maar terwijl deze twee elkaar bijna de hekken in reden na een zinderende slotfase, was daar ineens de verrassende Deen Jakob Fuglsang, die vorig jaar in team AHWA matig tot slecht presteerde, maar dit jaar zijn beste benen gevonden lijkt te hebben. Met een ultieme jump wist hij het profiel van zijn band voor die van Porte te duwen en met de zege aan de haal te gaan.

Dan hoor ik u al denken: Fuglslang? Dat moet een etappezege zijn voor de schier onaantastbare koploper david bohm, maar nee, want het was Finisterra die zijn ploeg eindelijk wist te motiveren om resultaten te rijden, en dankzij Froome en Aru wist hij de etappe naar zich toe te trekken. Het geel bleef echter nog bij Knisper, maar we zouden ons gaan opmaken voor een spannende strijd in de laatste twee etappes, want voor de sprinters zouden geen kansen meer komen om te scoren.

Daar dacht het team van McSavah toch anders over, want hij stuurde Ben Swift in de 7de etappe mee in de kopgroep, en die was zo slim om Jesus Herrada mee te nemen. De etappe zege ontging hen, maar dat mocht de pret niet drukken bij team McSavah want de etappe was voor hem en hij kon zo weer wat dichter bij david bohm in de buurt komen, maar ook bij Knisper, die nu toch echt moest vrezen om het geel in de laatste etappe kwijt te raken.

Het geel in de laatste etappe kwijtraken, daar weet Richie Porte inmiddels ook alles van. Hij weerde zich kranig, en werd naar boven geschreeuwd door ploegleider otherfool, maar die vermaledijde bonificatieseconden deden hem de das om, en het was Christopher Froome... Nee, het was Fabio Aru... Alberto Contador? Nee. Alejandro Valverde? Ook niet. Die dekselse Deen Jakob Fuglsang was er weer als de kippen bij en terwijl de grote meneren allemaal tekenen van zwakte of slijtage vertoonden, werd hij dankzij de boni's tot de eindoverwinnaar van de Dauphiné Libéré gekroond.

David Bohm kwam nog heel dichtbij, maar het was Finisterra die de koers op zijn naam wist te schrijven, vooral dankzij de prestaties Froome en Aru, maar hij mag ook Louis Meintjes een dikke pluim geven voor zijn bijdrage aan zijn eindoverwinning.

Inmiddels zijn de ogen van heel wielerland gericht op de Ronde van Zwitserland, dus rest mij nog een kort bedankje voor het lezen van dit verslag. Voor de volledigheid nog even de einduitslag:

1 Finisterra 460

2 david bohm 438

3 LuukRamaker 401

4 Knisper 376

5 McSavah 357

6 AHWA 339

7 otherfool 323

8 Teunnis 242

9 MatthijsGr00t 172

10 Montorsi 129

11 tovenaar 4

12 Outsiders 0

U ziet het goed, 4 punten voor tovenaar, wiens ploeg het feest na de overwinning in de Giro nog duidelijk in de benen had zitten, maar inmiddels wel weer goede zaken doet in Zwitserland.

Enfin, dit was het. Ik zie u graag terug in de Tour. Ik hoop dat ik dagelijks verslag kan uitbrengen van de etappes. Tot dan!

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

Wielerliefhebbers! Ik zie door de bomen het bos niet meer: Bij welk MM tour/wielerspel kan ik mij aansluiten om jullie middels mijn ongekende wielerkennis op achterstand te zetten?

Neem aan dat de strijd in bovenstaand spel (post AHWA) al sinds februari aan de gang is

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Het enige ware wielerspel hier op MM. Vergeet je niet bij het inschrijven direct aan te melden bij de MM-subleage (ww was volgens mij 'velo', toch?), want anders wil het niet meer.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

eRCee wrote:

Het enige ware wielerspel hier op MM.

Fout.

Stel voor dat jij en TheBunk volgend jaar ook een gooi gaan doen naar de eeuwige roem in het enige echte FiniMoMeWielerJaarSpel? Gevolg is wel dat je telefoon overladen gaat worden met kreten van emotionele ploegleiders.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Neen! Ik weiger een lijst op te stellen voor een heel jaar. Per decennium, dat zou pas knap zijn.

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

Tnx!

McSavah wrote:

(quote)

Fout.

Stel voor dat jij en TheBunk volgend jaar ook een gooi gaan doen naar de eeuwige roem in het enige echte FiniMoMeWielerJaarSpel? Gevolg is wel dat je telefoon overladen gaat worden met kreten van emotionele ploegleiders.

Count me in!

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Top. Speltechnisch is er wel een maximum aantal spelers, maar volgens mij past er zeker nog een paar bij.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Vandaag werd alweer de honderdste rit in de 2017 editie van het Grote FiniMoMeWielerJaarSpel verreden. Dit betrof zoals u ongetwijfeld weet de afsluitende tijdrit in de Ronde van Zwitserland, officieel de Tour de Suisse geheten. Hoewel de vorige verslaggever ternauwernood én onverwachts met een waar huzarenstukje uit Frankrijk op de proppen kwam, ziet deze (toegegeven, zeer luie) verslaggever dat de lat simpelweg te hoog is gelegd en zal hij zich vrijwel beperken tot de droge cijfers. Er kan in ieder geval worden gesteld dat er weinig punten zijn laten liggen en dat veel teams aan elkaar gewaagd waren. De teams met twee ritzeges vormen uiteindelijk ook de top twee van het eindklassement van de RvZ, dat tot de etappe van vandaag nog werd aangevoerd door LuukRamaker.

Ritzeges Suisse:

1ste etappe tovenaar

2de etappe LuukRamaker

3de etappe Teunnis

4de etappe Montorsi

5de etappe McSavah

6de etappe Finisterra

7de etappe MatthijsGr00t

8ste etappe tovenaar

9de etappe Finisterra

Eindklassement Suisse

01. Finisterra 665

02. tovenaar 589

03. LuukRamaker 548

04. MatthijsGr00t 486

05. Montorsi 470

06. McSavah 389

07. Teunnis 350

08. david bohm 329

09. Knisper 255

10. otherfool 103

11. Outsiders 50

12. AHWA 19

Totaalstand na Suisse:

01. david bohm 4867

02. McSavah 4706

03. MatthijsGr00t 4605

04. LuukRamaker 4032

05. otherfool 3963

06. tovenaar 3909

07. Montorsi 3903

08. Finisterra 3639

09. Teunnis 3574

10. AHWA 3337

11. Knisper 2739

12. Outsiders 1066

Ik geef het stokje alvast weer door aan uw man in Frankrijk, AHWA, die samen met otherfool het spektakel in la Grande Boucle speciaal voor u op MovieMeter gaat verslaan. À bientôt!

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

McSavah wrote:

Top. Speltechnisch is er wel een maximum aantal spelers, maar volgens mij past er zeker nog een paar bij.

Een paar ? Keep me posted

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

moviefreak#1 wrote:

(quote)

Een paar ? Keep me posted

Voordat ik helemaal mijn mond voorbijpraat zou Finisterra je hier meer over moeten kunnen vertellen. Er is ook weleens iemand afgevallen, maar de huidige kern van elf lijkt redelijk stabiel.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

McSavah wrote:

Tour de Suisse

Flutrondje! Alleen wat heldendaden van Rein... Gelukkig mijn vakantie verzet van mei naar juni om het falen van mijn renners (als ze al meededen?) te missen ten faveure van de Heldentocht van Tom.

Snel door dan maar naar de Tour waar Kuifje Kittel met minimaal 8 ritzeges voor team otherfool de aanval op de top 4 in gaat zetten...

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Dit seizoen wordt het niet meer, doordat ik een aantal langdurig geblesseerde renners heb gekozen. Of het moet nog in de Vuelta komen.

MatthijsGr00t

• 14031 messages
  • 1342 votes

Als er veel interesse is in het MM-jaarspel zou er eventueel gewerkt kunnen worden met een 1e en 2e divisie? Ik zou het spel trouwens bij iedereen aanbevelen Er is geen beter wielerspel!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Dan bereid ik me maar vast voor op degradatie.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Reeds 25 Tourvolgers in de MoMeSubLiga op Tour de France 2017 - Sportpools maar daar kunnen natuurlijk meer bij!

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Benieuwd welke kluns je dit jaar gelukkig gaat maken, otherfool.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4689 votes

Wat betreft het jaarspel denk ik dat we max. tot 15 deelnemers kunnen gaan. Ik speel het elders met 15 en dat lukt nog goed.

Nog 4 plaatsen vrij dus. Ik noteer alvast dat TheBunk en moviefreak#1 geïnteresseerd zijn. Je moet begin januari wel twee weken stand-by zijn voor het elk om beurt kiezen van renners.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Nicolage Rico wrote:

Benieuwd welke kluns je dit jaar gelukkig gaat maken, otherfool.

Mijn laatste paar klunskeuzes waren uitstekend dus die reputatie mag met het grof vuil mee

Overigens is er dit jaar wel zo'n opzichtige kluns dat ik ervan uitga dat die gewoon door iedereen gekozen gaat worden. Je zou gek zijn om hem niet te nemen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.