- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic #2 (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic #2 (centraal topic)
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Deze dagoverwinning is er eentje van de grote jongens, en koester ik dus zeer. Verder kijk ik net als McSavah met veel vertrouwen naar de komende week!
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
De slotetappe naar Pasadena is er wederom eentje voor de vluchters. Het logische gevolg: veel gemiste punten, alweer. Enkel Teunnis was zo slim een mannetje mee vooruit te sturen in de persoon van hipster Lachlan Morton. Met deze truc weet Teunnis daarnaast alsnog een plekje op het eindpodium te veroveren. MatthijsGr00t kroont zich zoals verwacht tot winnaar van het algemeen klassement, terwijl de constant presterende david bohm genoegen moet nemen met een tweede stek. Wel loopt hij in de totaalstand weer 40 punten in op McSavah, die tegenwoordig ook wel bekend staat als PMB (poor man's bohm).
Cali 7:
1. Teunnis 68
2. tovenaar 45
3. david bohm 40
Geel:
1. MatthijsGr00t 497 
2. david bohm 391 
3. Teunnis 323 
Totaalstand:
1. McSavah 3956
2. david bohm 3874
3. MatthijsGr00t 3527
Dit was het dan alweer. De focus gaat weer volledig op de Giro, waar we onze Vriend van de Klok en onze otherfool de komende week tot grote hoogte zullen zien stijgen.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Shit, het uitvallen van Kangert is een fikse streep door de rekening, sterker nog, ik ben volledig gedemoraliseerd.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Weer een dag dichter bij Milano, Girini, weer een stap dichter bij de Onvergankelijkheid. Dat het zover nog niet is voor Tom 'Il Farfallo' Dumoulin bleek maar weer eens uit de reeds aangehaalde valpartij van die arme Tanel Kangert. Wel reden tot juichen had vandaag Bob 'Bobby' Jungels, die het sprintje van de klassementsmannen won in het schone Bergamo. De Luxemburger schijnt een populaire kluns te zijn, maar McSavah weet wel beter en had liefst 7 scorende renners vandaag: MatthijsGr00t en Finisterra moesten nederig het hoofd buigen voor zoveel machtsvertoon:
1 McSavah 86
2 MatthijsGr00t 79
3 Finisterra 74
4 Paap 66
. jeroen dn urste 66
6 El Conquistador 62
7 stinissen 59
8 De Jantjes 56
9 Timmy 55
10 Arjan_Hanse 55
. mjk87 55
En daar was dan de onttroning van Knisper: we weten niet beter of de krachtpatser komt na afloop een roze tricot ophalen, maar vandaag was alles anders: een ouderwetse dubbelslag voor McSavah:
1 McSavah 620
2 Finisterra 610
3 Knisper 604
4 otherfool 601
5 david bohm 588
6 VivaLaHop 579
7 El Conquistador 575
8 Timmy 573
9 jeroen dn urste 565
10 eRCee 561
De SubLiga kan haar tomeloze ambities bij lange na niet waarmaken en zakte vandaag wederom door het ijs: slechts een schaamtevolle 16e plek blijft over. De maglia nera blijft bij Arjan_Hanse met 262 punten. Goed, dagje bekomen van alle emotie, en dan dinsdag de Koninginnerit: 222 kilometer (!) over de Mortirolo en twee keer de Stelvio... u weet het inmiddels he? Spettacolo! A dopodomani!
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Fascinerende driestrijd vandaag in het Grote FiniWielerJaarSpel: drie kanjers boven de 100 punten, en het was team tovenaar dat het met Jungels en Dumoulin daarbij net haalde voor Montorsi en Finisterra. De winnaar van de dag nadert ook met rasse schreden aan McSavah die intussen wel puntje voor puntje naar de epische 1000 trekt. In de TotaalStand staat david bohm dan weer op de deur te bonzen:
Giro 15:
1. tovenaar 125
2. Montorsi 122
3. Finisterra 110
Roze:
1 McSavah 993
2 tovenaar 915
3 Montorsi 719
TotaalStand:
1 McSavah 3960
2 david bohm 3880
3 MatthijsGr00t 3542
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Wat mij betreft worden alle spellen nu gewoon stopgezet.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Denk dat je Sportpools wel gaat winnen. Ik twijfelde enorm over Dumoulin; vond die 3 zwarte punten vooraf net wat te veel, maar dat zijn er nu zelfs 2 te weinig. Dure fout. Had 'm op het laatst bijna nog ingeruild voor Landa en Visconti. Aiai.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Milano is nog ver, Girini... Maar McSavah heeft zeker een aardige squadra...
Zelf baal ik van mijn nulpunters... vooral van Carthy en Foliforov had ik zoveel meer verwacht.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
De meest zware bergetappes komen nog, dus ik reken me zeker niet rijk. Vooral gezien ik ongeveer de enige ben zonder Quintana en (nog) geen punten heb met mijn geheime wapen. Ook kunnen de bergpunten nog flink veranderen. Zolang de Vlinder maar roze in Milaan staat, maar vrees vooral de zwakte van Sunweb tov Movistar en Bahrein. Uitvallen van Kelderman is zo jammer.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Heb de gehele top 4. Helaas zit m'n kluns daar ook bij. Die Pozzo heeft al 3 jaar niks gereden in grote rondes en nu staat-ie er ineens weer. Kortom: ik ben een grotere kluns dan die ouwe Italiaan.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Mijn kluns Anton doet het ook een stuk beter dan verwacht en staat na vandaag vijfde in het bergklassement. Bij JvdB leek me de kans op uitval weer groter. Voor de rest ook een slechte Sportpoolsdag. In de zware bergetappes komt mijn team zoals verwacht tekort. Dus ook de spelletjes kunnen het tijdverlies van de Vlinder niet een beetje goedmaken. 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Niet het onding de Mortirolo, Girini, niet die verschrikkelijke Stelvio, noch de verschroeiende Umbrailpass... het was tevens niet de Haai van Messina, niet Pinot Noir, en al helemaal niet de Witte Arend van de Andes, neen, waarde volgers, het was Moeder Natuur die Tom 'de Vlinder' Dumoulin vandaag uit het roze wilde hebben. Dat de Molen van Maastricht in extremis toch nog de leiderstrui wist te behouden is een heel klein pleistertje op een hele diepe wonde. Er was echter heus wel een vrolijk gezicht te vinden vandaag in Nederland: De Jantjes pakten uit met 5 man uit de top 6 (!) en daarmee een impressionante etappezege:
1 De Jantjes 96
2 Arjan_Hanse 77
3 Paap 76
4 El Conquistador 75
5 Gh8st 70
6 El Loco 65
7 Timmy 63
8 otherfool 60
. VivaLaHop 60
10 david bohm 54
Roze trui McSavah was niet direct op de voorposten te vinden, en zag team otherfool en El Conquistador naderen. Let op deze duivelse dag ook op de score van de leider, én de minieme verschillen daarachter:
1 McSavah 666
2 otherfool 651
3 El Conquistador 650
4 Finisterra 644
5 Knisper 643
6 david bohm 642
7 Timmy 636
8 VivaLaHop 634
9 Gh8st 606
10 Justus18 598
. jeroen dn urste 598
De SubLiga heeft al een week hoge nood en blijft op de beschamende 16e stek staan, maar het verhaal van de dag was ongetwijfeld maglia nera Arjan_Hanse die vandaag de bergen over vlóóg, tweede werd in de etappe en in 1 ruk door de gehate trui overdeed aan team stinissen met 319 punten. Goed, morgen iets van een tussenetappe, al is na vandaag niets meer zeker... a domani!
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
In het Grote FiniWielerJaarSpel was de Koninginnenrit uiteraard een kolfje naar de hand van de klassementsbommen van Montorsi: eclatant heet zo'n overwinning dan: de eerste concurrenten volgen pas op een honderdtal punten. Hiermee komt Montorsi ook in de buurt van het roze van McSavah, al staat team tovenaar er ook nog tussen. In de totaalstand kruipt bohm weer 40 puntjes nader, maar ook daar blijft McSavah nog leider...
Giro 16:
1. Montorsi 179
2. MatthijsGr00t 84
3. Finisterra 80
. otherfool 80
Roze:
1 McSavah 993
2 tovenaar 948
3 Montorsi 898
TotaalStand:
1 McSavah 3960
2 david bohm 3920
3 MatthijsGr00t 3626
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Een dagje met, zoals de naamgever van het Grote FiniWielerJaarSpel dan pleegt te zeggen, minderwaardige vluchters. Daar rekenen we dan niet Pierre Rolland bij, die david bohm de ritzege gaf én, jawel, de leiding in de JaarStand. In de strijd om het roze verandert er hoegenaamd niets, de onttroonde McSavah mag zich dus nog getroosten met de heilige maglia rosa om de schouders:
Giro 17:
1. david bohm 100
2. LuukRamaker 94
3. outsiders 70
Roze:
1 McSavah 993
2 tovenaar 948
3 Montorsi 898
TotaalStand:
1 david bohm 4020
2 McSavah 3960
3 MatthijsGr00t 3666
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Laat ons weer terugkeren, Girini, naar de periode vóór dumpgate, en de dagen af te tellen naar Milano. Nog vier staan er op de teller na de etappe van vandaag, waarin de vluchters het voor het zeggen hadden en Pierre 'l'oeuf' Rolland de zoveelste zege deze week voor Cannondale binnensleepte. Een typische dag voor lage scores in de MoMeSubLiga: alleen StillIll zag het in de kloeke Fransman zitten en moest dan ook nog het ereschavot delen met david bohm die Gorka 'broer van' en 'Rusty' Woods had opgesteld:
1 david bohm 25
. StillIll 25
3 LuukRamaker 20
4 mjk87 15
. McSavah 15
. eRCee 15
7 lucdecoster 11
8 Knisper 10
9 VivaLaHop 8
10 otherfool 7
. Finisterra 7
Geschraap ook in de top van het klassement, al schoof team david bohm wel naar het tweede plekje achter nog altijd leider McSavah. De verschillen zijn met al dat nog komen gaat echter miniem:
1 McSavah 676
2 david bohm 662
3 otherfool 658
4 Finisterra 646
5 Knisper 643
6 VivaLaHop 637
7 Timmy 636
8 El Conquistador 625
9 eRCee 606
10 Justus18 603
De SubLiga steeg zowaar een plekje, maar voor positie 15 hoeven we nog niet trots naar huis te schrijven. Ook team stinissen kan met 319 punten en de gehate maglia nera onmogelijk tevreden zijn. Morgen, lieve Girini, 5 (!) klimmen binnen 137 kilometer, uw verslaggever gaat ongegeneerd Hup Vlinder naar de beeldbuis schreeuwen. Doet u mee? A domani!
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
U gunde het hem toch zeker wel allemaal, Girini, die altijd wat beklagenswaardige TJ, dat hij een weerom mislukte grote ronde nu goed wist te maken met een formidabele etappezege? Uw verslaggever kon in ieder geval het slaken van een juichkreetje niet weerstaan, al had dat allicht ook te maken met het gemak waarmee de Roze Farfallo daarachter rustig alle aanvalletjes wist af te slaan: ik wil u niet nerveuzer maken dan u al bent, Girini, maar nog 3 dagen! Als er echter iemand is die nog wel een paar weekjes door wil koersen in het schone Latijnse landschap dan is het Arjan_Hanse wel; wekenlang met de Maglia Nera op de sukkel maar de laatste dagen bezig aan het ene staaltje krachtpatserij na het andere: de versmachtende sprint à deux met De Jantjes was er voor de talloze tifosi eentje om door een ringetje te halen:
1 Arjan_Hanse 74
2 De Jantjes 73
3 lucdecoster 63
4 eRCee 59
5 Paap 55
6 mjk87 49
. McSavah 49
8 jeroen dn urste 47
9 david bohm 44
10 Timmy 43
Maglia Rosa McSavah liep weer een paar puntjes uit op team david bohm; de etappes raken langzaamaan op, komt er in het slotweekend nog een grandiose aanval op de Enige Echte Leiderstrui van het jaar!?
1 McSavah 725
2 david bohm 706
3 otherfool 690
4 Finisterra 681
5 Timmy 679
6 VivaLaHop 674
7 Knisper 671
8 eRCee 665
9 El Conquistador 664
10 jeroen dn urste 635
De SubLiga heeft gewoon geen klimmersbenen en rijdt anoniem rond op plek 15, terwijl de Maglia Nera bij team stinissen blijft met 348 punten. Morgen gezond weer op, de verschroeiende hitte in de huiskamer of op de werkplek trotseren en de Molen van Maastricht weer een dagje verder helpen overleven, want we mogen de Witte Arend en de Haai natuurlijk niet gaan onderschatten nu! Graag a domani!
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Waar is dat feestje in het Grote FiniWielerJaarSpel? Daar, bij LuukRamaker, daar is het feestje. De punten voor TeJay waren nipt genoeg om MatthijsGr00t van het vege lijf te houden. Teams tovenaar en Montorsi sluipen ondertussen werkelijk naar het Roze van McSavah, maar de trotse leider houdt nog immer stand. Team david bohm zal de Algemeen LeidersTrui allicht naar Milano brengen, al is Guilin dan nog ver!
Giro 18:
1. LuukRamaker 100
2. MatthijsGr00t 92
3. Teunnis 76
Roze:
1 McSavah 993
2 tovenaar 970
3 Montorsi 953
TotaalStand:
1 david bohm 4026
2 McSavah 3960
3 MatthijsGr00t 3758
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Tsja, dan had ik toch liever jouw team. Vooral het uitvallen van Kangert en Hermans, beiden toch tamelijk goed op dreef, is nogal funest voor m'n geplande inhaalrace. Nibali eruit gooien voor Kruijswijk m'n grootste fout.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Nog maar eens een superspannende finish in het Grote FiniWielerJaarSpel, alsof we vandaag al niet genoeg spettacolo hebben meegemaakt. Net als gisteren miste MatthijsGr00t de ritzege op een haar na, ditmaal was het Finisterra die nipt het sprintje won, vnl dankzij de (minderwaardige?) vluchters Pelle en LL Cool S. De troost voor Matthijs kwam echter al op de streep, waar hij door het toegestroomde journaille werd verzekerd dat hij het roze met 1 (!) punt voorsprong van McSavah had overgenomen. Ook teams tovenaar, Montorsi én Finisterra staan nog binnen de 100 punten trouwens! Team david bohm tenslotte breidde de voorsprong in de TotaalStand nog wat uit:
Giro 19:
1. Finisterra 105
2. MatthijsGr00t 100
3. LuukRamaker 80
Roze:
1 MatthijsGr00t 994
2 McSavah 993
3 tovenaar 977
TotaalStand:
1 david bohm 4096
2 McSavah 3960
3 MatthijsGr00t 3858
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik dacht, geachte Girini: dit jaar doe ik het niet. Ik vertel u een keer niet wat u allemaal al weet, namelijk dat wielrennen de Enige Echte Sport is, maar na een dag als vandaag kan de conclusie niet anders zijn. Wat een ongekend spektakel leverde deze 19e Giro-rit op, waarbij het maar goed is dat de RAI niet de hartslag van uw nerveuze verslaggever in beeld bracht: het had ongeruste telefoontjes geregend. Want terwijl Mikel Landa zijn Giro steeds verder aan het oppoetsen was zagen we in het slagveld daarachter de Vlinder zwoegen, klapperend met zijn vleugeltjes die ineens een stuk kleiner leken... gaat het dan wéér gebeuren dat een WielerHeld van de Lage Landen in extremis een Grote Ronde verliest? Enfin, er is nog hoop! Intussen een relatief rustig dagje in de MoMeSubLiga van het SpoPoSpel met al die vluchters, maar er stond toch weer één kennertje op en wel in de persoon van StillIll die én Landa én Rolland én Henao van voren meehad:
1 StillIll 55
2 McSavah 33
3 eRCee 31
. lucdecoster 31
5 stinissen 27
. VivaLaHop 27
7 Gh8st 25
8 Arjan_Hanse 23
9 Justus18 17
10 De Willies 15
Maglia Rosa McSavah was bij de pinken en wist nog uit de groep der favorieten te ontsnappen, met een schuin oog op de truipunten lijkt de leider in het klassement op 2 oren te kunnen slapen... VivaLaHop hupte ondertussen in één moeite door van positie 6 naar een podiumplekje:
1 McSavah 758
2 david bohm 719
3 VivaLaHop 701
4 eRCee 696
5 otherfool 693
6 Timmy 687
7 Finisterra 687
8 El Conquistador 672
9 Knisper 671
10 lucdecoster 662
Het dieptepunt is elke dag weer u verslag te moeten doen van de positie van de met zoveel ambitie gestarte MoMeSubLiga: 16. Au. Dan is het beter het leed te delen, zoals team stinissen en de vandaag puntloze AHWA doen: met 375 punten zullen er morgen twee Maglia Nera's de laatste klimmen opdansen. Morgen, ja morgen, nog maar eens De Dag Van De Waarheid... Zal onze eigen Molen van Maastricht zijn benen weer terugvinden? Graag a domani!
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Kruijswijk stapt ook nog even lekker af 2 dagen voor het einde, gaat lekker zo met Sportpools. Nibali wisselen voor Kruijswijk, volgende keer niet meer doen 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Bij mij precies hetzelfde. Zonder dat had ik een behoorlijk goed team gehad.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Het Grote FiniWielerJaarSpel komt inmiddels alweer bijna aan zijn GiroEind, en het waren de grote kanonnen van Montorsi (Quintana, Nibali) die nog eens een ritzege voor hun ploegleider binnensleepten, de 5e deze Giro. Niet alleen dat: ook zal Montorsi morgen in het heilige roze aan de slottijdrit mogen beginnen, al heeft team tovenaar met Dumoulin én Jungels in het team allicht de beste papieren? In de totaalstand ten slotte blijft david bohm leider:
Giro 20:
1. Montorsi 120
2. Teunnis 100
. otherfool 100
Roze:
1 Montorsi 1081
2 tovenaar 1032
3 MatthijsGr00t 1023
TotaalStand:
1 david bohm 4098
2 McSavah 3960
3 MatthijsGr00t 3887
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Negenentwintig kilometer en driehonderd meter, Girini, scheidden de matadoren nog van Milano waar ofwel de Witte Arend, ofwel de Haai, ofwel Pinot Noir, ofwel de Molen van Maastricht ofwel de Tsaar van Tatarije de Giro Centenario gaat winnen; nimmer was het zo spannend en ik kan alvast verklappen; nimmer wordt het ook meer zo spannend. De laatste rit in lijn ging naar Pinot Noir en in de MoMeSubLiga van het grote SpoPoGiroSpel was het Timmy die nog eens de klimmersbenen bovenhaalde: hij speelde buiten Pozzo de complete top 5:
1 Timmy 77
2 Paap 70
3 Arjan_Hanse 68
4 De Jantjes 62
5 MatthijsGr00t 61
. McSavah 61
7 Finisterra 59
8 mjk87 58
. otherfool 58
. david bohm 58
Zonder ongevallen lijkt McSavah morgen de Giro te gaan winnen; of gaat een bizar Secret Weapon elders nog roet in het eten gooien? Ook gezien de truipunten zal het daarachter echt adembenemend worden voor de andere plekjes op het podium:
1 McSavah 819
2 david bohm 777
3 Timmy 764
4 otherfool 751
5 VivaLaHop 750
6 Finisterra 746
7 eRCee 735
8 El Conquistador 718
9 Paap 708
10 jeroen dn urste 691
De SubLiga: 15
De Maglia Nera is na vandaag alleen in handen van team AHWA met 388 punten. Goed, beste Girini, morgen is het op de kop af 13.461 dagen geleden dat Joop in de Maillot Jaune Parijs binnenreed... gaan we het nu dan eindelijk weer meemaken? Per favore, Farfallo, ontdoe ons van de Vloek! A domani!
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Wel lekker om die twee Russen achter me te laten. 
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
In de tussentijd gaat Roland Garros ook bijna beginnen en zijn er in onze subleague op Sportpools slechts 5 deelnemers. 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Goed dat je het zegt, meteen even de winnende selectie samengesteld 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Aangezien het de 100e Giro wordt met bovendien de eerste NL winnaar ooit heb ik mijn welverdiende jaarlijkse mei-retraîte ditmaal naar juni opgeschoven
Vaker doen 
Ik eis heel bescheiden ook gewoon een deel van het succes op. Nederlanders die ik selecteer rijden prut, diegene niet ik niet kies doen het geweldig. Ditmaal dat Dumoulin dat geluk en Kruijswijk de pech.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Luigi Ganna, Girini, kreeg van de tifosi en de gazetten van zijn tijd de niet minder dan fantastische bijnaam 'Koning van het Slijk' mee. Vanwaar deze schijnbaar zo nutteloze informatie? Wel, deze Luigi, in het dagelijks leven metselaar, was in 1909 de allereerste winnaar van de Giro d'Italia, zoals de wielerkenners wel weten de Enige Echte Grote Ronde van het jaar. Zijn opvolgers? Ik noem een Alfredo 'Giaconda' Binda, een Gino 'de Vrome' Bartali, een Fausto 'il Campionissimo' Coppi, een Eddy 'de Kannibaal' Merckx, een Bernard 'de Das' Hinault, een Alberto 'el Pistolero' Contador en, het is echt waar, een 'Turbo' Tom 'de Vlinder' Dumoulin, de Molen van Maastricht, de Vriend van de Klok, we doen er speciaal voor onze Belgische vrinden nog het Kanon van Kanne bij, waarom ook niet tenslotte...
Want zelfs zij die dachten dat het onmogelijk was, dat het nooit meer ging gebeuren en in dumpgate voortijdig hun gelijk zagen bevestigd, ja zelfs zij zijn voor altijd genezen van hun ongeloof en defaitisme: een man van het vlakke, een notoire hardrijder, heeft de mooiste koers van het jaar gewonnen. U mag mij hier komen opvegen, maar u zit vast ook uitgeput op de bank, snotterdoekjes bij de hand... Want wat was het spannend, Girini, maar hoe de RAI ook op z'n Italiaans zat te goochelen met de getallen, de Witte Arend en De Haai moesten in extremis toch echt buigen voor de roze Farfallo. En zo staat voor immer en altijd de naam Tom Dumoulin gegraveerd in Il Trofeo Senza Fine, u mag uzelf in de arm knijpen zo hard u wilt!
Goed, er werd uiteraard ook gekoerst in de MoMeSubLiga, laten we dat vooral niet vergeten! Tevens dienen we oprecht en uitvoerig stil te staan bij de grandiose ritwinst van Jos 'de Straaljager van Schiedam' van Emden, die met zijn emotionele reactie achter de coulissen den Nederlandse huiskamer nog maar eens verder in vervoering bracht. De laagvlieger werd dan wel niet gespeeld in de SubLiga, maar team stinissen had wel Dumoulin, Quinziato en Jungels opgesteld en pakte met dergelijke erkende tijdrijders de ritzege in Milano:
1 stinissen 46
2 El Conquistador 31
3 LuukRamaker 30
4 McSavah 28
5 Gh8st 23
. otherfool 23
7 StillIll 21
8 Finisterra 20
. eRCee 20
10 david bohm 15
Zoals verwacht kwam de heilige Maglia Rosa voor McSavah niet meer in gevaar, voor de zekerheid had De Kenner van de MoMeSubLiga zelfs nog de 16 puntjes van Secret Weapon Pelle achter de hand. Een grote proficiat aan de overduidelijke winnaar, en datzelfde geldt voor de rest van het podium: david bohm pakte een fraaie tweede plek en El Conquistador kwam uit het achterveld oprukken: van plek 8 naar 3!
Het podium:
1 McSavah 1304

2 david bohm 1185

3 El Conquistador 1170 
De achtervolgers:
4 otherfool 1156
5 Finisterra 1149
6 VivaLaHop 1144
7 eRCee 1104
8 Paap 1104
9 jeroen dn urste 1102
10 Timmy 1099
Het peloton:
11 De Jantjes 1061
12 Gh8st 1058
13 Justus18 1042
14 lucdecoster 1021
15 MatthijsGr00t 974
16 mjk87 942
17 El Loco 878
De Bus:
18 Knisper 858
19 StillIll 836
20 Happie 798
21 LuukRamaker 797
22 Arjan_Hanse 781
23 stinissen 745
24 De Willies 651
De Maglia Nera:
25 AHWA 619
Een pijnlijke strafexpeditie door de Laars voor de ongelukkige AHWA, die klunsje Jungels liefst 170 punten zag scoren en ook de keuzes voor een Steven 'de Kleerhanger' Kruijswijk, Thomas en Nizzolo zag worden afgestraft. De SubLiga zorgde ook nog eens voor een grijs wolkje op deze zo zonnige dag: een 20e plek is niet minder dan beschamend. Dat zal in juli beter moeten!
Rest ons nog de winnende selectie bekend te maken; buiten de ongelukkige keuze voor Rohan Dennis en de stiekeme truipuntjes van klunsje opa Igor is het een team geworden om je vingertjes bij af te likken; doe er allen uw voordeel mee voor de toekomst:
Tom Dumoulin 233
Omar Fraile Matarranza 76
Michael Woods 35
Thibaut Pinot 199
Jan Polanc 78
Patrick Konrad 19
Alexander Foliforov 14
Rohan Dennis 0
Fernando Gaviria Rendon 180
Sacha Modolo 43
Bob Jungels 170
Adam Yates 130
Mikel Landa Meana 142
Pello Bilbao 16
Kluns: Igor Anton Hernandez -21
Lieve Girini, ga feestend de nacht in en graag a presto!