- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic #2 (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic #2 (centraal topic)
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
In de Tour gaat Navarro weer in de punten rijden, die pakt meer punten dan de klassementsmannen. Voor het jaarspel jammer dat Rosa in de chasse patate zit, dat wordt dus weer een zo goed als punteloze etappe.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Francesco Petrarca tartte er in de 14e eeuw de Goden, waarde Volgers van de Tour, de betreurde Tommy Simpson vond er zijn gladiatorendood, de in ademnood verkerende Eddy Merckx moest er met een helikopter van worden weggevoerd, de inmiddels gevallen Boss gaf er een dubieus cadeautje aan het ons ontvallen Elefantje en Bert Wagendorp schreef er het slechtste Nederlandstalige boek aller tijden over: de Ventoux is een verhaal apart en vandaag was weer niet anders. Terwijl den Belg in vervoering raakte door de ouderwetse 1-2 van De Gendt en Pauwels raakte Christopher 'Froompy' FroomeFroome in het totale pandemonium daarachter zijn fiets kwijt wat hét beeld van het jaar opleverde: hallucinante taferelen en dan weet je weer: wielrennen is en blijft de enige echte sport.
Hoe zat het met het grandioze spektakel in de niet te onderschatten MoMeSubLiga? Awel, team stinissen was één der kenners die het reeds vooraf in de Belgische klasbak De Gendt zat zitten, en hij sprokkelde het meeste bij met Meintjes, Bardetje en Purito: de eeuwige roem is dan ook aan hem:
1 stinissen 31
2 Sir Tinus 29
3 MatthijsGr00t 25
. Paap 25
5 Teunnis 23
6 Fox McCloud 22
7 pauljojo 19
8 lucdecoster 18
. Gh8st 18
10 Justus18 16
Relatief weinig punten en dus ook weinig verschuivingen in de top 10, al bikkelde Teunnis stevig mee van voren waardoor het over De Willies wipte, met McSavah nog altijd in het heilige geel:
1 McSavah 540
2 Teunnis 494
3 De Willies 492
4 lucdecoster 487
5 VivaLaHop 473
6 Happie 466
7 El Loco 427
8 Knisper 419
9 Finisterra 417
10 Fox McCloud 412
De stijgende trend van de SubLiga is niet meer te stoppen: weer een plekske opschuiven naar 9 en de top van dat klassement zal al angstig achterom kijken. Ook lanterne rouge Sir Tinus is serieus aan het verdapperen: zijn tweede plek op de Ventoux zorgt ervoor dat eRCee morgen als eerste aan de tijdrit mag beginnen. Graag à demain!
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Pinot naar huis, kan de eeuwige roem van de subleague winst dus wel vergeten.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2363 votes
Theuns? Ooooh. Dan krijg je er nog aardig wat puntjes bij. Die Theuns heeft het nog langer volghouden dan verwacht. 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Had denk ik gewoon uitgereden, zwaar ten val gekomen helaas.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Mijn SW had net zo goed helemaal niet op hoeven stappen.
En pfff, Pinot, wat een ontgoocheling. Had zoveel van hem verwacht...
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Een dubbele update voor de Tour de Pologne vandaag.
Etappe 3:
1. Finisterra 142
2. otherfool 130
3. Knisper 80
Etappe 4:
1. otherfool 140
2. Finisterra 115
3. david bohm 111
Klassement TdP:
1. Finisterra 388
2. david bohm 366
3. otherfool 300
Het is nog even wachten op de Tour-update van AHWA voor de totaalstand.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Het was helaas weer zo'n dag, waarde Volgers van de Tour, waarin de actualiteit het wielrennen overschaduwde en zelfs de winnaar van de dag, onze eigen Tom 'de Vlinder' Dumoulin, toegaf met gemengde gevoelens de felicitaties te ontvangen. In de MoMeSubLiga werd de klasse van het Limburgse tijdritbeest uiteraard volop erkend, en Fox McCloud had dan ook nog Froompy en Rohan Dennis opgesteld: een clubje hardrijders zonder weerga blijkt uit de etappe-uitslag:
1 Fox McCloud 59
2 Gh8st 52
. Leanna 52
4 Sitsie 50
5 El Loco 48
6 Timmy 34
. pauljojo 34
. lucdecoster 34
9 De Willies 32
10 mjk87 31
. El Conquistador 31
. eRCee 31
Maillot Jaune McSavah had het niet gemakkelijk op de winderige stroken en zag een aantal achtervolgers nader komen, en dan met name De Willies die weer over Teunnis wipten:
1 McSavah 558
2 De Willies 519
3 Teunnis 517
4 lucdecoster 516
5 VivaLaHop 491
6 Happie 486
7 El Loco 475
8 Fox McCloud 466
9 Knisper 442
10 Finisterra 422
De SubLiga steeg nog maar eens, nu naar 7: als we de logica respecteren zal volgende week ergens in de Alpen het heilige geel vanzelf worden veroverd. Lanterne Rouge eRCee ondertussen haspelde een behoorlijke tijdrit af, maar kwam nog 1 puntje tekort op Sir Tinus om het gehate kleinood af te staan. Morgen voor de vluchters of voor de sprinters? We gaan het zien: à demain.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2363 votes
En nu ook mijn sw eruit. Doei.
En je andere renner was ook spectaculair bezig.
Gaat verder goed met 'm.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
En je andere renner was ook spectaculair bezig.
Gaat verder goed met 'm.
Wonderbaarlijke foto ja. Had verder toch ook meer van hem verwacht. 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Over the hill, waarde Volgers van de Tour, passé, het beste eraf, kansloos tegen de Duitse topsprinters, teveel bezig met Rio, een mindere trein, een aflopend verhaal: Mark 'Cannonball' Cavendish heeft met elke criticaster, met elke twijfelaar, met elke ongelovige keihard afgerekend deze Tour, want u zag het goed: VIER vingers hield het Bommetje van Man omhoog in Villars-les-Dombes. Wat levert dat dan op voor de SubLiga? Wel, curieus genoeg had dagwinnaar Happie niet eens de Manx Express opgesteld, maar wel een Tourminator, een John Beton, een Le Coq en nog wat andere rappe mannen:
1 Happie 59
2 Arjan_Hanse 55
3 citybird 49
4 otherfool 47
5 lucdecoster 45
6 Finisterra 43
7 McSavah 41
. Teunnis 41
9 Knisper 40
10 Justus18 37
. Timmy 37
Met deze fraaie ritzege stoomt Happie bovendien de top 5 binnen, welke nog altijd wordt aangevoerd door McSavah, die vandaag keurig uit de straffe wind werd gehouden door zijn knechten:
1 McSavah 599
2 lucdecoster 561
3 Teunnis 558
4 De Willies 551
5 Happie 545
6 VivaLaHop 524
7 Fox McCloud 501
8 El Loco 497
9 Knisper 482
10 Finisterra 465
De SubLiga, u weet dat, is niet zo van het sprinten en zakte wat weg naar 10, of was het gewoon de benen sparen voor al dat nog komen gaat? De lanterne rouge is intussen nog immer voor de betreurenswaardige eRCee met 255 punten. Goed, morgen een mooie rit voor de baroudeurs die goed een col kunnen verdragen, graag à demain!
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
De Astana-putsch, waarde Volgers van de Tour, werd al snel geneutraliseerd door de Sky-train en dus moesten we het doen met de strijd in de omvangrijke kopgroep: maar wat was me dat dan ook een spektakel met continu wisselende kansen. Terwijl de Vlinder wat overmoedig bleek, de Haai al snel zat te spartelen, de Tsaar een lens kwijtraakte en Flipje het decor indook was het uiteindelijk Jarlinson Pantano die het sprintje won voor Bollenman Majka. In de MoMeSubLiga wist MatthijsGr00t op het laatste vlakke stuk nog Paap uit het wiel te kletsen om de champagne in de Jura op te mogen halen:
1 MatthijsGr00t 54
2 Paap 50
3 Timmy 46
4 citybird 42
5 lucdecoster 39
6 Finisterra 38
7 Teunnis 35
. Sitsie 35
9 LuukRamaker 34
10 eRCee 32
Teams lucdecoster en Teunnis zaten mooi mee van voren en zetten zo McSavah behoorlijk onder druk: de laatste Tourweek zal in het grote SpoPoSpel allicht spannender zijn dan in de Ronde zelf:
1 McSavah 615
2 lucdecoster 600
3 Teunnis 593
4 De Willies 548
5 Happie 547
6 VivaLaHop 536
7 Fox McCloud 525
8 El Loco 523
9 citybird 504
10 Finisterra 503
Echt afhaken doet de SubLiga op plekje 11 nog niet, maar er zal wel serieus werk van moeten worden gemaakt wil zij haar gebruikelijke plekje in de (sub)top verkrijgen. De Lanterne Rouge ging ondertussen weer over op Sir Tinus, hij kan slechts 266 punten overleggen. Goed, morgen trekken we naar Zwitserland met een aankomst waar Spartacus al maanden van ligt te dromen, graag à demain!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Korte update even voor het Jaarspel.
Etappe 15:
1. McSavah 160
2. Montorsi 97
3. Knisper 70
Alg Klassement Tour:
1. AHWA 1100
2., McSavah 955
3. Montorsi 903
1 McSavah 5086
2 tovenaar 4720
3 otherfool 4718
4 Finisterra 4469
5 david bohm 4362
6 MatthijsGr00t 4004
7 Teunnis 3987
8 AHWA 3909
9 LuukRamaker 3436
10 Montorsi 3097
11 Knisper 2768
12 Outsiders 1270
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Heb deze ronde niet op vluchters geselecteerd en daarvan begin ik de gevolgen te voelen, helemaal nu Pinot is weggevallen. Mooi wel dat Alaflip weer aan de betere hand lijkt.
UPDATE jaarpool.
Vandaag werd in de Tour de Pologne de koninginnenrit afgelast wegens noodweer (tot genoegen van een zekere deelnemer aan het MoMeWielerJaarSpel die slechts één renner aan de start wist te brengen). Gisteren vond de rit in even barre omstandigheden echter wél doorgang. Regenmannetje Wellens zag het allemaal met plezier aan en zag zijn kans schoon op de zeiknatte kronkelende Poolse weggetjes en kwam met minuten voorsprong solo aan. MatthijsGr00t houdt ook van slecht weer en wist de ritzege rustig binnen te hengelen. In de deze eerste (en uiteindelijk enige) kans voor de klimmende mannen zien we meteen ook andere namen vooraan in de etappe-uitslag van het MoMeWielerJaarSpel.
Etappe 5:
1. MatthijsGr00t 100
2. LuukRamaker 80
3. tovenaar 80
Klassement TdP:
1. david bohm 426
2. Finisterra 388
3. otherfool 300
Morgen de afsluitende tijdrit waar ondergetekende zowaar een goede kans maakt op puntenpakkerij.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Zonde dat Etixx Alaflip niet voor de finale heeft bewaard. Zodadelijk waarschijnlijk een late uitval van de Beer van Bern waarna een Noorse beer er in de sprint met de zege vandoor gaat.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Update jaarpool.
Geen grote veranderingen vandaag in de afsluitende tijdrit van de Tour de Pologne. De Outsiders pakken hun tweede dagzege van het jaar en david bohm is nog wat verder uitgelopen op zijn naaste belagers. Hij wint derhalve met bijna 100 punten voorsprong het eindklassement.
Etappe 7:
1. Outsiders 100
2. tovenaar 76
3. Teunnis 72
Eindklassement TdP:
1. david bohm 486

2. Finisterra 388

3. otherfool 300 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Het bleef bij een top 10 notering en een welgemeend eresaluut, waarde Volgers van de Tour, voor de Beer van Bern in zijn thuisstad waar Spartacus als verplicht nummer nog éénmaal zijn donderdijen liet spreken, om verslagen te worden dooooorrr... zegt u het maar? De derde finishfoto van de Tour sprak uiteindelijk het verdict: de groene Tourminator versloeg de Stier van Stavanger met een kwart banddikte en kaapte aldus zijn derde ritzege mee. In de MoMeSubLiga een staaltje krachtpatserij van McSavah: de doldrieste geletruidrager ging doodleuk zélf aan op de oplopende strook macadammekes en niemand was bij machte hem terug te fluiten:
1 McSavah 61
2 Happie 57
3 mjk87 54
4 Sir Tinus 49
5 Fox McCloud 48
6 De Willies 47
7 El Conquistador 46
8 Leanna 43
. Arjan_Hanse 43
10 VivaLaHop 40
. Knisper 40
En zo mag McSavah morgen het toestromende journaille te woord staan: de Maillot Jaune koestert een voorsprong van 40 punten op naaste achtervolger lucdecoster. Een mooie bonus, maar gespeeld is het zeker nog niet met dat wat nog komen gaat:
1 McSavah 676
2 lucdecoster 636
3 Teunnis 608
4 Happie 604
5 De Willies 595
6 VivaLaHop 576
7 Fox McCloud 573
8 El Loco 550
9 Knisper 537
10 citybird 531
De SubLiga kroop weer voorzichtig de top 10 in, terwijl de lanterne rouge weer overging op eRCee met 302 punten. Veel wil uw verslaggever niet zeggen, maar de 2,5 weken zitten er bijna op: we mogen woensdag allicht een aanval van de onfortuinlijke verwachten. Over woensdag gesproken: aankomst bergop, wie gaat de Koning van de Savanne nog bedreigen? A mercredi!
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Waarom die kansloze actie van Rui Costa? Hij is dé renner die me de komende Alpenetappes aan de overwinning in de subpool moet helpen, maar dit is verspilde energie.
Wel gaaf dat ik nog al mijn renners in de race heb. Zou Groenewegen dan toch Parijs kunnen halen? Ik vrees toch dat die derde week er te veel aan gaat zijn.
EDIT: Jemig, dat puntenaantal van Sagan. Hoe heb ik het in mijn hoofd gehaald om hem eruit te laten?? Gaat gewoon voor het vijfde jaar op rij boven de 200 punten uitkomen. Dat is dus gewoon vanaf zijn Tourdebuut!
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Sagan had ik vorig jaar voor eerst niet gespeeld, eens en nooit weer. De truipunten zullen me nog wel gaan opbreken (en eventueel weer vluchters die het halen in de bergetappes), maar het gaat al beter dan ik had verwacht. Met een Pinot in koers had ik echt met de grote jongens mee kunnen doen.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2363 votes
Hier ook zo; Sagan er vorig jaar uitgelaten - terwijl hij in de Tour altijd tegen de 250 punten pakt. En baal ook van Pinot. Had hem nog veel aan zien vallen en bollen zien sparen.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4688 votes
Idem. Sagan had ik vorig jaar ook niet. Ik bedacht me nog net op tijd dit jaar om hem er toch maar er in te zetten.
Verder inderdaad balen dat de 'goede' klimmers nauwelijks scoren. Zo een Yates, Bardet of Quintana bijvoorbeeld. In de Tour kan je kennelijk beter de 'falende' klimmers proberen te voorspellen die dan veel scoren uit de vlucht. Als Pinot niet uitviel, kon hij wellicht zo in dat lijstje. Dat maakt het best lastig...
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
De SubLiga kroop weer voorzichtig de top 10 in, terwijl de lanterne rouge weer overging op eRCee met 302 punten. Veel wil uw verslaggever niet zeggen, maar de 2,5 weken zitten er bijna op: we mogen woensdag allicht een aanval van de onfortuinlijke verwachten.
Ach ja, mijn optimisme hieromtrent is na 2,5 uur Tour eigenlijk al verdwenen: het vallen van Contador en de daaropvolgende vrije rol voor Majka (herinner hoe hij in de eerste uren vol op kop in de wind aan het boren was!) hebben al mijn aspiraties op een goede klassering gefnuikt. Mijn nieuwe doel is om niet laatste te worden, en in dat opzicht koester ik een voorzichtige hoop.
En Sagan, ik heb hem voor het tweede jaar op rij thuisgelaten nadat ik hem in z'n Liquigas-tijd altijd had opgesteld, maar volgend jaar zit 'ie in m'n team, al kost het me 10 punten.
Edit: Flipje had ook een stuk meer punten kunnen scoren: eerst al van sprinten afgehouden in de etappe dat die boog viel (anders 7e plek?), zondag pech in de afdaling (anders 1e ipv 5e?) en gisteren in een KANSLOZE lange vlucht z'n benen oproken in plaats van meesprinten voor de ereplaatsen (5e?). Beseft die jongen wel hoezeer ik die punten nodig heb?
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2363 votes
Idem. Sagan had ik vorig jaar ook niet. Ik bedacht me nog net op tijd dit jaar om hem er toch maar er in te zetten.
Verder inderdaad balen dat de 'goede' klimmers nauwelijks scoren. Zo een Yates, Bardet of Quintana bijvoorbeeld. In de Tour kan je kennelijk beter de 'falende' klimmers proberen te voorspellen die dan veel scoren uit de vlucht. Als Pinot niet uitviel, kon hij wellicht zo in dat lijstje. Dat maakt het best lastig...
Yates scoort relatief nog redelijk. Neemt vaak nog ff een sprintje. Zou ook 6e worden in de etappe waar hij gevloerd werd door die boog.
Edit: wat eRCee ook zegt.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4688 votes
Yates scoort relatief nog redelijk. Neemt vaak nog ff een sprintje. Zou ook 6e worden in de etappe waar hij gevloerd werd door die boog.
Edit: wat eRCee ook zegt.
Yates is ook maar 1 punt dus gaat sowieso meer dan genoeg scoren inderdaad. De klimmers die 3 of meer zwarte punten kosten daarentegen gaan dit jaar niet aan de vereiste 50 punten per zwart punt komen, zelfs Froome niet. En dat puur doordat quasi elke bergetappe naar de vluchters gaat.
Beetje raar, ook omdat er toch boni seconden te verdienen zijn. Al is wellicht de suprematie van Sky (en Froome zelf) te groot waardoor de rest kennelijk niemand wil opofferen om zo voor een ritzege te willen gaan. Ben benieuwd of de 3 ritten in lijn in de Alpen daar verandering in gaan brengen...
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4688 votes
Bij Sportpools heb ik zelf slechte 3-punters gekozen met Pinot en Andre - ik laat maar lopen als ik niet kan winnen - Greipel. Bardet viel daar verkeerdelijk uit de boot. Kristoff zou ook beter geweest zijn dan Greipel. Rolland valt ook tegen voorlopig, al kan die nog mee gaan vluchten in de Alpen. Al kwam hij in de Pantano rit ook wel gewoon tekort bergop.
En Quintana is eigenlijk ook gewoon slecht als vijfpunter. Samen met Froome trouwens de meeste top-20 plaatsen in deze Tour (meer dan Sagan): 9. Maar wel amper 11 puntjes...
Mijn SW doet het gelukkig wel aardig. Mijn beste 0-punter in ieder geval.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik dacht eigenlijk dat de topklassementsrenners aardig wat punten zouden pakken vanwege combinatie algemeen en bollenklassement. Daarom ook ingezet op Froome, Quintana en Contador. Maar Quintana, die ik nog steeds tweede zie worden, zou wel eens een van de slechts scorende renners kunnen worden die ooit 2e eindigden in het klassement.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2363 votes
Quintana gaat de komende dagen nog wel scoren, denk ik. Had vooraf op 175 punten gerekend totaal. Gaat hij niet halen, terwijl dat al te weinig is voor 5 zp.
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Ik zou op dit moment al tekenen voor 75 punten. Man man man... Zou hij stiekem ziek zijn ofzo?
Met Sagan ipv Quintana had ik gewoon 6e overall gestaan...