- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic #2 (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic #2 (centraal topic)
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Aru rijdt dit jaar rond als een nat washandje. Zelfs de jongerenpunten zijn niet meer voor hem.
Nee hoor, kan niet missen 
david bohm
-
- 3074 messages
- 3439 votes
Geen enkele 5-punter opgesteld, nieuwe tactiek.
Ditmaal ook de juiste kluns: de Kleine Engel moet al na de 1e week knechten voor de Haai.
Dacht dat mijn nieuwe tactiek revolutionair was. Niet dus.
Aru zal wel top zijn aangezien jij m als kluns hebt.
mjk87 (moderator films)
-
- 14512 messages
- 4509 votes
Geen idee wat ik hiermee moest. Landa als kluns en Froome in m'n team. Blijft die laatste, is Landa een uitstekende kluns. Valt Froome na drie dagen van z'n fiets, is m'n pool toch al naar de gallemiezen.
En dan een gokje: wel Contador, niet Quintana. Dat wordt dus of een magere middenmoot of absolute top. Verder weinig sprintgeweld. Sagan pakt ook daar wel punten mee en weinig echte sprintetappes dit jaar.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2363 votes
Absolute top denk ik niet, eigenlijk. Quintana presteert sowieso wel, dus zullen ze elkaar qua punten niet veel ontlopen. Vraag is alleen of Contador gaat presteren. Kan zomaar 5e of 6e worden. Dus inderdaad; een risico, met weinig kans op succes.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Had graag zowel Nibali als Landa als zes punten kluns genomen, uiteindelijk redelijk willekeurig voor Landa gegaan. Verwacht nog minder van Nibali, maar kans op uitval is bij hem wellicht weer wat groter.
Verwacht wederom geen wonderen van mijn team, heb redelijk op safe gespeeld met (nul punten) spurters die nooit echt veel gaan scoren in plaats van onvoorspelbare renners die het vooral van vluchten moeten hebben als Rolland en Herrada. Had voor de witte trui ook graag Meintjes en Barguil gehad, maar kreeg het idee dat ik die zwarte punten beter kon besteden.
Na de grootspraak toch altijd weer die behoefte om me verschrikkelijk in te dekken. 
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Waar ik vooraf aan de Giro nog erg zeker was van mijn zaak is dit nu bepaald niet het geval. Dit zijn mijn renners:
Froome (5)
Quintana (5)
Pinot (3)
Barguil (2)
Meintjes (1)
Yates (1)
Pantano
Henao
Greipel (3)
Coquard (2)
Hagen (1)
Groenewegen
Cimolai
SW : Zeg ik lekker niet
kluns : Landa (3)
Heb op het laatste moment Greipel toch maar genomen ipv Stuyven, dit betekent Landa als kluns ipv Luke Rowe. Kijken hoe lang het duurt voordat ik daar spijt van ga krijgen.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Jongens jongens, Aru is een enorm pieker. Die reed vorig jaar voor de Giro ook slecht, zogenaamd aan de diarree en zo en vervolgens stond hij er gewoon. Heeft ook de neiging om altijd te sprinten. Verwacht geen podium van hem maar die gaat veel te veel punten pakken voor een goede klunst.
Landa lijkt me een grote gok.
Ik zie zelf mijn kluns Majka al lange tijd op kop van het peloton boren, dus dat gaat lekker.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Zie daar de meest gekozen klunzen van het spelletje:
Landa (421)
Nibali (385)
Cavendish (189)
Aru (140)
Contador (128)
Zoals verwacht heeft praktisch iedereen een 3+ zwarte punten kluns.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Cav is goeie overweging alleen ik denk dat hij dus wél gaat afstappen met het oog op de spelen, hoewel hij van de week nog zei van niet (eerdere berichten van de begeleiding vanuit het Engelse baanwielrennen gaven aan dat hij de Tour half kon rijden).
Ik had graag Coquard gehad, maar heb uiteindelijk het sprinten gewoon helemaal laten zitten. Wellicht zit er ook eens een dagzege in ofzo, zou leuk zijn. Edit: was Cimolai 0 punter? Oei, dat had ik niet gezien.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Contador en Majka gevallen, dus blij dat ik die niet heb 
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Alle ballen op Sagan dan maar? #ietstevroeg 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Cimolai heeft alleen nog nooit genoeg punten opgeleverd. Heb 'm wel dit keer omdat ik toch wat spurters wilde hebben, maar dat had net goed Dumoulin of Richeze kunnen zijn.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Heb ook nog aan Holst Enger, Theuns en McLay gedacht als sprinters maar die jongens moeten nog even snuffelen aan het grote werk, Cimolai is misschien niet de beste sprinter maar een punt of 30 moet hij kunnen halen.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Nare val van Contador. Zou hij dan toch de ideale kluns zijn?;p
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Holst Enger heb ik vanwege zijn dansje ook genomen. In totaal zelfs acht sprinters eigenlijk. Beetje overdadig, maar in de Tour wil dat nog weleens goed uitpakken, al is dat vooral als je de topsprinters neemt, en daarvan heb ik enkel Sagan en hopelijk Coquard. Van Groenewegen verwacht ik niet zoveel, maar de hype kon ik simpelweg niet negeren, en ja hij kost geen zwart punt.
En ik zie nieuwe vlaggetjes op Sportpools.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Je moet ook wel goed gek zijn om Groenwegen níet op te stellen. Zou wel eens de meest gekozen 0-punter kunnen zijn schat ik zo?
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2363 votes
Je moet ook wel goed gek zijn om Groenwegen níet op te stellen. Zou wel eens de meest gekozen 0-punter kunnen zijn schat ik zo?
Denk zo'n 2250 x ofzo.
Edit: 1918 x totaal. Valt nog mee.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2363 votes
Cav is goeie overweging alleen ik denk dat hij dus wél gaat afstappen met het oog op de spelen, hoewel hij van de week nog zei van niet (eerdere berichten van de begeleiding vanuit het Engelse baanwielrennen gaven aan dat hij de Tour half kon rijden).
Ik had graag Coquard gehad, maar heb uiteindelijk het sprinten gewoon helemaal laten zitten. Wellicht zit er ook eens een dagzege in ofzo, zou leuk zijn. Edit: was Cimolai 0 punter? Oei, dat had ik niet gezien.
Cav is, denk ik, de allerslechtste kluns die je kunt kiezen. Eerst 75+ pakken om vervolgens uit de Tour te stappen. Onbegrijpelijk dat mensen hem als kluns hebben gekozen, eerlijk gezegd.
Cimolai is geen puntenpakker, dus wees gerust.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
01. Dylan Groenewegen (1547x normaal, 371x sw)
02. Fabian Cancellara (822x normaal, 200x sw)
03. Jarlinson Pantano (764x normaal, 259x sw)
04. Davide Cimolai (538x normaal, 64x sw)
05. Domenico Pozzovivo (485x normaal, 98x sw)
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik heb Groenewegen overwogen, maar hij is toch ziek geweest deze week, en het is z'n eerste Tour. Kan goed zijn dat hij straks in het gedrang een kwak krijgt en tegen de grond slaat.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2363 votes
Denk dat hij wel een paar x top tien rijdt (vandaag al). Dan is hij z'n 0 punten al waard.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2363 votes
Kunnen de heren en dames hier zich uitschrijven bij Wielerflits? Anders maken "wij" geen schijn van kans. 
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4688 votes
Christopher Froome (SKY) 5 NEE 0 0 0 --- 0
Nairo Alexander Quintana Rojas (MOV) 5 NEE 0 0 0 --- 0
Peter Sagan (TINK) 5 NEE 0 0 0 --- 0
Andre Greipel (LTS) 3 NEE 0 0 0 --- 0
Thibaut Pinot (FDJ) 3 NEE 0 0 0 --- 0
Pierre Rolland (CAN) 1 NEE 0 0 0 --- 0
Adam Yates (OGE) 1 NEE 0 0 0 0 0
Dylan Groenewegen (LTJ) 0 NEE 0 0 0 0 0
Edward Theuns (TRE) 0 NEE 0 0 0 0 0
Jasper Stuyven (TRE) 0 NEE 0 0 0 0 0
Davide Cimolai (LAM) 0 NEE 0 0 0 --- 0
Jarlinson Pantano Gomez (IAM) 0 NEE 0 0 0 --- 0
Simon Gerrans (OGE) 0 NEE 0 0 0 --- 0
Kluns
Mikel Landa Meana (SKY) 3 NEE 0 0 0 --- 0
Heb vandaag nog alles overhoop gegooid. Wou Sagan toch niet thuis laten (heb dat al iets te vaak gedaan in de Tour en hij scoort telkens ontzettend veel). Vandaar 3 5-punters. Bardet en Coquard/Barguil zijn gesneuveld daardoor. Landa stond redelijk snel als kluns. Nibali kon ook nog ja.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Overigens is het eindelijk iemand gelukt om bij de Wimbledon pool geen van zijn tennissers (m.u.v. de kluns Djokovic) in de tweede ronde te krijgen. vin . Ook knap.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2363 votes
Shit. Toch Theuns. Lol.
Verder pittige valpartijen. De eerste uitvallers zijn een feit, lijkt me.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Bo Hagen blijkbaar ook gevallen. Jammer voor morgen.
En Nicolage Rico kan wel eens gelijk krijgen over klunskeuze Cav.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Laporte is dus die nulsprinter die je moet hebben. 
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Zo te zien tijdverschillen in het algemene klassement. Barguil en Alaphilippe o.a. op 3 seconden van Cavendish terwijl de rest van de klassementsrenners op 16 seconden of meer staan?
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4688 votes
Laporte is dus die nulsprinter die je moet hebben.
Of Theuns hé
Laporte gemist eigenlijk...