- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Alright! Ik zal deze week even een middagje zoeken! In elk geval bedankt!
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Hoi folks,
Ik heb een probleem wanneer ik filmpjes en zo afspeel, zoals bijvoorbeeld de trailers, of andere zaken zoals op YouTube en zo. Het geluid is perfect, maar het beeld is en blijft altijd groen. Ik wordt gek van het zoeken. Weet iemand waar ik moet naar kijken?
Alvast bedankt, een computern00b.
http://www.animaatjes.nl/cliparts/cartoons/speedy-gonzales/clipart_speedy-gonzales_animaatjes-10.jpg
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Die is up to date. En ik draai op Window 8.1
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Heb je jouw headset of geluidsbox wel aangesloten op de pc? Bij mij werkt youtube anders ook niet.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Headset of geluidsbox zijn niet nodig om beeld te hebben en het is een laptop.
Insignificance
-
- 3220 messages
- 5586 votes
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Haaaaa... daar heb ik al een pak meer aan. Morgenvroeg eens uitpluizen. Bedankt, als het nu niet lukt gaat mijn Explorer eraf. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Opnieuw reden om Flash uit te schakelen | Automatisering Gids
Firefox waarschuwt nu ook voor risico's:
"All versions of Adobe’s Flash Player plugin are currently deactivated by default, until Adobe releases an updated version to address known critical security issues."
Set Adobe Flash to "click to play" on Firefox | Firefox Help - support.mozilla.org
Hoofd beveiliging Facebook roept op tot einde Adobe Flash | NU
"Youtube is sinds begin 2015 van Flash overgestapt op HTML5 voor het aanbieden van video's."
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ik heb de plug-in uitgeschakeld maar nu kan ik geen filmpjes meer op MM zien. 
Gaan jullie het ook aanpassen?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dat is vreemd, bij mij werkt het wel. Wij embedden YouTube trailers. YouTube maakt in principe gebruik van HTML5, maar blijkbaar soms ook nog van Flash.
Waarschijnlijk kun je het hier aanpassen: https://www.youtube.com/html5
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ik heb het zo net opgezocht en heb toch HTML5. Vreemd dat ik dan geen filmpjes op MM kan bekijken want het zegt: deze plug-in is uitgeschakeld. Het is verder geen ramp maar wel jammer.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Elk nadeel heeft zijn voordeel...
Ik ben er nu ook gelijk achter gekomen waarom de youtube filmpjes sinds circa een jaar (erg) traag afspeelde. Ik heb nu (want heb zo net wat gedownload) volgens youtube 'de standaardspeler' in gebruik (ook HTML 5 maar denk een oudere versie) i.p.v. HTML 5 die youtube gebruikt.
Ben ondanks de tegenvaller behoorlijk happy nu. 
Voor iemand die hetzelfde probleem als ik heb, heb deze gratis gedownload: YouTube ALL HTML5 :: Add-ons voor Firefox - addons.mozilla.org
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
rossnata
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik heb de plug-in uitgeschakeld maar nu kan ik geen filmpjes meer op MM zien. 
Gaan jullie het ook aanpassen?
iStartSurf plug-in blokken deze pagina.
Hoe kan ik het verwijderen?
Met dank!
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > videokaart:
Hallo iedereen,
Ik heb het plan om een nieuwe pc aan te schaffen,die vooral veel media data (video,foto en geluid) aankan.
Hierbij denk ik aan een pc met bv 4 of 6 processoren ,en een moederbord die een aparte videokaart (veel geheugen) en een aparte geluidskaart. zeer goed weet te leiden.
Nu is er in Duitsland een merk, joy-it te koop,dat is een pc met 6 processoren,een moederbord die er qua bovenstaande beschrijving(specificaties) goed uitziet.
Maar nu ontbreken er bij de advertenties recenties,en wanneer ik dit bedrijf email, dan krijg ik geen antwoord.(het lijkt er een beetje op hoe exlusiever hoe moeilijker te pakken te krijgen)
Het gaat toch wel om een pc vanaf ca 1000 euro .(geen beeldscherm meegeleverd)
Heeft hier iemand ervaring met Joy-it, ?,en dan is de grote vraag natuurlijk kan de pc een geluidskaart en videokaart aan?
Een hoog bedrag voor de pc houdt nog niet in dat je er alles aan vast kan koppelen en in kan stoppen en "dat het maar werkt,omdat ie zo duur was"
En anders hoor ik heel graag tips voor vergelijkbare pc's waar je dus van alles in kan stoppen,omdat het moederbord en de processoren dat makkelijk aan kunnen .
dank alvast.
Ik weet niet of dit mag,maar om een idee te krijgen ,dit is er eentje zoals ik bedoel. er zijn er ook met 8 kernen...
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Ik ken het merk niet. Over het algemeen wordt er meestal aangeraden om een pc in elkaar te laten zetten op eigen voorkeur. Het probleem echter bij gewone (online) winkels is dat ze wel verstand hebben van game pc's maar vaak niet van audio pc's (opname of maken van muziek).
Ik weet niet wat je kwa audio wil maar je kan vaak met een kant en klare game pc prima muziek draaien of films kijken. Wil je video's bewerken dan heb je een goede videokaart nodig en goede processor met minimaal 8 gb. Bij muziek is een creative 5.1 al voldoende. Wil je muziek gaan maken en opnemen dan raad ik je aan om het anders aan te pakken.
Audio pc's zijn ook te koop maar dat zijn vrij dure dingen. Het voordeel is dat ze juist zijn afgestemd zonder allerlei toevoegingen. De geluidskaart is meestal zelfs extern om reken capaciteit van pc niet te belasten omdat audio kwa geheugen veel kan vragen en een paar merken zijn focusrite, motu of RME. Ook alle ventilatoren moet je stil hebben en die zijn verkrijgbaar. Een optie die zeker voor beide soorten pc's goed zijn is een SSD te hebben waar je programma's op dstaan en daarnaast een HDD om alles op te slaan.
Tot slot
Voor dat geld bedrag kan je al genoeg goede pc's kopen waar je mee kunt gamen maar op muziek mee kan maken.
Kan het beter ja dat kan maar kost ook meer.
Succes.
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
Niemand ervaring met dat merk? Ook niet in Belgie?
Wat heeft dat merk dat het in Duitsland wordt verkocht en niet in de rest van Europa,of wat hebben die Duitsers dat...ik dacht dat met dat éne Europa,alles wel overal verkrijgbaar zou zijn...;)))
raffael77: Bijna alles. .de versterker plus 8 boxen, een mengpaneel,3d, een tweede beeldscherm, en een videobewerkingsprogramma,en dat dat alles na een jaar of 6 nog steeds werkt.
(al dan niet met wat nieuwe software)
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Wat heeft dat merk dat het in Duitsland wordt verkocht en niet in de rest van Europa,of wat hebben die Duitsers dat...ik dacht dat met dat éne Europa,alles wel overal verkrijgbaar zou zijn...;)))
raffael77: Bijna alles. .de versterker plus 8 boxen, een mengpaneel,3d, een tweede beeldscherm, en een videobewerkingsprogramma,en dat dat alles na een jaar of 6 nog steeds werkt.
Het merk zegt eigenlijk helemaal niets, dat is maar een stickertje wat ze op de kast plakken. Het gaat om de componenten die erin zitten. Dat is in dit geval wel allemaal high-end spul en van gerenommeerde merken.
Persoonlijk zou ik adviseren om nooit een compleet systeem te kopen maar naar een lokale computerboer te gaan en zelf de onderdelen uit te zoeken en in elkaar (laten) zetten.
Er is vast wel iemand in je vriendenkring die er verstand van heeft, neem die dan mee.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Je moet iets duidelijker zijn. Gaat het om surround? Of voor muziek opname? Wil je meer dan hobby alleen dus naar een hogere level. Je kan met 5.1 geluidskaart gewoon een versterken aansluiten via rca kabel en een mengpaneel gaat volgens mij via xlr en dan heb je dus een goede audio geluidskaart nodig. Voor twee schermen een dual videokaart met meerdere aansluitingen. Wat betreft video bewerking ligt dat aan of je professioneel zou willen gaan bewerken. Ik kan bijvoorbeeld geluid onder video zetten met Ableton of ProTools. Wil je echt video editing gaan doen raad ik je zelfs progjes aan zoals FinalCut Pro dat veel in de film industrie gebruikt wordt.
Je wil dus aardig wat en 1000 euro is toch een vrij klein bedrag met wat jij graag wil mits dat het alleen om draaien van muziek gaat en niet het beste van het beste wil hebben.
Wat ik je wel kan aanraden is je pc zo min mogelijk voor overige doeleinden te gebruiken zoals online surfen/gamen.
Johnnie Walked
-
- 44 messages
- 244 votes
In Filmdragers en apparatuur > Algemeen > VLC Media player:
Bij het afspelen van films in vlc werkt de player niet meer naar behoren, haperen, stotteren, wazig beeld...vooral tijdens "snelle" scènes.
Iemand ervaring, oplossing of alternatief hiervoor?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Controleer of je de nieuwste versie hebt, of instaleer 'm opnieuw.
Johnnie Walked
-
- 44 messages
- 244 votes
Is reeds laatste versie, wat vreemd is, probs meestal bij films van 1080p...
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Ik ben over gestapt naar SM player. (Ook gratis en was vorig jaar nog de beste virtuele player) Beter beeld en geluid. Ook minder zwaar dan vlcplayer.
Ook wat Kappeuter zegt.
Een ander iets wat het kan zijn is de bron. Ik download series en sommigen aanbieders zijn minder goed in converteren waardoor beeld en geluid niet gelijk loopt of lags door foutjes bij het omzetten van bestands formaten of beschadigde bestanden kunnen ook de oorzaak zijn. (Komt vaak voor bij torrents)
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Download al jaren torrents .en zelden een probleem.
Na alle sofware players te hebben geprobeerd .blijft VLC player de beste op het net.
Als er iets niet gelijk loop kan SMplayer de zaak ook niet rechttrekken .
De meeste gevallen zijn het de 1080p mkv resoluties die op alle players op de pc niet goed afspelen.
Om dit te voor komen dient men een HD – monitor te instaleren .mits je een HDMI aansluiting heb op pc.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Download al jaren torrents .en zelden een probleem.
Na alle sofware players te hebben geprobeerd .blijft VLC player de beste op het net.
Als er iets niet gelijk loop kan SMplayer de zaak ook niet rechttrekken .
De meeste gevallen zijn het de 1080p mkv resoluties die op alle players op de pc niet goed afspelen.
Om dit te voor komen dient men een HD – monitor te instaleren .mits je een HDMI aansluiting heb op pc.
Ik heb een HD monitor en HDMI kabel met 32 bit kleuren en kan tot 13gb aan informatie doorgeven.
Sommige gasten zijn niet goed in converteren. Als je player iets moet herstellen dan zit er bij de bron iets niet goed want ik heb daar nog nooit problemen mee gehad met uitzondering van Under The Dome.
Bij torrents weet je nooit van wat voor bron je het haalt ook al zijn het bekende groepen. Het feit dat je deelt met anderen maakt het een stuk minder betrouwbaar.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Downloaddiscussies zijn niet toegestaan op MM. Svp discussie zoveel mogelijk beperken tot problemen met de mediaspeler.
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Hey,
Ik heb een Bluetooth muis, Rapoo 6080, maar hij disconnect de hele tijd. Had er eentje eerder al terug gestuurd, want dacht dat het aan de batterijen lag, maar daar ligt het niet aan.
Elke keer als die weg valt en ik ga met touchpad naar Bluetooth instellingen en klik op mijn muis, dan doet ie het weer. Andere Bluetooth apparaten (headphones en externe boxen) blijven wel gewoon verbonden.
Ik heb windows 10 op mijn laptop. Alle drivers zijn up-to-date. Ook heb ik bij apparaatbeheer onder Human Interface-apparaten (HID) -> Bluetooth HID-apparaat -> eigenschappen -> energie beheer het vakje uitgevinkt waarin staat dat deze pc dit apparaat mag uitschakelen om energie te besparen.
Er zit geen regelmaat in hoe vaak dit gebeurt. De ene keer 15 min na de vorige keer, de andere keer anderhalf uur.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Best wel vervelend namelijk.