• 178.000 movies
  • 12.205 shows
  • 33.974 seasons
  • 647.001 actors
  • 9.371.211 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Metalfist wrote:

(quote)
Staat in de eerste link:

(quote)
Misschien is het wel even wat prutsen met een Nederlandstalige (?) Firefox, maar in een Engelstalige is het Help en dan de 5e optie. Daar staan dan een soort van tabel met een knop 'open folder'
Heb het een en ander gedelete, en hij lijkt het weer te doen, thanks!

crazy88

• 8 messages
  • 0 votes

Bij Filmdragers en apparatuur > Algemeen > Backups maken:

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af hoe jullie een backup maken van je filmbestanden? Of heeft iedereen hier een uitgebreide dvd-collectie?

Zelf heb ik nogal wat filmbestanden op mijn computer staan en daar zou ik dus graag een backup van maken. Ik wil gewoon al mijn bestanden op een plek verzameld hebben en niet altijd een USB of harde schrijf meenemen, dus ik zat te denken aan bijvoorbeeld cloudopslag. Echter, is bij cloudopslag de opslagruimte niet altijd even groot. Aangezien ik een vrij grote collectie films heb, is dat wel belangrijk. Daarnaast vind ik het wel makkelijk wanneer het mogelijk is automatische backups te maken, zodat ik er niet de hele tijd zelf aan hoef te denken om backups te maken.

Heeft er iemand misschien advies voor mij of ervaring met cloudopslag/een ander medium?

Alvast bedankt!!

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Heb een probleem met mijn internet op laptop. Zegt dat er wat met stuuringsprogramma is. Dus krijg geen internet. Systeemherstel mislukt ook telkens. Typ nu via telefoon. Maar iemand help !!!

freek_93

• 668 messages
  • 1666 votes

Aansluiten aan de internetkabel (of werkt dat ook niet?) en dan het sturingsprogramma opnieuw downloaden?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Heb ik geprobeerd ook, werkt niet. Zou via iets anders moeten gebeuren om het erop te krijgen.

freek_93

• 668 messages
  • 1666 votes

Op een andere computer downloaden en dan via USB op je laptop zetten? Heb je vast ook al geprobeerd? Anders zou ik het ook niet weten..

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Wel aan gedacht, maar heb nu niks voorhanden.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Probeer nu mijn oude pc aan te sluiten, heb jij een link van wat ik moet downloaden ? Gaat om windows 7. Stuuringsprogramma voor internet.

freek_93

• 668 messages
  • 1666 votes

Je moet het sturings programma van jou laptop downloaden. Dus het merk. Stel je hebt een HP pavilion dv6, moet je naar dat merk + drivers googlen. Dan kom je er vanzelf.. Als het goed is! Zo werkt het voor mij in elk geval.

Maar misschien ben je er al wel uit?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Nee, ik laat een mannetje er naar kijken.

crazy88

• 8 messages
  • 0 votes

crazy88 wrote:

Bij Filmdragers en apparatuur > Algemeen > Backups maken:

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af hoe jullie een backup maken van je filmbestanden? Of heeft iedereen hier een uitgebreide dvd-collectie?

Zelf heb ik nogal wat filmbestanden op mijn computer staan en daar zou ik dus graag een backup van maken. Ik wil gewoon al mijn bestanden op een plek verzameld hebben en niet altijd een USB of harde schrijf meenemen, dus ik zat te denken aan bijvoorbeeld cloudopslag. Echter, is bij cloudopslag de opslagruimte niet altijd even groot. Aangezien ik een vrij grote collectie films heb, is dat wel belangrijk. Daarnaast vind ik het wel makkelijk wanneer het mogelijk is automatische backups te maken, zodat ik er niet de hele tijd zelf aan hoef te denken om backups te maken.

Heeft er iemand misschien advies voor mij of ervaring met cloudopslag/een ander medium?

Alvast bedankt!!

Om voor de geinteresseerden nog maar even een update van mijn probleem te geven: Ik heb heel wat onderzoek gedaan en toen ben ik uiteindelijk uitgekomen bij NAS backup. Hier kun je daar wat meer informatie over vinden. Het lijkt een mooie oplossing voor mijn probleem te zijn. Iemand hier ervaring met deze vorm van backup?

In De Site > Algemeen > babydoll wilt mijn wachtwoord?:

Hallo. heb al een paar keer gehad dat ik op deze site was en er een schermpje opende waarin stond: babydol.be wilt je inloggegevens.

gebruikersnaam en wachtwoord.

geen idee wat dit is en natuurlijk niet gegeven maar weggeklikt. geen idee ook of het van deze site komt, maar was wel toen ik met deze site alleen bezig was. wat zou het kunnen zijn?! groetjes!

of misschien ligt het aan mn laptop?

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Hmm... Daar heb ik geen last van?

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Let me see it wrote:

of misschien ligt het aan mn laptop?

Lijkt er verdacht veel op dat je malware op je laptop hebt.

wat is malware en wat doe ik er aan en is het gevaarlijk ?

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 messages
  • 1305 votes

tattoobob

• 8198 messages
  • 2563 votes

crazy88 wrote:

(quote)

Om voor de geinteresseerden nog maar even een update van mijn probleem te geven: Ik heb heel wat onderzoek gedaan en toen ben ik uiteindelijk uitgekomen bij NAS backup. Hier kun je daar wat meer informatie over vinden. Het lijkt een mooie oplossing voor mijn probleem te zijn. Iemand hier ervaring met deze vorm van backup?

Ik heb eigenlijk voor precies dezelfde reden een NAS aangeschaft...en ik kan het iedereen aanraden.

Je kan er altijd bij,via andere computer dan die van je zelf of via de smartphone....waar ook ter wereld.Er zit vaak ook een mediaplayer op en dat is ook top.

Ik vind het ideaal.

De prijzen verschillen nogal...je hoeft echt niet de duurste te nemen hoor...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Hoi iedereen.

Ik heb een nieuwe laptop en hij draait op Windows 8.1. Mijn probleem is dat ik nu al enkele dagen geen MM-trailers of youtubefilmpjes kan bekijken. Het geluid is prima, maar in plaats van beeld, heb ik een volledig groene achtergrond.

Iemand? Ik ben er te oud (en te dom) voor.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Adobe flash player ? misschien heb je dat niet.

Ik heb ook een nieuwe laptop, maar mijn pc man heeft 8.1 op de achtergrond gezet maar windows 7 op de voorgrond. Dus ik werk met 7 maar op systeem van 8.1.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2563 votes

Ik heb windows 8.1 ....heb daar geen last van,dan klopt er inderdaad iets niet.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

606 wrote:

Adobe flash player ? misschien heb je dat niet.

Is standaard geïnstalleerd bij 8.1 en is ingeschakeld.

Edit. Er moet per ongeluk hier of daar iets uitgeschakeld zijn. Dinsdagochtend werkte het nog prima.

En ook als ik een dvd afspeel krijg ik geen beeld.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Voorlopig lijkt alles opnieuw te werken.

Ik heb via de updates van Windows 8 de boel laten nakijken en upgraden en nu werkt alles.

Maar nu mag iemand mij 1.000 euro geven om te zeggen wat er precies gebeurt is, ik zou het bij god niet weten.

stinissen (crew films & series)

• 23437 messages
  • 76922 votes

Ik ben daar ook geen held in en bij ons draait alles op Windows 7

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Bij mij nu 8.1. Volgens mijn verkoper komt er begin volgend jaar voor de gebruikers van Windows 8 een volledig gratis update naar Windows 10. Waarom ze 9 overslaan weet ook geen mens.

Gastel

• 380 messages
  • 1556 votes

Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een manier om mijn films te categoriseren in een online bibliotheek waarna ik ze vervolgens via een Netflix-achtige interface kan bekijken.

Dus dat ik mijn DVDs kan uploaden ergens online. En dat ik die dan vervolgens kan benaderen met een appje op mn Ipad en vervolgens kan bekijken, het liefst dan ook nog eens te synchroniseren via Chromecast.

Weet iemand of zoiets bestaat?

BVD!

tattoobob

• 8198 messages
  • 2563 votes

Gastel wrote:

Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een manier om mijn films te categoriseren in een online bibliotheek waarna ik ze vervolgens via een Netflix-achtige interface kan bekijken.

Dus dat ik mijn DVDs kan uploaden ergens online. En dat ik die dan vervolgens kan benaderen met een appje op mn Ipad en vervolgens kan bekijken, het liefst dan ook nog eens te synchroniseren via Chromecast.

Weet iemand of zoiets bestaat?

BVD!

Ik zou zeggen ...koop een dikke nas server.

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

Overzichtelijke en veelzijdige interface! Ook mappen delen met vrienden/kennissen is erg gemakkelijk.

De prijs kan echter een struikelblok zijn, maar hoe eerder je een levenslang abonnement neemt hoe goedkoper je uit bent (prijzen stijgen niet gering).

tattoobob

• 8198 messages
  • 2563 votes

Hoeveel giga's kan je dan uploaden met plex?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.