• 177.896 movies
  • 12.201 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.900 votes
Profile

Operating Systems

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Hoe ga ik mij in godsnaam duidelijk maken???

Maar ik zal een poging wagen...

- MacOS is heel gebruiksvriendelijk (Voor mensen die op een Mac werken)

- MacOS is niet vriendelijk als ik mijn computer wil upgraden. De keuze mogelijkheden zijn zeer beperkt.

- Ik kan mijn MacOS nooit vervangen door een andere OS, die keuze mogelijkheid heb je niet. (Je weet dat het zo is als je er een aanschaft en waarschijnlijk zou je, als je hem gebruikt, toch niet willen vervangen) desalniettemin is die beperkte vrijheid ook niet echt vriendelijk.

- MacOS kan ik niet draaien op mijn computer al zou ik nog zo mijn best doen. Vind ik ook niet echt vriendelijk. Een beetje mensen buitensluiten

- enz..

Phooze wrote:

Niet bij MacOS X. Duidelijk geen verstand van zaken. Netwerkkaarten hoef je niet eens te installeren, die werken gewoon zodra ze erin zitten. Evenals vele andere randapparatuur. Niks installeren, het werkt gewoon.

Ik heb geen Mac ik kan geen MacOS draaien dus hoe kun je eigenlijk mij dan MacOS aanbevelen. Ik heb er niks mee te maken. Als apple zo graag op zijn eilandje in computerland wil leven dan moet die dat vooral doen. MacOS is dus voor mij oninteressant. Het kan pas interessant voor mij worden als ik met Mac geconfronteerd wordt Bovendien zijn andere OS niet vergelijkbaar met MacOS. Deze is custom made voor de Mac. Anderen zijn dat niet.

...........

En ik heb nog zoveel meer te zeggen, maar ik zal het misschien wel nooit goed verklaard krijgen. Laat mij maar lekker aanrommelen met XP

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and you believe whatever you want to believe. "

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Phooze schreef:

Dus..... Nee, er is GEEN software te krijgen voor een mac. Ja, een mac is veel langzamer. Ja, een mac is veel duurder dan een pc.

Het is nooit mijn bedoeling geweest om je macos aan te bevelen.

Yekezzez schreef:

Laat mij maar lekker aanrommelen met XP

Ik laat het hier bij

puck

• 399 messages
  • 931 votes

Verstandig... ik nog even niet! :evil

Yekezzez schreef:

Maar ik zal een poging wagen...

Poging mislukt.

Yekezzez schreef:

- MacOS is niet vriendelijk als ik mijn computer wil upgraden. De keuze mogelijkheden zijn zeer beperkt.

Lariekoek in het kwadraat! Waar lees je die onzin?

Yekezzez schreef:

- MacOS kan ik niet draaien op mijn computer al zou ik nog zo mijn best doen. Vind ik ook niet echt vriendelijk. Een beetje mensen buitensluiten

Wie sluit wie buiten? Iedereen weet dat Microsoft de grootste ster is in anderen buitensluiten...

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

leuke film voor de discussie: http://us.imdb.com/Title?0308808 ?

IamBernie

• 672 messages
  • 1641 votes

Wouter wrote:

Daarbij is Windows afgrijselijk lelluk....

Niet als je het modificeert met StyleXP

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Laat ik eens mijn WiFi kaartje erbij halen. Een Sitecom WLAN PC card 54Mbps. Heerlijk om ff buiten in het zonnetje een beetje te lamzakken. Alhoewel ik een Mac-adres heb zal hij niet op een iBook werken. Windows XP heeft hier geen moeite mee. Zelfs op KDE werkt hij gewoon. Niet alles werkt gewoon op een Mac. Ze moeten zelfs aangeven wat wel compatible is op hun eigen site.

Bewijs maar dat dit kaartje van mij werkt op een Mac en ik geloof je voortaan helemaal.

puck

• 399 messages
  • 931 votes

Wat moet ik nou bewijzen? Daar ging de hele discussie niet over! Ik heb nooit beweerd dat alle soorten onderdelen op een mac werken, dat is mijn hele punt niet...

Werkt een Playstation-game op een Gamecube? Als je antwoord hierop 'nee' is, dan begrijp je misschien waar ik het over heb.

puck

• 399 messages
  • 931 votes

Apple opperhoofd Steve Jobs in een interview:

"The only problem with Microsoft is, they just have absolutely no taste."

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Yekezzez wrote:

Laat ik eens mijn WiFi kaartje erbij halen. Een Sitecom WLAN PC card 54Mbps.

Dat kaartje werkt waarschijnlijk niet omdat Sitecom te lui is om een driver te schrijven. Hoe kun je hier ooit Apple de schuld van geven !?

Heh, doe ik het toch... het is laat, ik laat me toch gaan.... let maar nit op mij

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Phooze wrote:

Ze moeten al die randapparatuur wel goed implementeren, anders is het geen goed OS.

Dan kan ik dit wel gezegd hebben maar ik bedoelde hier eigenlijk: Dan moet het os wel de mogelijkheden bieden om een goede driver te kunnen schrijven. Apple doet er alles aan om programmeurs te vriend te houden met goede ontwikkeltools e.d.

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Kheb even gekeken op de Sitecom site (wat een bagger site trouwens) en er word inderdaad geen ondersteuning voor de mac aangeboden. Wat ik al zei, dat ligt aan de luiheid van Sitecom, en niet aan Apple. Maar waarom zou je in godsheresnaam een kaart van dat bedrijf kopen voor je apple als je gewoon een native applekaart kan kopen !? Er is niet een computerfabrikant die zo voorop loopt met nieuwe technieken als apple, laten we wel wezen.

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

yosemite44 wrote:

leuke film voor de discussie: http://us.imdb.com/Title?0308808 ?

Misschien is deze link beter:

http://www.osxsucks.com/

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

LOL

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

puck schreef:

Wat moet ik nou bewijzen? Daar ging de hele discussie niet over! Ik heb nooit beweerd dat alle soorten onderdelen op een mac werken, dat is mijn hele punt niet...

Werkt een Playstation-game op een Gamecube? Als je antwoord hierop 'nee' is, dan begrijp je misschien waar ik het over heb.

Een eerdere quote:

puck schreef:

(quote)
Lariekoek in het kwadraat! Waar lees je die onzin?

Uprgraden is beter maken. Stop ik er nieuwe hardware dan wordt mijn pc daar beter van. Kan ik niet uit alle hardware kiezen dan zijn de keuzemogelijkheden beperkt. Dus geen lariekoek.

Man, wat ben jij trouwens vermoeiend, pfff..

(En ja, je bent een vrouw, voordat ik daar nog een reactie op krijg)

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Phooze wrote:

Kheb even gekeken op de Sitecom site (wat een bagger site trouwens) en er word inderdaad geen ondersteuning voor de mac aangeboden. Wat ik al zei, dat ligt aan de luiheid van Sitecom, en niet aan Apple. Maar waarom zou je in godsheresnaam een kaart van dat bedrijf kopen voor je apple als je gewoon een native applekaart kan kopen !? Er is niet een computerfabrikant die zo voorop loopt met nieuwe technieken als apple, laten we wel wezen.

Ik noemde ook maar het eerste wat ik zag, maar zo is het met meer hardware. Sitecom was niet meer dan een concreet voorbeeldje. Bij Mac ben je al snel gebonden aan de Airport kaart. Dat is niet pd slecht, het is alleen beperkt.

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

En Puck ik ben geen windows fan. Ik had liever Linux of Unix. Er gaat alleen heel veel tijd en telefoontjes in zitten voordat je het onder de knie hebt. (hardware installeren, andere programmaatjes enz...) XP is het gemak zelve, maar ik ga niet een beetje Windows zitten verdedigen.

Wat ik wel hoor is dat jij van XP geen kaas gegeten hebt en wellicht een beetje een gefrustreerd Apple gebruikertje bent. Ik kan er niet meer van maken dan dit, als ik jouw posts hoor.

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Wellicht een beter passende film

IMDB

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Phooze schreef:

Sitecom word inderdaad geen ondersteuning voor de mac aangeboden.

Dikke kans dat een driver voor een andere WiFi kaart wel werkt met die Sitecom kaart, bijvoorbeeld de driver van MacSense.

Overigens is het idd de keuze van een fabrikant van randapparatuur om e.e.a. te laten werken met een OS, niet de fabrikant van het OS.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Phooze wrote:

Maar waarom zou je in godsheresnaam een kaart van dat bedrijf kopen voor je apple als je gewoon een native applekaart kan kopen !?

Mijn policy is om alles zoveel mogelijk cross-platform te kopen. Als ik een WiFi kaart wil, dan koop ik er 1 die zowel Mac als PC ondersteunt. Het grote probleem van Airport op dit moment is dat het basisstation uitsluitend met OSX is te benaderen/configureren. Dat zuigt, dus kijk ik naar fabrikanten die wel willen samenwerken met mijn 1,5 jaar oude TiBook en 1 jaar oude PC laptop.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Yekezzez wrote:

Bij Mac ben je al snel gebonden aan de Airport kaart.

Onzin. Meerdere fabrikanten leveren WiFi kaartjes die je gewoon in je Mac kan steken, driver en alles er netjes bijgeleverd.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Yekezzez wrote:

Stop ik er nieuwe hardware dan wordt mijn pc daar beter van.

Wat voor hardware? Geheugen? Harde schijven? Of doel je op een nieuw moederbord? Macs zijn vaak prima uit te breiden, maar vooral zijn ze vaak later aan een upgrade toe dan een vergelijkbare PC, is mijn ervaring.

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Ik ben blij dat ik geen Mac heb

Ik hoef mij over dat soort probleempjes geen zorgen te maken. Alles werkt bij mij gewoon. Onafhankelijk van welke hardware ik wil.

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

One thing that Gates told me in that interview was he didn't understand why Jobs had gone back to Apple at all. "Why would he do that?" Bill asked. "He has to know that he can never win."

Om toch maar iets erbij te halen...

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Ik hoef mij over dat soort probleempjes geen zorgen te maken.
Ook dat is natuurlijk onzin. Ook met een PC ben je voor een heel groot deel afhankelijk van welke software je met welke hardware wil gebruiken, en vaak moet je erg oppassen hoe je je systeem precies configureert voor zaken als beeldbewerking. Het idee dat Macs maar met heel weinig andere apparatuur werkt, is achterhaald, stamt uit de tijd dat Apple alle compatible hardware zelf leverde. Toen wist je tenminste wel zeker dat alles werkte, overigens.

Maar dat hele gezeur van 'wat is beter' is grote onzin, momenteel. Kies wat je fijn vindt, of wat je op dat moment nodig hebt.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Yekezzez wrote:

Om toch maar iets erbij te halen...

Wees blij dat er concurrentie is. Dat, sinds NT, MS eindelijk deugdelijke operating systemen bouwt heeft daar echt direct mee te maken.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Bill asked. "He has to know that he can never win."

Maar Gates zegt wel vaker dingen waar hij later spijt van krijgt:

"640 K geheugen zou voor iedereen genoeg moeten zijn."

Bill Gates, voorzitter van Microsoft, 1981

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

cornelis wrote:

"640 K geheugen zou voor iedereen genoeg moeten zijn."

Bill Gates, voorzitter van Microsoft, 1981

Huidige PC's hebben nog altijd een basisgeheugen van 640 K.

puck

• 399 messages
  • 931 votes

Yekezzez schreef:

Uprgraden is beter maken. Stop ik er nieuwe hardware dan wordt mijn pc daar beter van. Kan ik niet uit alle hardware kiezen dan zijn de keuzemogelijkheden beperkt. Dus geen lariekoek.

Ik weet heus wel wat upgraden is... het punt is dat jij doet alsof je macs niet kan upgraden en dat is dus lariekoek, net als wat Cornelis al zei.

Yekezzez schreef:

Man, wat ben jij trouwens vermoeiend, pfff..

Hahaha! Ik ben vermoeiend? Waarom dan wel? Misschien moet jij gewoon alle berichten wat beter lezen, dat scheelt denk ik een hoop.

puck

• 399 messages
  • 931 votes

Yekezzez wrote:

Ik hoef mij over dat soort probleempjes geen zorgen te maken. Alles werkt bij mij gewoon. Onafhankelijk van welke hardware ik wil.

Over welke probleempjes heb je het nu toch? Probeer je me er een aan te praten ofzo?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.