• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.947 actors
  • 9.370.964 votes
Profile

Parks and Recreation

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Een redelijk nieuwe sitcom met Amy Poehler, bekend van SNL, als ambitieuze ambtenaar. Het is van de makers van The Office en dat was ook wel te zien aan de pilot. Die bood echter niet veel goeds, alleen dat Rashida Jones en Aziz Ansari erin zitten, lijkt me wel een reden om verder te kijken. Ook leuk om Chris Pratt uit Everwood in volwassen rollen te zien.

Redelijke pilot als je van plaatsvervangende-schaamtehumor houdt.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Wel van het Amerikaanse deel van het team van The Office helaas. Had een soort Promo gezien laatst, vond het eerlijk gezegd een beetje overdreven.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Eerste seizoen had maar zes aflevering, dus dat had ik zo gekeken. Het is inderdaad gelijkwaardig aan The Office, ware het niet dat ik Poehler leuker vind dan Carell. De bijrollen zijn echter het leukste van Anzari, Plaze, Jones en Pratt en die snorremans.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Naast The Office mijn favoriete half-uur-komedie van de week. 't Eerste seizoen waren de schrijvers nog een beetje aan het stuntelen met de karakters, maar ergens halverwege seizoen twee hebben ze hun tempo ontdekt met de eigenaardige cast en is dit een genot geworden om naar te kijken. De toevoeging van Scott en (vooral) Lowe was een briljante zet, wat een idyllische idioot is 't toch ook

Zandkuiken

• 1743 messages
  • 1429 votes

Het eerste seizoen net achter de rug. Slechts 6 afleveringen van 20 minuten, maar toch al erg leuk. Doet inderdaad wat denken aan The Office, maar heeft toch een geheel eigen smoel. Geweldige setting ook, zo'n lokale overheid. Hier ga ik zeker mee verder.

Zandkuiken

• 1743 messages
  • 1429 votes

Tweede seizoen achter de rug. Wordt steeds leuker, met een aantal zeer komische personages. Tom Haverford, Ron Swanson, Andy Dwyer... Stuk voor stuk geweldig. Samen met It's Always Sunny In Philadelphia en The Office voor mij toch wel van het beste wat Amerikaanse comedy de laatste jaren te bieden heeft. Op naar seizoen 3.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik ga hier binnenkort ook mee verder, heb het even een tijdje laten rusten, altijd wel goed om een serie opnieuw terug te laten komen zodat het fris blijft, tenzij het echt zo goed is als AD bijvoorbeeld, dan kun je blijven kijken, maar dat was dit nog niet.

Zandkuiken

• 1743 messages
  • 1429 votes

jacobine_rodijk wrote:

De toevoeging van Scott en (vooral) Lowe was een briljante zet, wat een idyllische idioot is 't toch ook

Mjoa, Scott lijkt me wat de vervanging voor Schneider. De 'normalere' in het gezelschap als tegenwicht voor de mallere figuren. En Rob Lowe vond ik wel vermakelijk, maar wel een beetje altijd hetzelfde. Mijn favoriete personages blijven ook na seizoen 3 Andy, Ron Swanson en vooral Tom Haverford. Hij moet de scène nog maar binnenwandelen en je weet dat er iets geweldigs staat te gebeuren. Altijd met zijn fashion bullshit ook . Leslie zelf is ook wel leuk.

Marcellus

• 136 messages
  • 825 votes

Inderdaad gelijkwaardig aan The Office, alleen ben ik daar geen groot fan van. Aardige serie die weleens een glimlach op mijn gezicht tovert, maar ook weleens vervelend kan zijn.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Het is geen rollend op de vloer van het lachen comedy, maar ik vind het zo goed gedaan, beter dan de Amerikaanse office. De ondertitel "being very, very, very important" wordt prachtig waargemaakt.

Wel een minpunt voor het weer aangegroeide haar van Rashida Jones, kort zoals in seizoen 2 en 3 is zo veel mooier .

"why the government matters?"

"It doesn't"

Briljant i.c.m. het meegeven van een mijn.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Net 2 afleveringen gezien. Daar zal het ook wel bij blijven. Slappe Office hap. En die serie is al niet leuk.

Sannz

• 30 messages
  • 0 votes

Jammer. Seizoen één is inderdaad wat slapjes, maar vanaf seizoen twee wordt het echt heel leuk. Genieten van uberhelden als Ron Swanson, Tom Haverford en Jean Ralphio :*)

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

2 afleveringen gezien en het is zeker niet geweldig, maar characters als Tom en Ron zit vooral wel potentie in. Seizoen 1 is kort en er schijnt een wereld van verschil tussen s1 en 2 te zitten, dus dan kijken we nog maar ff door.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Dat kun je wel zeggen ja, dat seizoen 2 een verbetering is. Seizoen 1 heb ik er even binnen 2 dagen doorheen gejaagd. Waarschijnlijk had ik het wel binnen 1 dag kunnen afkijken, als het grappig was geweest, maar het is eigenlijk een vrij grote afrader. Het seizoen is vooral gecentreerd rond Poehler, die zelden grappig is. In Aziz Ansari en Nick Offerman (een beetje een Will Ferrel delivery, in zijn ultra droge mode) zag ik veel potentie.

Dan zit er een stop tussen en is er daarna opeens seizoen 2. Poehler is opeens een stuk grappiger, omdat ze niet meer zo hard probeert. Opeens staat er ook een comedy team, met karakters die eigenlijk allemaal wel wat toevoegen. Voeg daaraan toe een geweldige gastrol van Louis C.K. o.a. en je weet gewoon dat er iets veranderd is.

Humor dat, in tegenstelling tot seizoen 1, begint met een plot en dan vervolgens er volledig random onzin in gooit. Ja, het kan allemaal nog wel wat sterker, maar ik ben er alvast zeker van dat dat gaat gebeuren.

Aanrader dus, al moet je door een vreselijk slap seizoen 1 heen. Tsjah, ik kan me voorstellen dat je de tijd wel beter te besteden hebt.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Beiden Bradley Whitford en Rob Lowe in de nieuwe Parks. Ik had graag gezien dat ze onderling wat dialoog hadden, maar wie weet duikt Whitford nog wel eens vaker op. Was weer erg leuk.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Iemand enig idee waar je in de Benelux de DVD's kan verkrijgen, of een goeie website voor import?

Toch wel jammer dat P&R nooit in deze regio gereleased is, terwijl 30 Rock en The Office toch regelmatige releases hebben.

Zandkuiken

• 1743 messages
  • 1429 votes

Seizoen 4 achter de rug. Nog altijd leuk, maar de hele campagne van Leslie ging al vlug tegensteken. Parks & Rec is voor mij echt zo'n serie die het van een aantal heerlijke personages moet hebben, in dit geval Ron, Tom & Andy. De rest is toch een stuk minder. Niettemin blijft dit 1 van de leukere komische series van het moment wat mij betreft.

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Leuke serie dit, ben nu bij 2.16 en ik vind Swanson en April het leukste en blijkbaar word Swanson zelf leuker in de volgende seizoenen. En natuurlijk niet te vergeten Rashida Jones niet dat ze erg grappig is ofzo maar ik had vroeger een crush voor haar en het begint weer een beetje terug te komen

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

S1 niet gezien. Gestart met S2. Erg grappig. Another show to watch...

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

S01E05, S01E06 zijn wel leuk, aangezien S01 zo kort raad ik aan om hem toch even kijken. Dat ze in seizoen 2 uit een ander vaatje tappen mag duidelijk zijn. Tot nu toe vind ik Nick, Aziz & Aubrey het leukst.

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

Ga het meteen doen...you got me!

Edit: gezien! Leuke serie!

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Swanson

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

laundromat wrote:

Ga het meteen doen...you got me!

Edit: gezien! Leuke serie!

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

Heerlijke serie! That's all I'm saying

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Ik ben bijna klaar met seizoen 4 en ik ga hierna direct aan 5 beginnen. Ik vind seizoen 4 wel wat minder dan de vorige seizoenen,ik weet niet waarom maar ik vind het gewoon wat minder leuk . Hebben andere kijkers hetzelfde of ligt het aan mij?

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

Heel tof vervolg van P&R. Ik heb weer ontzettend veel genoten van Ron en Tom (en ook zijn vriendin). Ik neem aan dat de reden van 2 afleveringen deze en volgende week te maken heeft met rare uitzendschema?

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Respekked wrote:

Net 2 afleveringen gezien. Daar zal het ook wel bij blijven. Slappe Office hap. En die serie is al niet leuk.

Nu halverwege s5 van the office. En die serie is inmiddels briljant. Besloten parks and rec ook maar een 2e kans te geven.

Toch bizar dat dit na s1 niet gecanceld is, tis echt heel matig nog. Benieuwd hoe dit in s2 anders gaat zijn.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Ik vond seizoen 1 ook behoorlijk slecht, zoals al eerder gezegd. Vraag me zelfs af of het niet beter is het hele seizoen over te slaan en gelijk met 2 te beginnen, mis je wat achtergrond informatie over de karakters + wat verwijzingen naar seizoen 1, maar daar kom je op zich ook wel weer in. Overigens iets wat tegenwoordig wel vaker voorkomt. Zo vond ik Its Always Sunny in Philedelphia bij vlagen ook een behoorlijk beroerd seizoen 1 hebben, vooral structuurloos en dat werd later beter.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Mja, overslaan vind ik ook weer wat teveel van het goede met alleen 1.6 nog op het program.

En echt vervelend is het ook niet.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.