- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Eastbound & Down
Eastbound & Down
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Hoewel ik Observe and Report niet heel erg leuk vond, viel mijn oog in het topic op de aanprijzing van deze serie door Macmanus. Deze nieuwe HBO serie, ge-aired 15 feb. 2009, gaat over Kenny Powers. Powers (heerlijk neergezet door Danny McBride) is een egocentrische, aan lager wal geraakte, voormalig Major League honkballer met een pracht van een mullet in zijn nek. Hij trekt tijdelijk in bij zijn broer en diens christelijke vrouw en loopt alleen maar te zuipen, te snuiven en lomp te zijn tegen letterlijk iedereen die hij tegenkomt. Omdat hij nog over enige roem beschikt kan hij in de school van zijn jeugdliefde April aan de slag als gymnastiek leraar. Hij worstelt met zichzelf, maar de manier waarop hij dit niet aan de buitenwereld wil laten zien is prachtig.
Dit is een soort van Apatow achtig product (werken een berg vriendjes van hem mee, naast McBride o.a. Craig Robinson en David Gordon Green (Pineapple Express) alleen dan in serie vorm.
Helaas duurt seizoen 1 maar 6 afleveringen, maar een vervolg is al aangekondigd. Zeker de moeite waard voor de liefhebbers van het genre.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
You're fuckin' out, I'm Fuckin in. - Kenny Powers
Jaja, geweldig, cynische serie idd. Zou eerst een mini-serie worden die maar 6 afleveringen zou lopen maar na het succes toch maar een tweede seizoen aan gebreid. Echt een hilarische serie van Jody Hill, ook bekend van (en tevens met hoofdrol McBride) Foot Fist Way.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Dacht dat ik hier al eens een topic voor had geopend, niet dus. Bedankt respekked, heeft al een redelijke cult following, denk dat wanneer mensen deze serie een beetje kijken Observe and Report ook beter op zijn plek valt. Hoor toch te vaak dat mensen die film zagen als een volbloed komedie. Wat het niet helemaal is net als deze serie dat ook niet helemaal is. Meesterlijke begin van de laatste episode ook!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Toch maar eens kijken dan, want ik vond Observe & Report wel geweldig. Gaat op de lijst!
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Hmm vraag me af of ik hier wat mee kan als ik niks met Observe and Report kon?
Vond de humor die Kevin Smith vroeger tentoon spreidde gewoon doordachter. Af en toe word het me gewoon wat makkelijk, Fuck hier, my dick daar. Slacker en onzin humor kan ik goed hebben. Denk vroege Linklater, Smith, Araki, maar het moet gewoon iets meer hebben dan dat.
Ik kan hier dus beter ver vandaan blijven?
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Gewoon proberen, Eastbound is veel leuker dan Observe and Report, o.a. door de hilarische rol van McBride.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Eerste seizoen gezien. Leuker dan The Foot Fist Way, maar ik vind Observe & Report, dankzij Rogen, gewoon net iets leuker. Er zit nog te veel flauws in EB&D.
McBride is hier wel erg goed op dreef, en ook z'n 'liefje', die verloofde van haar, en zelfs Schaeffer BMW! doen het leuk. Ook Craig Robinson is leuk in z'n bijrol en hun stand-off zorgt voor het leukste moment uit het eerste seizoen.
Binnenkort komt het trouwens op Comedy Central.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Pikte dit net op van imdb:
Production on the second season of the show began in May 2010. The setting will move to Mexico, with shooting taking place in Puerto Rico. The new season will bring a number of changes to the cast, including new faces Michael Peña and Ana de la Reguera, who will play the owner of the Mexican baseball team and Kenny's new love interest, respectively. The role of Kenny's father is planned but not yet cast. All of the supporting cast from the first season will be absent or make cameo appearances. The only exception is Steve Little as Stevie Janowski, who tracks Kenny down in Mexico. Ben Best is said to still be in the cast but playing a different character. [5]According to an article in Vice Magazine, the season will be seven episodes long. The article includes a photo of actor Steve Little and Deep Roy, who has apparently joined the cast, in Puerto Rico.[6] The Times and Citizen newspaper also reported that Shaun Bavington is to play Shaun Withnail, though the characters role has not been announced.
Season Two premiere will air on September 26, 2010

Ben benieuwd hoe deze nieuwe setting uit gaat pakken.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Pfff, ik heb al zo weinig tijd. Maar hier wordt ruimte voor vrij gemaakt!
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
geen idee ook wat ik dit jaar ga volgen. Eastbound kwam wel aardig op gang later, maar vond het nu niet schokkend. Vooral de Will Farell afleveringen waren erg irritant.
Ik zie wel. Kijk dit jaar alweer Bored to death, Castle, Community, Chuck, Glee, HIMYM en TBBT en daar moeten eigenlijk nog Californication en Dexter bij straks. Gekkenhuis!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Valt toch wel mee? 
201 was typisch EB&D. Een hoop gevloek, een hoop symboliek, vooral die haan en die ezel en die speech op het einde is typisch Kenny Powers. Alleen ik hoop dat ze een beetje gaan varieren in de humor. Het kan niet zo zijn dat ze blijven teren op 'Kenny-vindt-zichzelf-geweldig ook-al-vindt-de-rest-dat-niet.' We zullen zien.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Die scenes op de mopets. Wat een intense losers!
Of zijn entree in het honkbalstadion, geweldig.
Heb weer constant met een grijns op mijn gezicht gezeten.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Minste Eastbound die ik tot nu toe heb gezien. Ff doorpakken aub en niet blijven hangen in het hoge loser gehalte van Powers. Maar zijn eerste strike/out gegooid, dus de weg omhoog is ingeslagen.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Wat een ass heeft die Vida, geen woorden voor. 
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Die van gisteren was echt geweldig. Toen Powers met zo'n ezel en kar het honkbalveld opkwam rijden kon je me echt oprapen!
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
En we vertrekken weer uit Mehico, dat had niemand verwacht.. Iemand die dit ook nog volgt? Blijf het vermakelijk vinden, maar S2 is compleet overbodig en haalt de charme/cultachtige-status van het geweldige S1 redelijk onderuit.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik heb alleen 201 gezien, bij 202 een beetje afgehaakt, maar ik zal het nog wel ooit kijken. Al vond ik S1 al niet zo goed als jij, dus ik vrees dat ik S2 dan ook niet zo goed ga vinden 
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Net op het moment dat het enthousiasme op was, komt Gordon Green weer met een geweldige aflevering. Die speech van K.P. tegen zijn teamgenoten, ondersteund met een klassiek kleedkamer pep-talk nummer, afgesloten met "Mehico, Mehico, Mehico" is zo heerlijk omgekeerde wereld!
Matthew McConaughey 
Adios, Bubblebutt 
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Ik kan niet de gehele speech meer herinneren maar zodra de naam 'Peter Pan' viel kwam ik niet meer bij van het lachen, die ego van Power is niet na te bootsen gewoon. Geweldig.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
En shit is weer aan, dit keer Myrtle Beach. Episode 1 is zeer aardig, episode 2 is geniaal. David Gordon Green aan het roer en gaaaan. Ashley Shaeffer is back 
Chr.s
-
- 3671 messages
- 1703 votes
Episode 1 vond ik niet briljant, benieuwd naar ep 2. Geweldige serie.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Derde seizoen vind ik gewoon geslaagd, beter dan het tweede seizoen.
De afsluiter was gewoon geniaal en meteen weer zin in het volgende seizoen.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Er is geen volgend seizoen.
Beetje tam einde, maar zo moest het natuurlijk wel lopen. Genoten van Eastbound, maar het niveau van S1 is in 2 en 3 nooit meer gehaald.