- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Star Trek: The Original Series
Star Trek: The Original Series
A.L.I.E.N
-
- 775 messages
- 1054 votes
Ik hou van startrek. Maar ik maak er niet mijn leven van. kortom: ik ben géén Trekkie maar een Trekker!
Zijn er nog mensen die de serie kennen!
"Gelieve uw mening hieronder te posten" aub 
The Gaffer
-
- 5 messages
- 13 votes
Ik heb altijd Voyager en Enterprise gekeken toen het op tv kwam, en nu ik de nieuwe Star Trek film heb gezien.. probeer ik wat streams te vinden,.. helaas vrij onsuccesvol.. lijkt mij een zeer leuke serie.
Sisko
-
- 110 messages
- 214 votes
Ik ben een behoorlijke Star Trekfan; ben zelfs ooit naar een Star Trek Convention geweest. Heb de series Voyager, Next Generation (en Deep Space 9) op DVD. Echt geweldige series. Ook jammer dat de tv serie Enterprise vroegtijdig is gesneuveld. Heb vorige week de nieuwe speelfilm gezien, vond ik ook fantastisch!!
Tja, the Original Series, natuurlijk wel uit de jaren 60 en dat is wel te zien aan de decors (van karton). Ook wat toen nog pure sciencefiction was, is nu de normaalste zaak van de wereld (mobiele telefoons). Voor de oudere is Star Trek de original series nostalgie. Ik weet niet of het jongeren erg aanspreekt. Sommige afleveringen zijn erg zwak, ook van script (maar dat geldt ook voor Next Generation).
Maar bekijk eens een paar afleveringen, en kijk zelf of je het leuk vindt. The Original is wel het referentiekader en toch leuk om hier iets van gezien te hebben en bekend te worden met de legendarische Kirk en Spock.
PS: als je van dit soort series houdt, moet je ook eens kijken naar Babylon 5; ook een geweldige serie over een ruimtestation en ruimte-oorlogen. Ook veel duisterder en pessimistischer dan Star Trek.
Succes!!
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik zou eens binnenkort met Star Trek willen beginnen maar dan wil ik dus wel echt van het begin starten. Nu blijkt dat je de originele series hebt maar ook een geupdate versie? Iemand tips met wat ik zou beginnen?
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13395 votes
^ik heb onlangs de boxset van het eerste seizoen (1966-1967) gekocht, en dat is de geupdate versie; de sfx zijn wat opgepoetst (maar de 60s stijl blijft wel intact), de soundtrack is heropgenomen, hier en daar een foutje gefixt (bijvoorbeeld een phaser beam toegevoegd waar die ontbrak). Ik ben zelf ook een Star Trek newbie (interesse pas recentelijk gewekt door J.J. Abrams' reboot), en ik ben zeer tevreden over de introductie tot de serie die deze boxset verschaft. Aanrader dus!
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Mijn interesse is eigenlijk ook gewekt door de nieuwe Star Trek film. Langs de ene kant ben ik iemand die toch altijd wel het origineel wil zien maar langs de andere kant lijkt de geupdate versie me ook wel interessant. Iemand die toevallig allebei al heeft gezien?
jirachi03
-
- 393 messages
- 0 votes
Geweldige serie, heb zelfs sommige dingen me aangeleerd (alleen de oneliners en de vulcangroet 
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
De enige eçhte!
Iedere aflevering minstens vier á vijf keer gezien, en nog steeds niet beu...
Onovertroffen door alle spin-offs van de serie.
Beste cast, meeste sfeer.
De beperkte special effects maken voor mij niet uit.
De enige waardige opvolger is Star Trek: Enterprise (met een sympathiekere captain! zelfs)
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Wat zou jij aanraden Brix? De originele versies kijken of de nieuwere versies met verbeterde effecten.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Daar kan ik helaas (nog niet)niet over oordelen Metalfist, want ik heb alleen de originele gezien.
Maar ik heb zojuist contact gehad met een vriend, en die heeft zowel de originele als ook de opgepepte versies.
Vanavond brengt hij er een paar langs, zodat ik ze kan vergelijken.
Ik laat je daarna wel weten wat ik er van denk .
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Fantastisch! Het dringt niet zo hard hoor, eerst Battlestar Galactica en M*A*S*H* maar eens afronden 
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Dan heb je nog wat te doen dus, haha.
Maar ik ben nu zelf ook wel een beetje nieuwsgierig geworden naar het verschil. 
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Inmiddels heb ik enkele afleveringen bekeken van de 'opgepepte' versie.
Uitstekende beeldkwaliteit, en verbeteringen op SE gebied.
Die laatste zijn wel niet opzienbarend, je moet er geen wonderen van verwachten, maar toch heel leuk.
Mijn advies is dus kiezen voor de verbeterde versie.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Bedankt! Binnenkort maar eens aan beginnen.
seven_of_nine
-
- 4 messages
- 0 votes
Jaaaaaaaaa star trek! alleen zijn de originele series iets te origineel voor mij
Ik vind het vanaf TNG leuk en voyager is natuurlijk nog beter! Op Syfy is er elke ochtend TOS.
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
Gisteren zag ik op het journaal dat de as van James ‘Scotty’ Doohan van Star Trek in de ruimte zal worden uitgestrooid.
Zijn as (en van 200 anderen) is blijkbaar al vaker in de ruimte geweest.
Misschien oud nieuws dus, voor wie het nog niet vernomen had dan maar 
Beertje45
-
- 817 messages
- 524 votes
Enkel de originele serie in bezit en ook het meest bekeken. Van de andere reeksen vond ik The next generation en Voyager waardige opvolgers. Van de twee andere reeksen, de namen zijn me ontgaan, zelden een aflevering gezien. De original draag ik een warm hart toe. Ondanks een erg beperkt budget vond ik de commandobrug erg fraai en mooi. Leve Kirk, Spock, Bones, Scotty, Chekov, Sulu en Uhura!!!
Mythikal
-
- 125 messages
- 850 votes
Star Trek vind ik geweldig! Ik heb ze allemaal en heb ook alles wel 3 keer gekeken. Om de paar jaren kijk ik ze nog eens allemaal als ik de tijd heb en zag bij elke aflevering toch wel iets wat ik eerder had gemist. Voyager en Deep Space 9 zijn de series die me het meest aanspreekt.
Ik speel trouwens ook Star Trek Online, leuk en gratis spel.
Beertje45
-
- 817 messages
- 524 votes
Geweldige serie, heb zelfs sommige dingen me aangeleerd (alleen de oneliners en de vulcangroet
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
die Vulcangroet kreeg ik dus ook nooit in de vingers, wel kramp.
Dan deed je het verkeerd.
Lukt alleen wanneer je het helemaal ontspannen doet, zonder inspanning van de spieren, en je gedachten concentreert op de hand.
Eigenlijk is het een makkie (ik doe het links en rechts gelijktijdig)
Beertje45
-
- 817 messages
- 524 votes
Dan deed je het verkeerd.
Lukt alleen wanneer je het helemaal ontspannen doet, zonder inspanning van de spieren, en je gedachten concentreert op de hand.
Eigenlijk is het een makkie (ik doe het links en rechts gelijktijdig)
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes

Daar kan ik begrip voor opbrengen...leve de 'krimpstof!".
Uhura (Nichelle Nichols) alleen al...genoeg om op tilt te slaan.
Zelfs nu nog, wanneer ik die oude serie weer bekijk.
The most sexy lieutenant in space ever
(Eat your heart out Zoe Saldana)

Beertje45
-
- 817 messages
- 524 votes
Ook Yeoman Janice Rand mocht er zijn. Met dat foute, maar o zo leuke jaren 60 kapsel.
brymj
-
- 758 messages
- 829 votes
Ik denk het wel, al is Picard ook een zeer goede.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Jammer dat Jeffrey Hunter maar zo kort captain mocht zijn 

Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Voor de Star Trek liefhebbers >
Vanavond (26/5) op ARTE TV: Star Trek night :
20:15 uur > Star Trek ; The Movie
22:20 uur > True Stories (docu over ST) Dit lijkt mij persoonlijk het meest interessante onderdeel
23:15 uur > Expedition Weltall (Over toekomstvisioenen uit ST, die nu al werkelijkheid geworden zijn )
Beertje45
-
- 817 messages
- 524 votes
Deze maand ga ik op zoek naar de original serial op DVD / Bluray. Seizoen 1 en 2 heb ik op videocassette en het laatste seizoen op DVD. Heb zo mijn adressen waar ik wel kans maak. Denk dat ik weer plaats zal mogen maken voor een vrachtje aanwinsten, want ik kan geen shop passeren zonder films of serie's aan te kopen.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Dit is grappig >
Cast and Crew - Star Trek Continues - startrekcontinues.com
http://www.startrekcontinues.com/#
Het leukst vind ik eigenlijk dat Chris Doohan, de zoon van James Doohan (de originele acteur die Scotty speelde in de Star Trek serie) hier de rol van Scotty speelt.
En hij lijkt niet alleen aardig op zijn vader, maar spreekt ook met hetzelfde Schotse accent.