- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Legend of the Seeker
Legend of the Seeker
alcapachino
-
- 293 messages
- 108 votes
Misschien zijn er net zoals mij fans van the sword of truth series (boeken) van Terry Goodkind nu is er is een verfilming van het boek in een serie form.
Ik ben erg kwaad over deze serie want het zegt niets over de boeken en richard (hoofdpersoon) lijkt op een gastje van 12 bah ,
Wie deeld mijn mening ?
ik ben overigens wel blijven kijken omdat ik nou eenmal de boeken ken en omdat ik gewoon wil weten hoe de serie zich ontwikkeld.
Special effects zijn erg slap en verhalen zijn niet terug te herkennen. Daar komt nog eens bij dat (bijna) iedereen ongelovelijk slecht wordt vertolkt.
Chase is een klein negertje , richard is een klein mannetje met een 6 pack en darken rahl heeft niet de bravoure van het boek.
Zedd (Bruce Spence) is daarintegen wel goed vertolkt en Kahlan (Bridget regan) is ook goed. Naja misschien zijn er meer mensen die naar de serie kijken.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Ik volg de serie ook en met plezier eigenlijk, maar ik ken de boeken niet en kan dus ook niet vergelijken. Vind het gewoon een leuke en origineel fantasy serie, een genre waar toch wel een gat voor in de markt is denk ik. Voor mij zijn alle hoofdpersonages best wel overtuigend, Zedd op kop idd maar Richard mag er voor mij ook wel zijn hoor 
Mijn man heeft wel alle boeken gelezen en ik hoor hem ook af en toe zuchten en ns klagen over bepaalde verhaallijnen, personages die er anders uitzien of dingen die weggelaten worden, maar toch is hij vrij positief over de serie. Het is onmogelijk om alles te vertellen en de serie is echt wel gericht op het plaatsen van één verhaal per aflevering en dan 1 rode draad verhaal, dat zorgt ervoor dat het oorspronkelijke verhaal er idd héél anders uitziet dan in de boeken.
alcapachino
-
- 293 messages
- 108 votes
als je de boeken niet kent is de serie matig als je ze wel kent is de serie matig tot slecht , mijn mening is dat het potentieel dat deze serie in zich had niet helemaal uit is gekomen heb er glang gewacht op de serie en had (waarschijnlijk) gewoon te hoge verwachtingen , leuk dat je er in elkgeval naar kijkt dulcinea maar lees aljeblieft de boeken want die rulen echt hard!
swollenaer68
-
- 247 messages
- 777 votes
Ik ben net begonnen de serie te kijken, dus ik ben erg benieuwd.
Voorlopig heb ik nog geen verwachtingen want de boeken zijn naar mijn mening nauwelijks te overtreffen. De beste fantasy serie die ik tot nu toe heb gelezen. Beter dan Robert Jordan nog. Wordt vervolgd
alcapachino
-
- 293 messages
- 108 votes
haha ok Swollenaer68 als je de boeken hebt gelezen, zo te zien heb je dat ,bereid je dan voor op een relelijke schok qua verhaal,personages en magie ,
allemaal een pot nat
maar goed toch kijk ik het vanwege het mooie verhaal van Terry Goodkind , helaas nog niet veel van terug gezien !
swollenaer68
-
- 247 messages
- 777 votes
inderdaad, het verhaal wordt volledig losgelaten en een boel personages komen in de boeken absoluut niet voor. Zit niets anders op dan de serie als serie te bekijken, even een knop omzetten dus. Misschien komt ooit nog iemand op het idee om de boeken echt te verfilmen. Lijkt me geweldig.
alcapachino
-
- 293 messages
- 108 votes
net episode 16 gezien,
Ondanks een compleet andere uitleg en werking van de kistjes van de orden een redleijk succesvolle episode ,
Zal niks verklappen maar je staat verbaasd van de wending en de kistjes van de orden , jammer omdat je iets anders hebt gelezen maar was toch plezierig verrast !
help misschien ga ik het nog leuk vinden!
swollenaer68
-
- 247 messages
- 777 votes
gewoon niet met de boeken vergelijken lijkt me het beste idee, anders ga je jezelf alleen maar ergeren. En bij een serie mag je visueel niet al teveel hoogstandjes verwachten. Zou veel te duur worden.
Ik zet in ieder geval een andere bril op en ik vind het tot nu toe een prima serie om te bekijken. Ik was sowieso verrast dat ze het verfilmd hebben. .....bonus.
swollenaer68
-
- 247 messages
- 777 votes
ben nu bij aflevering 16.
Ik vind de serie steeds beter worden moet ik zeggen. Al geven de makers van serie er wel een heel eigen draai aan.
prima serie tot nu toe.
rgroesb
-
- 1 messages
- 0 votes
Goede show! Fantastische karakters, fabuleuze scenery, prachtig script.
Ik ben werkelijk verslaafd aan de serie.
Ik heb nu 16 afleveringen gekeken, en ben al onrustig op zoek naar meer! Ik heb zelfs al bij de i-tunes USA store gekeken of ik daar met wat geld kan strooien zodat ik meer episodes kan zien. 
Het moge duidelijk zijn; ik ben zeer zeer enthousiast over deze serie.
* mooie/schone spelers (zowel vrouwelijk, als mannelijk)
* mooie scenery, beter dan Lord of the Rings
* Het concept 'Magie' wordt realistisch en geloofwaardig
vertolked en gebracht.
Ik wil meer, meer, meer episodes! 
Lovely-smantha
-
- 6 messages
- 12 votes
Ik vind de serie The legend of the seeker goed gemaakt en vind de acteurs die er in spellen goed passen.
Natuurlijk zijn de boeken altijd beter omdat er meer beschreven word.
Richard ( De hoofdpersoon ) vind ik zelf een goede keuzen geweest., omdat hij een knappe jonge jongen is die voor heel wat is voor bestemt , om levens te redden en de wereld.
Ik vind dat de serie zich goed heeft ontwikkeld.
En ik denk dat heel wat mensen het met me eens zijn.
Iedereen heeft zijn eigen mening en ik de mijne...
alcapachino
-
- 293 messages
- 108 votes
En je goed recht samatha!
Maar je mening over Richard deel ik helaas niet!
Richard is in de serie een klein onderkruipseltje , ik blijf me toch ergere aan de SE.
Wat lelijk!
Maargoed de serie is amusant en onderhoudend , Bridget reegan is bloedmooi!
Magie word niet niet geloofwaardig overgebracht! Er word niets uitgelecht over additieve en substractieve magie (DOnker en wit) Richard zal nu al wat hints moeten geven over zijn capaciteiten (Geloof me Richard gaat heel machtig worden).
Het mysterieueze zit er niet in , magie is enkel vuur of wat anders krachtig,
maar de kracht van de boeken zat hem in het identificeren en verdiepen in personages, tuurlijk snap ik dat het niet zo kan in een serie maar het word ook niet echt probeerd.
Ik mis zoveel dingen , teveel om op te noemen , de boeken zijn magistraal de serie is ok. Ik blijf het kijken maar zie neits van Terry Goodkinds aspecten terug.
JAMMER.
Lovely-smantha
-
- 6 messages
- 12 votes
Alcapachino je hebt met heel veel dingen gelijk geef ik toe.
In de boeken serie word veel meer verteld wat ze helaas niet veel laten zien in de serie.
Maar als ze dat wel hadden gedaan was de serie nog beter geworden maar ook duurder.
Ik vind de spelers nog steeds goed uitgekozen.. veel bekende spelers van aussie.
in het begin vond ik dat het een beetje vaag begon maar later zat ik er helemaal in.
De personages in de boeken zijn altijd wel iets anders dan ze beschreven worden in de serie.
Maar het is ook moeilijk om acteurs te vinden die er prezies zo uit kunnen zien.
En ze hebben natuurlijk ook expres een wat jongere seeker gebruikt., heel veel mensen kijken liever naar een wat jongere koppie dan een oudere koppie ..
Meisjes van mijn leeftijd kijken liever naar een knappe sexy jongen..
daarom vind ik het wel een goede keuzen.
Net als Bridget Reegan het is een bloedmooie vrouw jongen kijken daar graag naar.
en zo trekt het ook veel meer kijkers.
het gaat om de spelers en natuurlijk het verhaal en dan vind ik dat ze veel meer efecten hadden kunnen gebruiken en wat meer dietals.
maar veders vind ik het een goed en leuk verhaal / serie.
Ik heb helaas niet alle boeken gelezen....
maar wel de serie., de seeker heeft Darken Rahl verslachen, en zijn desteney waar gemaakt... maar kan hij nou einderlijk met zijn geliefde zijn ??
dat zie je helaas niet. ... Jammer hoor:P:P
alcapachino
-
- 293 messages
- 108 votes
heb net ook de finale gezien .. weet neit of je de finale in het boek hebt gelezen ?
wat een aanfluiting , maargoed het is en blijft amusant i kzou zeggen ga alle boeken lezen want de serie lijkt er toch niet op
Tot waar heb je gelezen ?
Nouja ik moet zeggen dat die bridget reegan mij wel kan bekoren ik denk dat we ongeveer dezelfde leeftijd hebben 
mrron
-
- 72 messages
- 211 votes
Ik heb samen met mijn vader de serie gekeken. Ik heb de boeken niet gelezen maar mijn vader wel. Hij en ik hebben ongeveer dezelfde film smaak dus ik keek de serie mee en ik vond hem super. Maar ik heb nog 1 vraag voor jullie. Is er een soort vergelijkbare serie/film? Lord of the Rings en Eragon heb ik al gezien. Heeft iemand meer informatie over het deel 2 van ledgend of the seeker? Die zou er misschien komen.
alcapachino
-
- 293 messages
- 108 votes
In het midden van dit jaar beginnen ze met Seizoen 2 . Deze gaat nog minder op de boeken lijken aldus de berichten ,
je kan ook op www.legendoftheseeker.com kijku
mrron
-
- 72 messages
- 211 votes
ja, dat weet ik. Kben kei blij. Ik kijk elke dag op www.legendoftheseeker.com. Maar ik kan niet wachten en ik zoek soortgelijke films/series. toch bedankt voor het reageren alcapachino.
Dawny
-
- 4 messages
- 18 votes
De boeken Wetten van de magie van Terry Goodkind vind ik de beste fantasy serie die ik tot nu toe gelezen heb ( en dat zijn er aardig wat).
Het eerste seizoen lijkt idd niet echt op het eerste boek, en toch ook wel weer redelijk.
Ik vind de casting van Richard juist uitstekend gedaan. Hij begint in de boeken als een jochie, die nog een hoop moet leren, moet groeien en volwassen moet worden.
Vergeet niet dat dit het eerste boek is en er dus nog 10 zouden moeten volgen.
Ik vond de serie erg leuk en aangrijpend.
Ondanks de vele toevoegingen kom ik toch een hoop van het orginele verhaal tegen en de dingen die verschillen storen mij niet.
Het magie verhaal mag idd wel een stuk duidelijker.
Ik vind het verfilmen van de macht van Kahlan wel super gedaan. Donder zonder geluid!!!!
Ik hoop van harte dat ze de andere 10 boeken ook nog gaan verfilmen.
alcapachino
-
- 293 messages
- 108 votes
eerste afl weer gezien , vond het matig. Al helemaal de actie van zedd een monster bevriezen met additieve magie kan niet , dit monster komt uit de onderwereld daar heeft die magie geen nut lees de boeken eens ...
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Voorlopig 2 boeken gelezen van de Wetten van de Magie. Is meteen ook mijn favoriete boekreeks. Meesterlijk geschreven en zeer leuke personages.
Had al gehoord dat er een serie van was. Wil hem daarom ook niet bekijken omdat ik nog altijd in de trance ben van de eerste 2 boeken en wil niet dat dat verkloot word door zo'n serie.
alcapachino
-
- 293 messages
- 108 votes
De boeken zijn meesterlijk , de serie matig . Ga eerst alle boeken lezen , je staat versteld.
Nakkie13
-
- 970 messages
- 265 votes
Geniale 12delige serie boeken inderdaad!
Ben nu bij Faith of the Fallen
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ik ben nu bezig bij het tweede boek van de Wetten van de Magie, en zoals al eerder aangegeven het zijn echt geweldige boeken! Ben er helemaal weg van, vooral het uitdiepen van de personages is goed gedaan, ik kan mezelf dan ook echt helemaal inleven in de de boeken.
Ik heb de serie nog niet gezien, wel wat trailers van gezien en wat scenes maar ik ga er bij voorbaat al niet aan beginnen. Het zag er nogal b-achtig uit, en ik kon me totaal niet vinden in de acteurs en actrices die ze gecast hebben. En ik vind het leuker dat als ik de boeken lees ik er dan zelf een beeld bij kan plaatsen. Dus ook een stukje van mijn eigen fantasy kan gebruiken. Net zoals bijvoorbeeld de Lord of the Rings boeken, ik kan ze niet meer lezen zonder het hoofd van Elijah Wood te zien of Orlando Bloom. Dat beeld is dus al voor je gemaakt door middel van de films. (geweldige films daar niet van) Maar vooral bij de Wetten van de Magie is juist het inleven zo belangrijk bij de personages en ik heb het idee dat ik dat beter kan als ik niet de serie ga volgen.
Dus ik ga lekker door met de boeken, kan niet wachten op de volgende delen! En ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat met Richard en Kahlan 
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Dan ben je nu dus bezig met Stone of Tears. Vond ik een goed boek maar een pakje minder dan het voorgaande. Nu bezig met Bloedbroedersschap en dat is weer al een pak beter. Hoe ver zit je al?
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Bij hoofdstuk 4. Ben dus nog niet zo lang bezig, maar ik vond het begin alweer spannend met de Skrieling. Ben benieuwd hoe het verder gaat! Leuk ook om weer wat nieuwe personages te leren kennen zoals Trimack en Jebra Bevinvier 
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Ooh ja dat zijn idd leuke hoofdstukken! De nieuwe personages vond ik ook wel leuk, maar ik blijf bij Chase en Zedd.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Zedd is inderdaad ook een favoriet van mij, samen met Rachel en Kahlan 
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Ik zit ondertussen aan het 4e boek De tempel der winden, zowel de serie als de boeken bevallen me enorm maar de verschillen zijn wel groot. Best is dat je de serie apart bekijkt van de boeken want het wordt soms moeilijk om beide te volgen en geen dingen door elkaar te slaan 
Als je je niet doodergert aan al die verschillen is de serie enorm uniek en leuk om te volgen, en een goeie cast ook.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Zedd is inderdaad ook een favoriet van mij, samen met Rachel en Kahlan
Och, iedereen is zowat een favoriet van mij
. Er is voorlopig nog geen personage geweest waar ik mij aan ergerde of niet goed vond.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Eerste aflevering bood genoeg leuks (die ogen van Bridget Regan... smelt....) om deze serie ook eens te gaan kijken. Typische fantasyelementen, maar daar hou ik wel van, dus ik ga niet zeuren over clichés.