• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.914 votes
Profile

Meest irritante / slechte reclame?

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Yak wrote:

1) Waarom, oh oh waarom worden we toch doodgegooid met ENGELSTALIG geleuter, met ENGELSTALIGE slagzinnen, met ENGELSTALIGE kloteliedjes ter ondersteuning van de reclame ("MacDonald's, every time a good tiiiime").

Vanavond 21.30 NL3: Keuringsdienst van Waarde.

aflevering van vanavond: Petfood. (Dit bevestigt de stelling, Yak)

PeggySue

• 20 messages
  • 12 votes

Ik erger me dood aan die reclame van Philadelphia... *kots* je wilt gewoon die wijven van die wolken afsleuren... en o ja reclames over leningen zijn ook erg.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Jaaa... en die leus ook: Zo fris... je proeft dat het Philadelphia bieslook met 30% minder vet en extra linoolzuren is.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

FisherKing wrote:

aflevering van vanavond: Petfood. (Dit bevestigt de stelling, Yak)

En het vervolg op Steun Teun! De bak in met die gast!

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

[suf] - In de wolken?

[triomfantelijk] - NEE! In de zevende hemel!

Stevo

• 499 messages
  • 429 votes

Tegenwoordig prijst Tell Sell 's nachts blijkbaar zelfs pikante artikelen aan. Ik ben al een paar keer de Pos T-vac tegen gekomen. Een vacuumpomp/turbosuck. En dan de manier waarop, oh oh oh tenenkrommend. Ze halen zelfs de invalide medemens en de hoogbejaarde van stal.

(afbeelding)

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Geniaal !! Geweldig als je eens lekker wilt lachen. Niet die pomp zelf, maar de reklame natuurlijk.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Nou, aan Tellsell-reclames kan ik me niet storen want als er 's avonds/'s nachts niks op tv is wat ik per se wil zien staat het ding gewoon uit.

tun

• 61 messages
  • 0 votes

tell sell .

``ook u heeft recht van sex te genieten`` ???

alsof dat recht ``ze`` (die hoogbejaarde,de inaliede,en de op knokploeg lijkende achtergrondgroep) ooit ontzegd is.

tun

• 61 messages
  • 0 votes

[quote]FisherKing schreef:

(quote)

Vanavond 21.30 NL3: Keuringsdienst van Waarde.

omdat dit verenigd europa is.

we hebben ook franse/duitse/italiaanse etc reclames.

we kopen of lenen,of jatten of krijgen ze van elkaar.

sommige zijn nagesynchroniseerd,andere ondertiteld.

en nederlandse reclames doen heht goed in buitenland!

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Dat bedoelt Yak niet. Hij heeft het er bijvoorbeeld over, dat een Nederlandse muziekzender The Music Factory heet ipv De Muziekfabriek. Of dat een 'puur' Hollands of Vlaams product een Engelse slagzin gebruikt in de reclame, terwijl het ook gewoon in de eigen taal kan.

Nationaal bewustzijn is een must en taal is daarbij een heel belangrijk instrument.

Of leg ik nou woorden in je mond Yak?

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

Anatolia wrote:

Nationaal bewustzijn is een must en taal is daarbij een heel belangrijk instrument.

Juist, dus die "must" kan best in het Nederlands, hup!

chiquita

• 1109 messages
  • 1683 votes

Anatolia schreef:

Herder draait zich om in zijn graf.

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Ik wilde dat woordje nog veranderen, maar ik was benieuwd naar de reacties, dus liet ik het zo.

Ik geef toe dat ook ik niet immuun ben tegen taalimperialisme (of met andere woorden: ik sta flink voor schut).

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Anatolia wrote:

Of leg ik nou woorden in je mond Yak?

Als je het verder trekt dan reclames, komt het daarop neer ja. Bij 2Vandaag hoorde ik dat plekken waar niet te genezen TBS'ers de rest van hun leven moeten verblijven 'Long Stay-plekken' heten, in Den Haag komt een toren op het Rijswijkseplein die (bijzonder origineel bovendien) 'Rijswijkseplein Tower' gaat heten, Liga's met poedermelk heten 'Milkbreak'. Wat is er mis met de Nederlandse taal? Niet cool genoeg meer?

Zojuist weer: reclame van Audi. Wagen met de oer-Hollandse geelzwarte nummerplaten, maar een Amerikaanse leuterstem ("No, it's just a boy and his father, blah blah blah"), Nederlandse ondertitels en als slogan 'Nothing to prove'.

Zo, dat is er ook weer even uit.

chiquita

• 1109 messages
  • 1683 votes

In relatief nationalistische landen of regio's, zoals Andalusië heb je dat niet zo sterk. Bijna alles wordt nagesynchroniseerd, zelfs reclames als dat moet. De meerderheid van de lokale bevolking eet niet bij de Mc' Donalds, die zit stampvol met toeristen. In geval van (engelse) leenwoorden zijn de meeste zodanig naar Spaanse klanken omgezet, dat het niet hoorbaar is dat het een leenwoord is.

Mondiale eenwording waardoor cultureel en taalkundig onderscheid afneemt. In het ene land gaat dat sneller dan in het andere. Wat kan je doen? Bij het beschermen van de soevereiniteit van de staat en de drang naar het behouden van het culturele erfgoed van de natie wordt je beschuldigd van nationalisme en raak je geisoleerd, bij het opengooien van de grenzen en het accepteren van de hegemonie van een ander heb je dit geval. Tja, wat kan je doen.

Euhm, één van de slechtste reclames: die van Axe (dacht ik), waarbij een man uit bed stapt, zijn oksels opfrist, weer bij zijn vriendin in bed gaat liggen en ze allebei kippenvel krijgen van frisheid.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

chiquita schreef:

In relatief nationalistische landen of regio's, zoals Andalusië heb je dat niet zo sterk. Bijna alles wordt nagesynchroniseerd,

Godzijdank doen we daar in NL niet aan, op reclames na dan.

Mondiale eenwording waardoor cultureel en taalkundig onderscheidt afneemt. In het ene land gaat dat sneller dan in het andere. Wat kan je doen?

Niets. Cultuurveranderingen vallen moeilijk tegen te houden en veranderen onherroepelijk. Het is nog maar de vraag of dat wel zo erg is.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Yak wrote:

("MacDonald's, every time a good tiiiime")

Die deun en die slogan zijn dan wel weer afkomstig uit Duitsland. Verbaasde me niets toen ik dat hoorde.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Er was een paar jaar geleden een suffe Mentos reclame. Klonk erg als door een Duitser ingesproken: The fressshmaeker.

ManicM

• 61 messages
  • 28 votes

Al die mentos-reclames waren irritant; van die oersaaie mensen die dan zo'n ding vreten, vervolgens een brede Prodent-smile opzetten en zich dan met de vreemdste capriolen voor schut zetten op straat. Dat kwam dan allemaal door één zo'n dingetje.

(Wél leuk was de Foo Fighers-persiflage daarop)

tun

• 61 messages
  • 0 votes

je kan er je voordeel mee doen.

als er hier een wedstrijd is om ene slogan af te maken::kijk naar buitenlandse zenders en wacht de juiste reclames af.

kopieer de slogan die ze daar hebben,insturen en winnen maar.

ikken iemand die op die manier prijzen in de wacht heeft gesleept.

ikzelf doe daar niet aan mee::ik heb een tv louter voor filmkijken en nieuws/aktualiteit,en meer niet

chiquita

• 1109 messages
  • 1683 votes

BoordAppel wrote:

Niets. Cultuurveranderingen vallen moeilijk tegen te houden en veranderen onherroepelijk. Het is nog maar de vraag of dat wel zo erg is.

Cultuur is niet statisch, het is voortdurend in ontwikkeling. Misschien is het niet vraag of dat erg is op zich, maar waarom dat d.m.v. mondialisering op gang gezet moet worden door een sluwe en indirecte bezetting van de wereld door een mogendheid die met dubieuze economische en politieke middelen de cultuur van een ander wegvaagt ten voordele van de eigen cultuur en belangen. Een wereld zonder grenzen zou mooi kunnen zijn, zolang het individu genoeg opties en keuzes heeft zonder in een schijn-democratie te leven om maar overdonderd te worden door misselijkmakende eenzijdige films zoals The Patriot en Pearl Harbor. Misschien walsen we rond 2050 in onze Japanse versie van de Dieselbroek de bioscopen wel plat om films zoals Akira, Arion en Ninja Scroll in het Japans met Engelse ondertiteling te bekijken. Of dat erg is? Voor de een wel en de ander niet, en dat verschil blijft altijd.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

chiquita schreef:

Cultuur is niet statisch, het is voortdurend in ontwikkeling.

Juist dat zeg ik.

Misschien is het niet vraag of dat erg is op zich, maar waarom dat d.m.v. mondialisering op gang gezet moet worden door een sluwe en indirecte bezetting van de wereld door een mogendheid die met dubieuze economische en politieke middelen de cultuur van een ander wegvaagt ten voordele van de eigen cultuur en belangen.

Je doet net alsof ze iedereen hun eigen cultuur opdringen. We kiezen er zelf voor om die over te nemen hoor.

tyleet11

• 212 messages
  • 461 votes

Door de jaren heen is het normaal om andere talen op te nemen in ons dagelijks leven en daarmee bedoel ik ook de reclames. Woorden zoals paraplu en computer zijn nu al zo ingeburgerd dat ze als normaal nederlands worden beschouwd.

Er was een tijd dat onze noordelijke landen overspoeld werden met latijns en grieks. Vele woorden van toen worden nu nog steeds gebruikt, niks mee toch. Ik snap het niet. Mensen voelen zich soms zo bedreigd door andere talen. Terwijl ze er niet aan moeten denken dat een engelse film in het nederlands nagesynchroniseerd wordt. Waarom zou je je nederlandse produkt niet met een engelse tekst moge ondersteunen?? Ik zou zeggen, zap snel weg als je je irriteert...

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Wel wel wel, we zijn het nieuws weer eens voor: Reet linkt Van Zijderveld Tekstontwikkeling.

Melkor

• 357 messages
  • 706 votes

De irritantste reclames blijven toch wel al die reclames waarin ze een of ander waspoeder promoten. Ik haat het als iemand uit de was komt, en hij dan samen me vrouw/man die 'de vlek er niet uit krijgt' in de stof gaat, en dan een paar gedubde totaal op niets slaande zinnen zegt (waaaaw, hoe krijg ik dit eruit? het antwoord is simpel, etc ...).

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Ah, geweldig nieuws mensen! Op Nederland 1 wordt parallel aan het journaal van 6 uur en Twee Vandaag 'Wildlife' uitgezonden, dus kun je tijdens de irritante reclameblokken snel naar de olifanten en apen zappen. "Een verlaten termietenheuvel is ingenomen door een groep dwergmangoesten!!", je zou er het journaal voor overslaan.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Irritantste reclame:

Die kerel die daar aan de balie zit en zegt: "al onze medewerkers zijn in gesprek".

Wat een MEGA-eng gezicht heeft die kerel... oef...

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Geweldige reklame juist. Hij lijkt een klein beetje op Tim Curry.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Die vind ik ook juist erg leuk.

Ander leuk reclamemoment: de FBTO-reclame met de rijlessen, waarbij die gast met 80km/u over een verkeersdrempel rijdt. Altijd al eens willen doen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.