- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Belspellen
Belspellen
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Heb er een hekel aan maar toch heb ik weleens gebeld uit hebzucht
en gister was het opeens raak. Ik won 100 euro plus het tweede seizoen van King of Queens
. Misschien toch wat vaker bellen.
Hier nog mensen die het weleens geprobeerd hebben en er zelfs leuke prijzen aan hebben overgehouden?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Nog nooit geprobeerd en zal het ook niet doen
. Waste of time en waste of money volgens mij, ook al win je nu en dan wel eens wat.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
he he eindelijk een topic over bel spellen
heb het wel een geprobeerd en nooit gewonnen.
het is zwaar irritant en moet gewoon van de buis gehaald worden.
misleidend en volgens mij klopt er soms geen zak van.
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
@dutchtuga Jouw prijs was misschien nog geen 150 euro. Als je op kijkonderzoek.nl kijkt zie je de kijkcijfers van belspellen, dat ligt rond de 5.000. Er hoeven er daarvan maar misschien 200 te bellen en ze hebben het er al uit , makkelijk verdiend.
Maar het is natuurlijk altijd leuk om wat te winnen.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik heb op het net al tientallen filmpjes gezien van hoe men valsspeelt bij de filmpjes. De filmpjes die de fraude aantonen zijn nog het enige leuke dat er aan is.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Helemaal in de begintijd van Call Tv heb ik met een vriendin eens meegedaan. Dat was een spel waarbij je 5 of 6 categorieen had en 1 of ander rad met alle letters uit het alfabet.
Dan kwam hij bijvoorbeeld op 'drankje' en de 'g' en dan moest je een drankje met een 'g 'noemen.
Van tevoren hadden we dus gewoon een lijstje gemaakt met alle letters van alle categorieen keer 2 voor de zekerheid, dus je kon nooit verliezen. De enige manier waarop je kon verliezen was 1 vakje van de 27 als je daarop kwam was je af. Niet zo heel veel kans dus.
Helaas kwamen we na 3 goede antwoorden op dat vakje.
. Hoezo pech.
De volgende dag bestond het spel niet meer.
.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Ik vind het altijd wel lollig om te zien hoe ontieglijk dom die spelletjes/precentatrices wat die belspelletjes zijn. De antwoorden zijn gewoon zó makkelijk dat je je afvraagt of je niet naar een film kijkt waarin het belspel op een zeer trieste manier op de hak wordt genomen... maar het is gewoon de realiteit
.
Een vriend van me heeft trouwens een keer 200 euro gewonnen op zo'n spelletje, ook al is hij daarvan de helft alweer kwijt aan het opnieuw meedoen volgens mij.
gideonvdb
-
- 1795 messages
- 0 votes
bel spellen
eraf gooien, en hetzelfde geld voor die sexlijnen die zijn zowat nog erger, gewoon verbieden en zet gewoon een film op of herhaal die soaps desnoods.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Ik heb ook een ontzettende hekel aan belspelletjes ik ben iemand die vaak 's nachts tv of film kijkt en het enigste wat je ziet is die belachelijke achterhaalde belspelletjes en die stomme seks- reclame's inplaats dat ze nu eens een goede serie uitzenden dan was ik alang tevreden. Ook overdag is het mateloos irritant vooral op rtl 4 gatver tussen elk reclameblok een belspelletje, maarja we hewbben het met zijn alle maar te accepteren dat tv niet meer is wat het ooit geweest was.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
bel spellen
eraf gooien, en hetzelfde geld voor die sexlijnen die zijn zowat nog erger, gewoon verbieden en zet gewoon een film op of herhaal die soaps desnoods.
mooi dat had ik ook gezegt maar van jou klinkt erg goed 
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Ik heb geen tv dus ik kijk ook nooit, maar op reis in Duitsland heb ik eens naar zo'n spelletje gekeken, dat was nog behoorlijk moeilijk
. Eigenlijk perfect om een taal wat beter te leren: je moest bijvoorbeeld een dierennaam zoeken met zes letters waarvan twee keer dezelfde letter, dat is in een vreemde taal echt niet simpel... Jammer genoeg was de presentatrice een ergerlijke kip, dus al te lang heb ik het niet uitgehouden, hoe educatief het ook was
.
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
Belspellen moeten blijven, tv-zenders verdienen eraan en kunnen daarmee weer nieuwe goede (buitenlandse) series bekostigen.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Belspellen gaan per november van de buis heb ik gehoord.. nu maar afwachten of het ook echt zo is.. ikzelf erger me er blauw aan vooral dat tutje dat op rtl4 sochtends komt zo overdreven allemaal...
En wat hier eerder gezegt wordt die sexlijnen savonds op tv is ook erg irritant.. haal dan liever de erotiek films van rtl5 terug daar zitten soms best kijkbare erotiek films tussen 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
zie je wel gewoon naai streek
perfect filmpje DieGo
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Ik denk dat hierboven ongeveer het slimste belspelletje ooit te zien is-si... Fantastisch ontmaskerd. Zo gaat het met alle belspelletjes.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Moet je hier eens op kijken: Belspelletjes
Een site waarop een hele hoop van die filmpjes verzameld zijn.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
.Sinds wanneer is 'si' een woord?
Lijkt me niks aan de hand met dit filmpje hoor.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
si (de ~, si's)
1 [muz.] zevende toon van de toonladder => ti
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Mwa, het lijkt me dat ze gewoon 'is' bedoelde. Beetje vergezocht dit.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Dus zat de oplossing verkeerd in de enveloppe en was de "S" verkeerd gedrukt ? Beetje vergezocht inderdaad.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Ik denk eerder dat dat een fout is van het meisje of de drukker.
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Nou, zo vergezocht is het ook weer niet hoor. Dat er iets niet pluis is, kun je zelf ook wel achterkomen als je eventjes de tijd neemt om een spelletje af te kijken.
Zo werd er laatst (ik lag met griep in bed en de presentatrice zag er gewoon goed uit, spreek me er dus niet op aan) gevraagd naar een drieletterwoord waarvan de tweede letter was gegeven: -a- . (probeer het zelf eens te raden voordat je het spoilergedeelte hieronder selecteert)
De presentatrice vertelde heel overtuigd dat het om een dier ging dat iedereen gewoon heel goed kent en eigenlijk direct kon raden. Een halfuur later was het echter nog steeds niet gelukt: dieren als kat, lam, aap en aal waren allemaal al voorbijgekomen en de presentatrice kon maar niet begrijpen waarom mensen nou in hemelsnaam niet op het goede antwoord konden komen. Tegen het einde van het programma echter, liet zij de enveloppe waarin het antwoord zat 'per ongeluk' vallen om het vervolgens natuurlijk weer 'op te rapen'. Even later belde een jongen met een verdacht enthousiaste en heel zelfverzekerde stem op en gaf het goede antwoord door (spoiler): dar. Direct daarna nam de presentatrice afscheid.
Twee punten vallen hier op:
1) Het laten vallen van de enveloppe met daarin het zogenaamd zeer makkelijk te raden antwoord: een tactiek die volgens hierbovengenoemde website wel vaker wordt gebruikt blijkbaar.
2) Het feit dat het het zogenaamd zeer makkelijk te raden antwoord heel toevallig pas wordt geraden wanneer het programma tegen zijn einde loopt en dat dus door iemand met een verdacht zelfverzekerde stem.
Maar verder heb ik er niets mee hoor 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Ik denk eerder dat dat een fout is van het meisje of de drukker.
Die presentatrice krijgt ook gewoon van de redactie te horen wat ze moet doen, in dit geval de beller keihard naaien. Er staat si op dat blaadje, daar is geen discussie over mogelijk. Zo zit het ook in de envelop en ze draait dat blaadje doodleuk om zodat er wat anders staat.
De enige die een fout maakt is de beller, die had moeten beseffen dat die belspelletjes zonde van je geld zijn.
Heeft dit nog een staartje gekregen of mogen ze gewoon doodleuk doorgaan met deze oplichterij?
gideonvdb
-
- 1795 messages
- 0 votes
praktisch geen bel spellen meer
nu alleen nog die sex lijnen er af gooien. 
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
Bij belspellen betalen domme mensen mee met de aankoop van goeie series op die zender.
Heb er niets op tegen 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ook zo vreemd dat ze nooit aangeven dat je meestal eerst nog een code moet kraken bij het bellen om verder te kunnen komen. Ook vreemd zijn van die vakjes. Dan is iemand in de uitzending, heeft het goede woord en mag dan 1 of meerdere vakjes kiezen. Natuurlijk is dat niet altijd een laag bedrag als uitkomst vanachter die vakjes, maar je gaat mij niet vertellen dat ze dat niet snel nog op een of andere manier kunnen verwisselen. Vooral nu het vaak geen eens meer die ouderwetse kartonnen borden zijn maar projecties.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Als we het dan toch over belspellen hebben :
http://www.youtube.com/watch?v=70KXIl4tQZw&feature=related .
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Geweldig! Ik zag in dat filmpje nu weer een nieuwe variant dat je in de uitzending een kluis moet kraken. Pfff.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Oh dan moet je eens een film zoeken van die relnicht bij Talpa destijds. Twee uur niemand (!) in de uitzending. Dan eindelijk iemand in de uitzending en die moest dan uit 18 vakjes precies de 4 goede vakjes openen anders had hij alsnog geen prijs.