- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Jericho
Jericho
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Ik las in een tv krantje dat deze serie in het najaar op SBS komt, dus daarom open ik maar een topic:

The storyline revolves about the residents of Jericho, a small, rural Kansas town, in the aftermath of nuclear attacks on twenty-three major cities in the contiguous United States. The series begins with a visible nuclear detonation of unknown origin over nearby Denver, Colorado, and a loss of power and modern communications, effectively isolating Jericho. Later, power is restored to Jericho by what is alluded to as the efforts of the U.S. government, but soon after, an electromagnetic pulse (EMP) disables all electronics. Several themes regularly addressed in the show are gathering of information, community identity, public order, limited resources, the value of family, and internal and external threats. The show also features several mysteries involving the backgrounds of major characters, the perpetrators of the attack, and the extent of damage to the United States and its government.
Kort in het Nederlands:
Jericho gaat over een het leven in een kleine dorp na een grote nucleare aanval in de Verenigde Staten.
Vorig jaar had ik al een pilot aflevering gezien en toen vond ik het niks. Maar na een tijdje hoorde ik er toch goede verhalen over en ben ik het toch maar gaan volgen. Ik vind het toch wel een zeer goede serie. Een paar maanden geleden was er nog veel ophef, de serie zou zijn worden gecanceled, maar na grote jericho fan actie nuts for jericho is deze serie toch terugkomen en zal seizoen 2 mid season uitgezonden worden, in eerste instantie voor 8 afleveringen, maar bij goede kijkcijfers, zijn meerdere episodes mogelijk
streeter
-
- 1436 messages
- 6799 votes
Dit is een leuke, spannende serie voor fans van het post-apocalypse genre. Na 1 seizoen was de productie stopgezet (zonder een conclusie-aflevering) maar dankzij een grote campagne van de fans van de show komt er in 2008 een 2e seizoen.
Je kunt alle afleveringen geloof ik op CBS.com bekijken.
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
wordt momenteel getoond op vt4.
ik mis er wel veel in, goed verhaal, veel cliché-personages en in elke aflevering wel een moralistische speech of peptalk en bitterweinig memorabele scenes.
streeter
-
- 1436 messages
- 6799 votes
ja, erg cliché, slecht akteerwerk, verschrikkelijke keuze van liedjes (hoewel de originele score niets over te klagen is), maar het verhaal blijft voor mij leuk. Ik plaats het in dezelfde categorie als de serie Jeremiah van een paar jaar terug.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Ik was heel blij dat Vt4 tijdens de zomer met deze nieuwe serie op de proppen kwam. Er was schandalig weinig op tv en zo had ik elke week toch iets om naar uit te kijken, want Jericho is toch zo'n serie geworden waarnaar ik uitkijk. Niet zoveel dan naar een Heroes, Lost of Prison Break maar toch zeker één van de betere dingen die ik gezien heb de laatste jaren
Ik kan me wel vinden in de opmerkingen van sommigen hier, de serie bevat net iets teveel clichés en af en toe wordt het echt melig op z'n Amerikaans, maar nooit in die mate dat ik er me echt aan stoorde. Ik ben blij dat er een 2e seizoen komt, volgende week zien we hier de laatste afleveringen van het eerste seizoen
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Wanneer zou seizoen 2 ongeveer komen?
streeter
-
- 1436 messages
- 6799 votes
seizoen 2 is al gefilmd maar komt begin volgend jaar waarschijnlijk pas op de buis. (in de VS)
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
afgehaakt na de aflevering met de brand, was echt té slecht...
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Een preview van seizoen 2:
http://www.youtube.com/watch?v=7cRpK76q4_s
Ziet er spannend uit (of misschien laten ze alleen de goede stukjes zien
, je ziet veel actie, maar het is geen actie serie).
Dit is ook weer een positieve kant van de stakingen, nu er geen/weinig andere nieuwe series komen kan Jericho nu wel meer kijkers trekken en daardoor is de kans groot op meer afleveringen naast de 8 die er nu zijn.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Seizoen 2 is gisteren van start gegaan, de kijkcijfers waren helaas niet bijzonder (7,2 miljoen), hopelijk zal dat nog veranderen
tn2543
-
- 446 messages
- 1118 votes
Jericho.. kan er wel mee door. Ik ben niet zo heel happig om elke week een serie te kijken (dat had ik met prison break, heroes, en lost wel) maar het is een leuke serie om de lege avonden mee te vullen.
De eerste 4/6 aflevering waren eerlijk gezegd best saai, maar daarna kwam er wat leven in de brouwerij.
Achmed
-
- 550 messages
- 0 votes
Ik vind dit een top serie, weet iemand mischien waar ik een S01 Boxset kan aanschaffen?
tn2543
-
- 446 messages
- 1118 votes
Achmed gewoon Freerecord shop en anders gewoon even downlooden he...
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Achmed gewoon Freerecord shop en anders gewoon even downlooden he...
pindakazen noemt men dat, maar op die manier lopen de makers wel geld mis, hou daar rekening mee
Achmed
-
- 550 messages
- 0 votes
Ik heb alle afleveringen all gedownload en gezien, maar ik will het toch ook origineel hebben. Beetje steun aan de makers en hopen voor meer 
tn2543
-
- 446 messages
- 1118 votes
Ik heb alle afleveringen all gedownload en gezien, maar ik will het toch ook origineel hebben. Beetje steun aan de makers en hopen voor meer 
Ik zou dan wel een euro willen doneren als ze om doneurs vragen.
Infected_
-
- 76 messages
- 51 votes
Ik vind de dvd boxset ook alleen maar op amerikaanse sites terug.. =O
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Officieel het einde...er is misschien nog een klein beetje hoop
Jericho: CBS Cancels It Again But Is the Series Really Over?
JerichoWith a massive campaign, the fans convinced CBS to revive Jericho after it was cancelled last May. The network filmed seven episodes and said that, if the fans wanted more, the show would have to draw more viewers than it had in season one.
Unfortunately, that didn’t happen. Despite debuting in the middle of the writers strike when most other shows were in reruns, the drama attracted an average of 6.2 million viewers and a less-than-impressive 2.0 rating of the 18-49 demographic. Though the 18-49 average matches the ratings of former Tuesday night occupant Cane, it’s significantly less the series’ first season numbers. Many have suggested that the later 10pm timeslot is, at least in part, to blame for the drop.
Whatever the reason for the decline, CBS has pulled the plug on Jericho for the second time.
In a written statement today, CBS Entertainment president Nina Tassler said, “The March 25 episode of Jericho will be the series finale. Without question, there are passionate viewers watching this program; we simply wish there were more. We thank an engaged and spirited fan base for keeping the show alive this long, and an outstanding team of producers, cast and crew that went through creative hoops to deliver a compelling, high quality second season. We have no regrets bringing the show back for a second try. We listened to our viewers, gave the series an opportunity to grow, and the producers put a great story on the screen. We’re proud of everyone’s efforts.”
Fortunately for fans, the cast and crew filmed two alternate endings for Tuesday’s finale. One would leave us with a cliffhanger that would be resolved in season three. The second, which will actually be used, offers a bit of closure — though series star Skeet Ulrich thinks it won’t satisfy the devotees.
He told TV Guide it will leave fans “probably not too happy. [The difference is] one major scene but the others are kinda tweaked a little bit to lead to that scene that is supposed to be the wrap-up. The other version… we’ve shot some stuff that, to my mind, hasn’t been seen before on TV.”
Though Tuesday’s finale will wrap up some season two storylines, it certainly doesn’t close the door on the possibility of the series continuing. Executive producer Carol Barbee has been looking for a new home for the drama for awhile, just in case. Last month, she said, “There were other people who were interested in us to begin with, and now, I think, with the whole nuts campaign, and also with the amazing reviews that we’ve gotten for these seven episodes, I feel like we have made this franchise more valuable to a cable network who would want to take us on as a niche market.”
One possibility seems to be a natural choice. Barbee continued, “We obviously have a relationship now with Sci Fi Channel, because they’re running our previous episodes. So I think that’s a natural place to start looking… There are other people who would be interested in the show…”
Sci Fi hasn’t announced if they have any plans to continue the series but were probably waiting to see what CBS would do. Will Sci Fi or another outlet pick up Jericho, despite its high production costs? We’ll keep you posted so stay tuned!
Ik denk dat het toch helemaal afgelopen zal zijn, het komt echt zelden voor dat een serie wordt gecanceled en dan uiteindelijk toch op een andere zender weer te zien is.
tank0
-
- 1 messages
- 0 votes
fans van jericho , wij hebben jullie hulp nodig .
zoals al vermeld is de serie opnieuw geannuleerd door CBS MAAR er is interesse door verschillende andere studio's om het over te nemen .Vandaag nog werd bekend dat comcast het zou willen aankopen en sci fi channel heeft ook al interesse getoond .
de eerste keer wisten we nog niet dat Jericho bestond maar nu moeten we de rangers ( zo noemt de media de fans maar soms ook wel "the resistance unit" ) steunen als je dit een goede serie vind .
ik vraag je niet om nog eens 40.000 pond apennootjes te sturen maar als je deze serie een derde sezoen wilt geven vraag ik jullie om te mailen .Kost niets behalve een beetje tijd en wat typwerk .
1. stuur een vriendelijke en beleefde mail naar de aankoopdienst van de zender die Jericho in nederland heeft uitgezonden om hen te vragen om druk te zetten op CBS om de serie te verkopen aan geinteresseerde concurrenten .Kun je dan ook posten wie dat was dan kan ik die info doorgeven
MAAR
2. belangrijker is om de andere rangers over heel de wereld te helpen met brieven en mails te sturen naar de juiste personen bij de studio's .
neem een kijkje op de BeNELux thread (http://jerichonet2.com/board//showthread.php?t=1508) om alle gegevens te vinden .
(under construction)
3. teken de petitie
http://www.petitiononline.com/09272006/petition.html
De producers hebben laten weten dat ze de kansen hoog inschatten om de serie verkocht te krijgen maar we moeten vanover heel de wereld voor feedback zorgen . Ze hebben gevraagd om gewone post te sturen om hun mailservers en telefooncentrales te sparen (de schrik zit erin na de nootjes) .Ik vraag hier niemand om snailmail naar amerika te sturen maar als je op het forum van die site een berichtje stuurt naar "Bullroarer" dan zal zij u een emailadres bezorgen waar je uw brief naartoe kunt Emailen . de amerikaanse rangers zullen dan uw brief uitprinten en posten voor u . als je niet genoeg engels kent stuur mij dan een Privé Bericht in het nederlands en ik zal u de vertaling zo snel mogelijk bezorgen .
Ik ben het beu dat een paar mensen in amerika met kijkcijferkastjes onze series de nek omwringen . na het annuleren van battlestar galactica na sezoen 4 en de stopzetting van supernatural trek ik de grens bij Jericho .
jullie zullen zien dat de tweede reeks hard te lijden heeft onder de budgetbesparingen en de recente schrijversstaking maar het verhaal is bijlange na nog niet af . ik ben de bigbrothers beu en wil nog wel eens fictie zien die niet over ziekenhuizen , dokters of politie(CSI everywhere) gaat . Dus als je fan bent van goede amerikaans fictie doe dan een paar minuten moeite en misschien kunnen we deze strijd tegen de TV windmolens winnen .
nee heb je , ja kun je krijgen
NUTS !!!!
you never know when you might need a
Tank0
lindakroes
-
- 41 messages
- 159 votes
Ik ben nu bij aflevering 8 en vindt het tot nog toe een geweldige serie..
Net als bij Heroes kan ik eigenlijk niet stoppen met kijken!
Lu2k
-
- 58 messages
- 17 votes
Vanavond komt de serie eindelijk op de nederlandse tv, lang op moeten wachten. Kan het jammergenoeg niet zien want dan ben ik aan het werk.
Moet zeggen dat Veronica er ook veel reclame voor maakt en dat verdient deze serie eigenlijk ook wel. Ik heb er altijd van genoten in de 2 seizoenen die het heeft gehad.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
is deze serie alleen met normale mensen geen mutanten of in de richting.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Gewoon met normale mensen
oke bedankt
Franklin1975
-
- 343 messages
- 419 votes
Ik heb net de eerste 2 dvd's gedownload en ben bezig met de 3e. Heb de eerste 5 episodes gezien en vind het een erg fijne serie. Dat had ik al na de eerste aflevering, maar wist niet dat vorige week Veronica maar meteen 2 afleveringen ging uitzenden, vanaf half 9. Heb zodoende meteen maar aflevering 2 gemist...
Maar heb dit inmiddels ingehaald.
Maar ik lees nu dat CBS de serie gecancelled heeft?!?! Ik dacht toen ik zag dat seizoen 1 op dvd uit is en ze met seizoen 2 bezig zijn dat Veronica eindelijk een serie uitzend dat NIET gecancelled is (Invasion, Traveler, Threshold....), maar dus toch.
Desalnietemin is het toch de moeite waard om seizoen 1 helemaal op dvd te hebben.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Geen onaardige serie. Zoals Streeter al zei is het niet bijster sterk, maar de verhaallijn blijft intirgeren. Ik blijf nog even kijken voorlopig. Al nieuws of de serie doorgaat?
dirk1978
-
- 24 messages
- 45 votes
ik vind het vreemd dat de ratings van seizoen 2 een stuk slechter zijn dan seizoen 1. Ik vond die 7 afl. van s2 juist erg sterk...
hopelijk komt er toch nog een doorstart...
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Stopt het eigenlijk opeens of is er wel een soort einde aangebreid?
Lu2k
-
- 58 messages
- 17 votes
De serie heeft gewoon een einde. Heb het nog steeds niet kunnen zien op Veronica maar het is echt een goede serie.
dirk1978
-
- 24 messages
- 45 votes
er is idd een soort van einde gemaakt, de belangrijkste vragen zij i.i.g. beantwoord...