- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Buurman & Buurman
Buurman & Buurman
TheLionKingFan
-
- 904 messages
- 127 votes
In Nederland wordt gewerkt aan een Buurman & Buurman-film.
De Amsterdamse studio Lemming Film maakte vandaag bekend dat het aan een animatiefilm over Buurman & Buurman werkt. Het grappige poppenduo (ook wel bekend als Pat & Mat) werd wereldberoemd door de gelijknamige tv-serie waarvan meer dan tachtig afleveringen werden gemaakt.
De stop-motionanimatieserie van Tsjechische bodem werd bedacht door Lubomír Beneš en Vladimír Jiránek en verscheen voor het eerst in 1976 op de buis.
Kees Prins (die een van de twee stemmen insprak voor de Nederlandse versie van de tv-serie) en Patrick Stoof schrijven momenteel aan het scenario voor de avondvullende prent. Buurman & Buurman de Film zal ongeveer tachtig minuten duren.
“Wij zijn buitengewoon trots dat we de internationale rechten hebben verworven om de speelfilm te maken over deze eigenzinnige buurmannen. De serie is aan bijna twintig landen verkocht en er is momenteel grote internationale interesse voor de film”, vertelt Lemming-producent Derk-Jan Warrink in het persbericht.
“Kees en Patrick werken volop aan het script. Eén tipje van de sluier: de Buurmannen gaan op reis. Het wordt een echte roadmovie met veel pech onderweg, maar gelukkig weten de vrienden altijd een oplossing te vinden – A je to!”
Het resultaat wordt in 2015 in de Nederlandse bioscopen verwacht.
Bron: MovieMeter. Film voor Buurman & Buurman | Animatie
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
@TheLionKingFan

(ze hebben wel mijn iedee gestolen; ik wou later ook een Buurman-film maken
)
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Ik ben benieuwd 
Een Nederlandse theatershow is er al.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Een Nederlandse theatershow is er al.
Klopt, heb ik gezien. (tot nu toe de enige musical waar ik niet van moet overgeven)
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Hopelijk blijft het dan ook stop-motion poppenanimatie ipv art uit een paar laptops.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Ik vraag me af of ze de expertise in huis hebben voor stop-motion.
Joop Geesink's Dollywood studio had het wel aangekund.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Joop Geesink's Dollywood studio had het wel aangekund.
Jazeker! Maar de Toonder Studio's ook. Tegenwoordig is er ook nog Pedri Animation (sinds de toonder studio's failliet gingen zijn alle werknemers een eigen bedrijf begonnen) die maakt onder andere de Nijntje films.
TheLionKingFan
-
- 904 messages
- 127 votes
Het nieuws is net aangekondigd: het wordt een stop-motion film, net als in de originele filmpjes. Hallelujah,
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Het nieuws is net aangekondigd: het wordt een stop-motion film, net als in de originele filmpjes. Hallelujah,

Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Gistermiddag lagen mijn zoontje en ik weer een uur lang in een deuk. Het waren zowaar echt 8 goednieuwe afleveringen zie zelfs wij als echte buurman en buurman-die hards nog niet hadden gezien.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Huh?
Nieuwe afleveringen? 
Of zijn het die beruchte verloren gewaande afleveringen, die later (in 2009) toch teruggevonden werden, en uitgebracht op DVD?
Dat zijn wel 13 afleveringen in totaal.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Nee, echte nieuwe.
Ik heb thuis een 6 DVD box met "alle" (64) afleveringen.
Daarna kwam er nog een aanvulling met (13) "nieuwe" afleveringen (teruggevonden), die ik ook gekocht heb.
Gisteren kwamen er gewoon 8 gloednieuwe nooit geziene afleveringen op de buis! Ze zijn ook niet op DVD verkrijgbaar. Meer info over hoe en waarom
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Aááhgrl !, Gemist !! 
Die beide DVD boxen heb ik zelf ook.
In ieder geval dank voor de info. 
Deze maand op DVD ! Geweldig !!
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Well alle!! 
Ik ben vergeten ze op te nemen!! Ik hoop dat ze ook op DVD uitkomen 
Geweldig die nieuwe afleveringen 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Ik hoop dat ze ook op DVD uitkomen
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Duizendmaal Dank 
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
Viel er al zappend in en helemaal uitgekeken natuurlijk. Zijn nog steeds erg leuk.
TheLionKingFan
-
- 904 messages
- 127 votes
De marathon was inderdaad geweldig. Mijn 4-jarige neefje is fan, en we hebben ons erg vermaakt met de nieuwe afleveringen, die nog steeds de kwaliteit halen van de oudere afleveringen. Ga zo door, Zapp(elin)!
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Vanaf 26 april in de bioscoop
Buurman & Buurman - Hebben een nieuw huis | Officiële trailer | 26 april in de bioscoop - YouTube
Sven Vermant
-
- 472 messages
- 4545 votes
Aanrader die nieuwe film. Waarom staat ie eigenlijk niet op de site?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Aanrader die nieuwe film. Waarom staat ie eigenlijk niet op de site?
We hebben de regels m.b.t. compilatiefilms wat versoepeld, deze bioscoopfilms staan nu alsnog op MM:
'Buurman & Buurman - Al 40 Jaar Beste Vrienden!'
'Buurman & Buurman Hebben een Nieuw Huis'
Pat a Mat: Zimní Radovánky (2018)
'Buurman & Buurman: Winterpret'
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Deze Buurman en Buurman films zijn nu te zien via NPO Start:
NPO Start link: Buurman en Buurman hebben een nieuw huis
NPO Start link: Buurman en Buurman: Al 40 jaar beste vrienden!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Pat a Mat: Kutilské Trampoty (2019) - vanaf 21 november in de bioscoop