• 177.927 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.556 votes
Profile

The X-Files

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Klinkt goed.

Een wat lossere serie als The 4400 vind ik ook leuk met bovennatuurlijke zaken enzo, maar een spannende thrillerserie zal denk ik niet misstaan bij mij.

Ben bijna klaar met 10 seizoenen Friends, dus heb wel weer zin in een andere serie hehe

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Ik zit er ook aan te denken aan deze serie te beginnen. Zeer spannend klinkt goed. Waar ik echter vaak problemen mee heb is een serie zonder een doorlopende verhaallijn. Heeft de X-Files dat een klein beetje?

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

tukkerstein wrote:

Ik zit er ook aan te denken aan deze serie te beginnen. Zeer spannend klinkt goed. Waar ik echter vaak problemen mee heb is een serie zonder een doorlopende verhaallijn. Heeft de X-Files dat een klein beetje?

Het heeft 1 aflevering verhalen, maar er loopt ook 1 groot verhaal en dat gaat over alle seizoenen (tot de laatste aflevering). Het is niet zo dat je in een seizoen 22 afleveringen krijgt en daarvan maar 2 afleveringen iets te maken hebben met het grote verhaal.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Het rode draad-verhaal wordt vrij frequent aangeraakt, al moet er eerlijkheidhalve aan toegevoegd worden dat de stand alone afleveringen kwalitatief beter zijn. Zeker tijdens de laatste seizoenen.

sherena

• 261 messages
  • 123 votes

He hele verhaal gaat eigenlijk over een specifiek voorval. de ontvoering van Samentha en stopt eigenlijk als Mulder er achterkomt dat ze dood is. Maar daarnaast worden door de seizoenen heen veel vragen uit eerdere afleveringen beantwoord. Mij spreken vooral de mythologische afleveringen aan.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

sherena wrote:
He hele verhaal gaat eigenlijk over een specifiek voorval. de ontvoering van Samentha en stopt eigenlijk als Mulder er achterkomt dat ze dood is. Maar daarnaast worden door de seizoenen heen veel vragen uit eerdere afleveringen beantwoord. Mij spreken vooral de mythologische afleveringen aan.

Het grote verhaal is de kolonisatie van de Aarde door aliens. Dat van Samantha Mulder speelt ook een rol, maar is meer een subverhaal.

Episode types

The X-Files is considered unique in that it combined continuing serial drama elements, such as those often found in miniseries and soap operas, with individual standalone episodes that did not require a viewer to understand the show's history prior to watching.[3] Due to these differing episode types, fans as well as the show's producers commonly divide X-Files episodes into two categories:

* "Mythology" or "Mytharc" episodes told the tale of a governmental conspiracy revolving around extraterrestrials.
* Standalone or "Monster-of-the-Week" episodes dealt with paranormal creatures and situations, while generally being unrelated to the series mythology.

sherena

• 261 messages
  • 123 votes

Wat ik ermee bedoelde te zeggen is
dat Samantha de rede is dat Mulder in eerste instantie zo hardnekkig is in het bewijzen van het bestaan van aliens.
voordat hij twee keer een ommezwaai maakt in zijn"geloof"
als hij in een interview op tv zegt dat het allemaal bedacht is door de regering en dat er geen aliens zijn, en daarna weer "bewijs" in handen krijgt dat ze "wel" bestaan

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

Was echt groots in de jaren negentig, maar na een tijdje kon het zichzelf echt niet meer au sériex nemen en veranderde het erg.

Heb er wel heel goede herinneringen aan, idd eerste 5 seizoenen.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

De laatste 2-3 seizoenen zijn ook vrij sterk, vooral de stand-alone afleveringen dan.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

sherena wrote:
Wat ik ermee bedoelde te zeggen is
dat Samantha de rede is dat Mulder in eerste instantie zo hardnekkig is in het bewijzen van het bestaan van aliens.
voordat hij twee keer een ommezwaai maakt in zijn"geloof"
als hij in een interview op tv zegt dat het allemaal bedacht is door de regering en dat er geen aliens zijn, en daarna weer "bewijs" in handen krijgt dat ze "wel" bestaan

In een flashback episode werd getoond dat Mulder zo is als hij is doordat hij viel in een vloeistof wat mensen paranoia maakt. Hij kreeg een ontzettend grote dosis en de rest is bekend. Dat van Samantha was mede bepalend daarin dat hij zo is geworden.
En welke tv interview bedoel je?

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Vorige week seizoen een compleet op de gok gekocht, ben al tijden benieuwt naar deze serie vooral als ik al deze positieve reacties lees hier.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

De vorrige serie die ik volgde was buffy the vampire slayer en toen dat afgelopen was voelde ik me wel een beetje verdrietig, ik had vijf maanden lang iedere avond/nacht een aantal afleveringen gekeken en dit tot het afgelopen was, ik kende de personages door en door en zat als het ware helemaal gevangen in de buffy wereld en als het dan opeens stopt is het toch net alsof er een stukje in je doodgaat (misschien wat overdreven maar waarschijnlijk begrijpen de users hier wel wat het is om een serie zo goed te vinden en het dan opeens afgelopen is)...

Had na buffy ook het idee dat er nooit meer een serie zou komen die me zo zou boeien, maar de x-files heeft het tegendeel bewezen.

Wat een geweldige en boeiende serie is dit, het eerste seizoen was wat wisselvallig, niet alle afleveringen waren even briljant maar toch heeft het me ontzettend kunnen boeien, ben nu aan het tweede seizoen begonnen (en zit nu op aflevering acht ofzo) en dit seizoen heeft me tot nu toe iedere aflevering kunnen boeien..

Aangezien ik nog maar zo weinig heb gezien kan en ga ik er niet al teveel over zeggen maar een ding is zeker, het is zeker een geweldige serie en ben van plan als het zo goed blijft er nog meer seizoensboxen van aan te schaffen.

Lilyroos

• 177 messages
  • 191 votes

Beste Niethie,

Er staat je nog een heerlijke tijd te wachten met de X-files. Ik had ook een "depressie" na het einde van Buffy en ben ook beginnen kijken naar X-files (eerst nog Angel gekeken voor Buffy closure) en ik ben dan opeens "opgezogen" in de Mulder-Scully-affaire. Het zal ook heel moeilijk zijn na deze serie om weer af te kicken. Volgende serie na X-Files misschien "The Wire". Compleet iets anders maar erg goed. 't Is maar een aanrader.

TonyMontana

• 394 messages
  • 4803 votes

Ik zoek... een X-Files aflevering.

Het is lang geleden dat ik The X-Files nog heb gezien (binnenkort de gehele box kopen, maar eerst nog wat bijeen sparen).

Ik zit nu al een tijdje met een X-Files aflevering in m'n hoofd:

Het speelt zich af in een rusthuis (of gesticht, ben niet zo zeker) en er komen geesten in voor. Ook wordt het rusthuis/gesticht overstroomd en Mulder/Scully verdrinkt bijna....

Het klinkt misschien wat vaagjes, maar het is alles wat ik me herinner... Wie weet de titel en/of in welk seizoen deze aflevering voorkomt?? Alvast bedankt.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

TonyMontana wrote:

Ik zoek... een X-Files aflevering.

Het is lang geleden dat ik The X-Files nog heb gezien (binnenkort de gehele box kopen, maar eerst nog wat bijeen sparen).

Ik zit nu al een tijdje met een X-Files aflevering in m'n hoofd:

Het speelt zich af in een rusthuis (of gesticht, ben niet zo zeker) en er komen geesten in voor. Ook wordt het rusthuis/gesticht overstroomd en Mulder/Scully verdrinkt bijna....

Het klinkt misschien wat vaagjes, maar het is alles wat ik me herinner... Wie weet de titel en/of in welk seizoen deze aflevering voorkomt?? Alvast bedankt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Excelsis_Dei

TonyMontana

• 394 messages
  • 4803 votes

Bedankt !!!

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

TonyMontana wrote:

(quote)

Bedankt !!!

haha die heb ik toevallig gister gezien...

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Lilyroos wrote:

Beste Niethie,

Er staat je nog een heerlijke tijd te wachten met de X-files. Ik had ook een "depressie" na het einde van Buffy en ben ook beginnen kijken naar X-files (eerst nog Angel gekeken voor Buffy closure) en ik ben dan opeens "opgezogen" in de Mulder-Scully-affaire. Het zal ook heel moeilijk zijn na deze serie om weer af te kicken. Volgende serie na X-Files misschien "The Wire". Compleet iets anders maar erg goed. 't Is maar een aanrader.

Haha bedankt Annelies dacht eventjes dat het niet normaal was dat ik buffy zo miste (was en ben er nog steeds een beetje deprie van, maarja heb nog drie seizoenen angel te gaan al vind ik dat niet zo heel goed als buffy maarja we zulen zien hoe het loopt), the x files word inderdaad met de aflevering interessanter, het is spannend, mysterieus en intrigerend tegelijk ga er zeker meer van afschaffen....

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Misschien een beetje een late reactie aangezien ik al zeker anderhalve week gelden seizoen twee heb afgrond, geweldig seizoen, seizoen een was wat experimenteel en net als zoveel andere series moest hij nog een beetje zijn weg vinden en zich bewijzen aan het grote publiek, bij mij is dat in ieder geval prima gelukt.

Seizoen twee was een net dat beetje interessanter en wist haast elke aflevering te boeien en vooral de finale was verblufend.

Seizoen drie moet helaas nog eventjes wachten want ga me de komende tijd iets meer op films focussen, ben in ieder geval ontzettend beneiuwd hoe het verder gaat.

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Gisteren de eerste twee afleveringen gezien, en ik ben zeer tevreden. Interessante, mysterieuze verhaallijnen met veel spanning. Het valt me enkel een beetje tegen dat er niet echt heel duidelijk sprake lijkt te zijn van een doorlopend verhaal (wellicht moet dat nog komen).

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat komt nog. Er zijn genoeg episodes met een doorlopende verhaallijn die afgewisseld worden met stand-alone episodes.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

niethie wrote:

Seizoen drie moet helaas nog eventjes wachten want ga me de komende tijd iets meer op films focussen, ben in ieder geval ontzettend beneiuwd hoe het verder gaat.

Gisteren dan eindelijk verder gegaan aan seizoen drie en ik zat er gelijk weer in, ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar wat is dit een geweldige serie zeg.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Gisteren het tweeluik Nisei/731 gezien, wat een geweldige en vooral spannnende afleveringen waren dat zeg.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Ik ben nu op de helft en ik moet zeggen dat ik telkens weer verrast wordt door de kwaliteit van de aflevering (de en is nog beter dan de andere) vooral de dubbelafleveringen springen eruit en die hele Mulder/Scully combinatie blijft gewoon uitermate boeiend wat een chemie, misschien wel het beste seizoen tot nu toe...

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Jose Chung's From Outer Space.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Heb het seizoen eergister afgerond en moet zeggen dat ik dit tot nu toe het beste seizoen vond van wat ik tot nu toe gezien heb, de ene geniale aflevering na de andere, hoop dat ik snel aan seizoen 4 verder kan gaan en uiteraard dat het op dit niveau blijft.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

En ja hoor, gister seizoen 4 binnengekregen en ben die avond/nacht gelijk begonnen (vier afleveringen gezien) en ik moet zeggen dat het kwa kwaliteit niveau en sfeer (wat ik tot nu toe zag) niet mag onder doen aan de vorige seizoenen, weer erg spannend, orgineel en natuurlijk erg boeiend allemaal, kan nu al niet wachten tot ik weer weer verder kan kijken. Wat een serie.

M. van Kessel

• 80 messages
  • 23 votes

Ik heb de box met alle seizoenen, doe af en toe een aflevering. (Dat gaat met vlagen. De ene periode kijk ik er af en toe een, de andere periode kijk ik er iedere dag wel een.) Ben nu bij seizoen vier. Over het algemeen vind ik de standalone afleveringen interessanter, maar enkele van de beste momenten uit de serie zitten mijn inziens in de mythologie afleveringen In seizoen een of twee zit bijvoorbeeld een moment waarop Mulder een militaire basis infiltreert en vervolgens in een enorme hal komt waar in een cabine misschien een buitenaards wezen zit. Dan komt informant X tevoorschijn en raken ze aan de praat. Uiteindelijk blijkt dat er geen wezen in die cabine zit en wordt Mulder vrijgelaten. Wellicht in theorie niet zo sterk, maar visueel enorm goed uitgevoerd!

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Na de iets wat tegenvallende eps The Field Where I Died (erg vaag) en Sanguinarium vannacht weer drie geniale eps gezien. Musings of a Cigarette Smoking man waarin het verleden van je raad het al de mysterieuze bad guy (the Cigarette Smoking Man dus) gedeeltelijk wordt onhult en zijn personage waar uit gediept wordt, we zien oa hoe hij bij bekende politieke moorden op oa Kennedy betrokken was en hoe hij geworden is zo als hij is en dat hij diep van binnen toch niet zo in en in slecht is als hij altijd over komt. .
En natuurlijk het zenuwslopend spannende tweeluik Tunguska en Terma was ook uitermate boeiend en weer lekker mysterieus.

M. van Kessel

• 80 messages
  • 23 votes

Vandaag ben ik voor het eerst sinds lange tijd weer een aflevering gaan kijken en dat was The Fields Where I Died. Inderdaad, een tegenvaller; een van de voor mij minst aansprekende verhalen van de serie tot nu toe.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.