- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Taken (2002)
Taken (2002)
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
In Overigen > Televisie > "Taken":
Vandaag (11-01-03) komt een nieuwe miniserie op BBC, met als 1 van de producenten Steven Spielberg, het is een sci-fi miniserie (nou ja miniserie toch 10 afleveringen), Misschien is het leuk 
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
Spreekt me ook wel aan.
Maar ik schrik toch een beetje terug van de relatieve lage waardering op IMDB (7,2).
Normaal krijgen dergelijke mini-series astronomisch hoge noteringen (bvb. Band of Brothers, From the Earth to the Moon, ...)
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Ja ik ga geen Band of Brothers verwachten 
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
He Brookleyn hier een topic erover, en er is trouwens pas 1 aflevering geweest op BBC.
Was niet zoveel aan eigenlijk, die Aliens waren wel heel erg EXPO 
Brooklyn
-
- 1144 messages
- 1402 votes
Oh okeej thanx, kzat denk ik niet op te letten
Het zijn 10 afleveringen begrijp ik, en tot mijn schrik las ik dat Heather Donahue ook een rol heeft... Spielberg regisseerd geen enkele aflevering.
Naja, ik ben benieuwd 
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
de eerste was geregiseerd door Tobe Hooper.
Obiwannes
-
- 758 messages
- 898 votes
Verenigde Staten
Science-Fiction / Drama
887 minuten (miniserie, 10 delen)
geregisseerd door Breck Eisner, Tobe Hooper, Thomas J. Wright, Bryan Spicer, Jeremy Kagan en John Fawcett
met Steve Burton, Joel Gretsch en Catherine Dent
'Taken' gaat over ontvoeringen door UFO's, en volgt gedurende de tweede helft van de 20ste eeuw drie generaties van de families Keys, Crawford en Clarke, die met UFO-ontmoetingen te maken krijgen. Zo is één van hen ontvoerd door aliens en een ander zwanger geraakt van buitenaardse wezens. De jonge Allie Keys blijkt het uiteindelijke product van de buitenaardse experimenten te zijn en zij is daarmee de sleutel naar de toekomst.
------------------------------------
Ik heb deze reeks een jaar ofzo gelden gevolgd op canal+. Het begin was wel aardig maar na een tijdje is het helemaal niet meer geloofwaardig (voor zover je verhalen al dit al geloofwaardig vindt).
bioscoopzaal
-
- 2805 messages
- 4325 votes
Ik ben er ooit aan begonnen toen de reeks op de BBC werd uitgezonden, maar het was allemaal zo sloom dat ik nooit verder ben gekomen dan de tweede aflevering.
Dionysos
-
- 852 messages
- 0 votes
Ik ben afgelopen weekend begonnen met het volgen van deze miniserie, als meekijker voornamelijk. Allemaal zeer mooi, allemaal zeer kundig. Echter, mijn aversie jegens Spielberg speelt alweer na één aflevering op, dus de rest zal wel een zware zit worden.
En met die Allie Keys als product van de experimenten zou ik de dames en heren aliens vriendelijk doch dringend willen verzoeken hun methodes te herzien. Mijn god, wat een kutkind.
Obiwannes
-
- 758 messages
- 898 votes
Het blijft er allemaal wel mooi uitzien, maar het verhaal is zo vergezocht ... maar ik heb het wel kunnen uitkijken en uiteindelijk was het wel te pruimen 
Bonemans
-
- 56 messages
- 411 votes
Prachtige mini-serie waarin we drie families volgen: De Keys' vanaf de tegenaanval van de geallieerden op Nazi-Duitsland in '44 en de Clarkes en Crawfords vanaf het "Roswell-incident" in '47.
De film start vanuit het oogpunt dat de ooggetuigeverslagen van de piloten uit WOII juist zijn en dat "Roswell" toch geen weerballon was.
Echt van genoten. Een aanrader voor de sci-fi liefhebber.
4 sterren !
En Dakota Fanning (Alison Keys) vond ik best aardig / geloofwaardig acteren.
Justin
-
- 41 messages
- 113 votes
Fantatische serie!
Erg interessant allemaal.
Prima einde, maar het mocht van mij nog langer duren.
4,5 *
mrdig
-
- 499 messages
- 2687 votes
mazdalfa
-
- 252 messages
- 228 votes
Ben op de BBC vorig jaar vol goede moed begonnen aan deze serie, maar heb na vier afleveringen de moed opgegeven. Te traag, te lang. Afleveringen van 50 minuten waren meer dan voldoende geweest. Jammer. Gemiste kans voor Spielberg (aangezien zijn naam eraan hangt), maar ook voor de betrokken tien regisseurs. Waaronder overigens ook Tobe Hooper (die ons ooit Poltergeist en The Texas Chain Saw Massacre bracht).
Ik vraag me overigens wel af wat nu werkelijk de inbreng van Spielberg is geweest, want in de credits staat hij alleen vermeld als Excecutive Producer. In filmtermen is dat vaak alleen maar een vermelding om iemands naam aan een project te verbinden. Uiteraard tegen betaling.
SmuttWars
-
- 592 messages
- 1060 votes
Ben op de BBC vorig jaar vol goede moed begonnen aan deze serie, maar heb na vier afleveringen de moed opgegeven. Te traag, te lang. Afleveringen van 50 minuten waren meer dan voldoende geweest. Jammer. Gemiste kans voor Spielberg (aangezien zijn naam eraan hangt), maar ook voor de betrokken tien regisseurs. Waaronder overigens ook Tobe Hooper (die ons ooit Poltergeist en The Texas Chain Saw Massacre bracht).
Ik vraag me overigens wel af wat nu werkelijk de inbreng van Spielberg is geweest, want in de credits staat hij alleen vermeld als Excecutive Producer. In filmtermen is dat vaak alleen maar een vermelding om iemands naam aan een project te verbinden. Uiteraard tegen betaling.
In de jaren `80 had je ook Steven Spielberg presents: The Goonies of Back to the future!
Leuke serie! vanavond zit ik er weer lekker achter!
Britt74
-
- 4 messages
- 8 votes
Ik volg de serie nu op RTL5 vanaf het begin en ik begin het steeds beter en mooier te vinden.
Denk erover om ook maar de hele complete dvd collectie hiervan te kopen, want zoals ik hoorde is dit niet alles wat ze nu laten zien via de serie.
Jammer dat vanavond de laatste aflevering is. 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
In de troskompas gaf Spielberg in "interview" van drie vragen over "Taken" en hij was er erg trots op, wellicht heeft hij meer gedaan dan alleen zijn naam te geven.
Miss////
-
- 120 messages
- 73 votes
Net gekocht bij de MediaMarkt... 24 euro! 
Nog nooit gezien maar wel al veel goeds over gehoord, ben erg benieuwd!
Megan_74
-
- 36 messages
- 322 votes
Een super mooie serie, ik heb alle 5 de dvd's achter elkaar afgekeken. Jammer van het einde, ik had het einde liever anders gezien.
Ik geef niet snel hoge * maar deze serie verdiend 4 ½ *
steefwijnen
-
- 58 messages
- 85 votes
Ik vond dit een steengoede serie, en over dat iemand schreef dat ie niet erg geloofwaardig was, kan ik alleen maar zeggen: Niet zeuren gewoon kijken! Je kan niet alles hebben. ****dikke sterren.
moviemike
-
- 1309 messages
- 5762 votes
Heb net de derde aflevering gezien en het word beter en beter.
chrissie
-
- 749 messages
- 5035 votes
Als liefhebber van Spielberg en scifi ben hier drie weken geleden vol goede verwachtingen aan begonnen en ik heb deze week afgehaakt. Het geheel vertoont me gewoon te veel haken en ogen die ik er niet van verwacht had.
Jazzman J
-
- 30 messages
- 1603 votes
Ik heb de 6de aflevering (charlie & lisa) gemist. Iemand die ze mij kan vertellen zodat ik volgende week weer kan inpikken? Of een site waar ik de hele episode kan lezen (en dus niet alleen een kleine samenvatting)?
moviemike
-
- 1309 messages
- 5762 votes
oke, een poging:
De aflevering begint waar de vorige eindigde. Een ruimteschip vernietigd al het bewijsmateriaal dat in al die jaren bij elkaar is verzameld, enkel het metalen voorwerp dat Owen Crawford destijds uit een tuig heeft gestolen is ongeschonden.
begin jaren 90: de kinderen van Jesse Keys (Charlie) en Jacob Clarke (Lisa) zijn studenten van rond de 20. Net zoals zijn vader en grootvader wordt Charlie het slachtoffer van meermaalse ufo-ontvoeringen en hoezeer hij zich verzet slaagt hij er niet in de aliens tegen te houden. Als Charlie na tien jaar contact zoekt met zijn vader vanuit de instelling waarin Jesse nog steeds zit ontdekt Charlie net hetzelfde als zijn vader en grootvader: de aliens hebben iets nodig van hen! Jesse komt te sterven en Charlie blijft als enige Keys achter.
Lisa heeft wel al die tijd contact gehad met haar vader. Plots komt Jacob te sterven en ontdekt Lisa dat ze half buitenaards is. Als Sam Crawford haar op het spoor komt en haar achterna komt gaat ze om hulp bij haar oom Tom.
Samen zoeken ze voor Lisa een onderduikadres, maar ook dat haalt niet veel uit. In het nauw gedreven door Sam krijgt ze plots hulp en bescherming van de buitenaardsen. Uiteindelijk ziet Sam zich genoodzaakt hulp te zoeken bij zijn volwassen dochter, Mary.
Op een bepaald moment worden Charlie en Lisa tesamen ontvoerd en bij elkaar gebracht om de liefde te bedrijven, waardoor Lisa zwanger raakt. In een sensationele climax bevalt Lisa aan het einde van de aflevering van een meisje. Haar naam is Allie en ze zal het uiteindelijke product van de experimenten zijn!
Hoop dat het een beetje duidelijk is.
Jazzman J
-
- 30 messages
- 1603 votes
ca va, ben weer mee denk ik. wreed bedankt, nu kan ik vanavond weer inpikken. als er nog iets niet duidelijk is, vraag ik het wel 
Jazzman J
-
- 30 messages
- 1603 votes
gvd, stoemelings vergeten om de laatste aflevering op te nemen. niemand die ze heeft en ze me even wil lenen?
EnterDigital
-
- 6 messages
- 1 votes
Ik heb deze reeks een jaar ofzo gelden gevolgd op canal+. Het begin was wel aardig maar na een tijdje is het helemaal niet meer geloofwaardig (voor zover je verhalen al dit al geloofwaardig vindt).
Welke sf-film is tegenwoordig nu wel geloofwaardig, daarom is het ook science fiction.
jonge jonge "niet meer geloofwaardig" dan kun je beter een films kijken op de discoverychannel of natuurfilms
ik vond 'm goed van mij krijgt hij een 8
Summerlinda
-
- 68 messages
- 824 votes
Inderdaad, als je iets geloofwaardigs wil zien moet je bij voorbaat geen Sci-Fi gaan kijken!
Ik vond het een mooie serie, ook omdat het zo'n groot tijdsbestek overlapt met de 3 generaties, ik vond het alleen nergens écht spannend worden. The making of op de laatste DVD is ook de moeite waard om te kijken.
Waku
-
- 5456 messages
- 6491 votes
Vreselijk langdradig sf verhaal.
Had hier heel veel van verwacht.
De eerste 2 tot 3 episodes zijn nog wel aantrekkelijk om naar te kijken. Het idee om generaties te volgen rondom de ontvoeringen is een goede gedachte maar daar blijft het dan ook bij.
De miniserie gaat op den duur vervelen.
Er is geen spanning en dat is funest voor een bijna 900(!!)
minuten durend verhaal.
2,5*