• 178.038 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.645 votes
Profile

Kingdom Hospital (2004)

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Verenigde Staten

Horror / Mystery

666 minuten (tv-serie, 13 delen)

geregisseerd door Craig R. Baxley

met Andrew McCarthy, Bruce Davison en Diane Ladd

Het Kingdom Hospital is gebouwd op twee begraafplaatsen waar zich in het verleden verschrikkelijke taferelen hebben afgespeeld. In het ziekenhuis gebeuren de laatste tijd onverklaarbare dingen en lijkt de stille dood verder te leven. Iedere week checken er nieuwe patiënten in die in conflict komen met goed en kwaad.

----------------------------------------

Heb de eerste aflevering(en) gemist van deze serie en dus niet gevolgd toen hij op TV te zien was. Maar hij leek me wel erg leuk, dus hopen dat ie binnenkort uitkomt op DVD of zo. Ben benieuwd iig.

Justice4All

• 2152 messages
  • 457 votes

Eindelijk de langdurige verfilming van KINGDOM HOSPITAL van de regisseur Lars von Triers. Heb helaas de originele versie niet kunnen kijken, maar komt nog wel. Word veel goeds vertelt over de originele film.

Ik heb twee delen van deze serie gexien, maar rest heb ik helaas gemist. Dit is (bijna) typisch KING-film, als je ervan houd moet je zeker zie. Als het goed is heeft King en Von Triers samen de script geschreven, hoeverre het waar is moet je (denk ik) IMDB kijken

hugohei

• 2149 messages
  • 2347 votes

Heeft deze King-verfilming iets te maken met Lars von Trier ??

Ik dacht van niet. Lijkt me sterk.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

"Stephen King's take on the masterpiece series by Lars von Triers. " staat er op imdb

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

En op de hoes van de videohoes van Riget stond "Het Deense antwoord op Twin Peaks".

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Laten we het houden op 'gewoon gepikt'.

hugohei

• 2149 messages
  • 2347 votes

De bril van Freek de Jonge - die hebben ze zo te zien ook gepikt.

Fangs (crew films)

• 1474 messages
  • 4777 votes

Heb alle afleveringen gezien op tv. Was erg leuk en 'Stephen King-waardig'. Grappig, eng, spannend en vooral vreemd, erg vreemd, maar wel lekker...

Jazeker, die kerel (Otto) op de hoes heeft een trendy bril!

as

• 3548 messages
  • 5932 votes

666 min LOL

iceman1

• 5 messages
  • 31 votes

lijkt me een goeie film en komt 1 dezer dagen uit op dvd dus die wil ik wel graag zien hoor van alle kanten dat het toch een goeie film moet zijn

KardoX

• 3 messages
  • 6 votes

ik vond helemaal niks aan die film , het verhaal is erg saai

en slaat nergens op. maar dat is tipish stephen king he

kantoorpikkie

• 75 messages
  • 83 votes

De serie op televisie was gewoon goddelijk om naar te kijken als ik tijd heb ga ik hem kopen in de winkel. Keurig gewoon moeten ze meer maken

Mister_Movie

• 493 messages
  • 299 votes

Ik heb nu de eerste twee delen gezien.

Aangenaam om naar te kijken, maar ook niet veel meer dan dat. Stephen King heeft in deze reeks z'n fantasie hélemaal de vrije loop gelaten waardoor de fillm op sommige momenten eventjes niet te bevatten is. De grote kracht van de film is de suspence. Je blijft vooral kijken omdat je wil weten wie die bijzondere figuren zijn en waar ze vandaan komen. Hoewel de reeks 666 minuten lang is, verveelt ze nooit echt. Onderhoudend dus.

Een beetje spijtig, maar dat is persoonlijk, is dat de film erg duister is (letterlijk). Nu en dan een straaltje zonlicht om even te herademen was leuk geweest. Het mist ook wat uitgesproken gruwel- of griezelscenes. Daar zat zeker meer in. Na de film durf je heus nog wel door een donker steegje te wandelen.

Ik geef een 3,5

ewalk

• 767 messages
  • 1059 votes

jaa, wel grappig, vooral die Freek de Jonge Look-a-like en die neurotische, hartvochtige chef de clinique. Af en toe spannend. Toch een tegenvallend eind.

3 sterren.

chrissie

• 749 messages
  • 5038 votes

zoals de acteurs het zelf zeggen:

ER on speed meets Twin Peaks

Vond het dus goed.

Sparkle

• 246 messages
  • 1553 votes

Ik heb de hele reeks op dvd gezien in één week tijd - en ik blijf toch met dat overbekende gevoel zitten van "er zat meer in". Er zaten naar mijn gevoel iets te veel zij-verhalen in met acteurs die dan ook nog een beetje op elkaar geleken wat het soms verwarrend maakte. Er zitten soms zeer vreemde dingen in - die kop noch staart maken, en dan vind ik het toch spijtig dat je helemaal tot de laatste aflevering moet wachten om een beetje duidelijkheid te krijgen, en dan nog...

Ook storend vond ik soms de humor erin; het breekt de spanning (wat ik net zochtte bij deze serie) en trekt het geheel dan ook nog eens in het belachelijke (wat waarschijnlijk wel de bedoeling was). Ach ja, ieder zijn ding...maar niet het mijne.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Freud wrote:

Laten we het houden op 'gewoon gepikt'.

Volgens mij is er grof geld voor neergelegd.

Regan_Robbie24

• 586 messages
  • 635 votes

Vond het wel okay.

Maar wel een tijdje geleden dat ik hem gezien heb

met m'n vriendinnen. Maar zover ik me nog kan herrineren vond ik het niet eng maar wel okay. dus niet perfect maar ook niet slecht.

3*

obuma

• 75 messages
  • 0 votes

Een steengoeie miniserie (gehuurd op dvd). Idd niet eng, maar wel qua humor en digitale effecten op een zeer hoog niveau. Deze serie ga ik zeker nog eens zien.

5 sterren.

Greetz Obuma

balosa

• 429 messages
  • 3901 votes

ik vond deze serie te langdradig, in vlagen veel te flauw, met zoals hierboven ook al ergens staat wat zij verhalen die er eigenlijk niet toe doen, en die 2 verzorgers die in de keuken werken vond ik maar irritant, daarom 2.5*

zanacht

• 62 messages
  • 3264 votes

Met alweer een gastoptreden van Stephen King als Johnny B. Good.

savi_7

• 807 messages
  • 3887 votes

weet iemand wat TELEPLAY betekend????

Helemaal niet spannend. Wel heel erg vreemd, mischien is dat de reden om tekijken.

as

• 3548 messages
  • 5932 votes

savi_7 wrote:

weet iemand wat TELEPLAY betekend????

zelfde als screenplay maar dan voor de televisie. King heeft het verhaal in dit geval onder handen genomen.

savi_7

• 807 messages
  • 3887 votes

ook weet ik dat ook weer, en nog bedankt voor de reactie As.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Eindelijk op de naam gekomen !

Erg leuke serie altijd , een van de weinige die ik van het begin to eiend gezien heb.

Sterke cast , niet echt eng maar wel veel bizarre dingen.

4*

pjutter

• 598 messages
  • 3305 votes

Goede serie, waar spanning en humor goed afgewisseld worden,
het eind had wat weg van donnie darko en butterfly effect
er waren wel wat minpuntjes in deze film,,, op het laatste waren er teveel special effects, zodat het opeens een stuk minder realistisch oogde,
ook de stukjes over de man die zijn hoofd kwijt was, vond ik niet passen bij het geheel.

4*, van begin tot eind boeiend

pjutter

• 598 messages
  • 3305 votes

ik hoor hier veel commentaar dat deze verfilming niet 'eng' genoeg zou zijn??

met te weinig griezel en horror??

dat vind ik echt onzin, dat zijn juist de beste verfilmingen: shawshank redemption & the green mile?

veel beter dan die griezel pruts werkjes

as

• 3548 messages
  • 5932 votes

pjutter wrote:

ik hoor hier veel commentaar dat deze verfilming niet 'eng' genoeg zou zijn??

met te weinig griezel en horror??

dat vind ik echt onzin, dat zijn juist de beste verfilmingen: shawshank redemption & the green mile?

veel beter dan die griezel pruts werkjes

Shawshank en de Mile zijn dan ook niet gemaakt om te 'griezelen.' Dit wel, maar doet het niet....

pjutter

• 598 messages
  • 3305 votes

Ik denk niet dat deze film gemaakt is om te griezelen,

deze film heeft meer met het 'bovennatuurlijke' te maken, net als The Green Mile.

In the green mile zaten wat spannende / griezel stukjes, terwijl dat niet het hoofddoel was bij Green Mile.

En dat was bij deze films precies het zelfde..

Bij echte stephen king griezel verfilmingen, heb ik het over ::

The Nightflier,

quicksilver highway,

Salem's lot

En meer van dat soort slechte werkjes

kan iemand mij vertellen wat het plot van deze film was? waarom gebeurde de dingen die gebeurden? welke reden had het en wat was het einde?...bedankt!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.