- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Tom and Jerry
Tom and Jerry
kArIzMa_TuRk
-
- 3642 messages
- 0 votes
vroeger was ik He-le-maal gek op deze serie.. Heb er geen woorden voor
'mensen die deze serie haten of het niet leuk vinden, moet zich laten controleren'

Top Serie!!
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Idd.
Keek het vroeger altijdt, puur jeugdsentiment. Jammer dat ze het met de film (waarin ze praatte) hebben verkl**t. Maar de serie is echt geweldig.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Was heel erg leuk. Mijn favoaflevering was denk ik toch wel dat Jerry supersterk werd door zo'n zelfgemaakt drankje. In die aflevering werd Tom ook groot en supersterk en toen knapte hij en krimpte hij weer. Klinkt suf maar ik lag altijd dubbel 
kArIzMa_TuRk
-
- 3642 messages
- 0 votes
Inderdaad die aflevering was heel erg leuk

JagieXK
-
- 44 messages
- 2 votes
weet je he...vroeger waren de tekenfilms veel en vele malen leuker, denk eens aan The flintstones, The Jetsons, Scooby Doo where are u? en de beruchte warner bros tekenfilms!!!!!!dit is nog grappig en niet te gedetaileerd getekend!!
Tegenwoordig zie je voornamelijke van die (vaak japanse) ''tekeningen'' zoals Bedaman (hoe je dat ook schrijft) en pokemon en wat er nog meer is op tv...
geef mij in iedere geval de tekenfilms van vroegah die tenminste voor mij nog jeugdsentiment is, tenminste de tekenfilms die op Cartoon Network kwamen, dan niet te denken aan powerpuffgirls (want dat is ook totale crap!)
dusss...das mijn mening;)
korykory
-
- 136 messages
- 111 votes
Al die klassieke series zijn tegenwoordig te zien op het digitale kanaal Boomerang.
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
weet je he...vroeger waren de tekenfilms veel en vele malen leuker, denk eens aan The flintstones, The Jetsons, Scooby Doo where are u? en de beruchte warner bros tekenfilms!!!!!!dit is nog grappig en niet te gedetaileerd getekend!!
Tegenwoordig zie je voornamelijke van die (vaak japanse) ''tekeningen'' zoals Bedaman (hoe je dat ook schrijft) en pokemon en wat er nog meer is op tv...
geef mij in iedere geval de tekenfilms van vroegah die tenminste voor mij nog jeugdsentiment is, tenminste de tekenfilms die op Cartoon Network kwamen, dan niet te denken aan powerpuffgirls (want dat is ook totale crap!)
dusss...das mijn mening;)
ik vond de jetsons, scooby doo, flintstones net stom. simpele amerikaanse humor, voortdurend zelfde achtergronden, lachband...
toen hannah-barbera tom en jerry en de smurfen overnam waren die reeksen ook helemaal naar de ******...
nicky larson, galaxy express, ulysse,... waren véél ernstiger en diepgaander...
JagieXK
-
- 44 messages
- 2 votes
ja maar met dat soort tekenfilmpjes gaat het toch ook niet over dat het altijd dezelfde achtergronden zijn, bij veel tekenfilms heb je dat!
P8rb
-
- 10773 messages
- 1820 votes
inderdaad geweldig, fantastische humor.
vroeger vaak gevolgd weet ik nog wel.
GerwinF
-
- 1643 messages
- 0 votes
Tom en Jerry blijft leuk. Vooral de pijnlijke momenten!
Een van de grappigste korte tekenfilms blijf ik toch Deputy Droopy vinden. Waar 2 inbrekers een kluis willen openmaken maar steeds naar buiten moeten rennen omdat ze lawaai maken. Ontzettend flauw, maar wel lachen 
Hier een kort stukje:
http://www.9thx.com/itemdetails.jsp?contentID=cbb647fed040278339be0c3480326cea2
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
ja maar met dat soort tekenfilmpjes gaat het toch ook niet over dat het altijd dezelfde achtergronden zijn, bij veel tekenfilms heb je dat!
wel dan hou ik er niet van.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Tekenfilms van Hanna barbera waren geniaal. Ik kan me herinneren dat die kat een zwarte bazinnetje had met een enorme bezem. Je zag alleen haar kuiten. Erg leuk maar een tikkeltje incorrect. Of zie ik het verkeerd..?
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Tekenfilms van Hanna barbera waren geniaal. Ik kan me herinneren dat die kat een zwarte bazinnetje had met een enorme bezem. Je zag alleen haar kuiten. Erg leuk maar een tikkeltje incorrect. Of zie ik het verkeerd..?
die kuiten weet ook niet hoe dat zit maar tom and jerry zijn wel erg leuk.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Het blijft leuk. Het blijft allemaal cliche natuurlijk maar ik ben al meer dan 10 jaar Tom en Jerry fan. (alhoewel ik er de laatste 3 jaar niks meer van gezien heb) Maar het blijft genieten. 
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Vooral leuk dat ze niks zeggen (Tom & Jerry) maar toch duidelijk maken wie ze zijn (een domme kat met een lief hartje, en een slimme muis met een vriendelijk en lief hartje) 
Wolfenstein
-
- 96 messages
- 0 votes
Er is nu een Tom and Jerry dvd-box uitgebracht met alle 159 afleveringen.
O.a. te koop bij bol.com.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Je kan hem ook bestellen bij de TV-krant. 
streeter
-
- 1436 messages
- 6799 votes
Omdat ik in de jaren 80 altijd Tom & Jerry op Duitse tv keek. Viele Dank fur diese Blumen was het liedje dat aan het begin van het programma speelde. Iemand anders die dat herinnert?
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Maar natuurlijk!
*gooit met een bosbessentaart*
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Oh ja...ik dacht even dat je de paus na deed.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Er is nu een Tom and Jerry dvd-box uitgebracht met alle 159 afleveringen.
Ja die is prachtig en de DVD bewijst zijn handigheid in het gebruik, kan je steeds een paar filmpjes afkijken wanneer je het uitkomt en niet dat gespoel etc, zoals bij videobanden. Bovendien op laatste schijf extra's o.a. Tom & Jerry met Esther Williams en Jerry met Gene Kelly, uit die films.
Graag een serieus antwoord op mijn vraag. Ik heb DVD's 'The movie ' en 'Magic Ring' ik vond ze wel wat tegenvallen, maar als fan toch leuk om te hebben en bovendien ik had er toen nog niet veel over gelezen. Nu zijn er na deze twee films nog drie films. Kan je ze aanraden, of kan ik ze beter laten liggen. Ik heb de berichten bij de film wel gelezen, blijf toch twijfelen.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Inmiddels zijn er al zes. Na het zien van Shiver me wiskers (2006) lijkt het verstandig om me bij de oude cartoons te houden.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Vroeger was Tom & Jerry alles voor me. Ik vond het fantastisch.
Laast nog een keer weer bekeken en ik vond het nu een beetje tegenvallen. Dit kan natuurlijk wel liggen aan de leeftijd, maar ik had verwacht dat ik het nog wel wat leuker zou vinden.
Wel een topserie dat ik een ontzettend hoog cijfer zou geven
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Inmiddels zijn er al zes. Na het zien van Shiver me wiskers (2006) lijkt het verstandig om me bij de oude cartoons te houden.
Laatst bij music store een dvd gekocht van dit tweetal met 12 nieuwe cartoons, Pret in huis met Kat en Muis, van Warner Bros en die vond ik als Tom and Jerry-fan toch wel weer leuk en past wel bij de verzameling met die oude cartoons.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Briljant. Toen ik vroeger klein was zonden ze heel vaak zomaar een Tom & Jerry filmpje tussendoor uit. Toen hadden ze soms nog tijd over en vulden ze die NIET met reclame! Mijn ouders haalden mij en mijn broertje daar zelfs voor uit bed en dan mochten we met slaapoogjes even kijken!
Mijn favoriet is die van het plaatje van de allereerste entry hier (denk ik). Die waarin de hond met zijn puppy-zoontje wil slapen en waar Tom iedere keer de schuld krijgt als er herrie wordt gemaakt.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
Tom and Jerry, nooit echt leuk gevonden.