- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Roseanne
Roseanne
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5737 votes
Hoi,
Vroeg me af of iemand deze serie kijkt. Ik zag vroeger wel eens iets op tv, maar vond het nooit echt leuk ofzo. Ik had laatst seizoen 1 van Roseanne meegenomen en in een weekje tijd helemaal gekeken. Ik vind deze serie eigenlijk gewoon hilarisch. De allereerste aflevering komen de lachwekkende opmerkingen al. "The kids are gone. Fast, change te locks."
Ik lag echt in een deuk. Topserie.
In de valley stond dat vandaag seizoen 2 zou uitkomen. Dus toen ik in de winkel ging kijken, bleek dit niet zo te zijn. Bij FRS zeiden ze zelfs dat ze nog geen datum wisten. Weet iemand wanneer het wel uitkomt?
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Er zullen niet veel afleveringen zijn die ik niet heb gezien. Ik vond dit een heerlijke serie, vooral door het sarcasme van Roseanne en Dan (John Goodman
). Ik ben jaren helemaal verliefd geweest op Darlene (Sara Gilbert) en kon wel voor een trein springen toen ze voor het eerst met David (Johnny Galecki) kustte.
Heerlijke serie en zeker een serie waarvin ik alle seizoenen op DVD wil hebben. Hopelijk komen die snel op de markt
.
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Idd, leuke serie, als ik kan kijk ik het ookal heb ik alle afleveringen al zo'n 2 of 3 keer gezien. Na de lotto werd het echter wel minder, vind de eerste paar seizoenen (als de 3 kinderen nog gewoon thuis wonen) het best. Goodman is echt geweldig hierin.
Het eerste seizoen heb ik btw. al bij de musicstore zien liggen.
andrea.
-
- 5 messages
- 8 votes
jaaaa dit is ook een van mijn favoriete komedie's.
wat naar mijn idee hun kracht is dat dit een van de weinige komedie is die dus NIET over een ooh zo gelukkig zoet gezinnetje gaat die het zooo gezellig hebben en in hun huis met een wit hek erom heen wonen..
maar ook hun sarcasme van zowel roseanne , maar ook van darlene is echt heerlijk om naasr te kijken !
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
De serie was toch gestopt nadat die vriend van Becky zelfmoord had gepleegd. De acteur dan natuurlijk.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Nee, de serie stopte al in 1997 terwijl Glenn Quinn (de acteur die Mark, de vriend van Becky, speelt) pas in 2002 overleed aan een overdosis drugs.
Overigens een leuke serie, jeugdsentiment ten top! 
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Nee, de serie stopte al in 1997 terwijl Glenn Quinn (de acteur die Mark, de vriend van Becky, speelt) pas in 2002 overleed aan een overdosis drugs.
Overigens een leuke serie, jeugdsentiment ten top! 
Dat is vreemd. Ik ben wel benieuwd waarom ze zo'n succesvolle serie stilleggen na 9 jaar.
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Waarschijnlijk geen zin en/of inspiratie meer, de laatste paar seizoenen vond ik ook erg matig.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Lijkt me hetzelfde verhaal als Seinfeld of Friends. Als de acteurs niet meer willen stopt de serie gewoon. Je kunt wel doorgaan met andere acteurs maar daar word de serie meestal niet beter van (The X-Files zonder Duchovny bijvoorbeeld).
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Waarschijnlijk geen zin en/of inspiratie meer, de laatste paar seizoenen vond ik ook erg matig.
Dat kan. Maar geen enkele acteur eruit heeft erna een indrukwekkende filmcarriere gehad op John Goodman na.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Maar Roseanne Barr heeft wel een succesvolle talkshow in Amerika.
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Ze wisten toendertijdt ook niet dat ze nu niet meer aan de bak zouden komen.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Ach ja dat kan je verwachten. Kijk maar die soapies of de Friends acteurs.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Het tweede seizoen is vanaf 12 december verkrijgbaar op dvd.
ninky
-
- 10 messages
- 661 votes
Eén van mijn favoriete series, heerlijk die humor. En ook al speelt de serie al best lang geleden, ik vind dit totaal niet storend...geniaal gewoon!
Twiggertje
-
- 167 messages
- 453 votes
roseanne seizoen 4 zou eerst 11 september uitkomen op dvd maar is verschuift naar 4 oktober en ik lees bij bol.com dat seizoen 5 al op 6 november uitkomt. Nu heb ik een mail gestuurd naar Bridge Entertainment met de vraag hoe het nu eigenlijk zit met die release datums en dit kreeg ik als antwooord:
We hebben wat technische mankementen en verwachten beg in december of 1e kwartaal 2008
Met vriendelijke groeten
toch jammer als we tot volgend jaar moeten wachten terwijl seizoen 5 al geplant staat voor 6 november dus beetje vreemd.
Twiggertje
-
- 167 messages
- 453 votes
*niet* grappig, deze serie.
als iedereen dezelfde menig zou hebben over films en series zouden er weinig discussies ontstaan en dus saai worden. 
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Als iedereen één en hetzelfde leuk zou vinden, zou er inderdaad niet veel te discussieren zijn en konden we vanwege verveling vroeg sterven.
Gelukkig ligt de realiteit anders. 
Twiggertje
-
- 167 messages
- 453 votes
klopte dus voor geen meter wat die vent van bridge entertainment zei want ik heb roseanne seizoen 4 gisteren bij bol.com besteld en zojuist lag die al in de brievenbus.
Ik heb de beeldkwaliteit van een paar afleveringen getest en ziet er prima uit.
en 6 november komt seizoen 5 alweer uit.

Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13393 votes
Altijd wel leuk gevonden maar nooit echt serieus gekeken ofzo; zo hier en daar een aflevering. Maar deze week heb ik seizoen 1 eens helemaal bekeken (en de andere seizoenen gaan zeker volgen) en het is inderdaad een schitterende show. Geen enkele andere serie romantizeerd de Amerikaanse lage-middenklasse zo leuk als Roseanne. Darlene is het coolste trouwens 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Heb het altijd een zeer fijne serie gevonden en blijf dat eigenlijk tot op de dag van vandaag zo vinden. Er hangt een geweldige atmosfeer in de lucht, Dan en Rosseane spelen hun rollen met verve en ook de rest van de kast lijkt telkens goed zijn plek te vinden.
Een mooie kijk op de Amerikaanse middenklasse. Zowel humoristisch als dramatisch goed geslaagd.
Een van de betere 'sitcom's', van het oudere stempel.
Twiggertje
-
- 167 messages
- 453 votes
Darlene is het coolste trouwens 
Ik kan me nog een aflevering herinneren uit seizoen 5 toen de vader van Roseanne stierf en Jackie aan de telefoon hing om het slechte nieuws aan haar slechthorende tante te vertellen maar die tante verstond jackie niet en zij probeerde het steeds opnieuw te vertellen en ook steeds harder " pa is dood hij is dood, pa is er niet meer hij is niet meer bij ons" enzz en na lang proberen gaf jackie het op en zei "met pa gaat het goed" en hing op.
deze scene is dit jaar bij TV's Funniest Moments uitgezonden:
The scene in which Jackie calls her hard of hearing aunt to pass along the news of her father's passing, aired on a 2007 Fox Special entitled TV's Funniest Moments.
En goed nieuws dus seizoen 5 komt 6 november uit op dvd.
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13393 votes
Inmiddels bijna door seizoen 2 heen. Darlene is nog altijd mijn favoriet. Die aflevering waar ze dat gedicht voorleest is wellicht tot nu toe de beste.
Twiggertje
-
- 167 messages
- 453 votes
Inmiddels bijna door seizoen 2 heen. Darlene is nog altijd mijn favoriet. Die aflevering waar ze dat gedicht voorleest is wellicht tot nu toe de beste.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Een van de weinige leuke 'all American' komedieseries. Heb ik trouwens pas een jaar of vijf geleden 'ontdekt', daarvoor heb ik het nooit gezien. Darlene en Jackie zijn inderdaad de leukste personages. 
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5737 votes
Seizoen 4 inmiddels gekocht en is eigenlijk geen hoogvlieger. Iets te veel drama en te weinig hilarische "ik haat mijn kinderen" grappen van Roseanne. Maarja, ik heb nog 1 disc te gaan, wie weet.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Goede serie, die helaas verkracht werd toen de familie de lotto won of zoiets. toen werd het echt een slechte serie.
Twiggertje
-
- 167 messages
- 453 votes
Goede serie, die helaas verkracht werd toen de familie de lotto won of zoiets. toen werd het echt een slechte serie.
John Goodman is helaas ook minder te zien in het laatste seizoen.
Twiggertje
-
- 167 messages
- 453 votes
Seizoen 4 inmiddels gekocht en is eigenlijk geen hoogvlieger. Iets te veel drama en te weinig hilarische "ik haat mijn kinderen" grappen van Roseanne. Maarja, ik heb nog 1 disc te gaan, wie weet.