• 178.094 movies
  • 12.213 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.862 votes
Profile

It's Always Sunny in Philadelphia

Poisonthewell

• 4939 messages
  • 13402 votes

Een vrij recente serie in zijn tweede seizoen (18 afleveringen tot nu toe, uitgezonden door FX), maar oh zo grappig. Het gaat over een Ierse bar in Philadelphia gerund door vier jonge mensen (Rob McElhenny, Charlie Day, Kaitlin Olsen en Glenn Howerton), en gaat verder eigenlijk nergens over. Danny DeVito doet ook mee in het merendeel van de episoden.

Nog andere liefhebbers?

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Toen deze serie pas uitkwam vond ik het helemaal niks, toen het dit jaar op Comedy Central kwam besloot ik het nog een kans te geven en nu vind ik het echt een geweldige serie.

Leuke karakters, situaties en dialogen

Frank Reynolds: 5 6 7 8

Charlie Kelly: Night man, sneaky and mean, spider inside my dreams, i think i love you, you make me want to cry, you make me want to die, i love you i love you i love you i love you i love you night man.

Charlie Kelly: Every night you come into my room, and pin me down with your strong arms, and pin me down and i try to fight you. You come inside me, you fill me up and...

Frank Reynolds, Mac: Whoa whoa whoa whoa whoa Charlie Charlie.

Mac: Charlie hold on a second. I mean the first half of that song was kinda cool but whats with the second half?

Charlie Kelly: It's about the night man, like you know like filling me up and i become him i become the spirit of the night man.

Mac: But it sounds like a song where a man breaks into your house and rapes you.

Of de McPoyle brothers, ook briljant

Liam McPoyle: So, do you want a beverage of some sort?

Charlie Kelly: No... where's your brother, dude?

Liam McPoyle: We just stepped out of the shower. He'll be down in a minute.

Charlie Kelly: Alright, listen. You guys can't go... did you just say "we"?

Liam McPoyle: What?

Charlie Kelly: Did you just say "We just stepped out of the shower"?

Liam McPoyle: ... I said he.

Poisonthewell

• 4939 messages
  • 13402 votes

Verder nog steeds geen fans van deze show? Seizoen 5 is inmiddels alweer van start gegaan

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Het is niet bijster grappig, en vreselijk om te moeten vertalen. Ze praten te veel door elkaar heen, ook al is dat het enige leuke aan de serie, maar zie het maar eens te moeten ondertitelen.

flipsyde

• 858 messages
  • 1712 votes

Ja inderdaad een leuke serie met een lekker sfeertje,

heb nu seizoen 1 en 2 op dvd.

Iemand enige idee wanneer een volgend seizoen hier te koop is?

Zandkuiken

• 1745 messages
  • 1430 votes

Heb de eerste 2 seizoenen ook op DVD, maar volg momenteel de ondertussen al vijfde jaargang via andere kanalen en wat blijft dit een hilárische serie!!

Dit seizoen kwam wat moeizaam op gang maar nu volgen de fantastische afleveringen elkaar weer in sneltempo op. Vorige week echt tranen zitten lachen wanneer ze met die onnozele vogelpakken de worstelarena betreden (They are not responding to the pageantry AT ALL).

Eigenlijk is elk lid van the gang schitterend, maar m'n absolute favorieten zijn toch Dennis en Charlie.

Heb zo de indruk dat deze reeks niet echt een enorme aanhang heeft, terwijl ik het niks minder dan briljant vind. Sinds The Office UK niet meer zo gelachen!

Nicholas123

• 292 messages
  • 284 votes

Ontzettende onderschatte serie in Nederland. Vrijwel elke aflevering zijn er wel momenten waarop je me gewoon kunt oprapen. Het heerlijkste aan de serie is misschien nog wel dat het pure anarchie is. In tegenstelling tot de meeste traditionele Amerikaanse comedyserie is er hier geen straight-man. Ga maar na: The Office (Jim), Friends (afwisselend Chandler, Ross en Rachel), Seinfeld (Jerry), Big Bang Theory (Leonard/Penny) en ga zo maar door.

In deze serie is iedereen echter zo gek als een deur. Een stelletje ongeëvenaarde losers die volledig op elkaar zijn aangewezen. Ze zijn echter zo schaamteloos, egoïstisch en beschikkend over een grenzeloos (onterecht) vertrouwen in eigen kunnen dat het een genot is om naar te kijken. De beste omschrijving is misschien nog wel een meer hedendaagse Amerikaanse versie van Bottom. Waar het in Bottom vaak tekenfilmachtig begon te worden kenmerkt deze serie zich door het soort plaatsvervangende schaamte van the Office.

Geweldige serie.

Mindere personages zijn er niet, maar Dennis en Charlie springen er bovenuit. Met name Dennis die vaak met perfect getimede belachelijke uitspraken en gezichtsuitdrukkingen komt. Heerlijk geacteerd vooral.

Charlie is heerlijk dom maar op een meer subtiele manier dan bijvoorbeeld een Joey van Friends. De meeste normale dagelijkse gesprekken doet ie op routine maar zodra er iets van vernuft vereist is probeert ie zijn onkunde en domheid heerlijk te verbloemen en komt er de meest geniale onzin uit.

Ook lekker lompe thema's die de revu passeren. Incest (De McPoyles), verdrongen trauma's van kindermisbruik (The Nightman Cometh), Cougars (Mac met Dee's en Dennis' moeder), crackverslaving gecombineerd met onbeantwoorde liefde (Rickety Cricket) en nog veel meer, jongens en meisjes.

Zandkuiken

• 1745 messages
  • 1430 votes

Nicholas123 wrote:

beschikkend over een grenzeloos (onterecht) vertrouwen in eigen kunnen

Hehe, touché. Seizoen 6 is ondertussen bezig en weer hilarisch langs alle kanten. Erg raar dat dit blijkbaar onder de radar blijft. Sublieme serie nochtans, Jabronies!

Billy-Pilgrim

• 356 messages
  • 620 votes

Nicholas123 wrote:

De beste omschrijving is misschien nog wel een meer hedendaagse Amerikaanse versie van Bottom. Waar het in Bottom vaak tekenfilmachtig begon te worden kenmerkt deze serie zich door het soort plaatsvervangende schaamte van the Office.

Geweldige serie.

Het is inderdaad een geweldige serie. Ik lach me al jaren suf om die gasten. Wat dacht je van een vergelijking met Seinfeld? Gaat ook meestal nergens over, heeft ook geen echte straight-guy. Alleen een stuk grover natuurlijk. Maar ook hier de nadruk op dialoog.

Vorige week weer veel plezier beleefd aan "The Gang Buys a Boat". Vooral het gesprek tussen Dennis en Mac: "It's because of the implication", was briljant.

Jabronies!

Ik ga dat ook gebruiken voortaan

Nicholas123

• 292 messages
  • 284 votes

Tja, Seinfeld vind ik af en toe wel aardig en meestal verschrikkelijk irritant. Naar de huidige maatstaven toch een vrij brave serie die volledig in de 90's normen en waarden blijft. Daar komt nog eens bij dat ik Jerry Seinfeld een zeer ongrappige komiek vind. En Seinfeld is meestal toch wel de straight-guy in die serie.

It's Always Sunny gaat zo verschrikkelijk over the top dat ik het bijna nergens mee te vergelijken vind. Charlie trekt meestal wel de aandacht met zijn idiote gedrag, maar persoonlijk begint Dennis toch langzamerhand mijn favoriet te worden. Het "implication"-stukje laat goed zien waarom. Dennis heeft echt totaal geen enkel moreel besef en leeft volledig voor zijn eigen behoeften. Hij probeert voortdurend erg subtiel te zijn en leeft in de overtuiging dat hij een onweerstaanbare aantrekkingskracht op alle vrouwen ter wereld heeft. Die heerlijke grijns op zijn gezicht wanneer hij weer de meest verderfelijke achterbakse shit plant of uithaalt is niets minder dan geniaal. Een andere geniale Dennis aflevering is: "The D.E.N.N.I.S.-system"

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

die volledig in de 90's normen en waarden blijft

In Seinfeld zitten helemaal geen normen en waarden.

Nicholas123

• 292 messages
  • 284 votes

Ze zijn er wel degelijk. Eén personage heeft ze (de normen en waarden) vaak niet en de anderen zijn er dan heel verbaasd over (straight-guy personage). Verder blijft het verloop van de aflevering altijd prima binnen de lijntjes en loopt het nergens echt uit de klauwen. Daar komt nog eens lachende publiek van de sitcom bij wat het ook allemaal lekker binnen de perken houdt.

Mag wat mij betreft nog niet eens de veters strikken van Sunny in Philly. Alleen al in de jaren '90 sitcoms gaat Married... With Children al keihard over Seinfeld heen qua normloosheid. En die serie begon zelfs al in de jaren '80.

Seinfeld is best wel braaf hoor. Wat neurotisch gedrag, vervelend zijn tegenover je buren, wat komische misverstanden en wat innuendo links en rechts. Nou nou

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Eén personage heeft ze (de normen en waarden) vaak niet en de anderen zijn er dan heel verbaasd over (straight-guy personage).

Je weet zeker dat je Seinfeld ooit gezien hebt? Slaat namelijk helemaal nergens op wat je zegt. De hele serie is er speciaal op geschreven dat er geen enkele moraal of knuffelmoment in zit.

Nicholas123

• 292 messages
  • 284 votes

Ik heb zat afleveringen Seinfeld gezien. Snap trouwens wel wat je bedoelt hoor, de serie pretendeert lekker chaotisch te zijn. Het punt is dat ik ze daarin vrij braafjes blijf vinden. Erg leuk hoor, zo'n soepnazi. Maar wat mij betreft wordt het allemaal veel te zelfbewust gebracht. Begrijp me trouwens niet verkeerd, ik vind Seinfeld zeker geen slechte serie, ik vind alleen de vergelijking met Sunny in Philadelphia behoorlijk mank gaan. Misschien ben ik wat meer gewend, of die Amerikanen destijds wat minder maar echt chaotisch of ontdaan van ook maar enige moraal vind ik het ook weer niet. Op dat gebied zet "It's Always Sunny in Philadelphia" wat mij betreft toch een nieuwe standaard in de Amerikaanse comedy .

Om maar weer ontopic te gaan: Heb je eigenlijk "It's Always Sunny in Philadelphia" wel eens gezien?

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Nee, nooit gezien of zelfs maar van gehoord, maar ik zal het eens gaan pindakazen. Ik reageerde alleen op je opmerking over Seinfeld want die klopte niet.

Nicholas123

• 292 messages
  • 284 votes

Op zichzelf beschouwd houden ze bij Seinfeld wel van wat prettige chaos, ja. In vergelijking met deze serie stelt dat alleen niet zo heel veel meer voor.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Nicholas123 wrote:

beschikkend over een grenzeloos (onterecht) vertrouwen in eigen kunnen

Zandkuiken wrote:

Hehe, touché.

Dit is niet echt een correct gebruik van 'touché'. Dat zeg je in een discussie ter erkenning van een (tegen)argument van de tegenstander.

Zandkuiken

• 1745 messages
  • 1430 votes

Don't be a jabroni...

Nicholas123

• 292 messages
  • 284 votes

Ik vond het verkeerde gebruik van touché eigenlijk een typische Charlie uitspraak.

"Then I'll just regress, 'cause I feel like I've made myself perfectly redundant"

Zandkuiken

• 1745 messages
  • 1430 votes

Verdomme nee! Ook in dit gezelschap dreig ik de Charlie van het gebeuren te worden...

And I'll take that advice under cooperation, alright? Now, let's say you and I go toe-to-toe on bird law and see who comes out the victor?

Billy-Pilgrim

• 356 messages
  • 620 votes

Nicholas123 wrote:

Tja, Seinfeld vind ik af en toe wel aardig en meestal verschrikkelijk irritant. Naar de huidige maatstaven toch een vrij brave serie die volledig in de 90's normen en waarden blijft. Daar komt nog eens bij dat ik Jerry Seinfeld een zeer ongrappige komiek vind. En Seinfeld is meestal toch wel de straight-guy in die serie.

Nou ja, het is maar wat je straight noemt he. Jerry staat er (net als George) om bekend vrouwen om de meest onnozole redenen te dumpen bijvoorbeeld. De kleinste imperfectie is voor hem al genoeg.

Jerry lijkt op het eerste gezicht iets normaler dan de rest, en wellicht is hij dat ook, maar ook hij heeft genoeg vreemde trekjes.

Ze zijn er wel degelijk. Eén personage heeft ze (de normen en waarden) vaak niet en de anderen zijn er dan heel verbaasd over (straight-guy personage).

Maar ook dat gebeurt weleens in It's Always Sunny. Eigenlijk vrij regelmatig worden er kampen gevormd in de eerste minuten van de aflevering waarbij enkelen vinden dat iets wel kan en anderen niet (de onderliggende motieven voor die mening zijn dan weer niet altijd even fris).

Alleen al in de jaren '90 sitcoms gaat Married... With Children al keihard over Seinfeld heen qua normloosheid. En die serie begon zelfs al in de jaren '80.

Seinfeld is best wel braaf hoor. Wat neurotisch gedrag, vervelend zijn tegenover je buren, wat komische misverstanden en wat innuendo links en rechts.

Married With Children is inderdaad qua normloosheid een vergelijkbare serie met IASIP. Zeker voor die tijd.

Toch, ik blijf erbij dat IASIP wel degelijk gezien kan worden als een extremere versie van Seinfeld. Want het gaat niet alleen om de normloosheid. Op de volgende gebieden vind ik overeenkomsten:

- Gebrek aan zgn 'straight guys'

- De series leggen de nadruk op dialoog en blinken uit door het goede script.

- De shows gaan beiden (in de woorden van George): "About nothing".

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Ahwa had enigszins gelijk. Vreselijk chaotische pilot, 1 groot kippenhok. Er zit echter een steigende lijn in en de laatste 2 afleveringen van het seizoen zijn geweldig. Kijkt ook makkelijk weg. Op naar season 2.

caelers8

• 83 messages
  • 178 votes

Een beetje een dubbel gevoel, echt vreemd. Genialiteit en slechte humor wisselen zich veel af in deze serie.

De aflevering 'dee dates a retarded person' (met dat nightman gedoe) is een van de grappigste afleveringen die ik ooit in een sitcom heb gezien. De dialogen zijn soms echt te briljant voor woorden. Bijvoorbeeld als ze weer eens iets doms uithalen en Mac concludeert: "that this not go as I expected it to go...at all".

Veel afleveringen zijn echter niet erg leuk/interessant, dus ik kan nou niet echt zeggen dat het een van mijn favoriete sitcoms is.

Poisonthewell

• 4939 messages
  • 13402 votes

En seizoen 7 inmiddels gezien. Ze blijven het niveau vasthouden, nog steeds de beste live-action sitcom die er is!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

De beste live-action sitcom blijft AD, maar ik heb wel het idee dat Sunny beter is geworden dan eerdere seizoenen. Zie er af en toe hier nog een voorbij komen op het werk. Zo heb ik laatst een kerstaflevering gedaan die toch wel weer erg goed was. Origineel blijven ze zeker.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Kerstaflevering? Ze hebben er 2 geloof ik. Ook een 43 minuten durende kerst special die erg gaaf is.

Het sfeertje moet je een beetje liggen.Soms een structuurloze bak chaos, soms opeens plot gerelateerd. De serie is een beetje gevalletje Community. (al zijn die uiteraard beter) De meeste afleveringen zijn gewoon leuk om naar te kijken, maar soms stijgen ze daar ver bovenuit. Persoonlijk vind ik het pas vanaf seizoen 3 en dan t/m 5 erg goed worden, 6 niet zo en 7 bevat een paar van de meest foute (lees: leuke) afleveringen die ze gemaakt hebben.

Ze hebben trouwens een contract lopen voor 12 seizoenen, maakt het 1 van de, zo niet DE langst lopende sitcoms op tv. Als dat maar goed gaat, ben er een beetje bang voor.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Volgens mij was het deel twee van een kerstspecial, dat ze cadeaus die ze vroeger gejat hadden terug gingen geven.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Vind het steeds leuker om naar te kijken.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Meneer Bungel wrote:

Vind het steeds leuker om naar te kijken.

Hmmja, en dan volgen er net weer wat minder grappige episodes... De viral/shush-episode vond ik niet zo best, bijvoorbeeld.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Ik zie het nu af en toe op CC, en er is nog geen seconde geweest dat ik ook maar het idee kreeg dat ik dit leuk kon gaan vinden. Een groep debielen in een bar die heel hard niet grappige dingen tegen elkaar schreeuwen. Letterlijk, schreeuwen. De hele aflevering, schreeuwen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.