- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dancing On Ice vs. Sterren Dansen Op Het IJs
Dancing On Ice vs. Sterren Dansen Op Het IJs
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Nu ook RTL 4 gestart is met hun dansijs-programma is de ijzige strijd tussen RTL en SBS eindelijk losgebarsten.
Sterren Dansen Op Het IJs begon vorige week vrijdag en trok 1.7 miljoen. Als tegenprestatie zette RTL 4 een dubbele aflevering van Baantjer op het programma die eveneens 1.7 miljoen mensen trok, maar net iets onder deed aan SDOHIJ. De tweede aflevering trok maarliefst 1.9 miljoen mensen. Duidelijk is dat Maud de grote ster is van het programma. De show wordt gehost door Gerard Joling en Nance.
Dancing On Ice is een soort strijd tussen vijf BN'ers en vijf BB'en (Bekende Belgen). Het is een samenwerking tussen RTL 4 en het Belgische VTM en wordt gehost door Martijn Krabbé en Francesca Vanthielen.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Beetje raar programma. Wat kan mij het nou verrekken of 1 of andere bekende imbeciel goed kan schaatsen?
Ik snap nooit zo goed wat de bedoeling is van zo'n programma.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
"Entertainen" Vind het overigens best aardig om te zien, maar echt top is het niet. Het niveau ligt te laag om het echt geweldig te noemen. Dat was bij Dancing With The Stars vrijwel hetzelfde.
De eerste aflevering van DOI had trouwens 1.7 miljoen kijkers.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
De eerste aflevering van DOI had trouwens 1.7 miljoen kijkers.
Dat zullen wel dezelfde 1,7 miljoen zijn geweest als van dat andere ijsdansprogramma.
Die liefhebbers hebben geluk.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Ik kan me haast niet voorstellen dat de kijkers van het ene programma puur uit principe niet naar het andere programma kijken. Je hebt als liefhebber van dit soort gekkigheid nu gewoon 2 voor de prijs van 1. Ik snap ook niet dat RTL4 daar zo moeilijk over doet. Het is net alsof ze toegeven dat hun programma minder is en daarom (dmv Baantjer) het programma van SBS6 boycotten.
Ik vind het erg triest van RTL4 (wat ik toch al een waardeloze zender vind overigens). Maar wat ik me de laatste tijd afvraag, en dan slaat ook wel een beetje op Dancing On Ice. Waarom hebben bijna alle shows waar veel ophef over is in Nederland een Engelstalige naam 
Big Brother, Idols, Popstars, Dancing with the Stars, Dancing on Ice... en alles wat ik nog vergeet. Zit daar een idee achter of zo ?
*Chrissie*
-
- 415 messages
- 0 votes
Ik heb beide programma's al gekeken, maar Dancing On Ice vind ik toch leuker. Waarom weet ik niet, betere sterren en geen Gerard Joling.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Ik vind het zo'n eng programma.
Precies. Ik durf ook niet te kijken, ik ben ook bang dat er zo'n schaats op iemands keel terecht komt... 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Waarom hebben bijna alle shows waar veel ophef over is in Nederland een Engelstalige naam 
Big Brother, Idols, Popstars, Dancing with the Stars, Dancing on Ice... en alles wat ik nog vergeet. Zit daar een idee achter of zo ?
Big Brother kan ik niet verklaren, maar de anderen zijn Amerikaans/Engels concept, dus worden de namen behouden. Ik heb er een hekel aan als we het vertalen naar het Nederlands. Dan zijn we net Duitsland met hun nasynchronisatie. Want serieus, Grote Broer, Idool, Popsterren, Dansen Met Sterren en Sterren Dansen Op Het IJs, klinken toch verschrikkelijk?
_Kirsten_
-
- 42 messages
- 26 votes
ik kijk sbs6..bij rtl doen ze veel met draadjes enzo..
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
In België hebben we wel degelijk programma's die Idool en Sterren op de Dansvloer heten. Klink op zich toch niets mis mee.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik vind Idool ronduit lachwekkend
En de winnaar van "Idool 2006" is...
Maargoed, je moet er waarschijnlijk aan wennen. Altijd beter dan "Deutschland sucht den Superstar"
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
Jij vindt Engels blijkbaar gewoon een mooiere taal...
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
. Maar dan in een andere taal.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Jij vindt Engels blijkbaar gewoon een mooiere taal...
Ja, klopt, het is ook ongetwijfeld een smaakkwestie, maar ik vind het in het Nederlands gewoon een stuk minder "serieus" klinken, aangezien je het ook in de originele taal kan doen en iedereen snapt wat het is. (Nou ja, iedereen...)
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
Werkelijk een ongelofelijk saaie progamma. Behalve als er iemand om de 10 seconden uitglijdt.
by_the_way
-
- 3792 messages
- 504 votes
Ik kan me haast niet voorstellen dat de kijkers van het ene programma puur uit principe niet naar het andere programma kijken. Je hebt als liefhebber van dit soort gekkigheid nu gewoon 2 voor de prijs van 1. Ik snap ook niet dat RTL4 daar zo moeilijk over doet. Het is net alsof ze toegeven dat hun programma minder is en daarom (dmv Baantjer) het programma van SBS6 boycotten.
Ik vind het erg triest van RTL4 (wat ik toch al een waardeloze zender vind overigens). Maar wat ik me de laatste tijd afvraag, en dan slaat ook wel een beetje op Dancing On Ice. Waarom hebben bijna alle shows waar veel ophef over is in Nederland een Engelstalige naam 
Overigens Fons van Westerloo had een hele tijd geleden al bekend gemaakt te willen beginnen met een "Dancing on Ice".Sbs heeft idee zo dus gewoon afgepikt.En Sbs heeft ook ontiegelijk veel reclame gemaakt voor Sterren dansen op het ijs.Onder andere tijdens shownieuws gewoon irritand.
Shownieuws heeft overigens wel het eerste het programma gelanceerd.Maar kies ik liever voor Rtl.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Bert ligt eruit.
Bert Kuizinga eruit? Wat?! Ik zag die reclame voor het programma en schoot al in de lach toen ik zijn naam hoorde vallen 
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Ik heb gisteren eens een stukje van de rtl 4 versie gezien en daarvoor die van sbs 6. Ik moet zeggen dat er wel een enorm niveau verschil is tussen de twee. Bij rtl 4 schaatsen ze veel 'profesioneler' dan bij sbs. Waar ze bij sbs alleen maar een rondje schaatsen en met hun armen sierlijk heen en weer fladderen maken ze bij rtl een salto. Ook de zogenaamde sterren zijn leuker bij rtl dan bij sbs. Ik bedoel, sterren dansen op het ijs met een politie woordvoerder als ster? Maar alsnog, ik heb er niet veel van gezien, en ben het ook niet van plan.
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
Degene die kijkt naar toch al sterren die nog `sterriger `willen worden middels z`n programma, sponsort eigenlijk alleen hun bekendheid.
En de bekendheid en de kijkdichtheid van de Omroep dat deze onzin uitzendt.
Je ziet niets nieuws, je ziet niks leuks, niets interessants, niets waarvan je kan leren.
Je ziet een boel geschitter en een uur lang compleet lege televisie.
`Sterren` onder de `Bekende Nederlanders`, en `Bekende Nederlanders` onder de `Aankomende Bekende Nederlanders`.
Net als bijvoorbeeld een programma waar Frederieke Huiijds aan meedeed, dan ga IK televee kijken om te zien hoe `Bekende Nederlander` een leuk reisje naar de `Zuid Amerikaanse Jungle` maakt,en daar allerlei spannende avonturen beleeft.
Of Hoe Floortje Sladressing allerlei geinige dingetjes meemaakt in `Verweggistan`.
hoe Gijs Slaafsman gaat duiken met dolfijnen in `Waardanook`
NOu,IK ga liever zelf.
Even off topic...een uur lang lege televee komt ook bij de spelletjes van oa. Talpa met Beau, die werkelijk in een gedragsstramien, bepaald door talpa, zit.
Een enkele vraag, en voor de rest een bende gelul.
20 Dozen openen, en eigenlijk alleen maar gelul,waarbij eens in de vijf minuten OF het woord `no deal or deal` , Of `Talpa` eventjes wordt gezegd.
Als je het maar onthoud,moeten ze denken.
Geef mij dan maar de eo met Scheinheilige Bert, die tenminste nog echte vragen stelt.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
. Dat sterrengeilerij is echt het ergste wat er is.
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
(ook al vind ik het programma zelf ook niet echt bijzonder)
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Waarom hebben bijna alle shows waar veel ophef over is in Nederland een Engelstalige naam 
'Big Brother is watching you' is natuurlijk een staande uitdrukking geworden, ook in Nederland, dus die titel is prima.
Voor de rest sluit het aan bij de belevingswereld van (vooral?) jongere mensen die steeds meer en meer met de overheersende rol van de Engelse taal (muziek, computers ('games' bijv.), techniek etc.) geconfronteerd worden, zoals twee eeuwen geleden overal Franse benamingen voor in zwang kwamen.
Waarom noem jij jezelf eigenlijk 'moviefreak'? 
Tafkall
-
- 3 messages
- 0 votes
SBS is zonder meer het beste, zij hebben Katerina....
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik vind het bij RTL mooier eerlijk gezegd, daar lijkt het tenminste nog alsof de kandidaten iets hebben gedaan.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
Die vent en Wendy waren echt slecht, neppe namaak van Dirty Dancing