- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Weeds
Weeds
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Iemand die deze serie gezien heeft? Momenteel is seizoen 1 al uitgezonden en ik vind het tot nu toe een fantastische serie. M'n buitenwijk-met-knappe-huisvrouwen-serie-behoefte werd tot deze tijd gevuld door Desperate Housewives, die ik steeds matiger begin te vinden enige tijd.
Maar Weeds stoot de serie met gemak van de troon, super vermakelijke verhaallijnen, uitstekend geacteerd (met name Mary-Louise Parker die een Golden Globe won) en kleurrijke personages met geniale dialogen (gelukkig mét gevloek, dat de serie z'n zwarte humor goed doet). Kan het niet warm genoeg aanbevelen, voor mensen die Showtime en HBO series kunnen waarderen vooral.
Serie gaat over een huisvrouw (Nancy Botwin) wiens man overlijd na een hartaanval tijdens het rennen. Om rond te komen besluit ze via haar man's connecties wiet te gaan dealen in de rijke buitenwijken waar ze ook woont om haar gezin te kunnen onderhouden.

Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Leuke serie, ik ben nu in het eerste seizoen bezig.
The_Game
-
- 447 messages
- 644 votes
de serie is erg leuk. Season 1 is al te koop voor 14,99 bij o.a. de mediamarkt.
Ookal ben ik nu met season 3 bezig, wil ik season 2 ook nog orgineel, alleen weet ik zo niet wanneer deze in NL uitkomt.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5741 votes
Een ongelofelijk hilarische serie. Humor die ik nooit eerder ben tegengekomen. Zou eigenlijk uitgezonden moeten worden op de Nederlandse televisie!
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5306 votes
Weeds!
Ik heb het geluk gehad seizoen 2 te mogen recenseren voor Deadline.nl. Zonder dat ik het eerste seizoen kende trouwens, maar wat een supergoede serie! Hoe zware ondewerpen gemixt kunnen worden met zulke lekkere humor...toppertje!
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Het is wel heel erg gemaakt 'clever' geschreven. Heb nu de eerste 3 afleveringen gezien en het is redelijk vermakelijk en kijkt weg als een zak bugels met zo'n tube kaas met een koksmuts op. Hopelijk zwakt dat net iets te hippe wat af, dan kan het wel een blijvertje worden.
shockdog
-
- 322 messages
- 1024 votes
Deze serie verdient veel meer aandacht dan hij nu krijgt. ik heb seizoen 2 net uitgekeken en kan niet wachten tot serie 3 op dvd verschijnt. De serie op tv reken ik eigenlijk niet meer op. De cliff van serie 2 was trouwens brilliant.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
En we hebben weer een blijvertje! Na twee weken toch maar besloten om verder te gaan kijken en of 1) ik stoor me minder aan te hippe moeders met kinderen die te jong zijn voor de gevatte teksten die ze uitkramen, of 2) het is idd wat meer down to earth geschreven na de eerste 3 afl. Maar ik zit er iig helemaal in, lekker luchtig en zeer fijne rol van Mary Louise Parker.
Vannacht seizoen 1 afkijken!
dvdfreak123
-
- 1126 messages
- 1700 votes
wijze serie heb mij seizoen een en twee in box gekocht juist het eerste seizoen uitgekeken en moet zeggen is beter dan dat ik verwacht had ga nu nog snel seizoen twee kijken 
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2823 votes
Ik heb de eerste drie seizoenen gekeken tot nu toe, en is inderdaad zeer leuk. Seizoen 2 vond ik persoonlijk het beste, maar de andere twee waren zeker ook goed.
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2823 votes
Seizoen 4 nu ook afgekeken. Blijft zeer leuke serie, ook serie 4 is terug van hoog niveau. Mary-Louise Parker draagt de serie en doet dat met verve
dumble
-
- 268 messages
- 225 votes
Seizoen 5 begint in July
dumble
-
- 268 messages
- 225 votes
Mooie start van het nieuwe seizoen, jammer dat altijd zo kort zijn de episodes..
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
Mooie start van het nieuwe seizoen, jammer dat altijd zo kort zijn de episodes..
Ik vind het tot nu toe zwaar tegenvallen. De humor is flauw en het verhaal inhoudloos.
fsjoerd
-
- 6 messages
- 6 votes
Aangezien entourage klaar is met het uitzenden van seizoen 6 diende ik een andere serie te gaan volgen, om mijn vrije tijd een beetje goed te besteden
Ik heb net S01 afgekeken en begonnen aan S02 en uiteraard heb ik alle overige seizoenen gelijk binnen gehaald.
Zeer goede serie met leuke karakters.
Het valt mij op de Show Time zeer goede series de afgelopen tijden uitbrengen, die helaas niet in Nederland worden uitgezonden.
Naja wel op Comedy Central, maar daarmee lopen zij zeer achter.
Verdronkenvis
-
- 89 messages
- 184 votes
Mein gott wat hebben ze er een potje van gemaakt, het begon zo leuk..
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Mein gott wat hebben ze er een potje van gemaakt, het begon zo leuk..
Vier jaar na het posten van dit topic is er moeilijk omheen te gaan dat de kwaliteit een flinke duik omlaag is gegaan. Karakters die om het seizoen steeds wegvallen met een verklaring durende een-zin (Celia?) en het omschakelen van locatie sinds seizoen 4 begint een beetje oud te worden. Het zijn natuurlijk 'drugdealers' maar zo blijft er weinig om aan vast te houden als je elk seizoen weer op punt 1 begint.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Samen met The Big C gisteravond weer van start te gaan. Gastrollen van o.a. Michelle Trachtenberg, Martin Short, Aidan Quinn en Lindsay Sloane dit seizoen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Moet dit nodig eens op gaan pakken. Seizoen 1 loopt al maanden stof te happen, Trachtenberg is weer zo'n fijne motivatiefactor.
shockdog
-
- 322 messages
- 1024 votes
aflevering 1 van seizoen 7 gezien, gelukkig is Estaban nu eindelijk weg. Openingsscene was erg verrassend! Ik hoop dat Shane in seizoen 7 wat minder extreem wordt, vond het storend worden.
Rascal
-
- 537 messages
- 792 votes
Shane mag juist wel zo'n psychopaat worden... Int begin vd serie begon ie er aardig eentje to be te worden. Celia (+fam) mag wel terugkeren!
Vond na season 4 de serie aardig inkakken. Maar S07E01 was wel ok! Toch... Wiet is in principe niet meer interessant als je weet dat men nog enkel voor de grote business (harddrugs) gaat. Vraag me af of ze 't nog interessant kunnen maken rondom wiet dan betreft.
Ik mis de thriller elementen van int begin van de seizoenen! Dat mogen ze ook wel terugbrengen 
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Ik moet hier ook maar wat mee, als Trachtenberg komt opdagen...
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Trachtenberg ok, maar Martin Short is een seriekiller. Niemand ooit dat tenenkrommende Jiminy Glick gezien. Oef dat was om te janken.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Short is wel jammer. Vraag me ook echt af wat je bezield als je hem gaat casten. What's next? Jim Varney?
. Gelukkig maak tTrachtenberg heel veel goed en Parker zelf natuurlijk.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Short is wel jammer. Vraag me ook echt af wat je bezield als je hem gaat casten. What's next? Jim Varney?
. Gelukkig maak tTrachtenberg heel veel goed en Parker zelf natuurlijk.
Parker speelt trouwens ook in The West Wing 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Really? Waarom zei je dat nooit eerder, dan was ik allang klaar met TWW
.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Vanaf seizoen 3 pas, maar 1 en 2 zijn de beste, dus dan ben je daar wel snel doorheen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
The slave days are over! 
Geslaagde introductie met deze serie. Ben best bekend met Parker maar ze doet het toch erg leuk. Patano is ook leuk en geweldig om Malco hier weer voorbij te zien komen. Erg clever qua humor ook. Ik ben benieuwd hoe geloofwaardig de drama gemixt gaat worden met de humor. Hier ga ik me wel mee vermaken. Wel een vreselijke intro trouwens.
Rascal
-
- 537 messages
- 792 votes
Had ergens gelezen dat Michelle Trachtenberg maar in 2 episodes een gastrol gaat spelen. Echt de moeite waard om de serie om die reden te gaan bekijken 
Anyweg, kijk wel weer uit naar 2e afl. van seizoen 7.