• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.453 votes
Profile

Films op commerciële tv-zenders

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

Opzich irriteer ik me niet zoo heel erg aan reclame's maar het licht er wel aan bij wat voor film, bij een film als bv. Schindler's List vind ik het wel heel erg storend en ongepast...

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

kort0235 wrote:

Ook stoor ik me aan logo's in de bovenhoek van de film

Was het eerst op veel zenders gewoon 1 logo, heb je nu inderdaad veel zenders met twee logo's, waardoor het wel irritant wordt.

MFEO

• 682 messages
  • 38 votes

Simpel op te lossen.

1. Neem het op

2. na het opnemen kijken en reclame skippen.

PS: Met dvd recorder kan je ook opnemen en dan half uur later beginnen met kijken van begin.

Of je ga tijdens reclames gewoon naar de wc of wat drinken halen of de krant lezen.

hadassa

• 8 messages
  • 4 votes

ik vind de reclame's ook storend, het is wel lekker als je reclame hebt, want als je bijv. naar de wc. moet dan kun je gaan zonder iets te missen, maar het probleem van reclame's is dat ze zo lang duren en dat is pas storend, of dat je elk reclame blok hetzelfde ziet dat is pas irritant!!!!

als ze nu 3 á 4 reclame's per blok doen dat is toch meer dan zat!!!!!!

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Nou, dat was weer een nieuw dieptepunt. Ik zag een stukje van Love Actually op televisie en in de reclame hebben ze een prijsvraag waarin je gewoon de 'belangrijke' scenes/spoilers uit het einde van de film al ziet. .

Commerciele omroepen. . Wat een imbecielen zijn dat ook.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Hulde voor Net 5. Ik negeer tv films bijna altijd maar net keek ik The nightmare before Christmas en daarna Corpse Bride op die zender. Bij de 1e film geloof ik 1x reclame en zonder reclame gingen ze door naar de 2e film die ook maar 1 reclameblok had. Zo is het wel prettig kijkbaar.

SBS spant de kroon, die proppen elk kwartier een blok van 5 minuut erin...

robertus65

• 1130 messages
  • 0 votes

Kijk vrijwel nooit naar commerciële zenders, en al helemaal niet naar films. Ik kan er gewoon niet aan wennen.

Dutchero

• 322 messages
  • 331 votes

hadassa wrote:

ik vind de reclame's ook storend, het is wel lekker als je reclame hebt, want als je bijv. naar de wc. moet dan kun je gaan zonder iets te missen, maar het probleem van reclame's is dat ze zo lang duren en dat is pas storend, of dat je elk reclame blok hetzelfde ziet dat is pas irritant!!!!

als ze nu 3 á 4 reclame's per blok doen dat is toch meer dan zat!!!!!!

Met alle respect, maar mijn DVD speler heeft wél een pauze functie. Films kijk ik zelden op tv (door de door jouj genoemde redenen trouwens), en als ik ze dan op tv kijk op de publieke.

De tv heeft me trouwens wel weten te interesseren in het werk van Yimou Zhang & co, en daar ben ik ze wel dankbaar om. 'House of Flying Daggers' Werd toen in het kader van de Chinese Olympics uitgezonden.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Zo erg is dat nu toch niet. Ik kijk vrijwel elke avond naar 1 of 2 films op commerciele zenders. Als het reclame is zap ik gewoon eventjes.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik heb al minstens 5 jaar geen film meer op tv gezien (zeker niet op een commerciele zender), of het moet een stukje nachtfilm vanuit bed zijn geweest. Maar echt er voor zitten dat doe ik niet. Ik vind het gewoon niet om aam te zien en tegen alle principes van wat een film moet doen: Je mee nemen in een verhaal..... Los van de reclames erger ik me ook aan de logo(s) en het vaak verkeerde beeldformaat.

Nee ik boycot dat gebeuren volledig.

Kr!kke

• 5394 messages
  • 2568 votes

JDSsmetje wrote:

Zo erg is dat nu toch niet. Ik kijk vrijwel elke avond naar 1 of 2 films op commerciele zenders. Als het reclame is zap ik gewoon eventjes.

ik heb er ook niet veel last, al neem ik wel veel films gewoon op zodat ik de reclame kan skippen.

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Het wordt alsmaar erger. Ik zapte gisteren even langs Bound en tijdens de sexscene, kwam er opeens rechtsonder een soort animatie in beeld dat ik moest kijken naar Wie is de Mol of 1 of ander proletenprogramma..

Vreselijk, dood aan die commercielen.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Gister of eergister ook. Ik kijk een film en het begint spannend te worden, en opeens word het beeld bedekt door een zonnebril. Hele scéne verpest.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

kos wrote:

Vreselijk, dood aan die commercielen.

hunkydory

• 168 messages
  • 0 votes

Hypocriet.

Karl van H.

• 2808 messages
  • 2251 votes

Reclames zijn alleen erg als ze op de verkeerde momenten komen, of te vaak. Zo zit er bij Star Wars nog een directe overgang tussen twee scènes maar altijd een whipe, wat dus tot gevolg heeft dat je die whipe ziet en vervolgens 'n schreeuwerige reclame in je gezicht krijgt geknald. Zoiets haalt je wel een beetje uit de film.

Bij Monster maakte RTL5 het ook behoorlijk bont: elke keer als het beeld zwart werd, leken de makers te denken 'dit is onze kans!', wat tot gevolg had dat er tegen het einde om het kwartier pauze kwam. Zo kom je natuurlijk nooit goed in de film.

Als er toevallig net een reclame komt als je nodig naar de wc moet, heb ik er weer minder problemen mee

Vervelender vind ik echter de verkeerde beeldformaten of de logo's in beeld. Prachtig voorbeeld van de eerste moet toch wel Die Hard With A Vengance zijn, waarin tijdens een scène de hoofden van Bruce Willis en Samuel L. Jackson maar voor een klein gedeelte in beeld waren, maar het bijpersonage dat tussen hen in zat, zat wel vol in beeld. Die vervelende - wat zijn 't? - banners die me gebieden naar een of ander programma voor randdebielen te kijken (presentatie: Gerard Joling) vind ik 'n stuk erger. Reclame, oké, maar nu ook nog onder de film door?

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Bij Troy (2004):

Ik vond het wel leuk bedacht. Bovendien voor de mensen die zich ergeren aan reclames, waarom überhaupt commerciële zenders kijken dan?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Nee kan best leuk zijn films kijken om de reclames heen op zijn tijd.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

moviemafketel wrote:

Och dat doen ze al tijden.

Op deze manier toch niet, alsof het bij de film hoort?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ok tijden klinkt alsof het al jaren zo is, ik zag het in ieder geval maanden geleden al in een film en dacht de 1e seconde ook dat het bij de film hoorde. Ze hadden het toen ook op zo'n aparte plek in gemonteerd.

Belachelijk, maar ik heb dat liever in de toekomst ook met coca-cola of zo even 10 secondes in beeld, maar dan geen reclame tussendoor. Reclame is soms niet erg maar blokken van 10 minuten. allemachtig dan ben je de film al weer half kwijt. Helemaal bij Donnie Darko-achtige films of zo.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Ik kijk tegenwoordig echt nooit meer films op de commercielen, zelfs al zenden ze iets uit dat ik wil zien en zelfs niet vooraf opgenomen en dat is om dit soort redenen. Reclame of aankondigingen tussendoor, dat kan ik nog net hebben, maar in beeld tijdens de film zoals tegenwoordig bij de SBS-zenders gewoon is, dat dus niet.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Het is inderdaad wel een beetje alsof de zenders de film niet serieus neemt, terwijl hier nou vaak een groot marktaandeel mee te krijgen is(bij een echt goede film dan). Ik vind reclame ertussen ook niet erg, maar wel 10 minuten zoals ik zei. De SBS6-achtigen gebruiken nu puur een film als zendervulling waar inze hun vaak belabberde programma's aankondigen.

Interesseert mij het nou dat er een nieuw Gooisch huppelkutje is bijgekomen in Gooische Meisjes.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Reclame op deze manier vind ik vrij schandalig maar nog erger is de censuur. Waarom moeten deze zenders niet melden dat ze films censureren? Ik heb het ook wel gehad met films op de commerciëlen, vooral omdat je niet de film te zien krijgt zoals deze bedoeld is. Het kan zelfs nog invloed hebben op de beoordeling.

louisvf

• 1462 messages
  • 2523 votes

Feit...

Laten we van geluk spreken dat we niet in de Verenigde Staten wonen...! Ik zou gek worden van al die reclame (in extreemste vorm)

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Het begint echter wel steeds meer op buitenlandse toestanden te lijken. Ik keek in 1998 nog een 90 minuten film op Rtl 5 met 2 keer 5 minuten reclame. Dat is al enorm veranderd. De blokken zijn langer, vaker en men gebruikt uitklapbare reclame tijdens de uitzending.

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

Diegene die dat heeft uitgevonden die moeten ze een nekschot geven.

Hier in Spanje helemaal erg iedere 10 à 15 minuten, 10minuten reclame erdoor. En also dat nog niet genoeg is, als er te weinig reclame is krijg je een of ander dom concert te horen of een PP-presentatie van de natuur om de Canarische Eilanden, tot het weer tijd is om met de film verder te gaan

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

BoordAppel wrote:

Reclame op deze manier vind ik vrij schandalig maar nog erger is de censuur. Waarom moeten deze zenders niet melden dat ze films censureren? Ik heb het ook wel gehad met films op de commerciëlen, vooral omdat je niet de film te zien krijgt zoals deze bedoeld is. Het kan zelfs nog invloed hebben op de beoordeling.

Dat is er ook nog eentje ja. Heel succesvolle films als The Green Mile of Gladiator zijn bijna altijd gecensureerd op TV. Beide films zijn namelijk 16+ en mogen daardoor pas na tienen op TV. De commercielen willen ze per see al om half 9 uitzenden en dat kan alleen als de heftigste scenes eruit gehaald worden.

Ook de bijvoorbeeld TV-premiere van The Dark Knight zal een gecensureerde worden (want 16+).

Kr!kke

• 5394 messages
  • 2568 votes

Gewoon de film opnemen, zodat je de reclame kan doorspoelen...

barns

• 478 messages
  • 775 votes

Tja, reclames zijn dus opzich wel een ergernis maar als je nou een komedie aan het kijken bent op sbs 6, dan zijn ze juist bevorderlijk!

Dan heb ik het wel toegespitst op de reclame die door de film springt. Als ik al in een goede/lacherige sfeer zit en dan Gerard Joling door het beeld zie bungelen, nou daar geniet ik wel van !

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

BoordAppel wrote:

Eens, ik zeg: kamervragen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.