- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Unit
The Unit
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Een nieuwe TV serie, 2 weken geleden begonnen: The Unit
Recent "The Shield" collaborators David Mamet and Shawn Ryan have been given a green light to produce the drama pilot, which now is running under the title "The Unit." The project, which previously had a put pilot commitment, chronicles the lives of the members of a special forces unit and their families. Mamet will write the pilot script and executive produce the 20th Century Fox Television-based project along with Ryan.
Een soort Desperate Housewives meets 24. Ik heb de eerste 2 afleveringen gezien en het is zeker een serie die het waard is om te volgen.
Cast is o.a. Robert Patrick (X-files, terminator 2), Dennis Haysbert (24 (4 seizoenen de president)).
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Morgen begint het op RTL 5 om 21.30. Seizoen 2 is inmiddels in volle gang in Amerika en het is nog steeds een topserie en dus een aanrader.
De aller eerste aflevering begint ook gelijk goed.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik ben er best benieuwd naar. De man die president David Palmer in 24 speelde heeft er een hoofdrol. Das een geweldig acteur.
Dit is geloof ik ook een serie over terrorismebestrijding toch?
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Zelf 5 minuten gekeken maar vond het niks.
Idem aan Prison Break , gewoon niks voor mij.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ben ermee begonnen, heb 5 afleveringen gekeken.
Ene kant leuke serie, andere kant lang niet zo pakkend.
Het acteerwerk is prima, de setting is prima, het concept is prima, maarrrr
Aangezien elke aflevering een los verhaal heeft, kom je er dus nooit echt in te zitten. 24, Prison Break, Lost etc hebben allemaal een pakkend verhaal, waardoor je steeds uitkijkt naar de nieuwe aflevering. Dat heb ik met The Unit (nog niet). Verder heeft deze serie te weinig actie. Vaak pas op het eind gebeurt er echt wat, en dat is te weinig aangezien deze serie over een groep soort van commando's gaat...
Maar ik kijk seizoen 1 en 2 zeker af, alleen al omdat Dennis Haysbert meespeelt, geweldig acteur!
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
In seizoen 2 zijn er 2 afleveringen met wel veel actie:
Dark of the Moon en In Loco Parents
Maar The Unit moet het niet van actie hebben, maar juist slim zijn en ook vaak mensen manipuleren. En ze kunnen echt voor alles worden ingezet, gijzelaars redden, bom ontmantelen, liquidaties enz. Het heeft niet één groot verhaal, maar het is wel vaak zo dat er verhalen niet helemaal worden afgesloten.
Je weet nooit wat je de volgende aflevering kan verwachten en soms zijn er ook wat saaie verhalen tussen. Het is geen serie van topklasse, maar net daaronder.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik ben benieuwd...ik kijk de komende weken vrolijk door.
Ik had zelf vooraf een op actie gerichte serie verwacht. Maar nu zie ik veel te veel gewauwel met de vrouwen van de soldaten, Lijkt wel Desperate Housewifes...
Maar ik ben benieuwd, we wachten af.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nou, seizoen 1 afgekeken...vooral de 1e helft van de afleveringen kostte me moeite...daarna is het wel beter geworden, maar de serie pakt me nog lang niet zoals 24, Lost of Prison Break dat wel doen.
Seizoen 2 ligt klaar, binnenkort maar eens rustig mee beginnen.
Weet iemand hoever de serie in de VS momenteel is?
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
Slechte serie vind ik het, totaal niet te vergelijken met 24 of Lost ook, daar zit je gewoon 20 (of 24) afleveringen helemaal in het verhaal, terwijl je hier meer met een soap te maken hebt gemengd met af en toe een beetje actie.
Filmfreaker
-
- 536 messages
- 328 votes
Wanneer komt seizoen 2 uit in Nederland? Ik vind de Unit best een goede serie. Maar zeker onder het niveau van Lost en Prison Break. Maar goed heel leuk om naar te kijken en te volgen.
jeewee1980
-
- 5 messages
- 115 votes
Waarom vergelijkingen met Lost, Prison Break en 24? Totaal andere series! De afleveringen uit seizoen 1 kun je ook gewoon afzonderlijk kijken, zonder dat je veel mist. Die andere series vertellen een veel langer verhaal.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind Prison Break, 24 en vooral Lost beter. Maar The Unit is leuk weg te kijken. Goed vermaak.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Ik heb de eerste aflevering van het nieuwe seizoen gezien en het is toch een goede serie. Als je het met een serie zou kunnen vergelijken dan is Alias een goede vergelijking, al is het niveau van Alias een stuk hoger en zijn die dialogen niet zo raar.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik heb al lange tijd niet meer gekeken, was ergens halverwege seizoen 2 geeindigd...
De serie is gewoon te weinig boeiend. Dat gezwets op de thuisbasis, dodelijk saai.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ben nu bij de slotafleveringen van seizoen 2, gelukkig is het niveau een flink stuk gestegen. Meer actie, minder huiselijk gewauwel. Al is dat er nog steeds teveel. In deze serie is dat hinderlijk omdat die thuissituatie me geen hol boeit want die vrouwen in de serie zijn vervelend.
tn2543
-
- 446 messages
- 1118 votes
Moet je de 1e twee afleveringen van seizoen 3 van the unit maar eens gaan bekijken! Die zijn echt goeddd.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Het ziet er naar uit dat deze serie niet terug komt volgend seizoen.
CBS renews a slew of shows
bigbangFans of the Tiffany network can do the happy dance. CBS has renewed 11 scripted shows for the 2008-2009 TV season. The lucky 11 are: CSI; CSI: Miami; CSI: New York; NCIS; Criminal Minds; Cold Case; Without a Trace; Ghost Whisperer; Numb3rs; Two and a Half Men; and The Big Bang Theory.
There are not a lot of surprises in this bunch, although it's great news that The Big Bang Theory, CBS's rookie Monday-night sitcom from Chuck Lorre's stable, made the cut. Still in limbo, however, are three other Monday-night comedies from the network: How I Met Your Mother, Rules of Engagement, and The New Adventures of Old Christine. The story speculates that Mother will get the greenlight for a fourth season soon, but Rules and Christine seem to be in competition for the 9:30-10:00 half-hour slot.
Last season, Rules ruled, doing better in the Nielsens than Christine. Christine, which recently came back with original episodes and has been strong ratings-wise, albeit at a time when TV viewers are starved for fresh programming, needs to keep pace with Rules. CBS will likely hold off on choosing between Rules and Christine until after Rules returns in April with six new episodes.
On the drama side, CBS has ordered four new episodes of Shark for later this spring, but whether it's coming back in the fall is still undetermined. Moonlight, Cane and The Unit have already been shut down and may not be back as well.
tn2543
-
- 446 messages
- 1118 votes
Oh Jammer... Ik vond het wel een goede serie. Sommige afleveringen vielen soms wat tegen, maar daarentegen zater er echt geweldige afleveringen tussen a'la Black Hawk Down, en daar hou ik van.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vond seizoen 1 best slecht, seizoen 2 werd beter. Maar het boeide me te weinig doordat die hele thuissituatie's me niet boeiden en doordat het elke keer een losse aflevering was waardoor ik elke keer weer in een verhaal moest komen.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Ik vond seizoen 1 best slecht, seizoen 2 werd beter. Maar het boeide me te weinig doordat die hele thuissituatie's me niet boeiden en doordat het elke keer een losse aflevering was waardoor ik elke keer weer in een verhaal moest komen.
Dus jij vindt alleen series leuk wanneer het 1 groot verhaal is?
Die thuis situatie was inderdaad een erg zwak punt, maar als het alleen actie zou zijn dan was het ook snel gaan vervelen. Het is eigenlijk gewoon een 24 maar dan standalone afleveringen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik geef inderdaad bij serie's (dus geen komedies e.d.) de voorkeur aan 1 verhaal.
24 is totaal anders dan The Unit. Daar zit gewoon een sterk verhaal in waardoor je elke keer door wilt kijken. The Unit heeft dat niet. Steeds dat geleuter met die vrouwen, I don't care. En tussendoor zie je nog actiescene's in allerlei landen. Sommige afleveringen waren erg goed, maar het meerendeel was matig in mijn ogen.
Jammer, want Dennis Haysbert is echt top.
tn2543
-
- 446 messages
- 1118 votes
Deze gezinssituaties waren vooral in seizoen 1 ietswat langdradig. In seizoen 2 ecther vond ik deze thuissituatie wel aardig worden.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Misschien toch niet het einde
The Unit — Executive producer Shawn Ryan is still waiting to hear on the fate of The Unit but thinks the series’ chances are good. He told Susan Young, ” We’ve always had to wait until the May upfronts to find out our fate (even after our first season when we were the top rated new show of the year!). I imagine it will be the same again this year.” He added that, if The Unit does return, there will be some exciting changes in store for viewers.
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Ik ben ook niet meer zo'n voorstander van afgesloten verhaallijnen zoals in The Unit. Het is toch een ouderwetse vorm van series maken geworden, tegenwoordig is het meeste onderdeel van een grote verhaallijn en niet stand-alone.
armand 1
-
- 178 messages
- 5376 votes
Ik heb reeks 1+ 2 gezien en ik vindt ze niet slecht ik wacht naar de derde reeks.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Mmm
Damn, dacht ik vanmorgen de 1e aflevering van seizoen 3 van The Unit te kijken, snapte ik er geen hol meer van...of een deel ontbrak. Effe googlen...dacht ik heel seizoen 2 te hebben, ontbreken er 2 discs bij me...dus die moet ik eerst effe regelen. De 1e is al bezig...
Vond juist de 1e ep van seizoen 3 erg goed. Beetje Prison Break achtig, waarin The Unit opgejaagd wordt door de regering. Maar goed, eerst even seizoen 2 dus afkijken want anders is zon serie volgen niks aan.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Opvallend, ik vond seizoen 1 echt matig en ben halverwege seizoen 2 gekapt ermee (dacht overigens dat ik dat seizoen had afgekeken maar er bleken nog meer eps te zijn) maar ik keek door en recent seizoen 3 ook en nu bezig met seizoen 4 en jeetje, de serie is echt 50% beter dan voorheen. Meer actie, beter verhaal, boeiender verhaal en een betere karakteruitdieping. Haysbert blijft de beste als Jonas, geweldig acteur. Zeker een aanrader deze serie mist je je door het 1e seizoen heen kan bijten.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Ik deel mijn mening met de meesten hier. Ik heb de eerste paar afleveringen gezien en vond het redelijk goed, waarna de rest snel volgde. Naarmate de serie vorderde werd het idd veel te soapachtig. Heb 't uiteindelijk tot het einde van s1 volgehouden, maar daarna gauw achterwege gelaten.
De serie kent veel potentie, met een goed concept en uitstekende acteurs. Maar afgesloten verhaallijnen horen gewoon niet in zulke series. Vind het ook erg jammer dat de nadruk vaak meer ligt bij de persoonlijke problemen van de soldaten dan de missies zelf. Soap-gehalte ligt daarom veel te hoog.
Misschien dat ik ooit verder ga met seizoen 2, maar op het moment zijn er andere interessante series waar ik me mee bezig hou.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zoals ik net typte, het verhaal wordt beter zo halverwege seizoen 2 tot nu. Meer diepgang, meer zaken die in meerdere afleveringen terugkeren etc. Plus goedacteerwerk, al vind ik Molly nog altijd erg matig. Slechte vervelende rol van Jonas vrouw. De andere dames vallen wel mee. Maar de verhouding is verandert en dat telt. Eerst was het Unit missie - familie 50-50, nu ligt dat op zeker 40-60 en misschien nog wel groter. Pluspunt.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Heb de laatste weken veel The Unit gekeken. Had seizoen 1 en de helft van seizoen 2 vorig jaar ergens al eens gezien. Het was redelijk maar het maakte weinig indruk. Te veel familie geneuzel, te weinig actie.
Tijdje terug de rest van de serie in bezit gekregen en het werd verbazend genoeg echt heel boeiend en gaaf. Minder thuisfront gedram, meer verhaal dat ook in de afleveringen doorliep en veel meer en betere unit missies. Van Z Amerika tot Europa tot Azie tot Afghanistan, overal zijn de missies. Er komt best veel geweld in de serie voor, maar wel op een verfijnde manier. Het is geen Rambo groepje, het is echt een tactisch commando squad. Je ziet ook veel training en voorbereidingsstukken.
Dennis Haysbert is echt heel goed in de hoofdrol als groepsleider Jonas Blane. Ook bekend als president Palmer uit 24. Echt een subliem acteur. Een andere rol is voor Robert Patrick, bekend als de vijandelijke Terminator in Terminator 2. Echt een hele goede rol van hem als kolonel die de squad leidt vanaf de basis. De rest van de namen waren me niet bekend.
Seizoen 1: 5/10. Gewoon een matige inkomer. Veel geneuzel, te weinig actie en het boeide niet heel vaak.
Seizoen 2: 1e helft: 5. Tweede helft: 7. Totaal 6/10. Werd later echt heel boeiend en spannend.
Seizoen 3: 7/10. Alsmaar beter en beter en de missies werden steeds beter.
Seizoen 4: 8/10. De serie heeft echt een stijgende lijn te pakken. Ik kijk er echt graag naar. 1 van de betere (actie?) series.
Kortom, even doorbijten, daarna een dikke aanrader deze serie.