- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- TCM - Turner Classic Movies
TCM - Turner Classic Movies
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Woon nog in één van de laatste achtergestelde gebieden in Nederland waar nét geen kabel licht (300 meter verder wel, maar dit is een andere gemeente, die weigert de kabel door te trekken...)
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Ik heb TCM via digitale televisie van UPC. Nu heb ik een probleem : Door UPC's almachtige TVGuide-knop hebben we de gids opgezegd maar nu is de almachtige TVGuide van *()^&*^&) (UPC) kapot en heb ik geen idee wat er op TCM komt. Wie heeft er toevallig een leuke link waar ik kan vinden wanneer er wat draait ?
p.s. de Britse, Canadese, Spaanse, Franse en Amerikaanse schedules heb ik al gevonden, ik zoek nu nog de Nederlandse
.
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
Tot twee dagen vooruit via gids.vpro.nl, zo'n beetje alle interessante in nederland te bekijken zenders staan daar.
Zou trouwens best kunnen dat ons schema gelijk is aan het Britse maar dan met NL-subs.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Via www.tvgids.nl[/url] kun je de programmering van de Nederlandse TCM bekijken.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Via www.tvgids.nl[/url] kun je de programmering van de Nederlandse TCM bekijken.
Thanks.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Zou trouwens best kunnen dat ons schema gelijk is aan het Britse maar dan met NL-subs.
Helaas niet, de Britse TCM is veel diverser en er komen veel betere films op
.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5739 votes
Ik heb een vraagje:
Ik heb een schotel en dus eindelijk (!) TCM. Maar dit is een gedeelde kanaal met Cartoon Network en begint pas om 21.00. De progammering op tvgids.nl geeft echter aan dat TCM een 24-uur-per-dag-kanaal is. Is het op een of andere manier te veranderen naar een 24/7 kanaal of klopt het dat het om 21.00 begint?
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Heb ook een schotel en helaas is het programma daarop maar van 21.00 tot 06.00, daar tussen zit dus Cartoon Network. Wellicht is het op de kabel anders?
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Op de digitale tv van Tele2 hebben we ook dat gedoe met Cartoon Network ertussen helaas, maar gewoon op de (eeuwenoude Brunssumse) kabel zit ie wel 24/7.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Ach, op zich wordt alles toch eindeloos herhaald dus een echt probleem zal het niet zijn (tevens ook mijn grote teleurstelling bij die zender, had meer variatie verwacht).
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Het zou inderdaad hemels zijn als TCM telkens weer nieuwe films zou uitzenden, al heb ik wel het idee dat er af en toe een film aan hun reportoire wordt toegevoegd.
Sabrewulf
-
- 39 messages
- 85 votes
In Overigen > Televisie > Turner Classic Movies (TCM): dezelfde films?:
Ik heb de programmeringen van juli en augustus vergeleken en het viel mij op dat het vrijwel dezelfde films zijn, maar in een andere volgorde. Is dat elke maand zo? Verder viel het mij op dat de UK TCM een veel breder aanbod van films heeft. Dus misschien toch geen abbonement op Casema digitale TV Plus.. of heeft TCM hier toch een breed aanbod?
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
http://www.moviemeter.nl/forum/12/414
Het is al jaaaaaaaaaaaaaaaaaren zo. TCM Europe (zoals we 't ontvangen in Nederland) heeft helaas een veel beperktere keuze dan bijv. TCM UK en TCM USA. Ook jammer dat ze in al die jaren genoeg tijd hebben gehad enige films te laten ondertitelen in het Nederlands, maar helaas. Het is wel aan de zender te danken dat ik destijds als jongeling in aanraking kwam met andere films dan de gebruikelijke direct-to-video troep uit de plattelandsvideotheek.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Er is best wel een aardig stel titels die minder vaak voorbij komen. Zou het altijd goed in de gaten blijven houden.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Hatenlijk gewoon om steeds de zelfde films langt te zien komen. Al sinds een jaar of 3 geleden toen we tcm als testkanaal hadden wou ik het al erg graag en na jaren wachten hebben we eindelijk upc genomen, en het bevalt best goed, maar het ging mij vooral om deze zender, en dat valt gewoon vies tegen, ik weet niet precies hoe het allemaal zit daar maar kunnen ze niet eens wat andere films uitzenden ofzo er is genoeg zou ik zeggen, of wordt dat een probleem met de rechten ofzo??
Sabrewulf
-
- 39 messages
- 85 votes
Dat vraag ik me ook af. Ik ga eens een mailtje sturen, want op dit moment is het aanbod erg karig. Niet de moeite waard.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Idd, en dan te bedenken dat dat 1 van de weinig voordelen aan dat hele zenderpakket is. Weg met die zooi.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Het is al plusminus 15 jaar zo (als ik 't me goed herinner, i.i.g. toen ik nog een tiener was). Vooral leuke zender voor oude (MGM) musicals. Het is alleen jammer dus dat zo'n 25% van de titels geen ondertiteling heeft in het Nederlands (of Engels, maar dan weer wel Zweeds).
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5739 votes
Pfoe, had ik eindelijk TCM, is dat enkel na 21.00 uur. En dan komen toch alleen buttfilms uit de jaren '70 en zelfs '80 (onder classics versta ik toch "net" iets oudere films). En juist overdag komen alle interessante films.
Adrenal
-
- 1381 messages
- 0 votes
Bij ons is het de hele dag en jaren 70 films zijn eerder de uitzondering..
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Het is inderdaad jammer dat ze altijd dezelfde films uitzenden,alhoewel ik ze nog lang niet allemaal gezien heb.
De Amerikaanse versie van TCM is natuurlijk geweldig.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5739 votes
Is de Amerikaanse dan ergens te krijgen?
Karl van H.
-
- 2808 messages
- 2251 votes
In Overigen > Televisie > TCM:
Lang leve digitale tv! Ook meneer Van H. kan sinds kort genieten van een ruim aanbod aan films uit lang vervlogen tijden, dankzij het filmkanaal TCM, waarop 24 uur per dag (vergeten) klassiekers te zien zijn - waaronder 2001: A Space Odyssey en Viva Las Vegas. Heb jij onlangs nog een goeie klassieker voorbij zien komen op deze zender, die je je medefilmliefhebbers met een gerust hart aan kunt raden? Laat het weten!
Disclaimer: ik ben geen medewerker van TCM, ik kijk gewoon graag een oud filmpje, af en toe 
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Ik vind alle drie de filmkanalen die ik heb (MGM, TCM en nog een zender) geen klap aan. Ben tijdens het sporadische zappen nog nooit een film tegengekomen waarbij ik bleef hangen. Vooral MGM zendt voortdurend vergeten meuk uit die nota bene vergeten is om een reden...
Karl van H.
-
- 2808 messages
- 2251 votes
Mwah, 1984 vond ik toch nog best aardig. Het is wel zoeken naar een aardige film tussen alle meuk, maar toch, 'n gegeven paard zal ik maar niet in de bek kijken.
Ieperman
-
- 527 messages
- 1934 votes
Heb jij onlangs nog een goeie klassieker voorbij zien komen op deze zender, die je je medefilmliefhebbers met een gerust hart aan kunt raden? Laat het weten!
North by Northwest en White Heat! Zoals gezegd is het wel jammer dat m'n veelal dezelfde films toont!