- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Verkiezing beste kinderprogramma
Verkiezing beste kinderprogramma
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik ken wel Camp Candy, maar dat vergeet ik liever 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Echt heb je van de Smurfen nooit meer dan één aflevering gezien? Dat is toch al ontelbare keren op TV geweest.
Zelfde geboortejaar hier, dus een herkenbaar lijstje. Ik ken Candy Candy nog wel. Over een blond meisje met grote twinkelogen die opgroeit in een kindertehuis, geloof ik.
Dat klopt inderdaad. zoals zoveel animaties was het van Japanse makelij. De reden dat het nog steeds niet beschikbaar is op DVD is dat er al een heel lang lopend proces is tussen tekenaar en animator over wie nu precies de auteursrechten heeft. Zolang dit blijft duren kan het niet ter beschikking worden gesteld van het publiek 
Ted Kerkjes
-
- 979 messages
- 0 votes
Echt heb je van de Smurfen nooit meer dan één aflevering gezien? Dat is toch al ontelbare keren op TV geweest.
Ted Kerkjes
-
- 979 messages
- 0 votes
Ik heb overigens een -naar mijn mening- erg leuk radio-interview met Harrie Geelen geüpload. Mijnheer Geelen vertelt over zijn creaties zoals Oebele, Kunt U Mij De Weg Naar Hamelen Vertellen, Mijnheer?, Q & Q en nog veel meer. Erg interessant! 
En hier is een site met heel veel informatie over kinderprogramma's: http://www.waarkeekjijvroegernaar.nl/
Erg handig!
Spetie
-
- 38871 messages
- 8146 votes
Beste kinderprogramma's uit mijn jeugd:
De Zevensprong
De Moddermonsters (Under the Mountain) Dit vond ik trouwens heel eng als kind.
Ovide en zijn Vrienden
Dommel
Boes
Nils Holgerson
Round the Twist
Snorkels
Teddy Ruxpin
Duck Tales
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
En hier is een site met heel veel informatie over kinderprogramma's: http://www.waarkeekjijvroegernaar.nl/
Erg handig!
Die site ben ik ook al tegengekomen via Googelen, heb die in mijn favorieten staan 
Wat de Smurfen betreft tja ik ben ermee opgegroeid. Zo had ieder kind wel zijn favoriete smurf. Maar uiteindelijk zijn er heel wat tekenfilms die ik leuker vond/vind dan de Smurfen.
Ted Kerkjes
-
- 979 messages
- 0 votes
1. Kunt U Mij De Weg Naar Hamelen Vertellen, Mijnheer? (1972-1974)
2. Q & Q (1974-1976)