- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Flikken of Baantjer
Flikken of Baantjer
Yoke
-
- 32 messages
- 64 votes
Vinden jullie Baantjer nu ook niet wat voorspelbaar? Ik snap niet waarom ze die serie in België nog tonen. De cock met c o c k, de inval die hij altijd krijgt op de zelfde plaats, dat cafeetje dus,waar hij dekker dan alleen achterlaat zonder een woord te zeggen, en dan eindigd het bijna altijd bij de cock thuis gezellig voorspelbaar rond de tafel. Geef mij maar flikken.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik vind de lines bij Baantjer zo hilarisch, een aflevering kijk ik met zo een brede glimlach op mijn gezicht. "Ik heb het gevoel dat u iets verzwijgd" etc. 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik vind Baantjer een ongelooflijke flutserie. Ik lul niet zomaar wat, want ik heb bijna alle afleveringen gezien. Als kijker weet en krijg je ook nooit een idee of aanwijzing wie de dader zou kunnen zijn. De Cock en Vledder zijn oppervlakkige personages en hun karakter is vanuit de losse hand moeilijk te beschrijven. Zoals Yoke al zegt, altijd dat plotselingen idee dat De Cock tijdens zijn drankje in café Lowietje krijgt en opeens verder op stap gaat, vrij suf hoor. Zo voorspelbaar elke keer. En dan daarna de Cock in zijn ouwe opa-trui thuis zijn weldaad aan het vieren.
Verder best leuk om te zien hoe ze de boel oplossen, maar je wordt er zelf niets wijzer van. Als je echt wilt leren en verbaasd wilt zijn hoe iemand een zaak kan op prachtige wijze kan oplossen, kijk dan naar Columbo.
Maar het intronummer van Baantjer vind ik vrij goed.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Je vindt Baantje kut, maar toch heb je alles gezien? Bizar...
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Baantjers kracht is juist de voorspelbaarheid. Dat vinden mensen lekker. Het is zelfs de reden van het grote succes. Soms vind ik het zelfs lekker. Allemaal heel bewust. Een oudere, wijze speurder in regenjas, de wallen en de misdaden zoals ze waren in de jaren '50. Gezellige Amsterdamse plaatjes. Een moord is altijd op te lossen door logisch nadenken en je ervaring gebruiken. Een soort geidealiseerde werkelijkheid. De chaos van de misdaad met een wijze speurder overzichtelijk houden. Een paar verdachten en De Cock pikt er na slim speurwerk en vooral logisch nadenken altijd de juiste uit die vervolgens nog meteen bekent ook. Je kunt zelf nog fijn meeraden naar de dader. Een aflevering speelt zich maar op een stuk of vijf locaties af en in een uurtje is het gepiept. En dat dat gezien het beperkte budget goed uitkomt is nog mooi meegenomen ook. De serie heeft wat dat betreft goed gekeken naar het nog minder realistische Derrick.
Je hebt ook nog Grijpstra en de Gier met Jack Wauterse. Die serie werkt qua script bijna hetzelfde alleen past het wat minder goed in elkaar allemaal. Modern en ouderwets botsen te veel ofzo.
De enige nederlandse politieserie die ik ècht goed vond was Unit 13.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Ja ik ga ook zekr voor Flikken, alleen komt dit er de laatste tijd zo onregelmatig op, daar baal ik echt van. Dan weer een keertje 1 nieuwe aflevering, dan weer een reeks oude.. Vind het echt jammer, want die politie had alles, zat iets van een soap in, leuke zaken, verrassend, leuke karakters, humor... Gewoon alles!
Vind het leuk dan Baantjer ook al was dat alleen al om die irri lange reclames op RTL er tussen door....
Flikken, zonder twijfel!
CAPIpsv
-
- 766 messages
- 628 votes
ABSOLUUT BAANTJER.
Geen twijfel over mogelijk
Flikken=Bagger
Baantjer= monsterlijk
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
Flikken is idd nogal bagger! Lang geleden dat ik Baantjer nog eens gezien heb maar vroeger vond ik het wel goed...
vettige swa
-
- 25 messages
- 17 votes
allé, flikken da is gewoon emo-television, walgelijk, met dat romantisch ondertoontje, een paar truttige wijven als flik in burger, jeezus.
Hilarious
-
- 1856 messages
- 2234 votes
Flikken!! En dan vooral de afleveringen van vroeger die hadden dan nog zo'n speciaal leuk sfeertje en de leukste personages. Ik vond Tony ook altijd heel leuk jammer dat zij niet meer mee doet. Maar zeker en vast Flikken, Baantjer is te voorspelbaar, te eentopnig, ik heb er wel veel van gezien maar een echt goeie serie vond ik het niet. Nee hoor Flikken is veel en veel beter en leuker.
by_the_way
-
- 3792 messages
- 504 votes
Nee Baantjer hangt een betere sfeer en goede muziek van Toots.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Baantjer, hoewel ik Flikken niet veel gezien heb. De laatste tijd vond ik trouwens wel dat het niveau van Baantjer erg laag was. Gelukkig is het nu gestopt.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11899 messages
- 5305 votes
Flikker: bagger
Baantjer: meesterlijk
Al jaren fan, maar aangezien ik nu Grijpstra en de Gier zit te kijken volgt er binnenkort een bericht waarom!
-
- 11899 messages
- 5305 votes
Goed. Ik ben al jaren fan van Baantjer. Ik heb het boek van Peter Römer over de serie gelezen, wat ik erg interessant vond, en kan sommige afleveringen inmiddels wel dromen. Baantjer is ijzersterk.
Ik ben het eigenlijk grotendeels eens met wat starbright boy over de serie zegt. Baantjer is niet te zwaar, gewoon een uurtje ontspannen tv. Maar waar de serie vooral in uitblinkt is het ijzersterke acteerwerk, en dan vooral de gastrollen.
Welke bekende Nederlander heeft niet in Baantjer meegespeeld? Gisteren was er een aflevering die ik al kende, met een prachtige moordscene op het einde met Barry Atsma als lijk.
De serie is voor mij de kracht van herhaling. Het begint met een lijk, dan is er Vledder die een bijdehante opmerking tegen Den Koninghe maakt, een aantal verdachten worden naar voren geschoven enz. Elke aflevering is inderdaad vrijwel hetzelfde, maar ik vind het razendknap dat het toch weer een beetje anders is.
Favoriete afleveringen:
- De Cock en de Moord op Elvis
- De Cock en de Enge Moord
- De Cock en de Moord op het Kind
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
ijzersterk acteerwerk?!?! Ik vind 't allemaal maar vlak en ongeloofwaardig. af en toe zelfs belachelijk slecht.
-
- 11899 messages
- 5305 votes
Daar verschillen onze meningen in. De acteur die gisteravond Barry Atsma vermoordde vond ik geweldig. En Piet Römer en niet kunnen acteren lijkt me een rare combinatie.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Ik hou niet van politieseries en ik heb geen tv. Flikken heb ik nooit gezien, Baantjer één keer, en dat vond ik een ramp. Een banale, voorspelbare serie, visueel héél middelmatig, en de acteerprestaties, vooral dan van de eenmalige nevenpersonages, waren verschrikkelijk. Ik zou een slechte aflevering kunnen gezien hebben, maar ik denk dat het toch sowieso niets voor mij is.
kos
-
- 46682 messages
- 8842 votes
Volgens mij zijn ze allebei vrij rampzalig.
-
- 11899 messages
- 5305 votes
Ik hou niet van politieseries en ik heb geen tv. Flikken heb ik nooit gezien, Baantjer één keer, en dat vond ik een ramp. Een banale, voorspelbare serie, visueel héél middelmatig, en de acteerprestaties, vooral dan van de eenmalige nevenpersonages, waren verschrikkelijk. Ik zou een slechte aflevering kunnen gezien hebben, maar ik denk dat het toch sowieso niets voor mij is.
Kritiek op de serie kan ik wel begrijpen, maar met 'banaal' heb je toch echt een verkeerde woordkeus...
nummervlinder
-
- 1463 messages
- 365 votes
Flikken! Duh! Heb ook wel een reden waarom ik Baantjer niet zo graag zie, maar laat dat maar
.
Flykie
-
- 32 messages
- 26 votes
Baantjer the Best 
Volg deze serie al vanaf het allereerste seizoen
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Baantjer lang naar gekeken maar toen flikken kwam heb ik er ook naar gekeken maar vond het toch erg verassend.
net als spoed dat is ook echt heel goed.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Geef mij maar Flikken. De troef van de serie is het betere uitwerken van de personages terwijl dat met Baantjer niet altijd zo goed gedaan wordt. En ook een pak geloofwaardiger soms omdat er bij Baantjer enkel moorden gebeuren en er bij Flikken ook gewoon politiewerk voorkomt: pv's typen, overlast, diefstal, beveiliging van grote evenementen, ... En het verschijnsel van 'hoofdpersonages doet z'n zin tot ergernis van de commissaris, maar blijkt uiteindelijk gelijk te hebben' is ook al jaren uitgemolken. Baantjer is niet slecht, maar Flikken is veel beter.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Geef mij maar Flikken. De troef van de serie is het betere uitwerken van de personages terwijl dat met Baantjer niet altijd zo goed gedaan wordt. En ook een pak geloofwaardiger soms omdat er bij Baantjer enkel moorden gebeuren en er bij Flikken ook gewoon politiewerk voorkomt: pv's typen, overlast, diefstal, beveiliging van grote evenementen, ... En het verschijnsel van 'hoofdpersonages doet z'n zin tot ergernis van de commissaris, maar blijkt uiteindelijk gelijk te hebben' is ook al jaren uitgemolken. Baantjer is niet slecht, maar Flikken is veel beter.
juist zo had ik het ook gezien.
prima verwoord.
nummervlinder
-
- 1463 messages
- 365 votes
Fantastisch verwoord! Kon het niet beter (eerder slechter
) Baantjer vind ik soms ook saai naarmate de aflevering vordert.
robertus65
-
- 1130 messages
- 0 votes
Ik heb de eerste serie gezien van Baantjer, maar dit moet wel eens van de saaiste misdaadseries zijn. Wat mij opvalt is dat het niet alleen kort is, maar elke aflevering kijkt wel een kopie van zijn vorige. Het leukste is nog Serge Henri Valcke.
-
- 11899 messages
- 5305 votes
Baantjer met Flikken vergelijken is net als appels en peren vergelijken. Vergelijk dan Flikken en het eveneens schitterende Ernstige Delicten.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3218 votes
Flikken Maastricht is idd heel wat anders als baantjer..
In mijn ogen kunnen ze baantjer niet overtreffen.. vind die serie het beste in zijn gerne..
Flikken Maastricht is ook geen slechte serie.. best goed kijkbaar!
Al denk ikwel dat victor reinier daar grotendeels de oorzaak van is 
Blijft hemeen goede acteur vinden..