- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- 20 jaar villa achterwerk
20 jaar villa achterwerk
pjotr
-
- 2672 messages
- 2781 votes
Dit seizoen bestaat Villa Achterwerk 20 jaar: daarom start de VPRO zaterdagavond laat (23 oktober) een kaleidoscopische terugblik in de vorm van Villa N8werk.
Dit programma start om 0:30h. en duurt tot 2:00h, daarna wordt het programma doorlopend herhaald tot zondagochtend 7:00h.
O.a. worden er fragmenten vertoond van: Achterwerk in de kast, Rembo en Rembo, Theo en Thea, Mevrouw ten Kate, De Daltons, De Drie Dikke Dames, De Bintjeshow, De Freules, Loenatik, Purno de Purno en mijn absolute favoriet: Tampie (Ohjajoh?...UĂșĂșnk!
).
En als dat nog niet genoeg is zendt Z@ppelin woensdag 27 oktober om 12:40h. Villa Achterwerks Megakrakers uit.
Naar aanleiding van een enquete onder VPROgidslezers is er een top 10 samengesteld met de meest favoriete Villa-fragmenten.
Met:
1- Buurman en Buurman (jeuh!
)
2- Zaai
3- Theo en Thea
4- Loenatik
5- Rembo en Rembo
6- Mevrouw Ten Kate
7- Madelief
8- De Daltons
9- Achterwerk in de Kast
10- Purno de Purno...
Grijp je kans zou ik zeggen !
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Mijn videorecorder moet weer aan 't werk 
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Buurman en Buurman... Is dat van "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAJETOOO!"?
Purno de Purno is mijn absolute favoriet. Belachelijke dromen van gehad destijds.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik mis eigenlijk nog Max Laatvermogen 
Kent iemand dat nog? (met Midas Dekkers)
[Dit is Max, en Max weet alles - "Ik ben Max" - Dit is Midas, en die weet het beter - "Ik weet het beter"]
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Voor mij wie zich afvraagt waarom Belgen ook wel eens laagdunkend over Nederlands kunnen doen ... wij kregen dit vroeger in het Belgenland ook te zien op onze TV 
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
Mevrouw Ten Kate was dacht ik wel leuk.....
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik weet het wel zeker 
"Ik ben mevrouw Ten Kate en ik hou van goede sfeer... "
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
[Dit is Max, en Max weet alles - "Ik ben Max" - Dit is Midas, en die weet het beter - "Ik weet het beter"]
Ja inderdaad, die was super. Ik deed ook altijd op zondag als het afgelopen was alle scheikundeproefjes na die hij liet zien (met wisselend succes
)
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Volgens mij wist Midas alles en Max het beter. 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Het is inmiddels alweer een tijdje geleden 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Volgens mij staat ze nu in een reclame een boom te praten over de prijs van haar MP3 spelertje gekocht bij MediaMarkt (dat is haar toch?)
empirekees
-
- 1597 messages
- 2401 votes
Ik heb geloof ik op enkele programma's gestemd. Loenatik, Misdaad Gezocht en Man met de Hoed. Iedergeval Loenatik op 1.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik had gestemd op Buurman en Buurman, Rembo & Rembo, Mevrouw Ten Kate, De Daltons en Achterwerk in de Kast.
Ook leuk: De Boefjes, Pingu en Buster.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
berichten verplaatst naar Overigen > Algemeen > het grote taaltopic
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Tjongejongejongejongejongejonge,
wat een leuk programma zeg, tjongejongejongejongejongejonge,
ik heb in jaren niet zo gelachen, tjongejongejongejongejongejonge

FeZ
-
- 460 messages
- 3170 votes
Jammer dat het zo kort was, er was denk ik nog veel meer over te vertellen.
Ook miste ik het duo Trut en P, die mij toch wel zijn bij gebleven stammend uit mijn villa achterwerk periode. Ik had graag nog een stukje van hun gezien.
Wat is de actrice die Thea speelt trouwens oud geworden. Arjan Ederveen vond ik wel meevallen.
pjotr
-
- 2672 messages
- 2781 votes
Ik vond het eerlijk gezegd wel wat tegenvallen allemaal.
Waarom het nou is zo'n 'Typisch 70' jasje gegoten moest worden? - alleen de makers van de programma's hadden wel leuke dingen over de fragmenten te vertellen (en die jongen met zijn Guevara-cap) maar wat Def Rhymes nou toe te voegen had of dat blonde knulletje wat alleen Telekids keek en geen enkel programma kende......
Verder was het allemaal wel erg kort en fragmentarisch.
En waar was Max Laadvermogen en Dr. Krankenstein?....toch maar die Achterwerk-dvd-set bij de VPRO bestellen dan maar (of was dat juist de opzet van het programma?
).
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Dat mannetje met die paling was wel grappig 
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Dat palingmannetje is klassieke TV.
Verder ben ik het wel met pjotr eens. Wel heel fragmentarisch en behoorlijk wat mensen die niks toevoegden, maar ondanks dat toch wel leuk.
puck
-
- 399 messages
- 931 votes

Voor mij wie zich afvraagt waarom Belgen ook wel eens laagdunkend over Nederlands kunnen doen ... wij kregen dit vroeger in het Belgenland ook te zien op onze TV 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Deze travestie heeft wat mij betreft enkel met wansmaak te maken. 
pjotr
-
- 2672 messages
- 2781 votes
Jaoh, noem dan eens wat Belgische kinderprogramma's die kunnen tippen aan Villa Achterwerk.....
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Jaoh, noem dan eens wat Belgische kinderprogramma's die kunnen tippen aan Villa Achterwerk.....
Geen idee, Samson (het niet-tekenfilm gedeelte dan) is wat mij betreft even grote zooi. Ik hield gewoon niet van dat overdreven travestieten/debielen gedoe als kind. Heb nooit de humor ingezien van dat soort dingen.
Mij kon je vooral plezieren met tekenfilms (Vrouwtje Theelepel, Teddy Ruxpin, Alfred J Kwak ...), en ook dat waren bij Villa Achterwerk dikwijls van die knullige stop/motion-klei-poppetjes dingen.
Tik Tak is trouwens voor een jongere doelgroep.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Heb ik toch maar weinig gezien bij Villa Achterwerk. Kan me zo alleen Pingu voor de geest halen en dat was erg goed gemaakt. En Buurman en Buurman was trouwens ook stop-motion maar ook dat was erg geinig.
Villa Achterwerk heerste gewoon, zeker toen Purno de Purno en Rembo & Rembo erop waren. Dat was gewoon absoluut geniaal. Dat is feit
.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja Purno de Purno is geniale animatie. Daar kunnen Vrouwtje Theelepel, Teddy Ruxpin en Alfred J. Kwak nog een puntje aan zuigen.