• 178.000 movies
  • 12.205 shows
  • 33.974 seasons
  • 647.001 actors
  • 9.371.211 votes
Profile

Brussel (KPN)

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Omdat ik nooit het geduld heb om series helemaal af te kijken ga ik nog niet te vroeg juichen, maar ik heb gisteren met veel interesse de eerste aflevering van de KPN-serie Brussel gekeken. Ik vind het fascinerend dat er - ogenschijnlijk - zoveel geld is gestoken in een serie die maar door zo'n beperkt aantal mensen wordt bekeken. Hopelijk komt de serie nog op een ander medium, want ik vond het erg boeiend.

Een lekkere mix van acteurs uit binnen- en buitenland, en een koel production design zonder dat dat klinisch of afstandelijk wordt. Ik ben erg benieuwd hoe alle verhalen uiteindelijk bij elkaar gaan komen. Niet zo'n Leon de Winter fan maar niets van zijn persoonlijke mening gemerkt. Mooie openingscredits ook!

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

Ik zag een trailer voorbij komen, het oogde inderdaad verzorgd. Wel apart dat zo'n serie dan op een relatief obscure plek wordt uitgebracht, al vermoed ik dat het later verkocht zal worden aan de commerciëlen.

Zojuist klaar met binge-watchen. Heb al ergens het commentaar voorbij zien komen: on-Nederlands goed. De serie is fraai in beeld gebracht te beginnen met de opening sequence. Ook het contrast met de zwerver(Hans Dagelet) werkt goed. Het continu brengen van nieuwe personages en andere locaties is een grote gok geweest maar heeft op één aflevering na goed gewerkt.

Dat brengt mij bij het enige smetje; de laatste aflevering. Die piloot had men veel eerder moeten introduceren. Nu alles in die laatste aflevering wordt gepropt vervalt de serie in iets symptomatisch Nederlands: Veel, heel veel seks in een half uur gepropt. Mocht je je hier doorheen hebben geworsteld vervolgt de serie met de uiteindelijke ontknoping die mede door dat eerste half uur compleet teniet gedaan wordt.

Op de laatste aflevering na een goede premiere voor KPN en ik hoop dat ze deze lijn door gaan zetten, zodat er meer hoogwaardige Nederlandse series worden neergezet, zonder al teveel invloed van danwel zenderbazen danwel reclame.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.