- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Klem (NPO 1)
Klem (NPO 1)
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Nieuwe Nederlandse serie met Barry Atsma, Georgina Verbaan en Jacob Derwig in de hoofdrollen, sinds gisteren elke donderdag op NPO 1, om 20.30u als ik het goed heb.
Wat vonden we hiervan? Ik kon er nog niet helemaal inkomen. Na dat relletje van Yorick van Wageningen gister in de Volkskrant - dat Kemna altijd dezelfde gezichten cast - is het leuk om weer wat onbekendere acteurs aan het werk te zien, maar dat die onbekendere acteurs het dan beter doen dan hoofdrolspeler Jacob Derwig (ik vond 'm echt door de mand vallen) vond ik opvallend.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Uitstekende, bovengemiddelde TV serie! Leunt tegen de bekende Scandinavische TV series aan, een Penoza 2.0.
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Nog niet overtuigd, het acteerwerk is goed, het ziet er gelikt uit, het is best goed geschreven, maar ik vind het jammer dat Nederland meer dramaseries maakt met een thrillerkantje dan dat het echt spannende/vermakelijke series zijn. Het begint niet zo dramatisch slecht als 'Vlucht HS13', dus ik geef het iig nog een paar afleveringen.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Let ook op of er weer binnensmonds wordt gepraat, op z'n Sylvia Hoeks zeg maar.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
ik vond 'm echt door de mand vallen
Door de mand vallen?! Hij excelleert op alle fronten. Die Jacob Derwig hoort bij de groten. Heeft de potentie om Pierre Bokma ooit op te volgen. Respect
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Voor mij blijft Jacob Derwig een beetje klinken als Tom Poes uit de Bommel-hoorspelen...;)
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Nevertheless, Klem blijft hoge kijkcijfers scoren: http://www.ad.nl/show/schietpartijen-in-klem-boeien-opnieuw-1-4-miljoen-kijkers~a02c6e00/
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Nieuwe Nederlandse serie met Barry Atsma, Georgina Verbaan en Jacob Derwig in de hoofdrollen, sinds gisteren elke donderdag op NPO 1, om 20.30u als ik het goed heb..
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Klem wordt met de week beter. Derwig trouwens ook
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Alleen jammer voor de keuze van Jamie Grant: in Flikken Maastricht al slecht acterend, in Klem idem.
Daarentegen is Georgina Verbaan erg gegroeid als actrice.
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Niet mee eens, behalve dat het gewoon een hele mooie meid is, heeft ze ook een fijne uitstraling voor de bijrol die ze in 'Klem' (2017) speelt.
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Ik overweeg toch om een halve punt naar beneden te gaan (naar 3*) want de serie weet niet helemaal zijn eigen potentie waar te maken. Wat ik jammer vind is dat ze weinig doen met de premisse van een hoge belastingfunctionaris die een band krijgt met een ex-crimineel. Af en toe wordt er wel eens wat gezegd over trust funds of geld doorsluizen naar belastingparadijzen, maar het is meer een dingetje dat op de achtergrond speelt dan dat het direct van invloed is op de verhaallijn. Niet dat de belastingdienst me nu zo interesseert, maar die vermenging van onderwereld met de bovenwereld kan best interessant uitgewerkt worden. En dan vind ik de verhaallijn rond Wally, die al acht afleveringen lang een beetje tof staat te doen en Marius die zich over hem opwindt, net te dunnetjes om te boeien.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Ik overweeg juist een halve punt omhoog te gaan; vind de serie zelfs beter dan Penoza
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Het is wel een spannende serie, goed opgezet, plotwendingen komen aardig bij elkaar, maar er 'mist' iets. Penoza heb ik drie afleveringen volgehouden, toen ben ik afgehaakt. Overspel: 5 of 6. 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Op sommige punten vind ik Klem beter dan de 1e 3 seizoenen van Penoza, maar met nu nog 2 afleve-ringen te gaan, vind ik de serie wat inkakken: de laatste 3 afleveringen gebeurt er eigenlijk maar weinig.
Ben het met @Donkerwoud eens, dat band tussen belastingfunctionaris en ex-crimineel verder zou moeten worden uitgewerkt (item is ook actueel), maar nu worden we plots geconfronteerd met intieme band tussen belastingman en vrouw van ex-crimineel. Dit stevent af op showdown bel. functionaris met ex-crimineel, i.p.v. beiden met justitie, wat mij veel interessanter lijkt.
Subplot met dochter bel. functionaris, die ex-vriend weer in de armen sluit, kan er ook uitgeknipt worden: geen enkele toegevoegde waarde.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
We gaan het zien. Gelukkig sowieso een seizoen 2. Vooral die scène met die sniper in het bos vond ik heel erg mooi gemaakt. 
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Sowieso zijn de actiescènes meestal wel gelikt. Ik vond die balletscene ook gaaf gedaan, dat Wally zo zijn auto in walst, terwijl Marius met een getrokken pistool staat te wachten
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
balletscène
Help me even. Anders ga ik hem zo weer kijken... (kriebelt wel al een paar dagen) 
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Dan is Wally in een balletschool zijn oefeningen aan het doen, terwijl Marius buiten op hem wacht (die heeft dan zijn adres via die Abdu) Maar Wally walst dan het schootsveld uit, zo de auto in.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Donkerwoud zometeen weer een nieuwe Klem
Ben alweer aan het aftellen 
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Yup. De cliffhanger van vorige week belooft spektakel!
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Blijf een beetje bij mijn punt van vorige week, maar het is toch wel fijn uitgewerkt allemaal: hoe die lijntjes tussen Hugo en de AIVD weer anders lopen dan je op voorhand denkt. Ook gaaf dat Georgina Verbaan een beetje de rol van Marius overneemt, maar met de tips en trucs van Hugo. Voorzie dat ze genoeg materiaal hebben om de tweede serie nóg beter te maken.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Staat Georgina goed hoor zo'n tennispakje 
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Die Hannah wordt trouwens een beetje vervelend. Niet de volwassene zijn en je partner aanspreken, maar de puberdochter van hem betrekken bij je eigen twijfels en onzekerheden. Niet tof!
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
De afgelopen 3 afleveringen verlopen tergend langzaam, er gebeurd maar weinig. Wordt afloop in de a.s. laatste aflevering gepropt, zoals bij 2e seizoen van Overspel, of wordt e.e.a. getild naar een 2e seizoen?! Laat van laatste aflevering afhangen of ik 2e seizoen zal volgen, maar vind van veelbelovende start niet veel meer over. Verder lijkt de regisseur maar geen raadt te weten met die slecht acterende Jamie Grant.
Politieserie Johan Falk is mij getipt door enkele teleurgestelde kijkers in Klem; ga me daar alvast maar in verdiepen.
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
wordt e.e.a. getild naar een 2e seizoen?! .
Ik vermoed dat ze de verhaallijn rond Wally afkappen en dat de moord op van Galen onderdeel blijkt te zijn van een veel groter complot, waarbij ook de bovenwereld verstrengeld is met de onderwereld.
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Nou, de grunt onze twee grote vrienden uit Klem hebben ook alweer een hoofdrol te pakken in de nieuwe van Joram Lürsen: Bankier van het Verzet (2017) - Full Cast & Crew - IMDb
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Wel jammer van het makkelijke einde als Hugo Wally doodschiet. Ik had het toffer gevonden als het juist Marius zou zijn geweest die niet met de oneerlijke deal kon leven, dat er iets in hem geknapt is en dat hij meer een psychopaat blijkt dan we steeds hebben gedacht. Maar ja, Nederlandse series blijven uiteindelijk altijd zo braaf.