- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- De Diamantjes
De Diamantjes
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
De Diamantjes is een 6-delige documentaire serie over een sociale werkploeg uit Tilburg. Sinds de invoering van de Participatiewet staat het sociale werk onder druk. Volgens deze wet moeten mensen met een beperking in normale bedrijven gaan werken. Dit besluit heeft voor nogal wat politieke discussies gezorgd en een jaar na invoering bestaat er nog steeds veel onduidelijkheid over de invulling van deze wet.
http://imgb.igcdn.nl/7176195acf154628bf48478c113abd46/opener/Foto_Lout_Donders.jpg
Graag zou ik wel wat respect vragen en geen grappen of iets dergelijks hier te plaatsen, Want dan kwets je mij ook, omdat ik ook autistisch ben en adhd heb. bvd.
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Interessant 606. Ik vind die Participatiewet een moeilijke discussie, want ergens is het best oké als mensen met milde problematiek meer ruimte hebben om te groeien en hogere inkomens te kunnen krijgen. Voorheen was het een beetje sociale werkplaats of 'echte baan', en niks ertussenin. Binnen bedrijven zouden mensen met lichte klachten wellicht een beter C.V. kunnen opbouwen waar ze later mee verder kunnen!? Maar dan moeten die bedrijven dat dus wel bieden, en daar twijfel ik een beetje aan. Het zou funest zijn voor mensen die gewoon niet in een bedrijfscultuur passen als zij daartoe worden gedwongen...
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Het zou funest zijn voor mensen die gewoon niet in een bedrijfscultuur passen...
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Ja precies, ik ken in mijn omgeving ook een aantal mensen met slechte ervaringen. Vaak zijn die plekken ook helemaal niet ingericht op mensen met een arbeidsbeperking, maar is het een lucratieve deal voor het bedrijf in kwestie die door die regeling extra geld krijgt. En dan inderdaad mensen die zwaar overprikkeld, ondergestimuleerd en onbegrepen op zo'n plek zitten.