• 178.030 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.366 votes
Profile

The Night Of

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

The Night Of neemt de kijker mee in het politieonderzoek en de gerechtelijke procedure van een ingewikkelde moordzaak. In acht afleveringen wordt de benarde situatie van de verdachte verteld, die in de gevangenis van Rikers Island op zijn vonnis wacht.

Geen doorsnee serie

De serie is een creatie van de succesvolle scenarioschrijvers Steven Zaillian (Schindler’s List) en Richard Price (The Wire). Zaillian won een Oscar voor Schindler’s List. In totaal heeft hij dertig prijzen en bijna vijftig nominaties op zijn naam staan. Price werd genomineerd voor een Oscar voor The Color of Money (1986). De serie is gebaseerd op de succevolle Britse serie Criminal Justice.

bron:

HBO komt met miniserie The Night Of - Televizier.nl

http://www.bolsamania.com/seriesadictos/wp-content/uploads/2016/04/large_THENIGHTOF_HBO_1-690x388.jpg

bron:

ballers Archivos - Series Adictos - bolsamania.com

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Onder de indruk van de eerste aflevering! We've seen it before zou je denken, maar toch voelt dit na een 80 minuten (!) pilot aan als iets anders. Wat opvalt is de toch wel sterke regie (en het is goed om te weten dat Zaillian alle episodes heeft geregisseerd) en sfeervol camerawerk van Robert Elswitt. De kwaliteit druipt er vanaf.

Intens en frustrerend om het verhaal te zien ontplooien (vooral door de domme acties van Naz) maar sleept je er toch helemaal in mee en vooral zonder zijn geloofwaardigheid te verliezen. Erg veel zin om te zien waar dit naartoe gaat. Als dit niveau wordt volgehouden, zou dit wel eens de nieuwe True Detective voor HBO kunnen zijn. Dit is alvast alles wat True Detective 2 had moeten zijn!

Majestics

• 322 messages
  • 43 votes

HBO heeft een sterke reputatie met series. Denk dat ik deze ook even ga volgen.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Wauw synec dat is een veelbelovende recensie! Persoonlijk ben ik wel een beetje klaar met politieonderzoeken, maar dat zei ik ook voor True Detective en in mindere mate bij Rectify. En die waren natuurlijk grandioos.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Dat dacht ik ook, en ik heb er sowieso al weinig mee. De meeste in het genre wel even geprobeerd (The Killing, The Bridge, Hannibal, Top of the Lake...) maar die zijn nooit blijven plakken.. toch nooit zoals de indruk die True Detective 1 of het recente Fargo achterliet.

Maar dit smaakt echt naar meer. Het is nog maar 1 aflevering dus nog even afwachten natuurlijk (gebeurt wel vaker dat we een sterke pilot zien, maar een verder teleurstellend gevolg) maar als True Detective je bevalt, deze zeker eens proberen! In vorm van kwaliteit en gevoel erg gelijkaardig.

Majestics

• 322 messages
  • 43 votes

Inmiddels de pilot gezien...verwachtte er toch iets meer van. Het ziet er allemaal goed uit maar vind dat er toch iets teveel toeval in voorkwam. Ook kwam het rommelende optreden van de politie een beetje geforceerd over. Miscommunicatie kan gebeuren uiteraard, maar het zit er iets te dik op in deze aflevering.

Norman Mailer

• 873 messages
  • 657 votes

Het tempo zou van mij toch wel een tandje hoger mogen liggen. Zeker de meest recente, derde, episode ging op z'n elf en dertigst – tevens erg gefragmenteerd.

En eigenlijk begin ik het gehannes van die advocaat met zijn eczeem, zo stilaan zo beu als koude pap te worden.

De eerste drie afleveringen inmiddels gezien. Eerste half uur beetje clichématig, met de (zelf)destructieve dame en zo, maar daarna zaten we er vrij snel in. Prachtige beelden, geluiden en het sfeertje wat neergezet wordt, het afstandelijke, bevalt me goed. Acteerwerk en dialogen ook uitstekend en sowieso weer een genot om Turturro te zien. Ik kijk uit naar de volgende aflevering.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Het ziet er allemaal erg goed en verzorgd uit en er zit verrassend genoeg (met het oog op het thema) een best ''chille vibe'' in. Met name Turturro zorgt voor geestige momenten. Ik moet nu beginnen aan aflevering 5.

De pilot was erg sterk, maar Plottechnisch gezien wordt het daarna een beetje flauw (waar wel meer potentieel goede series mee worstelen). Maar we zullen zien... Ik haak in ieder eval niet af, daarvoor is het te vermakelijk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.