• 177.976 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.057 votes
Profile

American Crime Story: The People vs OJ Simpson

Majestics

• 322 messages
  • 43 votes

Deze serie is gekocht door Net 5 maar weet iemand wanneer deze wordt uitgezonden?

Op de website van Net 5 zelf staan de datums 2 mei en 28 maart...daar zit nog april tussen dus wat is het nou...

American Crime Story Net 5

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Geweldige serie! Extreem knap hoe alle kanten belicht worden. Je mag de zaak al kennen, nog steeds is dit geweldig verteld van alle kanten. Extreem hoog niveau. Durf hier The Wire te noemen, maar dan visueel beter! Kijken! Geweldige acteurs ook! Sterling K. Brown!

Vooraf mijn twijfels. Ken de zaak goed, dus waarom zou het nog boeiend zijn. Maar laat dat je niet stoppen. Dit is een serie van ongekend niveau.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Hm.. vond dit wel heel erg ware woensdagavonddrama vergeleken bij zoiets als The Wire...

Niettemin wel het kijken waard.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Welnee. Vergelijkbaar omdat het gelaagd laat zien hoe het aan alle kanten werkt. Wat the wire ook doet. Erg sterk neergezet zonder sensatie en plat te worden. Is vrij knap. Op voorhand dacht ik juist dat dit wat slap waargebeurde onzin zou zijn. Maar het brengt de zaak en tijdsgeest perfect naar voren. Visueel geweldig. Wil geen vergelijking doen met the wire om dit soort slappe reacties te ontlokken. Meer om liefhebbers op het spoorvan een sterke serie te zetten. Wellicht ben ik iets enthousiast maar dit verdient aandacht.

Gh8st

• 668 messages
  • 2008 votes

Ik heb de serie ook gevolgd en keek elke week toch weer uit naar de nieuwe aflevering. Zelf was ik niet zo bekend met de hele zaak dus dat maakte het sowieso voor mij interessant, maar het is idd zeer sterk geportretteerd. Brengt goed in beeld hoe slinks men te werk gaat en hoe makkelijk mensen beïnvloed kunnen worden in en rondom de rechtszaal.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Macmanus wrote:

Erg sterk neergezet zonder sensatie en plat te worden. Is vrij knap.

Mwa, alleen al die Kardashian-kids.. wat doen die in deze serie?

Verder vind ik bekende acteurs die in zo'n serie bekende mensen spelen altijd gevaarlijk. Schwimmer en Gooding overtuigen niet echt.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Zitten er wel geteld 2 scenes in. Om het dan meteen plat te noemen is wat makkelijk. En we volgen de vader. Snapte de keus wel. Vond dat sowieso goed werken. Dat je zijdelings mee krijgt hoe het bij de familie en mensen op straat leeft. Stukje dat Darden met zijn buren praat over de zaak, of wanneer hij met Marcia naar verjaardag gaat. Erg sterk geschreven.

Vond cuba heel sterk. Schwimmer viel mij ook wel mee. Maar kan mij wel voorstellen dat waargebeurd verhaal naspelen wat flauw kan zijn. Maar daar is dit te goed voor uitgewerkt. Maar als je commentaar dat dit woensdagavondrama is echt waar is, dan hebben wij waarschijnlijk iets heel anders gezien. Vind je 3,5 sterren dan vrij hoog.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Ik vond het uiterst vermakelijk allemaal hoor. Maar dan wel in de categorie tv-serie leuk.

Absoluut niet filmisch (vergelijk bijvoorbeeld Vinyl) of kwalitatief als The Wire.

Vandaar mijn opmerking.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Ik vond het visueel met sterke montage en mooie rijders en shots erg sterk. Setting wat bruinig, wellicht minder filmisch fijne locatie dan een Vinyl. Maar zeker beter dan gross van televisie. Dat niet zien zegt wel al wat. The Wire is geweldig maar vergelijking is dat het alle kanten belicht op een doordachte manier. Zitten scenes die even goed zijn. Vooral Darden en Marcia. No doubt.

Brooklyn

• 1144 messages
  • 1402 votes

Serie over O.J. Simpson in de prijzen | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Opvallend, zeker gezien de concurrentie. Is dit zo goed? Weinig reacties hier, zou graag meer meningen willen horen.

Majestics

• 322 messages
  • 43 votes

Brooklyn wrote:

Serie over O.J. Simpson in de prijzen | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Opvallend, zeker gezien de concurrentie. Is dit zo goed? Weinig reacties hier, zou graag meer meningen willen horen.

Ik heb de eerste 2 afleveringen een tijdje terug gezien en vond het een beetje matig. Vooral het acteren is erg 'cringey' zoals ze dat in het Engels zeggen, vooral David Schwimmer's personage die OJ steeds 'Juice' noemt met zo een enorm dramatische kop. Ik vind OJ's verhaal wel erg fascinerend en zou graag de serie willen afkijken maar ben een beetje geschrokken van hoe er geacteerd werd. Iets te soap-achtig.

Brooklyn

• 1144 messages
  • 1402 votes

Inderdaad Majestics, gisteren begonnen met aflevering 1 en inderdaad het is behoorlijk campy allemaal. Wat te denken van Travolta's acteren! Na een aantal kwaliteitsseries de laatste tijd is dit qua sfeer, regie en acteerwerk wel een flinke stap terug, maar ik twijfel nog hoe zelfbewust dat is, alsof de makers een knipoog geven naar LA rich-people soaps als Beverly Hills 90210 en Melrose Place uit die tijd. Maar eens verder komen in de serie om te kijken of ze die sfeer door zetten of dat we gewoon kunnen spreken van niet-ambitieuze televisie. De zaak zelf is in ieder geval interessant genoeg om het af te kijken en het valt een behoorlijk in de begin jaren 90 vibe waar ik de laatste tijd terecht gekomen ben.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Soap achtig? Niet ambiteuze televisie? Wel heb je ooit. Gelukkig snappen de critici het wel. Je mist wel erg veel als je niet ziet dat Sterling K. Brown geweldig is. Visueel zit er genoeg moois in. Prachtige steady cam shots. Snelle montage in de rechtbank. Whats all this weird shit up in here!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Vanaf 1 maart te zien op Netflix.

Majestics

• 322 messages
  • 43 votes

Gelukkig heb ik de serie een nieuwe kans gegeven en inmiddels ben ik 'hooked'. Na de eerste 2 afleveringen wordt de serie al langzaam meer sinister en serieuzer en dat kan ik wel waarderen. De acteur die Cochran speelt is geweldig.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.