- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Vinyl (HBO, 2016)
Vinyl (HBO, 2016)
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Ik ben erg enthousiast geraakt door een serie die gaat komen.
Gemaakt door o.a Scorsese en Mick Jagger.
http://i0.wp.com/laughingsquid.com/wp-content/uploads/2015/08/VinylHBO.jpg?fit=750%2C750
martijnk
-
- 774 messages
- 310 votes
Nog een week, trailer ziet er goed uit en het typische narraten van Scorcese zit er zo te zien ook weer in, hij kan dat een stuk beter altijd (itt bijv Escobar serie).
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Nou? Gedachten over de pilot?
Ik ben een behoorlijke Scorsese adept, maar niet onverdeeld positief. Het was nogal 'all over the place'. Zeker mooie muziek gehoord, en Scorsese's touch is wel degelijk aanwezig, maar toch. Ik ben nog niet helemaal overtuigd.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
70s rock scène, Martin Scorsese, co-producer Jagger, hoofdrol voor de zoon van.. Ik begon al te watertanden bij dit gegeven en met name bij de tv-trailer, hoewel daarbij ook een handvol psychedelische rockklassiekers een duit in het zakje deden. Maar John Milton, moet ik mijn enthousiasme een beetje indammen?
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik ben er nog niet over uit, wat ik er nou van vond. Misschien was ik gewoon te moe voor een twee uur durende pilot, maar ik was niet blown away. Might be timing, maar ik ben ook geen echte fan van Stones achtige rock. Slechts handvol nummers die ik echt goed vind. Maar de serie heeft ook genoeg van Marty's andere liefde, blues.
BananenMan1982
-
- 99 messages
- 62 votes
, hoofdrol voor de zoon van.. I
Wie bedoel je daar mee? Bobby Cannavale?
Ow wacht zie nu pas de naam Quaid in de castlist staan.
BananenMan1982
-
- 99 messages
- 62 votes
Zie juist met de aftiteling de andere zoon van..
Pilot is helemaal Scorcese. Hoewel ik een groot bewonderaar ben van de man begint het wel een herhaling van zetten te worden. Voice-over, lange face-shots waarin niets noemenswaardigs gebeurd en de onvermijdelijke dialogen onder invloed van drugs.
De pilot kakt ook behoorlijk in halverwege en leeft eindelijk weer op met de moord op Buck.
Bobby Cannavale is perfect op z'n plaats en Olivia Wilde blijft een prachtige verschijning. Ik blijf zeker kijken al hoop ik niet dat de volgende regisseurs zich niet te veel laten beïnvloeden door Marty
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Heren bedankt voor jullie reactie. De sfeer van de trailer deed mij een beetje mijmeren aan Goodfellas, maar die genialiteit ligt begrijp ik voorgoed achter hem. The Wolf/Departed is een beetje Marty's nieuwe stijl, al druipt daar de commercie van af (ook artistiek). Ik ga me maar eens aan een aflevering wagen. Het woord Stones is al goed. 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Voor mij is het nog even afwachten. Visueel lekker Scorsese en de muziek is geweldig, maar qua plot is het allemaal nog even afwachten welke kant het op gaat.
Ik vind zeker niet alle verhaallijntjes even interessant in ieder geval.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
en? Wat vond je?
Moet nog steeds starten. Mijn lijstje puilt uit.
i'll keep you posted JM
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Eerste 4 afleveringen gezien en ik vind het best vermakelijk,prachtig tijdsbeeld geeft het weer over de desbetreffende periode.
Heerlijke muziek passeert regelmatig de revue.....rock and roll,maar vele andere stijlen vullen net zoveel tijd op het schem en uit de speakers....heerlijk!!!
Verder is het geen 5 sterren serie maar ook zeker niet een middelmatige.
Acteerwerk is van een prima niveau en is vermakelijk om naar te kijken.....ja ik ben best tevreden.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik heb na de pilot nog niet verder gekeken. Nog beetje in dubio. Vermakelijk doesn't cut it for me
. Maar Scorsese afserveren na één epi ook niet echt. We'll see...
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Ik heb na de pilot nog niet verder gekeken. Nog beetje in dubio. Vermakelijk doesn't cut it for me
. Maar Scorsese afserveren na één epi ook niet echt. We'll see...
Ik snap het.
Voor mij is de meerwaarde dat het over bepaalde muziekstromingen gaat wat mij altijd wel boeit en blijft boeien,ben zelf helemaal niet van die generatie maar ben wel met die muziek opgegroeid....o.a The Stones en blues muziek.
Onder andere gemaakt door Jagger maar tis echt niet zo dat we alleen maar Stones muziek horen......kep er maar 1 voorbij horen komen,dus ook voor de"niet stones fan"is het prima voer.
Ik vind het wereldje erg sterk neergezet......al ben ik er zelf niet bij geweest natuurlijk 
Gh8st
-
- 668 messages
- 2008 votes
Moet zeggen dat de laatste 2 afleveringen me wat beter zijn bevallen omdat het eindelijk wat minder gaat om Richie die zichzelf de vernietiging in probeert te helpen. Laatste aflevering ging echt vooral om muziek maken.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Tot nu toe echt tevreden met deze serie.....ik zit er lekker in!!!!
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Jesus!
Terence Winter leaves Vinyl over creative differences · The A.V. Club
Dat is niet zomaar wat, HBO en Terence Winter werken al zolang samen 
Gh8st
-
- 668 messages
- 2008 votes
Moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje het gevoel heb dat er meer potentie in deze serie zit dan er nu wordt uitgehaald, maar of het een goede keuze is om Winter hier vanaf te halen moet nog maar blijken,
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Hier een heerlijke Vinyl playlist/soundtrack op Spotify.
Music of Vinyl on Spotify - open.spotify.com
Er zitten een paar heerlijke klassiekertjes tussen!!
BananenMan1982
-
- 99 messages
- 62 votes
Hier een heerlijke Vinyl playlist/soundtrack op Spotify.
Music of Vinyl on Spotify - open.spotify.com
Er zitten een paar heerlijke klassiekertjes tussen!!
Is echt een geweldige playlist. Alsof ik weer op gitaarles ben.
BananenMan1982
-
- 99 messages
- 62 votes
Echt serieus nu ik het zo op een rijtje hoor is dit echt de beste soundtrack ever. QT is geniaal wat betreft soundtracks, maar die kan hier een puntje aan zuigen.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Ja ik ben ook erg onder indruk.....heerlijke playlist met van alles wat en er komt ook een duidelijk Vinyl gevoel terug vanuit de serie.....kep zo'n gevoel dat het niet bij een seizoen en een playlist gaat blijven...ik ben een fan geworden 
Ik ben wel erg bekend met nieuwe muziek maar ook met oude muziek van voor mijn tijd...in deze playlist komen ook wat dingen voorbij die ik niet kende,tof om daar ook kennis mee te maken.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
VINYL: Music From The HBO® Original Series - Vol. 1.7 by Vinyl on HBO on Spotify - open.spotify.com
VINYL: Music From The HBO® Original Series - Vol. 1.9 by Vinyl on HBO on Spotify - open.spotify.com
VINYL: Music From The HBO® Original Series - Vol. 1.8 by Vinyl on HBO on Spotify - open.spotify.com
Nog meer Playlists van Vinyl 
Volgens mij is er van elke aflevering een playlist....en is die eerste een playlist met alles.
Tweede seizoen is zowiezo al een feit....oud nieuws schijnbaar 
HBO RENEWS VINYL FOR SECOND SEASON ? HBO & Cinemax PR ? Medium
fred1946
-
- 207 messages
- 8 votes
Ga me er aan wagen,ben meer 50s muziek liefhebber,zal wel aan me leeftijd liggen,zie me nick en avatar lol.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
HBO heeft de stekker toch eruit getrokken, ondanks dat ie al vernieuwd was voor een tweede seizoen.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4258 votes
Compleet onbegrijpelijke beslissing.
Doet me onder de nieuwe zenderbaas echt voor het ergste vrezen