- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Westworld (HBO)
Westworld (HBO)
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
De nieuwe serie van schrijvers Jonathan Nolan (CBS' Person of Interest, Interstellar, Prestige, Dark Knight trilogie) en Lisa Joy, geproduceerd en uitgezonden door betaalzender HBO. De indrukwekkende cast bestaat o.a. uit Anthony Hopkins (Silence of the Lambs), James Marsden (X-Men), Evan Rachel Wood (Thirteen), Ed Harris (The Rock) en Thandie Newton (Mission Impossible 2).
't Eerste seizoen, dat vroeg in 2016 zijn première zal beleven op HBO, zal uit 8 afleveringen bestaan. De eerste trailer zal vanavond onthult worden na afloop van 't tweede seizoen van True Detective. Verdere bijrollen zullen ingevuld worden door o.a. Jeffrey Wright (Quantum of Solace), Rodrigo Santoro (300), Ben Barnes (Seventh Son) en Shannon Woodward (Raising Hope).
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Teaser: Westworld: Tease (HBO) - YouTube
Het ziet er goed uit, cast is ook goed, hoge verwachtingen
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Ik wist hier nog niet van. Nu ik weet dat het bestaat, weet ik wat te ontwijken. Brr, lachwekkend zooitje, jammer van de dure cast.
Edit:Het ziet er niet uit en het futuristische komt eerder gedateerd over. Zie er ook wel wat van The Prestige in terugkomen (mystiek, uiterlijk) en dat is nooit een goed teken. Ach ja....
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Ik wist hier nog niet van. Nu ik weet dat het bestaat, weet ik wat te ontwijken. Brr, lachwekkend zooitje, jammer van de dure cast.
Leg uit dan.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Nog steeds niets bekend op IMDB over wanneer deze serie gaat starten. Iemand toevallig enig idee?
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
NIet precies, maar in ieder geval dit jaar. Misschien na Game of Thrones?
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Dat ziet er wel echt tof uit. Trouw aan het origineel, maar toch fris en eigentijds. Ik ben benieuwd of ze meerdere settings erin verwerken dan alleen het Wild West-thema.
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
Donkerwoud, als ik de full cast & crew-pagina op IMDb bekijk zie ik achter de namen van de personages alleen maar beroepen die te maken hebben met ófwel het Wilde Westen ófwel robots of de technici daarvan, dus ik denk het niet...
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Vond ik juist vet aan het origineel, dat die werelden door elkaar gaan lopen. Maar misschien houden ze die optie open voor mogelijke vervolg-seizoenen!?
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Lang geleden dat ik zo ben overdonderd door een trailer. Ziet er allemaal heerlijk uit. Ik ben hyped!
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
Nieuwe trailer via IMDb te zien. Halverwege: "A New HBO Original Series"... je moet maar durven.
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Dit ziet er fantastisch uit. Ben nu aan het twijfelen om de originele film eens te bekijken.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1830 votes
Dit klinkt als een potentieel hele fijne serie. Die opnames in het "wilde westen" zien er heerlijk uit. Ik ben dan wel erg benieuwd hoe ze de sci-fi gaan presenteren (en of het niet teveel van plottwists gaat afgangen).
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
Uitgebreid en zeer lovend artikel van twee pagina's in de Volkskrant van vandaag, waar deze serie wordt bestempeld als de "opvolger" van Game of thrones qua ideeënrijkdom, dramatisch vernuft en toch ook prestige.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ik ben nog niet weggeblazen, maar zoals te lezen valt waren mijn verwachtingen dan ook torenhoog. Gewelddadig is het in ieder geval. En man is evil, dat werd niet al te subtiel uitgebeeld. Aantal mooie landschap-shots en een Anthony Hopkins die niet het loodje legt. Verrassend. Ik ben vooral benieuwd naar de rode lijn, de onderliggende laag waar Harris' karakter het over heeft en hoe ver de makers gaan in hun bloeddorst en vernielzucht.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Eerste episode smaakt in ieder geval naar meer 
Gh8st
-
- 668 messages
- 2008 votes
Eerste episode was goed, al ben ik inderdaad ook niet weggeblazen.
Het is nu natuurlijk kijken hoe ze dit toffe concept over een hele serie interessant kunnen houden.
Bélon
-
- 1795 messages
- 0 votes
Uitgebreid en zeer lovend artikel van twee pagina's in de Volkskrant van vandaag, waar deze serie wordt bestempeld als de "opvolger" van Game of thrones qua ideeënrijkdom, dramatisch vernuft en toch ook prestige.
Dikke ... drie bier wat een generieke Amerikaanse ongein kregen we in deze pilot te zien terwijl GoT juist écht in zijn eigen (Europese: dwz dwergen én tetten) Fantasy wereld "leeft". Wat zeg ik GoT heeft dat genre herschapen. Ik ben geeneens fan van fantasy RPG's etc. en ik moest kennissen die met Magic The Nogwat speelkaarten bezig waren echt tippen over GoT omdat het echt wel onbekend was. Een mede filmliefhebber tipte mij na episode 1: en ja hij had gelijk: ik had meteen zoiets dit gaat groot worden (OK er waren ook boeken maar ik lees niet zoveel boeken, zeker niet uit het Fantasy genre).
Enfin ik hoop dat ik ongelijk heb -er is verder geen zak op TV- maar ik denk dat dit weer een soort Heroes gaat worden. 
Rest to say: Volkskrant 
filmfan0511
-
- 1092 messages
- 1123 votes
Ik vond de eerste episode in ieder geval al geweldig. Schitterende landschapsbeelden en soms echt bizar mooie shots, geweldige acteurs en bovendien ook nog eens een intrigerend verhaal dat vele vragen oproept en waardoor je dus ook benieuwd blijft. Heb de originele film nooit gezien, en ben daar toch wel blij om, nu ga ik helemaal blanco de serie in. M'n enige bedenkpunt is dan hoe ze dit over meerdere seizoenen gaan kunnen uitspreiden, wat volgens de makers de bedoeling is meende ik. Maar ik heb vertrouwen in HBO&co dat dit weer een toppertje wordt.
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Aflevering 2 staat als het goed is nu al op HBO vanwege het debat tussen Trump en Clinton.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1830 votes
De eerste aflevering van Westworld is niet verkeerd. Met name in de western-setting ziet alles er fantastisch uit. De schietpartij met Paint it Black in een nieuwe sausje is fijn om te zien. Wat ik jammer vind is dat "De gemaakte wereld" al te nadrukkelijk wordt gepresenteerd, waardoor alles wat rommeliger ging ogen. Natuurlijk ben ik wel benieuwd wat er allemaal nog gaat komen.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Dit is echt zo'n toffe serie! Vanaf het begin al. Na een aantal spectaculaire plottwists ligt er wel een lijst aan motivatiefouten op de loer, maar voorlopig houden ze het nog steeds raadselachtig. Alles staat of valt met de consistentie van de karakters, en vooral die van Anthony Hopkins.
Dat zo'n enorm park met allemaal verborgen attracties überhaupt bestaat is eigenlijk de grootste vraag. Maar de ontwikkelingen en personages zijn intrigerend, en soms zo bizar (vooral de "mensen") dat het toch aantrekkelijk en meeslepend blijft.
En alles ziet er gewoon erg tof uit. Geen goedkope productie in ieder geval.
Vergeet de oorspronkelijke film, want die wordt alleen als uitgangspunt gebruikt.