• 178.060 movies
  • 12.206 shows
  • 33.976 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.747 votes
Profile

Slisse & Cesar (1977)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Wellicht weinige Nederlanders die ooit van deze reeks hebben gehoord. Het is een Vlaamse serie uitgezonden op de Belgische omroep voor een eerste maal in 1977, later verschillende malen heruitgezonden.

Ik ben deze reeks met mijn ouders aan het herbekijken op DVD (die DVD-box was ook niet zo makkelijk te vinden). Heel simpel verhaallijn waarin de vriendschap tussen een rijke verzekeringsmakelaar Sander Slisse en de simpele Cesar centraal staat. Het is echt meer theater dan televisie. Het decor is vooral de huiskamer van familie Slisse. De tijdsperiode is de jaren 1950 in de stad Antwerpen. Er wordt ook gesproken in het Antwerps dialect.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Zullen wel wat Nederlanders het kennen aangezien onze openbare omroep daar perfect te ontvangen is. Ik moet meteen aan Brix denken eigenlijk. Heb zelf deze versie nooit gezien, maar wel de (volgens mij ook langer lopende) reeks van VTM.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Jazeker, en goed gegokt Metalfist

Ik ben nog steeds liefhebber van die serie, en heb die dan ook op DVD in huis.

(had 'm ook voorheen al zelf opgenomen, op video)

Heerlijk die twee acteurs Jan Reussens en Ward de Ravet, en de andere rollen niet te vergeten, vooral "de facteur"met zijn steevaste druppelke

Het is wel een voordeel dat ik het dialect goed kan verstaan.

De latere versie van VTM heb ik nooit gezien, aangezien die zender hier niet te ontvangen is.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Brix wrote:

Jazeker, en goed gegokt Metalfist

Ik ben nog steeds liefhebber van die serie, en heb die dan ook op DVD in huis.

(had 'm ook voorheen al zelf opgenomen, op video)

Heerlijk die twee acteurs Jan Reussens en Ward de Ravet, en de andere rollen niet te vergeten, vooral "de facteur"met zijn steevaste druppelke

Het is wel een voordeel dat ik het dialect goed kan verstaan.

De latere versie van VTM heb ik nooit gezien, aangezien die zender hier niet te ontvangen is.

Leuk om te weten dat er nog iemand is die de reeks leuk vindt Ik heb gisteren aflevering 3 gezien. Volgende week zal ik ze wel allemaal hebben gezien denk ik, dan laat ik weten hoe ik het in zijn geheel vond.

De VTM-reeks heb ik nooit gezien kon me niet indenken dat andere acteurs voor de rollen van Slisse en Cesar dezelfde charme zouden hebben. Bovendien ook andere verhalen.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

alexspyforever wrote:

kon me niet indenken dat andere acteurs voor de rollen van Slisse en Cesar dezelfde charme zouden hebben.

Zo denk ik er zelf ook over.

Beertje45

• 817 messages
  • 524 votes

De VTM serie 'Slisse en Cesar' is een regelrechte ramp te noemen. Er wordt ABN gesproken in plaats van Antwaarps, er wordt een jaren vijftig stijl gesitueerd in de late jaren negentig en de acteurs zijn derde klasse amateurs vergeleken bij de cast van de originele serie uit de zeventiger jaren.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.