• 178.060 movies
  • 12.206 shows
  • 33.976 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.747 votes
Profile

On Death Row (Werner Herzog)

stinissen (crew films & series)

• 23437 messages
  • 76922 votes

"On Death Row" (2012) - imdb.com

Bij Death Row:

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Oostenrijk

Documentaire

documentairereeks, 2 seizoenen

geregisseerd door Werner Herzog

Elk van deze filmportretten begint met een lang filmshot naar de gaskamer, waar de veroordeelde zijn of haar dodelijke injectie krijgen. Linda Carty is zwart en van Amerikaans-Britse nationaliteit. Ze is ter dood veroordeeld voor de moord op de 25-jarige Joana Rodrigues om haar drie dagen oude baby te kunnen kidnappen... In December 2000 zijn de 'Texas Seven' er in geslaagd om een spectaculaire uitbraak te plegen uit de John B. Connelly Unit, een Texaanse maximaal beveiligde gevangenis. George Rivas zat er 15 maal levenslang uit. Joseph Garcia was veroordeeld tot 50 jaar... Tot nu beweerde Hank Skinner dat hij onschuldig is aan de moord op zijn vriendin, en haar twee volwassen zonen beweren dat hij op het ogenblik van de moord gedrogeerd op de bank lag... In 1988 beklom James Barnes een flatgebouw in Melbourne Florida, met het vaste voornemen om Patricia Patsy Miller te verkrachten. Na de verkrachting, doodde hij haar. Toen hij uiteindelijk werd aangeklaagd voor deze misdaad, zat Barnes al een gevangenisstraf uit voor het wurgen van een andere vrouw, maar hij kan slecht eenmaal in de dodencel komen...

Toevoeging met dank aan Luc de Rop ( Speedy)

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Lijkt nogal veel op Into the Abyss (2011) .

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

kos wrote:

Lijkt nogal veel op Into the Abyss (2011) .

Ik denk dat deze zich meer richt op verschillende te dood veroordeelden van verschillende zaken, Into the Abyss ging over 1 zaak.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

het 1ste verhaal was goed maar niet bijster interessant.

Het 2de verhaal was erg interessant en mooi verhaal over de uitbraak ect, is daar ooit een film over gemaakt van de Texas 7 ?

dennis013

• 175 messages
  • 504 votes

Ik heb deel 2 gezien gisteren op tv. Mooie documentaire om naar te kijken, spannend uitgewerkt, aanrader.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

dennis013 wrote:

Ik heb deel 2 gezien gisteren op tv. Mooie documentaire om naar te kijken, spannend uitgewerkt, aanrader.

Je kan nog niet stemmen er volgen nog 2 delen, het is een miniserie docu !!!!

nightbreed

• 3360 messages
  • 5027 votes

Interessant, maar wel een erg vervelende interviewer. Hij onderbrak het gesprek te vaak om zichzelf te horen praten.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

nightbreed wrote:

Interessant, maar wel een erg vervelende interviewer. Hij onderbrak het gesprek te vaak om zichzelf te horen praten.

Je kan vanavond pas stemmen na laatste deel, En die interviewer is Werner Herzog zelf.

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Deze serie docu's vond ik anders dan 'Into the Abyss', omdat er niet gefocust werd op 1 zaak, maar op meerdere zaken en meerdere mensen die in de Deathrow verblijven. Ook werd er minder achtergrondinformatie per zaak gegeven en meer met de persoon zelf gesproken.

Nog steeds erg interessant.

Herzog interviewt en er zijn ook beelden tussen gemonteerd van bv plaatsen delict en getuigen.

Diverse zaken komen voorbij en het vervelende is dat de mensen soms zelf niet hun misdaad hebben bekend en wij in de docu niet alle informatie krijgen om een weloverwogen mening te kunnen hebben.

Want er is voor de processen natuurlijk veel meer materiaal verzameld dan wij te zien en te horen krijgen.

'What you see, is what you get '

Uit ervaring weet ik dat mensen intelligent doch pathologisch leugenaar kunnen zijn, zonder dat de omstanders dat snel doorhebben. Ik hoor de verhalen van de veroordeelden dus met gepaste reserve aan.

Hun mimiek en lichaamstaal in combinatie met hun uitgesproken woorden zegt mij vaak meer.

Maar nogmaals, interessant om hier kennis van te nemen en over na te denken.

Reeese

• 63 messages
  • 836 votes

Hoe heet die film over die 7 gasten die ontsnapte uit de gevangenis ?

Robi

• 2528 messages
  • 2526 votes

Zeer indringende documentaire serie over een aantal mensen die ter dood veroordeeld zijn. Werner Herzog weet goed bij de personen binnen te komen en het verhaal wordt op een duidelijke manier verteld en laat daar genoeg ruimte bij over om er je eigen gedachten over te hebben. En dat is knap gedaan. Daarmee krijg je een mooi beeld van de daders, maar kan je ook vragen stellen over het rechtssysteem in Amerika en de doodstraf als straf. Verder zijn het ook allemaal totaal verschillende verhalen die allemaal weer opnieuw erg boeiend zijn. Het is bepaald geen serie waarbij je gaat denken dat als je er één gezien hebt, dan heb je ze allemaal gezien.

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

Zojuist twee willekeurige afleveringen hiervan gekeken op youtube. Valt mij wel op dat de kracht van de episode heel erg verbonden is aan het charisma/sympathieke van de geinterviewde. Zo kon ik Hank Skinner bijna niet afkijken omdat het zo'n volstrekt irritante vent is, terwijl ik de episode over George Rivas/Jospeh Garcia wel kon waarderen. Misschien zegt het eerst en vooral dat ik gelukkig geen rechter ben.

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

In deze serie laat gerenommeerde documentairemaker Werner Herzog de vele aspecten zien van ter dood veroordeelde gevangenen. Van de context waarbinnen zijn opgegroeid en zo geworden zijn tot het bureaucratische rechtssysteem dat nu over hun lot beschikt. Het schetst een indringend beeld van de gelaagdheid en de complexiteit van menselijke wezens, zelfs wanneer deze de meest walgelijke daden op hun geweten hebben. Een klein minpuntje van de aanpak van Herzog is dat hij veel ruimte geeft aan de gevangenen zelf om hun verhaal te doen, terwijl zij lang niet altijd spreekvaardig en interessant genoeg zijn om ernaar te blijven luisteren.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Deel 1 is vanavond te bekijken op Canvas, om 22.05.

• 23437 messages
  • 76922 votes

Deze mag niet meer op de site seizoen twee is er ook al.

On Death Row (TV Series 2012? ) - Episodes - IMDb

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

stinissen wrote:

Deze mag niet meer op de site seizoen twee is er ook al.

On Death Row (TV Series 2012? ) - Episodes - IMDb

Bedankt voor de tip. Bij deze verplaatst naar het forum.

• 23437 messages
  • 76922 votes

oki

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.