- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Wet Hot American Summer: First Day of Camp (Netflix)
Wet Hot American Summer: First Day of Camp (Netflix)
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
http://i61.tinypic.com/2ajq1x1.jpg
"Follow the counselors and campers on their first day at Camp Firewood in the summer of 1981."
Vervolg op de gelijknamige film.
Het hele eerste seizoen staat vanaf 31 juli op Netflix. Best benieuwd naar, maar vrees het ergste (de film deed me namelijk weinig).
TrippelDee
-
- 65 messages
- 1909 votes
Dit staat nu op Netflix. Iemand al iets van gezien?
Bob Gray
-
- 1222 messages
- 2045 votes
Laatst de film proberen te kijken maar vond het echt verschrikkelijk. Toch ben ik wel benieuwd of de serie iets minder kinderachtig is en ga ik de eerste aflevering wel even bekijken.
Cast is natuurlijk fantastisch
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Film is lichtelijk geweldig en David Wain (Stella, Children's Hospital, The State) is in series altijd al beter dan film. Zn flauwe, maar toch slimme sketchcomedy werkt beter in het serie-format. Ben benieuwd!
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Pretty great! Ken de film niet, maar dit was heerlijke flauwe humor! Ik hou ervan.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Erg goed, als je weet waar je aan begint. Zelfs dan zal het niet iedereens ding zijn.
Deze prequel van de cult-hit kent meer diepgang dan de film (begrijpelijk, er is dan ook ruim 4 uur te vullen), maar flauwe satire/sketchkomedie blijft het. Echter, hier wordt meer en meer duidelijk dat dit niet gezien moet worden als directe parodie op coming of age/summercamp films, maar meer de ervaring van kamp zelf:
mensen die veel zomerkampen hebben gedaan weten het allemaal wel. De eerste dag kan behoorlijk vervelend zijn. Je kamergenootjes zijn eikels, door budgettaire redenen is de macaroni (of wat het eigenlijk moet zijn) niet te vreten en bovendien legt de kampleiding veels te veel regels op waar ze zich zelf niet eens aan houden. Tot overmaat van ramp moet je dan ook nog eens meewerken aan het organiseren van bonte avond, met zogehete experts als leiding die er zelf de ballen van snappen. Later op de dag wordt alles beter, zeggen ZE.
Deze serie propt alle "drama" en ook puberale onzin die er maar kan voorkomen in 1 dag en overdrijft het dan keer 1000, waardoor een absurdistisch, surrealistisch geheel ontstaat. Natuurlijk worden de dick-tits-vagina-ass grappen niet vergeten, maar dat hoort erbij. Onderwijl lijkt een plot zo weg gelopen uit een bewuste Cameron Crowe film, wordt Troma erbij gesleept, refeert de serie naar zn eigen film (die eigenlijk dus pas later kwam, in de tijdlijn) en kan een The State-referentie ook niet uitblijven. De cast? Ouder geworden acteurs, die nu nog jongere jeugd spelen dan ze toen deden, terwijl ze er ouder uit zien. Een groep beginnende komieken uit de 2001 film, die nu veelal zijn getransformeerd naar goed verdienende a-listers. Met toevoeging van onder andere John Hamm (Mad Men) die kung-fu kan, Jason Schwartzmann die eh geen idee en Michael Cera in een "zakelijke rol".
Als het lijkt alsof ik de serie mooier doe lijken dan hij is, dan klopt dat. Echter, dit is flauwe humor done right. Met diepere lagen, meta humor, romantische cliches die toch warm aanvoelen, maar vooral veel creatieve onzin. Onzin blijft het!
I wanna dip my balls in it!!!
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Eergisteren de film gezien en net de eerste aflevering. Morgen gauw verder want ik vind het leuk. Die boercontest. 
Bob Gray
-
- 1222 messages
- 2045 votes
Eerste aflevering was toch wel leuk. Lekker zelfbewust. Paul Rudd is wel echt fantastisch
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Fijne serie hoor.
Dat summer camp anno '81 is bijna een genre opzich, en de perfecte backdrop voor een serie. Sowieso wéér een throwback (maar ik hou ervan, dus prima). Qua humor moet je dit echt liggen, want enorm kluchterig en flauw, maar ik kon er hier en daar echt om gniffelen. Sowieso goed om alemaal "gerenomeerde" acteurs zichzelf zo zien gedragen, haha.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
danuz Dit is toch niet zoveel anders of beter dan de film? Ik ken de film door en door en kan daar toch geen grote verschillen in ontdekken. Misschien meer verhaal?
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Daar herinner ik me niks meer van eigenlijk (alleen dat ik hem flauw vond en hem 1.5* gaf). Dus misschien is het inderdaad de structuur van de serie die ik beter slik, of viel de film helemaal verkeerd.
Bob Gray
-
- 1222 messages
- 2045 votes
Vond vooral Paul Rudd erg leuk, die kon dat overdreven flauwe toch wel het leukste overbrengen.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
In de film? Hier zitten ook al een paar goeie Rudd-momentjes in 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Blijf me overigens verbazen over de cast: Rudd, Hamm, Slattery, Wiig (maar op imdb heeft die geen credit?), Weird Al, Pierce, Cooper 
Bob Gray
-
- 1222 messages
- 2045 votes
In de film? Hier zitten ook al een paar goeie Rudd-momentjes in
Film heb ik een paar maanden terug proberen te kijken, maar kon er toen niet doorheenkomen, zo flauw (misschien met verkeerde verwachtingen begonnen?)
Serie vond ik niet top maar wel gewoon leuk om te zien en vooral Rudd vond ik erg goed. Hoe hij dat belachelijke weet door te trekken en dat het evengoed leuk blijft vond ik erg leuk.
Film misschien weer een keer proberen