• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.014 actors
  • 9.371.607 votes
Profile

Noord Zuid

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Niets is wat het lijkt in de nieuwe politieserie Noord Zuid. Een raadselachtige moordzaak loopt als rode draad door de serie die vanaf vrijdag 2 januari te zien bij de KRO op NPO 1.

Dana van Randwijck verhuist na de scheiding samen met haar dochter van Amsterdam-Zuid naar Amsterdam-Noord. Ze probeert haar leven weer op te pakken, maar dat is niet gemakkelijk met haar baan als teamleider van het rechercheteam.

Noord Zuid op NPO 1

In Noord Zuid komen verschillende actuele zaken voorbij. De buren van Dana zijn ervan overtuigd dat er een pedofiel in de buurt woont en de situatie loopt uit de hand. Ook een juwelier die na de zoveelste inbraak de overvaller doodslaat doet je misschien denken aan het juweliersechtpaar uit Deurne. Tot slot krijgt het rechercheteam te maken met een Syrië-ganger.

Eerste aflevering

Hangend aan een bouwkraan boven het IJ, wordt het lichaam van de achttienjarige Elsie uit Amsterdam-Noord gevonden. In de kraan zit haar vriendje, die zichzelf door het hoofd heeft geschoten. 'Het spijt me' staat op een briefje dat hij heeft achtergelaten. Het lijkt erop dat hij zijn vriendin om het leven heeft gebracht en daarna zelfmoord heeft gepleegd. Maar is dat wel zo?

http://tvgidsassets.nl/upload/n/noordzuid_achter.jpg

stinissen (crew films & series)

• 23437 messages
  • 76922 votes

Top serie 606

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

stinissen wrote:

Top serie 606

vind ik ook heb alle 10 gezien, kom maar op met seizoen 2.

stinissen (crew films & series)

• 23437 messages
  • 76922 votes

606 wrote:

(quote)
vind ik ook heb alle 10 gezien, kom maar op met seizoen 2.

Vond ik ook

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

Aardig, maar ik hoop dat ze het tweede seizoen wat scherper schrijven. Nu was het een beetje all over the place.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.