- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Last Man on Earth
The Last Man on Earth
martijnk
-
- 774 messages
- 310 votes
Nieuwe show van Fox. Eerste aflevering is vandaag geaired.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Nou ik heb inmiddels alle 3 de afleveringen gezien, ze zijn met 21min p/stuk wel érg kort trouwens, best balen!
Ik vind het tot op heden een heerlijke serie en zat bij alle 3 de afleveringen de volle duur breed glimlachend te kijken, ik vind wel dat het verhaal érg vlot vordert (zeker ook met de korte afleveringen) en ik vraag me af waar ze heen willen met het plot en hoe lang ze dat boeiend kunnen houden.
Maar voorlopig blijf ik zeker kijken!
Koen87
-
- 437 messages
- 1244 votes
Leuke serie, met de altijd goede Will Forte. So far, so good inderdaad.
Johnnie Walked
-
- 44 messages
- 244 votes
Vlotte, luchtige, komische serie, leuk gegeven, benieuwd waar ze hier hier naartoe willen gaan...
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Aflevering 5 en 6 inmiddels ook gezien, ik blijf fan!
(al is het oorspronkelijke concept nu officieel helemaal overboord gegooid)
martijnk
-
- 774 messages
- 310 votes
05 en 6 waren weer stukken beter weer dan 4.
Ik voel me alleen zo ongemakkelijk van de manier waarop Phil Melissa steeds probeert te versieren ik betrap mezelf erop dat ik steeds wegkijk als hij weer begint
Ik kan het echt niet aanzien.
Johnnie Walked
-
- 44 messages
- 244 votes
Vreemd dat deze serie weinig bekeken wordt...weinig reacties..
ook al is de serie simpel, doch heeft het toch enige charisma, het blijft toch een leuk gegeven, zeer luchtig, lekker wegkijken, tja 1tje tussendoor..;-)
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Klinkt eigenlijk erg leuk. Misschien weer eens tijd om een serietje op te pakken
.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Vandaag alles bekeken t/m E08 en ben fan. Echt heerlijk, continue met een grijns en af en toe ging ik zelfs even stuk
De rivaliteit tussen Phil en Todd is geniaal, vooral de gefrustreerde ondertoon van Forte is heerlijk voelbaar.
Ik vond Schaal alleen behoorlijk snel irritant worden, maar Jones is echt heerlijk om naar te kijken. Compenseert weer een beetje.
Koen87
-
- 437 messages
- 1244 votes
Leuke serie, met de altijd goede Will Forte. So far, so good inderdaad.
En dit geldt nog steeds. Het plot is wellicht te simpel en voorspelbaar maar het blijft mij vermaken.
martijnk
-
- 774 messages
- 310 votes
Seizoen 1 afgelopen, er begint een Miller patroon te ontstaan ben benieuwd waar dit heen gaat.
Ik kom zeker terug voor S2 ik lig echt helemaal dubbel bij deze serie. Je moet er wel van houden het is denk ik een bepaald soort humor die niet iedereen zal kunnen waarderen.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Ik ben niet zo bekend met het werk van Will Forte, maar deze serie is best een leuke verrassing geworden.
Sowieso is het concept van de laatste man op aarde goed gevonden, al stapt men daar gedurende het seizoen langzaamaan van af. Het zorgt voor een aantal grappige situaties en dan met name Forte die alsmaar - ongewild - een kuil voor zichzelf graaft; het frustrerende komt uitstekend over.
Als geheel kijkt het prima weg, al blijft het vaak bij een glimlach. De afleveringen zijn gewoonweg makkelijk behapbaar en er onderhoudend genoeg voor. Al vraag ik me wel af welke richting ze op willen gaan met het tweede seizoen.
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
In één ruk acht afleveringen gezien. In die zin kijkt het zeker lekker weg. Sporadisch best geestig, maar het mist iets wat het geniale concept naar een hoger plan trekt. Een beetje veilig en voorspelbaar.
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Eerste seizoen 3*
Post-Apocalyptische sitcom over de laatste man op aarde en zijn snode plannetjes om vrouwen te versieren. Het gaat helaas mis als hij niet meer de laatste man blijkt te zijn tegenover mannelijke competitie die hem voorbijstreven in karakter of praktische vaardigheden. De serie is bij vlagen hilarisch, maar het mist een duidelijke spanningsboog om de avonturen naar een hoger niveau te tillen. Eigenlijk worden de beloftes van de eerste aflevering helemaal niet meer waargemaakt als de serie steeds meer onlogische plotwendingen neemt.
Johnnie Walked
-
- 44 messages
- 244 votes
Ondertussen Seizoen 2 met reeds 4 afleveringen...
martijnk
-
- 774 messages
- 310 votes
Het blijft briljant maar je moet er wel van houden en het ook niet te serieus nemen.Het is zeker niet hoogstaand maar wel apart en ik vermaak me prima.
limelight73
-
- 239 messages
- 262 votes
Helemaal in mijn straatje. I love Kristen Schaal. Heerlijke humor met lekkere akwardness!! Ook de psychologie achter de relaties is geweldig! TOP! 4,5 *
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
The Last Man on Earth zet op een zeer eigenzinnige manier het post-apocalyptische genre in een nieuw licht. Geen struggles to survive en massale burgeroorlogen, maar een kinderachtige, immer horny en gefrustreerde hoofdpersoon die het maar niet voor elkaar krijgt om sex te hebben (met écht lekkere vrouwen).
Het eerste seizoen is hier en daar misschien net wat teveel van hetzelfde, maar daar brengt het tweede seizoen al spoedig verandering in. Geweldige serie dus, vrij uniek ook. Kan nog eens uitgroeien tot een all-time favoriet!
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Even een trailertje hoor, voor wie geinteresseerd is:
bonzer
-
- 5 messages
- 1 votes
Hm..
De pilot vond ik echt super!
Iedereen heeft er denk ik wel eens over nagedacht om de hele wereld voor jezelf te hebben, en om te doen en laten wat je wil. De pilot was dan ook erg bevredigend en erg grappig. Jammer dat dat al eindigde aan het eind van de pilot, maar ook wel voorspelbaar.
Na de pilot vind ik het alleen maar minder worden. Ik begin me steeds meer te ergeren aan de hoofdrolspeler. Op een gegeven moment is heel het bevredigende vrije wat in de pilot was compleet weg. Ik vind de hoofdrolspeler ook totaal niet sympathiek en het maakt mij dus ook niks uit wat hem overkomt. Ik had gehoopt dat ze een compleet andere richting uit zouden gaan na de pilot. Ik heb het seizoen nog wel afgekeken. Maar ga niet beginnen aan seizoen 2.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
De eerste paar afleveringen van seizoen 2 zijn anders wat mij betreft het absolute hoogtepunt van de serie tot nu toe 
Maar ik begrijp ergens wel wat je bedoeld hoor, The Last Man on Earth zet je in zekere zin op het verkeerde been in de pilot. Want de serie kiest ervoor om juist niet het argetype "alleen op de wereld" avontuur te portreteren. Vind het zelf een heel fijne twist, omdat het onsympathieke hoofdpersonage uiteindelijk toch heel memorabel wordt.
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Wat mij betreft zijn de twee allereerste episodes van beide seizoenen meteen óók het leukste van de hele serie. Uiteindelijk is het basisgegeven 'alleen op de wereld' te beperkt voor een lopende serie. Ben wat dat betreft benieuwd of ze een derde reeks gaan krijgen, want de koek begint echt op te geraken.
mcdaktari
-
- 7276 messages
- 0 votes
Wat een super leuke serie. Dit is nou een serie waar ik om kan lachen. Ben nu bij seizoen 2 afl. 9.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Aaaah, die cliffhanger deze week tijdens de season finale!
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Aaaah, die cliffhanger deze week tijdens de season finale!
Dan zal het je heugen dat het een mid-season finale is, dus binnenkort verschijnen er meer episodes.
zxstyle
-
- 274 messages
- 499 votes
Wow ik heb dit verborgen pareltje ook mogen vinden.
Wat een leuk gedachtenexperiment is, is tot serie geworden.
Ik ben nu halverwege seizoen 1 en tot nog toe vind ik het super!
mcdaktari
-
- 7276 messages
- 0 votes
Weet iemand wanneer seizoen 3 weer begint?
Ik ben maar weer opnieuw begonnen omdat ik niet kan wachten op het 3e seizoen. Maar het blijft goed ook al heb je het al gezien. Zelden zo'n leuke komische serie gezien.
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Zat om comedy's verlegen dus naast Master of none (wel aardig) ook deze maar eens geprobeerd en ondanks dat ik bijna aan het einde van seizoen twee ben vraag ik mij de hele tijd af waarom ik dit toch aan het kijken ben en wie toch die titel heeft bedacht die nergens op slaag.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Het afgelopen half jaar heb ik af en aan het tweede seizoen gekeken. Het is wederom flink lachen geblazen; de droge humor en absurde situaties blijven geweldig. Dit concept begint me steeds beter te liggen en de cliffhanger belooft veel goeds voor seizoen drie.