• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.947 actors
  • 9.370.964 votes
Profile

Gomorra, La Serie

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

http://skyatlantic.sky.it/static/contentimages/original/sezioni/skyatlantic/news/2014/04/29/gomorra_ansa.jpg

Nieuwe serie Gomorra 'hard, rauw en misselijkmakend' | Televisie | de Volkskrant

Ik ben nu ongeveer op de helft.

Fijne misdaadserie. Wel wat conventioneler en laagdrempeliger dan de film vind ik.

Lekker dikke Napolitaanse accenten, flink geweld wordt niet geschroomd en onbekende acteurs in goede rollen.

iemand gezien? ervaringen?

stinissen (crew films & series)

• 23436 messages
  • 76920 votes

kos wrote:

(afbeelding)

Nieuwe serie Gomorra 'hard, rauw en misselijkmakend' | Televisie | de Volkskrant

Ik ben nu ongeveer op de helft.

Fijne misdaadserie. Wel wat conventioneler en laagdrempeliger dan de film vind ik.

Lekker dikke Napolitaanse accenten, flink geweld wordt niet geschroomd en onbekende acteurs in goede rollen.

iemand gezien? ervaringen?

Je bedoelt deze toch "Gomorra" (2014) - imdb.com en ja goede serie waar ik niet kan wachten op seizoen 2 ( tip hou de zoon in de gaten je weet wel die dikke)

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Ja. Genny .

• 23436 messages
  • 76920 votes

kos wrote:

Ja. Genny .

Komt eerst over als dom en onwetend .........

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Het is inderdaad een toegankelijke serie. Ik was er wel van onder de indruk, voornamelijk het geweld is zeer scherp in beeld gebracht, het bezoekje aan "Afrika" is daar een treffend voorbeeld van. Enkele van de anekdotes en feiten die Saviano beschreef in zijn boek worden in een samenhangend geheel gegoten, soms wat te simplistisch, vooral de finale is nogal snel afgewerkt. Het grootste probleem is toch de muziek. Doorheen de serie hoor je altijd dat melo-romantisch melodietje wat op den duur echt begint te irriteren.

Nijmegen

• 323 messages
  • 692 votes

Echt een aanrader deze serie. Lekker rauw en hard, echt van genoten!

donmarko22

• 84 messages
  • 117 votes

Topserie idd. Lekker rauw met mooie beelden uit het 'andere' Napels, namelijk de delen waar je als toerist niks te zoeken hebt.

Ben ook zeer benieuwd naar seizoen 2.

donmarko22

• 84 messages
  • 117 votes

Vreemd dat er nog niks bekend is over seizoen 2.

donmarko22

• 84 messages
  • 117 votes

OK...Thanx Kos. Kon op Nederlandstalige sites nog niks vinden. Op IMDB evenmin.

kikujiro

• 109 messages
  • 786 votes

Vele malen beter dan het overschatte Penoza, dat vooral een duur kinderpartijtje voor kakkers is. Hier geloof ik nou echt in. Hopelijk zullen de producers/regisseur van Penoza dit juweeltje nooit zien, want ik voorzie een hoop 'creatief' jatwerk. Ik baal wel dat Film 1 Gomorra niet langer aanbiedt, want ik zou seizoen 1 graag nog eens opnieuw kijken.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Wat ik mooi vind aan deze serie maar ook het boek en de film is dat het veel realistischer overkomt.

Heel fijn dat er een tweede seizoen komt en daar maar zien waar Ciro in verzeilt raakt.

cucciolo

• 491 messages
  • 1100 votes

Groots opgezet project en uiterst professioneel gefilmd. Er is van alles uit de kast gehaald om deze serie er zo gelikt mogelijk uit te laten zien. Maar het mist de rauwheid, eenvoud, verbijstering etc. die de kracht van de film zijn. Erg jammer, want dit had echt een unieke serie kunnen worden.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

En.....tijd voor een bump: seizoen 2 is bezig. Tot nu toe de eerste 4 afleveringen -met Engelse ondertiteling- gezien en ja..er is hoop voor de Europese TV/cinema.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Tweede seizoen is idd weer briljant.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Asaharo wrote:

Het grootste probleem is toch de muziek. Doorheen de serie hoor je altijd dat melo-romantisch melodietje wat op den duur echt begint te irriteren.

Eens dat muziekje is écht te kitscherig, ik deel je irritatie.

Seizoen 2 zit er op en was zeker niet zo goed & verrassend als seizoen 1. Maar als je seizoen 1 goed vond dan raadt ik hem toch wel aan.

De slotaflevering is ook weer lekker grim

(Ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat er nog een 3e en 4e seizoen komen maar dat is vooralsnog onbevestigd)

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

Deze serie is briljant en oogt enorm realistisch. Vrijwel elke aflevering staat op zichzelf en is sterk. Ook zijn er geen 'goede' karakters. Bijna alle hoofdpersonen hebben gruwelijke dingen op hun geweten, omdat ze zich zwakte niet kunnen permitteren want het is survival of the fittest. Deze serie staat zeker in mijn top drie samen met The Sopranos en Breaking Bad. Ik hoop echt dat er nog minimaal één seizoen volgt, want ik ben benieuwd hoe het afloopt met Ciro en Genny.

Majestics

• 322 messages
  • 43 votes

Wat een indrukkende serie, serieus. Ben heel erg onder de indruk. Inmiddels klaar met seizoen 2 maar ik heb toch nog wat vragen!

Waarom bleef Malamore zo loyaal naar Don Pietro toen Genny opdracht gaf hem te vermoorden, zelfs voor de ogen van zijn eigen gezin?

Waarom maakte de Alliance de Savastano's niet meteen af? Ze waren veel machtiger en de Savastano's zaten vast in die ene buurt.

Waarom verloor Ciro de strijd met Pietro zo makkelijk? Alles en iedereen werd geliquideerd aan de kant van Ciro of ze stapten over naar Pietro en Ciro deed amper iets terug.

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Bélon wrote:

(Ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat er nog een 3e en 4e seizoen komen maar dat is vooralsnog onbevestigd)

Is gewoon zeker. Is al aangekondigd op een persconferentie in mei bij de premiere van seizoen 2.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Je hebt gelijk en als we van de Italiaanse wikipedia pagina op aankunnen begint het 3e seizoen al in oktober.

• 22398 messages
  • 5070 votes

Ben nu seizoen 1 aan het kijken en een beetje van mijn geloof afgevallen om series pas te kijken als ze af zijn, maar ik vond de blu-ray voor weinig. Heb net aflevering 5 gezien. Iets te plotgericht voor mijn smaak, de serie zou wat mij betreft iets vaker mogen stilstaan of een klein zijpaadje mogen inslaan. Maar verder zeker geen tegenvaller (ik had er eerlijk gezegd pas echt vertrouwen in toen Saviani's naam er aan verbonden bleek). Wel een misdaadserie zoals ik ze graag heb. Hard, realistisch, grimmig, geschoten op locatie en met een geloofwaardig psychologisch randje.

Nu aflevering 6!

Majestics

• 322 messages
  • 43 votes

Bélon wrote:

Je hebt gelijk en als we van de Italiaanse wikipedia pagina op aankunnen begint het 3e seizoen al in oktober.

Zou echt heel vet zijn mocht het al in oktober beginnen. Kan niet wachten op het volgende seizoen. Uitstekende en harde misdaadserie.

• 23436 messages
  • 76920 votes

De serie is top maar Squadra Antimafia - Palermo Oggi - TvMeter.nl is stukken harder en veel beter.

• 22398 messages
  • 5070 votes

Was vandaag niet lekker en heb me ziek gemeld. Dus nu heb ik Gomorra seizoen 1 zomaar ineens af. Prima serie en bijna net zo goed als de film.

• 22398 messages
  • 5070 votes

Ach ja, toch maar de Blu van seizoen 2 besteld. Vind 'm eigenlijk nog te duur, maar ik wil potdorie gewoon weten hoe het verder gaat en ben toch nog steeds van de fysieke dragers.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Beterschap.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Vind seizoen 2 eigenlijk nog beter dan de eerste.

• 22398 messages
  • 5070 votes

Malick wrote:

Beterschap.

Was maar een dagje niet lekker. Dat viel op zich wel mee.

Inmiddels 2 afleveringen gezien van seizoen 2. Tweede aflevering is net een korte speelfilm met bijna een afgerond verhaal en focust zich alleen daarop. Daar hou ik van.

Net zoals de focus op Daniele in de eerste serie. Even inzoomen en dan weer terug naar het grote geheel.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

stinissen wrote:

De serie is top maar Squadra Antimafia - Palermo Oggi - TvMeter.nl is stukken harder en veel beter.

Ik heb dus een halve 1e aflevering zitten kijken en 2 afleveringen doorgezapt maar ik vond dit veel te soaperig -goedkope productie ook- en helemaal niet spannend en gewelddadig. Op IMDB is deze serie ook vrijwel onbekend. Waar zit het goud stinissen ? De Nederlandse distributeur lijkt ook afgehaakt te hebben na het 4e seizoen (van de 8 )

• 23436 messages
  • 76920 votes

Het eerste seizoen is een kennismaking maar je moet niet door zappen maar kijken soms duurt het iets langer voordat je er in wordt gezogen Rosie is top en geweldig.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.