• 177.983 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.103 votes
Profile

The Affair (Showtime)

http://i60.tinypic.com/2zdtxfk.jpg

Van schrijvers Hagai Levi (In Treatment) en Sarah Treem (House of Cards), geproduceerd en uitgezonden door betaalzender Showtime. Met in de hoofdrollen o.a. Ruth Wilson (Luther), Dominic West (The Wire), Joshua Jackson (Fringe) en Maura Tierney (NewsRadio).

't Verhaal volgt twee getrouwde koppels, jonggehuwden Allison (Ruth) en Cole (Jackson) en 't lang-getrouwde stel Noah (West) en Helen (Tierney).

Noah - een leraar - brengt vaak zijn vakantiedagen door samen met zijn gezin in een luxueus vakantiehuisje in de Hampton's. Op een dag ontmoet hij Allison, een serveerster werkzaam bij een lokale restaurant. Hij raakt smoorverliefd op haar, echter weigert hij zijn gezin te verlaten en weigert zij - pasgetrouwd - haar huwelijk nu al te verbreken. Ze beginnen aan een affaire, met alle gevolgen van dien.....

Weinig boeiende nieuwe series dit aankomend tv-seizoen, echter uit de schaarse selectie was dit zonder twijfel 't meest interessante. Veel getalenteerde tv-namen, zowel vóór als achter de camera en de 3-minuten durende trailer ziet er sfeervol uit.

Oorspronkelijk zou deze samen debuteren met de nieuwe serie 'Happyish,' echter door Hoffman's onfortuinlijke overlijden - ie de hoofdrol was - zal deze nu samen debuteren met 't vierde seizoen van 'Homeland.'

Serie gaat zondag 12 oktober van start, en 't (voorlopig) eerste seizoen zal 10 afleveringen omvatten.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Een aantal reacties;

Hitfix wrote:

... the first episode, at least, is terrific, with a distinct, involving tone, and it does very right by its leads. I'll check back in after I've seen some more episodes, but this is a fine start to what promises to be a very messy story.

Time wrote:

... its theme is already compelling: The more you know about people, the more complicated their truth becomes. …

Huffington Post wrote:

... subtle, smart and an intelligent examination of the way in which we are all the unreliable narrators of our own lives. …

New York Times wrote:

... There aren’t many series at the moment quite like it or as good. …

Los Angeles Time wrote:

… a smashing pilot ... a terrific idea lyrically written and perfectly cast. …

Washington Post wrote:

... the acting is strong and the story is compulsively intriguing. …

San Francisco Chronicle wrote:

... Treem and Hagai employ the Roshoman [sic] effect to perfection …

Variety wrote:

... meticulously crafted and cleverly introduced, it’s likely to hook a discriminating audience …

Is afgelopen zondag van start gegaan.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Hele sterke show. De thematiek op zich heeft al een enorm sterke premise maar de uitwerking is ook naar behoren. Sterk geschreven, geweldige cast (McNulty!), fijne inventieve structuur en geloofwaardig drama. En de echte ellende moet nog beginnen.

Ashley50

• 8 messages
  • 24 votes

Goede serie! Af en toe zitten er wat mindere afleveringen bij, maar meestal vind ik het heel boeiend. Er zitten mooie details in, vooral in de verschillen van elkaars perspectieven. Bijvoorbeeld in de kleding. Ook een erg goede cast. Blij om McNulty weer te zien!

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

"Inventieve structuur" lees ik hier, en ook de critici roemen de "smart, creative storytelling", maar dit wordt toch al vele decennia toegepast? Ik vond het hier maar storend werken en had liever een traditionele vertelwijze gezien. Die intermezzo's met die detective hadden van mij ook niet zo gehoeven. In True detective hebben we dat onlangs ook al gezien, en hier is het nog minder op z'n plaats. In een verder behoorlijk goed drama over overspel en rouwverwerking voelen die stukken wat ongepast aan. Ik kan trouwens inmiddels wel concluderen dat ik nooit een fan ga worden van Dominic West. In The wire vond ik 'm al een stoorzender, en hier had ik graag gezien dat 'ie de rol van van Joshua Jackson had gehad en vice versa. Laatstgenoemde kende ik hiervoor eigenlijk niet, maar die is me bijzonder positief opgevallen.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

'The Affair' mystery solved: Why the key finale scene played so differently for Noah and Alison - Zap2it | News & Features

Apollinisch wrote:

Ik vond het hier maar storend werken en had liever een traditionele vertelwijze gezien.

Bovenstaand fiasco had dan in ieder geval niet plaatsgevonden. Wat een amateurisme.

Marbles

• 129 messages
  • 1291 votes

Eerste dacht ik wow dat word nog wat. toen begon het te kabbelen en het heeft de spanning niet terug gekregen op het eind.

ik dacht dat de makers verder durfde te gaan dan een ordinaire moord. Ik dacht hier gaan we allemaal uitkomen als van 'wow dit kan niet dit doe je niet dit is walgelijk immoreel....."

Niet dus. Jammer maar nog steeds wel zeker de moeite van het kijken waard.

lang pee

• 3213 messages
  • 1401 votes

Middelmatige serie met middelmatige acteerprestaties, ik blijf vergelijken met de Scandinavische series en dan is dit maar zwak vertoon. De twee vrouwelijke actrices hadden bij dezelfde plastische chirurg geweest voor een belachelijke lip filler, was in promotie denk ik, echt belachelijk!!!

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Nog één aflevering te gaan van S2. Echt een geweldige serie!

Bedankt, Netflix!

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

AC1 wrote:

Bedankt, Netflix!

Seizoen 2 staat op Netflix?

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Ja!

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Zit op de Nederlandse Netflix en krijg enkel seizoen 1 voorgeschoteld.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.