• 178.041 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.687 votes
Profile

Tyrant (FX)

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

http://i58.tinypic.com/29443mc.jpg

Van bedenker Gideon Raff (Prisoners of War; Homeland), geproduceerd en uitgezonden door televisiezender FX. In de hoofdrollen o.a. Adam Rayner (Hunted), Jennifer Finnigan (Better With You), Ashraf Barhom (300 Rise of an Empire) en Fares Fares (Zero Dark Thirty).

Twintig jaar geleden heeft Barry Al-Fayeed (Rayner) zijn thuisland in 't Midden-Oosten verlaten voor 't zonnige California in Amerika. 't Dagelijkse moord in de chaotische straten van Abbudin en de verschrikkelijke oorlogsmisdaden gepleegd door zijn vader - de dictator van Abbudin - werden hem uiteindelijk teveel.

Een succesvolle pediater nu, met een gelukkig gezin bestaande uit zijn twee kinderen Emma en Sammy en zijn prachtige vrouw Molly (Finnigan), heeft Barry met succes zijn traumatische jeugd in 't verleden achtergelaten. Totdat Barry op een dag wordt uitgenodigd door zijn vader en broer Jamal (Barhom) om 't huwelijk van zijn neef bij te wonen.

Tegen beter weten in neemt Barry de uitnodiging aan, echter eenmaal aangekomen wordt hij al snel geconfronteerd met de politieke problemen waarmee de Al-Fayeed's al enige tijd kampen. Hij raakt betrokken bij zijn familie's ingewikkelde problemen, en al snel verandert zijn tijdelijke vakantie in een permanente nachtmerrie.

Onlangs is 't eerste seizoen van deze fantastische serie - ondanks dat de reacties in 't begin nogal wisselvallig waren - afgesloten. Op dit moment is de serie nog niet bevestigd voor een tweede seizoen (de kijkcijfers waren redelijk maar de productiekosten - met Turkije als prominente filmlocatie - zijn torenhoog) maar o.a. The Americans van zender FX ontving recentelijk wel een vernieuwing ondanks lagere kijkcijfers.

't Eerste seizoen bestaat uit 10 afleveringen circa 50 minuten elk. De pilotaflevering is geregisseerd door David Yates (Harry Potter films).

Norman Mailer

• 873 messages
  • 657 votes

Drie afleveringen gezien, daar hou ik het voorlopig even bij.

Wellicht is het Midden-Oosten moeheid, Tyrant deed me weinig – te weinig voor nu.

De tirannieke demagoog, de mateloosheid van de militaire haviken, de getormenteerde zoon, de exorbitante levensstijl; ietwat vermoeiende en vervelende ingredienten naar mijn smaak.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Hernieuwd voor een tweede seizoen van 13 afleveringen, ditmaal.

Confusie

• 667 messages
  • 0 votes

Zit nu te kijken en ben wel geboeid. Ga wel het hele seizoen doen dit weekend denk ik.

Ben wel geintrigeerd door dit soort zaken en het is ook nog eens enigszins gebaseerd op de actualiteit.

De psychopatische broer is erg goed, zet een charismatische rol neer.

Geloofwaardig ook, zou zo een zoon van Saddam kunnen zijn.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Confusie wrote:

Zit nu te kijken en ben wel geboeid. Ga wel het hele seizoen doen dit weekend denk ik.

Ben wel geintrigeerd door dit soort zaken en het is ook nog eens enigszins gebaseerd op de actualiteit.

De psychopatische broer is erg goed, zet een charismatische rol neer.

Geloofwaardig ook, zou zo een zoon van Saddam kunnen zijn.

Ik ga dit weekend beginnen aan eerste aflevering van seizoen twee.

Prima serie

Confusie

• 667 messages
  • 0 votes

Dit weekend dus het hele eerste seizoen op TV gezien en kan niet anders zeggen dan dat ik heb genoten.

Een echte showstopper die Jamal.

Hoofdrolspeler Berry doet het in mijn ogen ook zeker niet onaardig.

En die oom is ook wel een menneke.

Dat soort carnavallers bestaan echt dus dat maakt het wel boeiend.

Aardige cliff waar ze ons mee laten zitten dus ik hoop dat we snel ook wat van seizoen twee te zien krijgen.

Ik ben fan.

Toen ik ervan hoorde wist ik gelijk dat ik het wilde zien gezien het onderwerp wat mij uitermate interesseert en het heeft me vervolgens bepaald niet teleurgesteld.

Was zeker de moeite.

macrobody

• 2232 messages
  • 1850 votes

Het hele weekend seizoen 1 gekeken en wil gelijk door met seizoen 2 dus blijkbaar vond ik het de moeite waard. Het verhaal is hier en daar wel erg onwaarschijnlijk maar als je je gewoon laat meeslepen en niet te kritisch kijkt dan is dit een zeer geslaagde serie geworden.

Net aan seizoen 2 begonnen en het begint gelijk goed. Helaas niet alles in een keer deze keer maar elke week een aflevering...

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Helaas zag ik vandaag in aflevering 4 een script fout en hoop niet dat het te vaak gebeurt.

Barry wordt gevraagd hoe lang hij van plan is te blijven en ze hadden het over een jaar vervolgens is zijn vrouw in de VS bezig met voorbereidingen en heeft het erover dat er al een jaar voorbij is gegaan sinds zijn dood. De tijd klopt niet. Een ander klein foutje dat mij opviel is Ihab is aan het roken en neemt een hijs (maar blijkbaar blaast hij) en inhaleert maar zag geen rook uit zijn mond komen toen hij direct erna aan het praten was.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.